Haltiakalenteri 2012 kaipaa vielä paria kuvittajaa

Nerwende

Kontulainen
Ikivanha kalenteritopikkimme näkyy jääneen vanhan foorumin puolelle, mutta hyvä niin, tuleepa tuorein info helposti tarjolle.

Suomen Tolkien-seura ja Verkkoyhteisö Kontu ry ovat siis vuoden tauon jälkeen taas julkaisemassa yhteistä seinäkalenteria vuodelle 2012. Teemana ovat Tolkienin haltiat ja kuvitusta on saatu jo kahdeksalle kuukaudelle. Koska tavoitteena olisi kuitenkin saada kalenteri myyntiin jo toukokuun alusta tänä vuonna ei aikataulua piirrosten vastaanottamiselle voida enää paljon venyttää. Jos mielessäsi on jo pyörinyt joku idea, on nyt siis viimeinen hetki ottaa kynä käteen.


Kuvan tulee olla mustavalkoinen ja mieluiten vaakasuunnassa. Toimitus tapahtuu sähköisesti lähettämällä kuvatiedosto osoitteeseen suomentolkienseura[at]gmail.com. Jos et saa itse kuvaa skannattua, lähetä minulle yksityisviesti ja saat ohjeet mihin osoitteeseen lähettää se skannattavaksi. Laita viestiin mukaan oma nimi tai nimimerkki jolla haluat kuvan julkaistavan sekä vastausosoite (sposti tai jos haluat skannattavan kuvan takaisin, oma postiosoitteesi).

Halutessasi voit osallistua myös useammalla kuvalla. Mikäli kuvia tulee enemmän kuin kalenteriin tarvitaan, ylimääräiset julkaistaan myöhemmin Hobittilan Sanomissa ja Legolaksessa.

Molemmat seurat kannustavat mukaan kaikkia, jotka kokevat pitävänsä piirtämisestä ja osaavansa piirtää! Kalenterin avulla on helppo saada omat taitonsa painetuksi paperille ja samalla näkyvyyttä aikaansaannoksilleen. Kuvittajat saavat itselleen tietysti tekijäkappaleen kalenterista.
 
Nyt on 11 kuvaa kasassa, kiitokset jo tässä vaiheessa kaikille osallistuneille! Vielä siis ehtii mukaan ja saattaa päästä jopa kanteen. Taitto kuitenkin tapahtunee noin viikon sisällä, eli nyt on jo kiire!
 
Ei tarkoita. Tällöin kuvaa kaivellaan esim. vanhoista käyttämättömistä kalenterikuvista tai etsitään joku kuva, jonka voisi tekijän suostumuksella uudelleenkäyttää.
 
Olen tosi pahoillani.... (miksi minusta tuntuu, että olen viimeiset puoli vuotta aloittanut joka toisen viestin tuolla tavalla? Tarkoitan sitä ihan todella.) ... että kalenterit eivät ehtineet coneihin myyntiin. RL änkesi nokkansa tielle joka kerran kun koitin saada projektin loppuun. Mutta nyt on valmista: painosta tuli juuri viestiä, että kalenterit ovat valmiita. :) Shetai on luvannut ystävällisesti ne sieltä perjantaina noukkia, jotta themiittaavat pääsevät heti käpälöimään omiaan. Lopuille jäsenille postitetaan omat kappaleet kotiin ja muut voivat ostaa omansa myöhemmin ilmoitettavaan hintaan.
 
Jeps, kalenterit ovat tosiaan oikeasti nyt materialisoituneet ja niitä voi ostaa omakseen tulevista tapahtumista (syksyn miitit ja TamFan ainakin) viiden (5) euron kappelehintaan. Ilmaiskappaleen saa postissa (uskallanko sanoa elokuun aikana?) jos on STS:n jäsen tai yhdistysten yhteisjäsen (kalenteri ikään kuin korvaa poisjääneitä Legolas-lehtiä). Myös kuvittajille on varattu tekijäkappaleet. Itse olen vähän jäävi arvioimaan miten onnistunut tekele tämä on (näen vain tekemäni virheet kuten reijän Galadrielin päässä ja yhden välilyönnin puuttumisen) mutta ensireaktiot theMiitissä olivat vallankin positiivisia, joku jopa kommentoi haltsukalenteriamme termillä "lembaksenhajuinen". :) Ehdoton hittituote siis seinälle ensi vuodeksi!
 
Kiitänpä tässä ketjussa kalenterista kuvittajia ja muita asianosaisia - kiitos! - kalenteri tuli postissa viime viikolla. Oli mukava yllätys, en ollut seurannut tätä ketjua enkä tiennyt että se lähetetään jäsenille. Kuvat ovat kauniita ja paperi hyvää, paljon mukavampi tuollainen kuin joku kiiltäväpintainen yökötys.
 
Kiitokset kaikille tekijöille hienosta kalenterista:). Se oli tullut torstaina/perjantaina, kun olin työmatkalla. Kalenteri oli oikein iloinen yllätys, koska olin unohtanut tykkänään, että saan sen jäsenetuna.
 
Kiitos kalenterin tekijöille :)
Miulle ilmaantui jostain syystä postin mukana toinen kappale, vaikka olin omani saanut jo miitissä. Jottei joku jää ilman niin tuonko seuraavaan Vesilahtimiittiin toisen noista?
 
Ylös