Harrastuksianne..?

<i>Valokuvausta</i> harrastelen vapaamuotoisesti aina kun mahdollista. Kameranikaan ei nyt kovin kummoinen ole, Canon Powershot A590 IS. Tällaisena harrastelijana en kuitenkaan koe mitään himohyvää kameraa edes tarvitsevani. En tiedä olenko kovinkaan hyvä valokuvaaja, mutta ainakin itse tykkään useimmista ottamistani kuvista.

<i>Ratsastusta</i> harrastan myös, tai ainain olen harrastanut. Nyt pidän pientä taukoa, kun ei enää mokoma touhu jaksa oikein kiinnostaa. Olen huono ratsastaja, vaikka olenkin harrastanut hevosia nelisen vuotta. Olen silti aivan lähtöpisteessa, edes laukka ei kunnolla suju. Ei ne hevoset sitten kai olleetkaan se minun juttuni, vaikka kyseisiä eläimiä rakastankin. Hevosten hoidosta pidän paljon enemmän kuin ratsastuksesta. Muutenkin ei oikein tuo ratsastuskoulutoiminta nappaa, mukavampi olisi ratsastaa ihan kaikessa rauhassa, ilman sitä muihin vertailua.

<i>Lukemista</i> harrastan myös. Tykkään fantasiakirjoista ja aika monista muistakin kirjoista. Tykkään erityisesti 'realistisesta fantasiasta' josta Tolkienin luomukset ovat erinomainen esimerkki. Luen toisinaan paljon, toisinaan taas vähän vähemmän.

<i>Piirtelykin</i> kuuluu harrastuksiini ja sitä harrastelen yleensä kun minulla on tylsää tai iltaisin. Useimmin piirrän hevosia, kun muuta en oikein osaa... Ja kovin hyvä piirtäjä en ole.

<i>Dataaminen</i> taitaa olla se ykkösharrastukseni. Sitä tulee harrastettua useimmiten, välillä vähän liikaakin. Mutta minkäs sille voi, jos pitää tietokoneestaan?
 
Lukemista, tietokoneilua, kuntoilua. Punttisali on kolmas kotini ja Krav Magaan minulla on vuosia kestänyt on-off suhde. :)
 
Lukeminen, tv:n katselu, tietokoneilu, jalkapallo(sairslomalla jalkaleikkauksen takia.), kaverien kanssa olo, koulukaverien kanssa höpöttäminen, piirtäminen Tolkien-fanius, espanjalaisen/latinomusiikin kuuntelu... Huh, jos kertoisin kaikki harrastukseni, olisi lista pitkä kuin entin puhe!:p
 
Meikäläisen pääharrastus lienee kuvataide. Lähinnä piirtelen ja maalaan ja värittelen puuvärein ja koneella, mutta joskus myös valokuvaan. Kirjoitan lisäksi runoja ja proosaa ja myös lauluja joskus. Ja improvisoin pianon, urkujen, okariinan ja halvan puuhuilun kanssa mitä milloinkin sattuu. Tykkäisin soittaa myös kitaraa, mutten omista sellaista vielä. Ajattelin aloittaa halvimpien välineiden hankinnasta ja ostin Lontoon reissulta plektran jo valmiiksi.

Olen harrastanut piirtelyä ja maalailua legendaarisesti siitä asti kun kynä ja sivellin on käpälässä pysyneet. Kysykää vaikka äitiltä. Olisi hienoa saada tästä harrastuksesta myös leipätyö itsellensä jonakin kauniina päivänä. Taiteilun lisäksi tanssin, lenkkeilen, ajattelen ja luen. Kerään myös perinteitä aina silloin kun sattuu inspaamaan. Harrastukseksi en voi vielä kutsua vapaaehtoistyötä ja talkoilua, vaikka siihenkin suuntaan olen tällä hetkellä kallistumassa kun nyt tykkään tehdä jotain kivaa ihmisille ja ihmisten kanssa. Sen sijaan harrastukseksi voisin mainita musiikin kuuntelun, sillä sitähän teen melkein koko ajan. Kuuntelen ihan laidasta laitaan, klassisesta ramopunkiin ja niin edespäin.
 
Minä harrastan vähän kaikenlaista...

