Haaste# 1: Lempihenkilösi tai -tapahtumasi Ardassa

Steelsheen

teräskiiltovotjake
Täällä on keskusteltu Tauluseinän elvyttämisestä mm. haasteluontoisilla projekteilla, joista ensimmäinen käynnistyy nyt.

Tarkoituksena on piirtää, maalata tai muuten kuvan keinoin toteuttaa oma näkemyksesi lempihenkilöstäsi tai -tapahtumastasi Tolkienin Ardaan sijoittuvissa tarinoissa (Taru, Hobitti, Silma...). Laita valmis työsi Tauluseinälle ja lähetä tähän keskusteluun viesti, joka sisältää linkin työhösi. Mieluista olisi myös mainita kuvan yhteydessä mitä tapahtumaa tai henkilöä se esittää. Ja koska aiheita on kaksi, molemmat saa toteuttaa jos siltä tuntuu.

Osallistumisaikaa on huhtikuun loppuun saakka. Sen jälkeen pistetään pystyyn suosikkiäänestys. Pointti ei kuitenkaan ole äänestyksessä, vaan itse taiteen tekemisessä sekä palautteen saamisessa. Töiden kommentointi on erittäin suotavaa, ja kommentoimisen yhteydessä on hyvä muistaa, että perustellusta palautteesta on aina enemmän hyötyä kuin pelkästä "kiva"/"kamala" -toteamuksesta.

Osallistumiseen ei missään nimessä vaadita kymppiä kuviksesta, vaan kaikki osallistujat ovat tervetulleita :) Pidemmittä puheitta työn iloa!

//osallistumisaika (ja äänestys) on ohi, tässä linkit töihin:
Bilbo
Éowyn
Lammoth
Pelennorin kenttien taistelu
 
Kymmenen päivää jäljellä!

Sen kunniaksi oma työni. (Taisi olla ensimmäinen kunnollinen piirustukseni ihan järkyttävän pitkään aikaan...)
 
Oh noes! Olin aivan täysin unohtanut tämän! Onneksi kuitenkin aloitin tekemään piirustusta jo aiemmin kun tästä puhuttiin, eli luonnos on jo hyvässä mallissa... Lisäilen kuvaa tämän viikon aikana kunhan saan työn vain valmiiksi.

Toivottavasti Steelsheenin ja allekirjoittaneen lisäksi muutkin ovat ottaneet osaa tähän haasteeseen.. Vielä ehtii! Nyt kynät sauhuamaan :)

Käyn heittämässä kommenttia tuohon työhösi hiukan myöhemmin, nyt ei millään kerkiä keskittymään :grin:
 
Sydäntäni riipaisee tunnustaa, etten ole ehtinyt tehdä mitään. Mutta mikäli haasteita tulee lisää, osallistun niihin/yritän enemmän ehtiä. Näitä taas tulen kommentoimaan pian, sen takaan! Ensivilkaisulta Steelsheenin teos oli hieno (vaikka myönnän kyllä, etten muista missä kohtaa tuo tapahtui tai mitä siinä tarkalleen tapahtui... edellisestä lukukerrasta on noin kolme vuotta).
 
Minä piirsin Bilbon Rivendellissä, lähinnä siis pohjautuen hänen runonsa kohtaan "--miten käy tämän maailman kun en talven tultua enää näe kevään tulevan". Ehdinpäs. Kuva on vähän kökön värinen, koska ei ole skanneria. Lyijykynä.
 
Viikonlopun ajan ehtii vielä osallistumaan jos inspiraatio iskee, minä olen suurimman osan viikonloppua pois kotoa enkä jaksa nyt alkaa pohtia järjestänkö äänestystä kahdelle työlle vai en :)
 
Hieno homma, oma piirustukseni on nimittäin edelleen kesken :hups:

Olin monta päivää reissussa tuossa aiemmin enkä ehtinyt yhtään jatkamaan sitä, mutta nyt ollaan onneksi loppusuoralla. Yllättävän kauan aikaa menee tämän työn tekemiseen, huh...
 
Sori tuplapostaus, mutta tässä tapauksessa se on varmastikin sallittua.

Sain viimein ja vihdoin työni valmiiksi, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Aiheeni otin Silmarillionista ja tässä siis kohtaus, missä Ungoliant yrittää anastaa Silmarilit Morgothilta. Työtä pitää vielä hieman parannella joiltain osin, mutta ajattelin silti lisätä sen tänne jo nyt.
Elikkäs tässä: Lammoth
 
Nyt saa äänestää! (Äänestys on päällä viikon ajan.)

Ja minäkin aion ihan oikeasti jossain vaiheessa käydä kommentoimassa teidän töitänne, mutta sanon jo valmiiksi että ovat hienoja kaikki :grin:
 
Tapahtuuko tämän jälkeen jotain? Julistammeko voittajan ja annamme hänelle monta iloista hymiötä? Tuleeko toinen haaste kesän aikana? Mistä hampaat tulee?
 
Kyselyikä on paras ikä :p (Kertokaa mullekin että minne se valo oikein katoaa?)

Pahoitteluni viivytyksestä, isot onnittelut UntenMuovaajalle varsin ansaitusta suosikkiudesta [insert asiaankuuluva määrä hymiöitä] ja kiitoksia osallistujille. Uusi haaste on luvassa lähiaikoina, aiheenkin saatoin juuri keksiä (ideoita ja toiveita saa muuten esittää joko yksärillä tai täällä).

Suoviitta kyseli muuten Pahimmat vikasi taiteilijana -topikissa mielenkiintoa uuteen harjoitushaasteeseen (Jasdrilin alkuperäisidea). Kuulostaa aika mainiolta.
 
Steelsheen sanoi:
Suoviitta kyseli muuten Pahimmat vikasi taiteilijana -topikissa mielenkiintoa uuteen harjoitushaasteeseen (Jasdrilin alkuperäisidea). Kuulostaa aika mainiolta.

Ooh, olen imarreltu, että joku nosti tuonkin vanhan ideanpoikasen uudelleen esille :p Teoriassa kyseinen piirtohaaste on edelleen menossa, ainakin tauluseinällä muistaakseni on muutaman enmuistakenen laittamia kuvia numero 1, "numero kaksi tulossa pian" :D Sanoo Jasdril~ joka ei itsekään ole tehnyt kakkospiirrosta...
Mutta jos tähän tosissaan lähtisi porukkaa ja niin päin pois, niin miksei :) Kesälomalla on hyvin aikaa taiteilla.
 
Ylös