Harrastuksianne..?

Salibandyahan minä.. Ja miksi olen valinnut juuri sen lajin? Ehkä siksi, että se on toinen niistä kahdesta vaihtoehdosta, joita täällä on mahdollista harrastaa. Mutta se on kyllä ihan kivaa. ^^

Lentopalloa olen harrastanut 2 vuotta sitten. En enää. Se olikin sitten se toinen vaihtoehto niistä kahdesta.Oli ehkä hiukan tylsä laji, enkä mitään siitä ymmärtänyt, joten se olikin sitten järkevää lopettaa se.

Jalkapalloa pelasin myös yhden kesän, mutta sitten joukkue lopetettiin ja siinä se sitten meni.
 
Taidekoulua on harrastettu tarhasta asti...huono puoli on varmaan se että se on niin tylsää, kestää suurin piirtein kaksi ja puoli tuntia...
Ja minusta on mukavampaa piirtää oman mieleni mukaan kuin annettujen tehtävien.

Harrastin partiota, se oli todella mukava harrastus voin sanoa, mutta meni hermot joulukalenterien kanssa, ja nukuin pommiin silloin kun oli se päivä kun vihittiin partiolaiseksi...tai miten nyt menikään, siitä on jo niin pitkä aika.

Haluaisin alkaa harrastamaan miekkailua, mutta sellaista mahdollisuutta tuskin on täällä Kokkolassa päin...

Ja judon aloittaminen on harkinnassa...saa nähdä sitten aloitankoi vai en... :)
 
Miekkailua ja erinäisiä muita lajeja, kuten sählyä, riippuen siitä, löytyykö peliseuraa. Lisäksi soitan trumpettia; kirkkaimmin sillä soi barokkimusiikki monimuotoisine sävelkudelmineen ja koristuksineen. Rakentelen myös pienoismalleja: ostan ensisijaisesti kaikki Star Trek -tähtialukset, mitä vain löydän, mutta niiden puutteessa rakentelen myös laivoja, erityisesti merten kuningattaria eli taistelulaivoja. Mitä isompia, sen parempi. :D Tamiyan 1:350 -sarja on aika hyvä.
 
Nykyisiä harrastuksia?
Tärkein (ja kilahtanein) lienee etunimet. Keräilen yhä uusia ja uusia nimiä, eri kielisiä ja yritän muistaa välillä nuo keksitytkin. Nimikirjoja hyllyissä ja laatikoissa vissiin pitkälti toistakymmentä. Ja vihkoihin listattuja lukemattomia. Lisäksi koneen hankittuani siirtelen niitä sinne.

Normaalimpia harrasteita ovat luonnollisesti lukeminen, musiikin kuuntelu. Nukkumista sanoisin joskus lempiharrastuksekseni ja tv:n katselusta on muodostunut useisiin sarjoihin koukkuun jääneen yksi kesto harrastuksia.
Valokuvaus on ollut kestoharrastuksiani, tosin nykyään enimmäkseen harjoittanut työn vuoksi.

Yhdistystoimintaa voinee pitää harrastuksena: aktiivisesti aloitin sen tänä vuonna ammattiyhdistykseni parissa.
Liikuntaa on pelkästään kunnon vuoksi yritettävä harrastaa. Omatoimisesti en oikein itseäni sohvalta saa, joten säännölliset kuntojumppa ja venyttelytunnit ovat tarpeen.

Vanhoja harrastuksia on kokeiltu tähän ikään mennessä useita. Piirtely oli pitkään omatoimiharrasteita. Sittemmin lähinnä tullut vain osaksi opintoja ja töitä. Ratsastus oli suosikki harrastuksia pitkään, kunnes tuli liian kalliiksi seniori-ikään tultuani (tosin nautin suuresti opiskeluvaihdossa Englannissa ollessani pääsystä jälleen hevosen selkään). Teatteri oli aktiivisesti mukana kuvioissani teinivuosina. Mitäs muuta tullut kokeiltua? Tanhua, modernia tanssia, vatsatanssia (viimeksi mainittua vasta joitain vuosia sitten), kitaran soittoa (ei jaksanut harjoitella). Varmaan jotain unohtui, mutta mitä siitä :)
 
