Haaste #3: Syksyinen syntymäpäivä

Steelsheen

teräskiiltovotjake
Tällä kertaa taidehaasteen aiheena syksyinen syntymäpäivä*, jota lienee helppo tulkita Tolkien-hengessä, mutta se ei ole mitenkään pakollista. Antakaa siis luovuuden lentää!

Kuten tavallista, laita työsi Tauluseinälle, tagiksi Taidehaaste ja linkki tämän topikin jatkeeksi 30.9. mennessä.

* Aiheesta kiitokset Jasdrilille!
 
Erittäin hyvä ja loistava aihe, heti siintää mielessä paljon ideoita! Kysyn vielä varmistaakseni sen, että olen varmasti ymmärtänyt oikein; ideanahan on aina se, että saa käyttää mitä tahansa tekniikkaa?
 
Voih, ei tullut ilmeisesti osanottajia? Jos aikaa saisi jatkettua ensi viikonlopun yli, minulta tulisi työ? Kun sitä on mahdoton tehdä aiemmin ;) Ja ehkä kenties vielä muutkin osallistuisivat sitten?
 
Taas tämä tosiaan jäi...

Mietin tässä vähän että pitäisikö näitä haasteita ottaa hieman useammin? Koska jos tämä olisi vaikka kerran viikossa, ihmiset saattaisivat osallistua enemmän, koska kukaan ei odota että viikossa saataisiin aikaan mitään mestariteoksia. Kuukausi on kuitenkin niin pitkä aika että kyllä siihen mennessä pitäisi olla jo aika hieno työ valmiina... En tiedä olenko ainoa joka ajattelee näin, mutta kummiskin. Kynnys osallistua on nyt aikas suuri.

Mä voin yrittää saada jotakin vielä aikaan, jos haastetta päätetään vielä jatkaa myöhemmäksi.
 
Minä taas osallistun todennäköisemmin, jos on aikaa rauhassa sekä miettiä aihetta että toteutta se. Siis nyt kun työelämä ei vähään aikaan paina; tähän asti kuukausikaan ei ole riittänyt kuvien hieromiseen valmiiksi.
 
Itse en oikein osaa sanoa, kummassa tapauksessa osallistuisin todennäköisemmin. Osallistumiseen kun vaikuttavat lähinnä vain oma tilanne, ei niinkään aika. Minulle kuukausi olisi sinällään liian pitkä aika hioa työtä, mutta se, kuinka nopeasti sellaisen saa aloitettua, onkin jo taasen aivan toinen tarina..

Koska mitään ei ole kuulunut, uskollan varovaisesti toivoa, että viikonloppuna ehtii vielä osallistua. Taideteokseni on pilaantuvaa sorttia, joten aikataulullisesti sen voi tosiaan tehdä vasta viikonloppuna ;)
 
Pitikin jo kirjoittaa että lisäaikaa toki saisi kun osallistujia ei ole, mutta ensin unohdin ja sitten olin netittä, pahoittelut. Olisiko 18.10. sopiva deadline?

Minä olen miettinyt sitäkin että kuukausi on niin pitkä aika, että osallistumisen kerta kaikkiaan saattaa unohtaa jos ei heti ensimmäisellä viikolla ala työtä väsäillä. Toisaalta olen vähän haluton tihentämään tahtia sillä se kyllä aiheuttaisi ylimääräistä stressiä aiheiden keksimisestä. Tosin mikäänhän ei estä vastuunjakoa haasteiden vetämisessä, mikäli joku on kiinnostunut niin onhan väliä mahdollista pienentää vaikka pariin viikkoon.

Ymmärrän kyllä myös Isilmírën pointin, haluan itsekin ainakin sulatella aihetta jonkin aikaa vaikka itse työ syntyisi nopeastikin. Haluaisin nyt kuitenkin painottaa että tarkoitus ei välttämättä ole saada laadittua mitään mestariteosta, lähinnä aikaa on siksi että jos tällä viikolla ei ehdi niin sitten seuraavalla.
 
Kunhan tässä sivullisena heitän hetkellisen idean: miten olisi kuukausittainen teema-aihe, johon viikottain tulisi uudenlainen näkökulma? Tällöin kuvan voisi tehdä vaikka joka viikko, tai sitten voisi rauhassa keskittyä tekemään sen yhden kuukauden kuvan. Toki kuukaudet pitäisi jaksotella aina noin neljään täyteen viikkoon, ja jäisi väliviikkojakin (koska yksi kuukausi on keskimäärin pidempi kuin neljä viikkoa).


Näin esimerkin vuoksi: kuukauden pääteema voisi olla "Rakkaus Keski-Maassa", toisella viikolla annettaisiin tarkentavana teemana "Petos", kolmantena "Anteeksianto" ja neljäntenä "Unohdus". Tämä toki toimii parhaiten pitämällä viikkoaiheet etukäteen salassa. Varsinaisia aiheitakaan ei tarvitsisi keksiä vuoden aikana kuin vain se 12, loput pystyy suht vähällä vaivalla selvittämään pääaiheesta :)
 
Minun työni meni kirjaimellisesti pilalle, värjäys ei onnistunutkaan ollenkaan, ja jouduin tyytymään lähinnä kaupasta ostettuun KAKKUUN. Eli työni olisi ollut synttärikakku oheisrekvisiitalla, mutta ei niin ei :(

Eikä kukaan muukaan ole osallistunut? :(
 
Ylös