Halpa Domain kotisivutilalla

Annatar

Hobitti
Eli löytyisiköhän tällaisia luotettavia Suomalaisia paikkoja, joista voisin ostaa domainpaketin, jossa n 50 mt tilaa (oks se mt?) ja muutama postilaatikko. int2000.net on ihan hyvä, mutta aika tyyris mun kukkarolle... verkkomestari.com olis yks vaihtoehto...

Tiedättekös osoitteita?
 
en muista paljonko city.fi tarjoaa tilaa, mutta sieltä voi käsittääkseni ostaa lisää. niillä on ihan oma systeemi, maksaminen tapahtuu tekstiviestillä...
 
En tiedä Int2000.netin (eli siis Daouksen) lisäksi muita, kunnollisia suomalaisia domain-palveluita. Itselläni jo parin-kolmen vuoden ajan ollut sieltä tuollainen 200 megan paketti, ja hyvin on toiminut niin domain kuin tekninen apukin. Ei mitään valittamista, siis.

City.fin palveluita hieman epäilen. "Köyhällä ei ole varaa halpaan", niin sanotusti. Kannattaisi tutkia, mitä City tarjoaa (kaikissa domaineissa ei esim. MySQL toimi (Daouksella toimii)).
 
Annatar sanoi:
int2000.net on ihan hyvä, mutta aika tyyris mun kukkarolle...

int2k tyyris? Öh. 36 euroa on hyvin vähän perusdomainpaketista. Minulla on se int2k:n 36 euron paketti. Pitäisi tosin hommata jossain vaiheessa joku myslillä ja php:llä varustettu versio jostain...
www.webol.fi on tietääkseni halvin. Tosin sitä käsittääkseni ylläpitää joku 15-vuotias tyyppi, vetäkää siitä omat johtopäätöksenne.
 
Asiasta helikopteriin...

En viitsinyt tämän takia uutta topicia laittaa, mutta tänään kun kävin kurkkaamassa sähköpostiani tuli vastaan Ilmoitus asiakkaille. Eli Sunpoint on muuttumassa maksulliseksi. Pahus.

Tässäpä vielä copypastettuna itse ilmoitus, tai ainakin oleellisimmat siitä.

"Sunpoint.net tulee samalla myös muuttamaan uusien haasteiden edessä liiketoiminta-ajatustaan. Mainosrahoitteisilla portaaleilla on tullut aika etsiä muita tulonlähteitä mainostulojen vähennyttyä ja nyt tämän aika on tullut eteen myös Sunpointille viimeisimpinä kuluttajille täysin ilmaisena palveluna.

Sunpoint.netin uusittuun palveluun rekisteröityminen jo olemassa oleville asiakkaille käynnistyy 1.3.2004. Palvelu ei ole tällöin vielä maksullista. Maksulliseen palveluun siirrytään 15.3.2004 alkaen siten, että uudelleenrekisteröinti on suoritettava viimeistään 1.4.2004 mennessä, jonka jälkeen vanhat tunnukset lakkaavat toimimasta. Palvelun hinta on 12 kk laskutusvälillä 1,25 E/kk. Asiakkaan valittaessa 6 kk laskutusvälin hinta on 1,5 E/kk."š
 
Ääh.. Ärsyttävä tapaus toi. :evil: Mullakin on kolme eri sivua sunpointin palvelimella, koska oma mbnetin sivutila ei millään riitä kaikille projekteilleni.
Onkohan kenelläkään tiedossa mitään paikkaa josta saisi vähintään yhtä hyvän ilmaisen kotisivutilan? Kiinteä/tavallinen mainosbanneri ei häiritse, mutta kaikki ne popuppeja tai sivun nurkassa laidassa laahaavaa mainosta käyttävät sivut ovat ihan turhia.
 
www.angelrace.com
www.msn.fi

Sittenhän on jokin Koti.mb.net...

Geolla tuskin haluaa alkaa sivuja tekemään, mutta tossa olisi jotain :roll:
 
Firena: MBnet vaati sen, että on MikroBitin tilaaja. ;P

Eäh, ärsyttää myös kovin tuo Sunpointin muuttuminen maksulliseksi. Toki sen ymmärtää, ettei niillä bannerimainostuloilla mitään pyöritetä (Heh, mun sivuilla sitä banneria ei ole varmaan vuoteen edes näkynyt). Muutenkin tuo Sunpoint on aina vaikuttanut vähän surulliselta "portaalilta". Toisaalta, eipä tuo 15e/vuosi nyt pahalta kuulosta.

Kun siitä pitää nyt sitten kuitenkin alkaa maksamaan, niin sopisi sitten olla pystyssä vähän vakaammin kuin mihin tässä esim. viimeisen vuoden aikana on tottunut... Ja ainahan sitä tilaakin voisi olla hieman enemmän kuin se 20Mt...
 
Itse alkaisin pikkuhiljaa tarvitsemaan enemmänkin tilaa kuin tuon MBnetin 50mb. Lisäksi MySQL ja PHP olisi kiva.
 
Suosittelisin kyllä että kannattaa alkaa maksamaan vähän enemmän jos tahtoo tosissaan leikkiä. Itselläni merri.netin kulut ovat nykyisellään 14 euroa kuussa. Voisin halutessani vaihtaa halvempaan, joskin tämä Sigmatic palvelee erittäin hyvin, palvelin on nopea ja harvemmin pois toiminnasta.