Tällä hetkellä harrastan näyttelemistä, lenkkeilyä, lukemista ja kirjeiden vaihtelua etanapostilla, mutta nuo kaksi aluksi mainittua taitavat lukeutua ihan konkreettisesti harrastuksiin. :) Vuosien varrella on tullut harrastettua mm. aikidoa (jäi pois, koska oli niin kallista ja nyt harmittaa, kun en suorittanut edes ensimmäistä vyökoetta), taidekerhoa (ala-asteella, joten ei ihme, että yläasteella ei enää huvittanut, enkä ole muutenkaan mikään hyvä piirtämään) sekä ammuntaa (olisi vaatinut liikaa aikaa, jos olisi halunnut menestyä kisoissa entistä paremmin, mitä lukion aloittaminen puolestaan ei sallinut).

Yläasteella innostuin näyttelemisestä koulumme ilmaisutaidon ryhmässä, joten siitä lähtien olen ollut joka vuosi parhaimmillaan kolmessa projektissa yhtäaikaa mukana. Tämä vuosi on valitettavasti viimeinen, koska lähden muualle opiskelemaan enkä luultavasti hakeudu tulevalla paikkakunnalla näytelmäporukoihin mukaan. Totta puhuen, se valtava innostus näyttelemiseen katosi jo viime keväänä, mutta päätin vielä tämän vuoden jatkaa yhdessä niistä monista ryhmistä, jotka valmistelevat esityksiä saman ohjaajan alaisuudessa.
 
Minä harrastan harrastuksista jalointa (ja varmaan myöskin sieltä kalliimmasta päästä :roll: ) moottoripyöräilyä! Vitsi mutta se on hienoa. :D Mulla on ollu kortti puolisentoista vuotta ja toinen ajokausi on nyt meneillään. Itselläni ei omaa pyörää ole, mutta onneksi tuolla kultsilla on. Ja hänhän on par'aikaa armeijassa, joten arvatkaapas ketä pyörää sitten käyttää yötäpäivää... :p Hiukan tuo rahanpuute silti rajoittaa, pyörä kun on vanha ja syö 7 litraa satasella ja bensan hinta näytti tuossa ysi5:lla olevan 1,119 euroa. Eli eipä mun kukkaron sisällöllä pitkälle pöristellä. Tosin nyt lähden silti pöristelemään, on niin ihana ilma!
 
Harrastan itämaisia itsepuollustus lajeja(kung fu,karate,taiji,taekwondo...jne.)piirrustusta,lukemista,animea ja mangaa,kieliä(japani,kiina,latina,ranska,englanti,saksa,italia,espania,haltiakieli...jne.),
jalkapalloa,
sählyä,ultimatea,amerikkalaista,hiihtoa,juoksua,näyttelemistä,netissä surffailua,tietokoneita,kirjojen kirjoittamista,J.R.R Tolkienin kirjallisuuden tutkimista,lentopalloa,koripalloa,jääkiekkoa,murteita... Ja paljon paljon muuta :D en jaksa enää kirjoittaa muuten menis koko ilta.
 
Omia harrastuksiani ovat seuraavat: Lukeminen (etupäässä Tolkien ja Potterit), piirtäminen (jälleen sama aihepiiri), sekä tietysti nukkuminen, syöminen ja löhöily :yay:

Urheilusta voisin mainita nämä: Mäkihyppy, jonka lopetin pari vuotta sitten murrettuani jalkani :ouch: . Hiihto, jota harrastelen kuntoilumielessä silloin tällöin. Sähly, jota pelailin aktiivisesti joka torstai vielä pari kuukautta sitten. Saa nähdä jatkuuko tämä vapaa-aikapelailu. Siskoni kanssa pelailen sulkapalloa aina, kun olosuhteet sen sallivat. Joskus käyn heittelemässä myös keihästä.
 