Luen. Lukeminen on kivaa ja rentouttavaa. Minulla on aina joku kirja mukana ja usein ainakin kolme kesken...

Piirrän. Tämä harrastus on vähän jäänyt, mutta vielä viime vuonna piirsin aika paljon, lähinnä mangaa. Nykyään enemmän lyijykynäpiirroksia, maisemakuvia. :p Piirtämisen lisäksi myös maalaan ja valokuvaan.


Lumilautailen. Olen lautaillut noin kolme vuotta ja se on tällä hetkellä lempiharrastukseni. Valitettavasti kesällä ei voi lautailla, joten harrastan myös

Surffausta. Aloitin sen vasta viime kesänä, joten olen vielä vähän huono siinä... :roll:

Toljottelen tähtiä, tosin sekin on lähinnä lomaharrastus, kun kouluun tarttisi jaksaa herätä... Vaarini on opettanut minulle paljon tähdistä ja aion isona johonkin avaruuteen liittyvään ammattiin jos vain pääsen.

Telinevoimistelua olen nyt harrastanut kaksi vuotta, Puolitoista ns. valmennusryhmässä, ei kuitenkaan mitään kisoja. Seuraavaksi haluaisin opetella flikun, jos vaan uskaltaisin...

Tanssin balettia. Olen tanssinut viisivuotiaasta eli nyt kohta yheksän vuotta. Vaihdoin juuri balettikoulua, sillä edellisen opettaja oli tyhmä... :roll: Nykyisessä koulussa aloitin myös

Showtanssin. Siinäkään en ole vielä kovin hyvä, mutta kyllä varmaan joskus oppii...

Olen myös soittanut trumpettia (5 vuotta) ja uinut (ihan pienenä) ja ratsastanut.
 
Pesäpallo, lukeminen, "Tolkienkonhoolu"

Ja tällä hetkellä uutena harrastuksena on vuoden 1977 Hobitti-piirretyn suomenkielelle tekstitys YouTubeen. Ihan epävirallisesti faniprojektina. ;)


Nii joo ja Tai Chi!
 
Olenkohan kirjoittanut jo tänne? Noh kirjoitetaan uudestaan, mikäli en ole :)

Näytteleminen
olen kahdessa harrastajateatterissa näyttelemässä. Ensimmäinen on talviteatteri Uusi Teatteri Utti, eli tuttavallisemmin UTU. Olen näytellyt siellä 2002 vuodesta lähtien.
Toinen on Korvenkylän Kesäteatteri, jossa olen ensimmäistä kesää.

Partio
Olen ollut vuodesta 1997 partiossa, nykyisin suoritan PJ -kurssia, joka on jo loppua vaille valmis.

Kitaran soitto
Vähän epävirallista, mutta soittelen aina kun tekee mieli. Tällä hetkellä kitarasta pitäisi vaihtaa kielet ja pitäisi hankkia lisää soittokirjoja.

Leffat ja sarjat
Katselen ihan älyttömästi leffoja ja sarjoja, mutta niissäkin on rajauksensa aina oman aikani puutteessa. Muistan esimerkiksi monta sitaattia Alfred J. Kwakista, Phileas Foggista sekä Muumeista. Moni elokuva, minkä olen katsonut, on jäänyt sen verta hyvin päähäni, että pystyn tarpeen tullen heittämään reploja päästä.

Tolkien ja Kontu
Valitettavasti nykyään hieman vähällä tämä Kontu, on niin paljon kiireitä ja en omista nettiä kotona. Tolkienia luen aina silloin tällöin. Junamatkojeni ansiosta olen kerennyt lukea TSH:n läpi tämän vuoden osalta, mutta veikkaan, että luen sen uudestaan vielä loppu syksystä :)

Uinti, Pyöräily ja soutelu
Varsinkin nyt kesällä käyn uimassa aina kun ehdin. Samalla käyn vähän soutelemassa ja katselemassa saisiko Mato-ongella mitään. Pyöräilen harjoituksiin aina kun kerkiän, mutta valitettavasti välillä ei ole pyörää tarjolla.
 
Tuleeko teille ongelmia kun pitäisi työnhakulomakkeessa täydentää "harrastukset" kohta? Minusta jotenkin aina tuntuu että siihen pitäisi kirjoittaa jotain oikein hemaisevaa, ja "saviukkojen muotoilu ja maalaus" ei aivan vastaa tähän tarpeeseen.
 