Edullisempia vaihtoehtoja ovat ainakin www.verkkomestari.com ja www.int2000.net - näiden palvelun laadusta en sitten voi sanoa oikein mitään. Intiltä minulla on megatokio.com, mutta en tiedä sen tarkkaa toimivuustilannetta kun harvemmin tulee käytyä (ei valitettavasti ehdi kaikkien asioiden parissa touhuamaan).
 
Itse en haluaisi maksaa ainakaan vielä paljoa enempää kuin 50 e/vuosi, sillä vakituisia tuloja ei ole vielä.
 
Kannattaa myös muistaa, että domainista joutuu maksamaan erikseen, jos sellaisen hankkii.
 
Ai tarkoitatko osoitetta? Esim. www.vp.com? Sellaisenhan saa jopa hintaan 8 $/vuosi.
 
Nimenomaan. Se maksaa sen lisämansikan, joka kannattaa ottaa huomioon. Se ei yleensäkään sisälly noihin kuukausimaksuihin, vaan on erillinen osa jokaisen vuoden "ensimmäistä" laskua.
 
Mulla oli sama hostausongelma, tuli palloiteltua vähän aikaa soneran, sunpointin ja tiimipeli.netin hostauksien välillä, kunnes löysin http://www.kapsi.fi,
Kapsi Internet-käyttäjät ry, mielestäni parhaat ominaisuudet tuohon 30 euron hintaan ja ircissä jatkuva helpdesk pyörimässä. 1 gigatavu sivutilaa ja x.kapsi.fi domain, shellipalvelut, jolloin mahdollista pitää itsensä ircissä kokoajan vaikkei ole kone päällä ja sähköposti. Suosittelen.

Tuohon nettisivujentekoon, se tuli aloitettua vuosi sitten jollakin ilmaisella pilipali wysiwygillä ja voisin jopa sanoa että ihan raaka koodaus on helpompaa. Crimson Editor on käytössä, löytyy käyttöä helpottavat tabit ja värit. Photoshopilla ensiksi leiska ja sitten CE:llä koodia.

Seuraavaksi opetteluun PHP.
 
Voin myöskin tuota Kapsia mainostaa - rekisteröin itselleni hiljattain palvelun sitä kautta ja yhdistin sen omaan domainiini http://www.hopeapuu.net. Palvelun hintaan kuuluu tarvittaessa myös mysql- tai postgresql-tietokanta. Jos ei mihinkään vakavaan yrityskäyttöön webbitilaa tarvi niin suosittelen! Hinta on edullinen, koska kyseessä on voittoa tavoittelematon yhdistys.
 
Merri sanoi:
Edullisempia vaihtoehtoja ovat ainakin www.verkkomestari.com ja www.int2000.net - näiden palvelun laadusta en sitten voi sanoa oikein mitään. Intiltä minulla on megatokio.com, mutta en tiedä sen tarkkaa toimivuustilannetta kun harvemmin tulee käytyä (ei valitettavasti ehdi kaikkien asioiden parissa touhuamaan).

nippu.net on int2000nen small business-systeemillä käynnissä. Palvelu sinänsä toimii ihan jees, varsinaisia katkoja ei ole parin vuoden aikana juurikaan ollut. Mutta halpa hinta näkyy kyllä muuten - systeemi on aika rosoinen. Esim. jotkut .htaccess-säädöt eivät onnistu kertakaikkiaan mitenkään. Suurin murheen (ja tulevan muuton) aihe minulle oli kuitenkin rinnakkaisdomainin kohtelu. Intti lupaa, että omalle tilille saa linkittää domainpark-palvelulla toisen domainin. Muutama päivä sen jälkeen kun otin theplenty.netin käyttöön ja sain sen ohjattua nipun tilille, tuli ilmoitus että jatkossa domainpark-palvelut toimivat joko a) frameissa (eli osoiterivillä näkyy wwww.theplenty.net koko ajan, riippumatta siitä millä alasivulla olen) tai b) www.theplenty.net uudelleenohjataan todelliseen hakemistoonsa joka sitten jää selaimeen näkyville. :urg: Yhtä hyvin voisi hankkia sitten cjb.net-redirectin.
 
Päivitellään tietoja: Verkkomestari on nykyään Rackglobal: www.rackglobal.fi

Lisäksi totesin, että Int2k:n palvelu ei ole yhtä laadukasta kuin Rackglobalin tai Sigmaticin. Sigmatic on muuten nykyään myöskin kannattava webhotelli, he päivittivät rutkasti uutta kivaa helpottamaan asiakkaiden elämää. Nyt on enemmän pelivaraa nopean palvelimen lisäksi :)

Sitten mainostetaan erikoisuutta: miltä kuulostaisi palvelu, joka on oikeastaan ilmainen? Tämmöinenkin löytyy: www.serverimaailma.com tarjoaa 10 euron aloitusmaksulla ja 15€/vuosi hinnoittelulla domainin, sekä 500 Mt levytilaa, PHP 5 -tuen ja MySQL-tietokannan Windows-pohjaisella palvelimella. Käytännöllisesti katsoen maksat vain domainista ja loput on ilmaista. Palvelu on toiminut hintaansa nähden yllättävän hyvin, ja se on aika varmasti toimiva vaihtoehto ensimmäisiä tai toisia sivujaan nettiin tekevälle :)
 
Ylös