että silleen

Aloitin tuossa muutama vuosi sitten laskuvarjoilun ja se oli aivan mahtavaa!!! Siis uskomaton tunne!! :o Ja oli hauskaa kun kurssikaveri hyppäs puuhun ja roikuskeli sitten siellä ja odotteli palomiehiä. Muutaman hypyn ehtisin hypähtämään. Mutta sitten kerholta hajosi lentoko ja kelit oli huonot jne.... Sama toistui seuraavana kesänä ja sitten kynnys olikin taas noussut turhan korkealle. nyt en ole hypännyt pitkään aikaan vaikka itselleni väitänkin palaavani taivaalle. Tänä kesänä se tuskin kuitenkaan tapahtuu... mutta ehkä sitten joskus :knockout: Nykyään harrastuksen on vaan lihasten reenaamista et näyttäis paremmalta uikkareissa :D ja sitten seinäkiipeily(kerran vuodessa) ja tuota fantasia addictia voisi kai harratukseksi kutsua.. Onkos joku muu hypännyt? ettäsilleee
 
Harrastan kohta kasvienkeräilyä, eilen juuri päätin että alan harrastaa sitä. Harrastan myös piirtämistä ja maalaamista. Harmi ettei kovin monet harrasta tuota kasvienkeräilyä, koska yksinäni en oikein kehtaa mennä metsiin keräilemään kasveja, saattaa muut ehkä ihmetellä. Olen harrastanut partiota ja balettia, partion lopetin, koska en oikein pitänyt niistä johtajista, ja baletin taas lopetin joskus aika kauan sitten, koska en saanut pitää hienoa balettipukua. :hups: Se oli sitten kauan aikaa sitten.

Ainiin, leipomista ja kokkaamista harrastan myös. :p
 
Olen harrastanut jääkiekkoa 7 vuotta ja nyt jäähdyttelen kavereiden kanssa pelaten. Tennistä olen nyt pelannut melkein kaksi vuotta ja pohdin pitäisikö se lopettaa. Muuten harrastan kaikkia pallopelejä mitä maailmasta löytyy ajan ja mielenkiinnon mukaan. Mukavimmat pesäpallo, jalkapallo, sulkapallo ja salibandy. Kesäisin taas harrastan mökillä kiekonheittoa, keihäänheittoa ja kuulantyöntöä.

Urheilun lisäksi kiinnostukseni vapaa-ajalla kohdistuu elokuviin ja kirjoihin. Kirjallisuudessa itseäni eniten kiehtoo fantasia - ja seikkailugenret. Myös urheilutietokirjat ja elämänkerrat viihtyvät hyllyssäni (pölyttöminä). Elokuvissa taasen pidän eniten action -, huumori - ja fantasiaelokuvista. Dvd-kokoelmani lukumäärä on tällä hetkellä runsas 30, jota aion kesän aikana kohentaa runsaasti.
 
Harrastin salibandyä, mutta lopetin kun porukka ei osaa pelata joukkuepeliä. Harrastin sitä kolme vuotta. Harrastan larppia nyt kolmatta vuotta, mutta siinä porukka ei osaa kunnolla eläytyä peliin. Kun ne muut keksivät juonen, siinä ei ole muuta kuin taistelua. Lukeminen on minun lempi puuhaani.
 
Minä olen harrastanut Warhammer miniatyyrejä joskus pikku jätkästä saakka ja on kommea määrä ukkojakin kertynyt. Enemmin tai vähemmin hyvin maalattuja. Niillä olen yrittänyt pelata kerran viikossa mutta nykyisten urheilu harjoitusten takia en aina ehdi. Minulla on myös pieni peliporukka jotka ovat keräilleet Hammereita yhtä pitkään kuin minä. Sitten olen harrastanut myös monta vuotta akustista kitaran soittoa musiikki opistossa ja siinä sivussa opetellut itse sähkökitaran alkeita. Aion myös jatkaa musiikin opiskelua myöhemmin ja toivotaan että siitä ura syntyis. Olen myös puuhaillut koulun lehden parissa ja kirjojakin luen jonkin verran.