Valië Nienna sanoi:
pitäisi työnhakulomakkeessa täydentää "harrastukset" kohta?

Yleensä kai tähän kannattaa keksiä jotain sosiaalisuutta osoittavaa, esim. joku pallopeli lienee parempi kuin lenkkeily.
:twisted:
 
Oi voi. Kaikki harrastukseni ovat perin epäsosiaalisia, luonne kun on jotakuinkin erakkomainen. Tarinan opetus on siis: valehtele.
 
Valië Nienna sanoi:
Tuleeko teille ongelmia kun pitäisi työnhakulomakkeessa täydentää "harrastukset" kohta?

Joka kerta työnhakulomakkeen harrastukset -kohdan täyttämisen yhteydessä on pitänyt miettiä, että mitä siihen tällä kerralla laittaisi. Lopulta olen laittanut lomakkeeseen kaikki (epäsosiaaliset) harrastukseni: lukeminen, musiikin kuuntelu ja elokuvien katselu, käsitöiden tekeminen ym. kulloisenkin harrastustilanteeni mukaisesti. En harrasta liikuntaa enkä mitään laumakokoontumista tai yhdessä tekemistä edellyttäviä harrasteita. Silti töitä on yleensä (epäsosiaalisuudestani huolimatta) löytynyt. En tiedä, kuinka iso merkitys harrastuksilla oikeasti on työpaikan saannissa ja onko eri ammattialoille tai työtehtäviin palkattaessa suuria eroja. Ehkä liikuntaohjaajan paikkaan valittaessa hakijan liikuntaharrastuksella on vaikutusta valintaan.
 
Minulla on pahana tapana innostua jostain harrastuksesta suunnattomasti ja sitten unohtaa se. Tällä kertaa on vuorossa ukulelensoitto, jonka innoittajana on Ukulele Orchestra of Great Britainin lisäksi yllättäen punk-bändi Offspring. Olen katsonut Tubesta noin viisi akustista konserttituokiota hittibiisistä Self Esteem, jonka olennaisena osana on ollut ukulele. Artisti kertoo jokaisen session yhteydessä koskettavan tarinan sodasta palanneesta isoisästään, joka oli opettanut hänet ukulelen saloihin ja antanut hänelle tämän soittimen juuri ennen kuolemaansa. Kiitos, isoisä! Yhdessä konserteista sekä laulu että ukulelen ääni kuuluvat hyvin kitaroiden alta ja se on tässä muutaman kappaleen sikermän lopettavana esityksenä. Lauletaanpa kesken kappaleen toisenkin bändin biisiä ukulelen säestyksellä.

Pelkkä innoitus ei kuitenkaan riitä, vaan tarvitaan puitteitakin. Paikallinen kaupunginkirjasto ystävällisesti lainaa sekä soitto-oppaita että soittimia. Maanantaina hain sieltä soittimen historiaakin valaisevan kirjan ja altto- eli konserttiukulelen. Neljästä (tai viidestä, jos bassoukulelekin lasketaan mukaan) ukuleletyypistä se on toiseksi pienin, minkä olen jo saanut havaita yrittäessäni painaa sormenpäilläni vain tiettyjä kieliä eikä myös niiden viereisiä eri sointuja tapaillessani. Turhauttavaa, mutta opettavaista. Kärsimystietä kestää kolmisen viikkoa ja sitten pääsen kansalaisopiston ukulelekurssille, jonka ensimmäisellä tunnilla tilaamme porukalla soittimet. Taidan päätyä kolmanneksi pienimpään eli tenoriukuleleen, koska nelikosta suurin (baritoniukulele) kuulostaa jo häiritsevästi kitaralta. En erityisemmin pidä kitaran äänestä ja ukulelen äänen pirteys vetää minua pikkusoittimen pariin. Valintavideosta tosin saa kuvan, että eri tyyppien kaulojen leveydet eivät kovin paljoa poikkea toisistaan. Niinpä vaikeudet alttoukulelen kanssa eivät suuremmin helpottune tenoriukuleleen siirryttäessäkään ja voin harjoitella nyt täysimääräisesti odottelematta ruusuista tulevaisuutta helpomman soittimen kanssa.
 
Ylös