Joskus nelisen vuotta sitten totesin että kunto on nyt mikä on ja päätin aloittaa jonkin urheiluharrastuksen. Pari kaveria kyseli minua samoihin aikoihin pelaamaan heidän kanssaan sulkapalloa. Siitä lähtien olen sulkkista pelaillut yksi tai kaksi kertaa viikossa ja on samalla taidot sekä kunto parantunut ja olen yhteen kisaankin osallistunut. Silloin kylläkin jännitti sen verran ettei pelaaminen oikein minulta onnistunut ja aika pahasti turpiin tuli. Pelikäynnit kestävät yleinsä noin kolme tuntia. Sali aika kestää kaksi tuntia mutta rikomme aina sääntöjä. :)

Myöhemmin aloin harrastamaan myös Han Moo Do:ta joka on korealainen taistelulaji joka painottuu lähinnä potkuihin. Sitä on nyt harrastettu jonkin aikaa ja olen tällä hetkellä vihreällä vyöllä ja potkutkin ovat alkaneet luistaa omasta mielestäni aika hyvin. Olen ollut myös kahdessa kisassa joista molemista sain hopeaa omassa sarjassani. Harkat on kasi tuntisia ja ne ovat kolme tai neljä tuntia viikossa. Olen saanut myös monia kavereita harkoissa ja hauskoja kisakokemusia. Sekä huomattavasti paremman kunnon.

Nyt olen myös päättänyt opetella tenniksen ja pingiksen alkeet. Pingistä pelailen silloin tällöin kaverilla. Tenistä en ole ehtinyt nyt kesän aikana pelaamaan vaikka sen pelaaminen nyt kesällä pitikin aloittaa. Nyt kuitenkin kun ei menoja enää niin paljon ole ajattelin että alkaisin ainakin kerran viikossa käymään pelaamassa kavereitten opastuksessa.
 
Nykyään harrastan tanssia, maalausta, pyöräilyä ja lukemista. Olen ollut myös mukana rajasotilaskotiyhdistyksessä ihan jäsenenä nyt vähän yli vuoden. Eri tanssilajeja olen harrastanut ala-asteelta lähtien, vaikka yläasteella oli pieni tauko. Nykyään tanssin rivitanssia, kolmas vuosi menossa. Viime vuoden tanssin jazztanssia, mutta tänä vuonna menee muiden harrastusten kanssa päällekäin joten vaihdan itämaiseen tanssiin.
Maalausta olen harrastanut viisi vuotta, mutta piirtänyt olen niin pienestä kun vaan kynä kädessä pysyi.

Entisiä harrastuksia on mm. sähly ja pesäpallo. Lopettaminen johtui siitä kun joukkueet lopettivat. Pianoa soitin 11 vuotta, mutta jatkan vielä kotioloissa.
 
Harrastukseni lyhyesti lueteltuna: koirat, liikunta, maalaus, piirtäminen, kirjoittaminen, lukeminen ja luonto.

Koirista/eläimistä olen aina pitänyt ja vaikka mitään omaa elukkaa ei kaverina ole, olen silti paljon eläinten kanssa tekemisissä. Pääasiassa olen tätini luona, jolla on viisi koiraa. Niiden kanssa tulee touhuttua paljon tavallisesta lenkkeilystä eri koiraharrastuksiin, kuteen tottelevaisuuskoulutukseen, näyttelyihin, taipumuskokeisiin ja palveluskoiralajeihin. Olen enemmän käyttökoiraihmisiä, joten tykkään enemmän tokosta, pk-lajeista jne. kuin näyttelyistä, mutta ovat nekin ihan mukavia.

Sitten liikunta. Liikunnasta olen aina tykännyt ja harrastanut sitä ihan pienestä pitäen. 6-vuotiaana aloitin koripallon pelaamisen ja lopetin viime vuonna, kaikkiaan olen harrastanut koripalloa kahdeksan vuotta. Tykkäsin koripallosta, mutta viimeisenä kautena se alkoi tuntumaan jo aika pakkopullalta. Osittain valmentajat aiheuttivat tämän ja toisaalta myös joukkuetoverit. Ja viime vuonna joukkue sitten hajosi, joten lopetin koripallon ihan hyvillä mielin.

Nykyään liikuntaharrastuksiini kuuluvat juokseminen/hölkkäys, tennis, pyöräily, uinti ja aloitan nyt joogan ihan "ohjatusti". Olen harrastanut joogaa noin vuoden lähinnä itsenäisesti. Juoksemisesta olen nyt innostunut ja harrastankin sitä aktiivisesti. Lenkkeilen noin joka toinen päivä, joskus jopa tulee käytyä lenkillä 5 tai 6 kertaa viikossa, mikä ei ole välttämättä kovin hyvä, kun silloin lihakset eivät oikein ehdi palautua ja levätä... mutta juoksemista vain rakastan. Siinä tulee aina hyvä olo ja on ihanaa vain juosta metsäisillä lenkkipoluilla. Alan nyt harjoittelemaan puolimaratoniin (21km), sellainen järjestettäisiin toukokuussa täällä Helsingissä, mutta en vielä tiedä osallistuisinko siihen. Jokatapauksessa aion harjoitella siihen.

Tennistä olen pelannut isäni kanssa aika pienestä myös... olisinkohan ollut joku kymmenvuotias, kun ensimmäisen kerran sain tennismailan kouraani? Tennis on mukava laji ja pelataan kerran - pari viikossa sitä iskän kanssa. Tykkään liikkua itsenäisesti, joten tennis on siitä hyvä laji minulle että siinä voi touhuta ihan itsekseen sillä omalla kenttäpuoliskollaan. Enää en kauheasti tykkää joukkuelajeista (paitsi jalkapallosta).

Pyöräilen jonkin verran - niin kunto- kuin tavallisellakin pyörällä. Useamman kerran viikossa tätäkin tulee tehtyä. Ja ainahan minä ainakin kouluun pyöräilen (paitsi talvella), jos ei muuten... uintia harrastan aika satunnaisesti. Minulle tulee yleensä kausia, jolloin vain innostun siitä ja alan käymään uimahalleissa säännöllisesti. Kesällä tulee uitua meressä ja mökillä järvessä ^^

Ja joogan aloitan noin viikon päästä. Se on alkeiskurssi, mutta sen jälkeen astanga-jooga kiinnostaisi, joten voisin ehkä suunnata siihen alkeitten jälkeen... *miettii* Joogasta olen ollut jo pitkään kiinnostunut.

Aloitan tänä syksynä myös ihan virallisen maalauskurssin (kokeileva maalaus). Tykkään maalailla akvarelleilla tai vesiväreillä ihan itseksenikin. Ja piirrän myös melko paljon.

Kirjoitan jonkin verran omia tarinoita ja sain juuri aikaiseksi jopa ensimmäisen runoni. Kirjojen lukeminen on myös harrastukseni, se on rentouttavaa ja niihin saa rauhassa paeta. Eniten tykkään fantasiakirjoista (ja kauhusta), mutta tavallinenkin kaunokirjallisuus menee myös.

Luonnonkin voisi luokitella harrastuksekseni... luonto on minulle hyvin tärkeä. Olen kiinnostunut sen rytmistä ja esim. eri kasvien ominaisuuksista. Luonto piristää ja rauhoittaa. Tykkään vaellella luonnossa, täällä kotona meren äärellä ja mökillä sitten metsissä. Joskus innostun tarkkailemaan lintuja tai muuten retkeilemään luonnossa tai keräämään kasveja. Väkertelen mökillä myös linnunpönttöjä, siilien talvehtemispesiä ynnä muuta tuollaista pientä luonnon avuksi. Myös kaikenlainen luonnonsuojelu kiinnostaa minua.


No niin, siinäpä kunnon sepustus harrastuksistani. Varmaan pisin viestini O_o
 
Harrastuksista... Tällä hetkellä harrastan lentopalloa ja tietenkin lukemista :) . Lentopalloa siksi, koska se on hauskaa ja siinä saa liikuntaa tarpeeksi. Olen harrastanut lentistä jotain kolme vuotta, enkä varmasti lopeta vielä pitkään aikaan. Sitten lukemisesta. Nooh, kaikki fantasiakirjat käy, ja luen yleensä jotain pari kirjaa viikossa, jos ei ole paljon läksyjä :p .

Olenpa tuota harrastanut jos jonkinlaista lajia. Karatea, latinalaisia tansseja (vai onko se latinolaisia?), jousiammuntaa, ratsastusta, öö... ei nyt muistu enempää mieleen. Karate oli ehkä liian rankkaa mulle (olin silloin ala-aste ikäinen), mutta ehkä jos aloittaisin sen uudelleen niin voisin jaksaakin harrastaa sitä pitemmälle. Sitten muistaakseni lopetin tanssimisen siksi kun ystävänikin lopetti ja en muista miksi lopetin jousiammunnan, mutta aloitan harrastamaan sitä heti kun saan tietää onko Raahessa sellaisia mahdollisuuksia. Ja ratsastuksenkin lopetin kun minulla ei enää ollut ratsastuskavereita. Paitsi nyt pari päivää sitten serkkuni soitti ja kysyi että lähdetäänkö ratsastamaan ja minähän tietenkin vastasin heti että joo!

Niin ja talvisin harrastan tietenkin lumilautailua ja kelkkailua :D .
 
Minulla on kaksi kivaa harrastusta! Partio ja nyrkkeily.. :wink:
Saattaa kuulostaa vähän oudolta että tällainen nuori tyttö harrastaa nyrkkeilyä, mutta minä tykkään. Nyrkkeilyssä saa tosi monipuolisesti liikuntaa. Plus sekin on tosi mahtavaa että samassa ryhmässä on monenikäisiä ja sekä tyttöjä että poikia..

Partiokin on tosi ihana harrastus, vaellukset ja leirit sun muut :p
 
Maratoonille harjoittelu, kiipeily ja eläimet vievät suuremman osan harrastukseen käytetystä ajasta. Kesällä pyöräily vie oikeastaan kaiken ajan :p

Maratoonin olen ennenkin juossut kaksi kertaa mutta kun hullu on niin haluaa voittaa oman aikansa tietysti seuraavana kesänä. Muutenkin tykkään juosta, töihin ja takaisin. (6km)

Kiipeilyä olen harrastanut, hmmm, 6 vuotta nyt ja siinä alan olemaan aika hyvä jo. Kerran olen päässyt maistamaan ulkoseinän mahtavuutta, mutta muuten sisäseinällä koska niin paljon helpompaa lähteä sinne kuin keskelle metsää.
.
Eläimiinkin on tuhrautunut kyllä paljon aikaa lähiaikoina koska olen vasta alussa siis pitää rakentaa terraariot yms. Kotoa löytyy, kaksi käärmettä, 4 natalhiirtä, 3 kesyhiirtä Ja lisää on tulossa pari vielä kutakin.

Mato
paavo
Natalhiiret
 
Harrastan teatteria ja lentopalloa. Pidän teatterista enemmän ja harrastan sitä sen taikia, että haluaisin näytteliäksi. Lentopalloa ihan vaan koska se on kivaa ja tuleehan joku urheilu harrastuskin. Aina ei tietenkän jaksaisi lähteä harrastuksiin, mutta aina kun oon mennyt niin on ollut kivaa.
Ennen harrastin tanhua, balettia, ratsastusa ja ...no ei kai mitään muuta paitsi pianonsoittoa. Pienenä joskus 4-7 vuotiaina Harrastin tanhua, balettia ja ratsastusta ja lopetin ne koska.. no en muista enään mutta silti. Ja pienon soiton lopetin ihan vasta mutta minun oli pakko leopettaa se koska oli vähän liian raskaat viikot kun melkein joka päivä joku harrastus.
 
Ylös