Hobitti eli Sinne ja takaisin

ZååP

Hobitti
Tässä voitaisiin aloittaa puhumaan Hobitista..
kertokaa mitä mieltä olette siitä ja muuta vastaavaa.

Itse tykkään kyllä Hobitista todellatodella paljon *reps*
ja sitä tuleekin luettua..

Eli siis kertokaas mielipiteitänne ja muutenkin voimme juonesta muusta jutella jos on intoa :D

Tolkien rules :wink:
 
Joskus olen sitä mieltä että Hobitti on parempi kuin Sormusten Herra. Sitten tulen järkiini ja muistan että mikään ei hyvitä kolmeatoista kääpiötä.
 
8) Mun mielestä Lotria ja Hobbaa ei voi verrata..ne on kuitenki vähän erilaisia..
Hobitti on kyllä silleen parempi, et sen teksti jotenki sopii lapsen suuhun, mut toisaalta..Lotri sopii enemmän aikuisille, koska Hobitti on jotenkin paljon kiltimpi kirja...

Ei mun mielesä Tolkienin kirjoja voi verrata toisiinsa.
Paitsi Herra Blissiä voi kyl verrata Silmaan. :o
 
Must hobitti on hyvä kirja, vähän ehkä enemmän "satumainen" (jos niin voi sanoa...) ku sormusten herra. Mulle luettiin hobitti ekan kerran iltasatuna ku olin tosi pieni.... et sillee! 8)
 
Minä pidän Hobittista. Se on loistava kirja vähän nuoremmille kuin TSH. Äiti lukisen minulle pienenä iltasaduksi. Se jälkeen olen lukenut sen viisi kertaa. Totta on että Hobittia ja Tarua ei voi verrata toisiinsa, niin en vertaakkaan nyt niitä toisiinsa. 8)
 
Minusta hobitti on mahtava. Taisin lukea sen vasta kun olin lukenut 2/3 osaa LotR:stä.
Juoni on oikein mahtava ja kirjassa tapahtuu paljon. Oikein kunnon fantasia-kirja (niinkuin tosin kaikki Tolkienin teokset :) ). Loppuratkaisu oli silti aika järkky, kun jopa kolmen kääpiön piti depata :cry: . Taisin silloin imitoida niagaran putouksia :lol: . Minua pelotti aivan hirveästi, kun seurue yöpyi Beornin luona, kun luulin että se Beorn syö ne :D . Scary kirja todentotta...mutta mahtava!
 
Hobitti on mahtava tarina. se sopii paremmin pienille lapsille kuin TSH. Itse luin hobitin vasta joku vuosi sitten. Minulle kun ei pienenä luettu hirveästi tarinoita. ehkä olen osittain sen takia niin vihainen vanhemmilleni.

Hobitti on erittäin suloinen tarina. Nuori Bilbo seikkailee. Kääpiöt olivat aivan ihania. :) Harmi vaan, kun ne jotkut kuoli. :cry: (en muista kuinka monta. Lilly sanoi, että kolme, joten luotan siihen)

Itse en pelännyt Beornia. se oli mielestäni tosi kiva henkilö. Harmittelin, kun se oli vaan niin vähän aikaa mukana.

sitä kirjaa voi suositella kaikille.
 
No sen ainakin sanon, että Hobitti on helppolukuinen kirja ja sopii aika nuorille. Hobitin juonikäänteet ja kaikki tapahtumat olivat niin mielikuvituksellisia ja hauskoja. Hobitti oli minulle portti fantasiamaailmaan (tai oikeastaan Tolkien maailmaan :wink: ) sen jälkeen luinkin TSH:n ja nyt olen hyvää vauhtia lukemassa Silmaa, kun sen vihdoin sain käsiini.
 
Minusta hobitti on ihana kirja, varsinkin koska se sopii kaiken ikäisille. Hobitissa on myös ehkä enemmän toimintaa, täytyy tunnustaa että usein Sormusten Herraa lukiessa vaivun syvään horrokseen pitkien puheiden aikana.
 
Hieman kevyempi (sekä luettavuudeltaan ja painoltaan) ja jonkin verran myös hauskempi kuin tuo Tiiliskivi. Niitä ei kyllä voi verrata, mutta pidän hobitista todella paljon. Mutta monessa kohtaa on monta ristiriitaisuutta, ja se hieman alussa ihmetytti. Kääpiöistä en niin hirmuisesti tykkää, mutta haltioista kyllä, joten kismitti hieman jotkut kohdat... Sellainen kiva satu, muttei kumminkaan sellainen satu.
Äh, lopeta selittämästä.
 
Hobitti on kerrassaan kivaa luettavaa, paljon kevyempää (nninkuin joku jo sanoikin) ja helpompaa lukea kuin TSH. Ennemmän lastenkirja kuin TSH. Hobitista todellakin oli hyötyä kun sen luki ennen TSH:ta
 
Hobitti on tosiaan hyvä kirja ,mutta pidän silti enemmän tsh:sta! niin mitä ristiriitaisuutta?
 
Minäkin olen lukenut Hobitin ja täytyy myöntää että se oli aika kivaa luettavaa. Toimintaa ja huumoria (sopivassa suhteessa) ei käynyt aika pitkäksi kun sitä luki :)
Välillä nauroin niin paljon että huhhuh.. ja seuraavaksi jo jännitin pääseekö Bilbo ulos luolasta ennenkuin örkit saavat sen kiinni.
Se oli kivaa kun Bilbo oli aina se joka pelasti (ensin itsensä :p ) ja sitten kääpiöt. Alussa Bilbo vaikutti hieman pelokkaalta mutta loppua kohden hän 'kasvoi' näihin "voron" mittoihin.
Vaikka luulisi että hobitit olisivat hidasälyisiä niin Bilbo olikin sitten aivan toista luokkaa :D
Ja ne arvoitukset oli mukavia, yritin aina itsekkin veikata vastausta mutta suurin osa meni väärin :wink:
Suosittelen siis kaikille jotka tykkäävät lukemisesta!
No nythän tämä meni jo mainostamisen puolelle..
 
Se tekee myös Hobbasta satumaisen, koska se on sen verran
lyhyt teos, jonka lukisi päivässä. Sitä en kuitenkaan tekisi, koska nautinto pitää olla yllä ja se kiva-tyhmä jännitys.
Beorn tosiaan on mystinen henkilö. Eikä yhtään pelottava! :D
Se osaa muuntautua karhuksi! :shock:
 
Näin aluksi(aikaa ei aina ole, keh) sanoisin sitä mitä kaikki että Lotria ja Hobittia ei sinänsä voi verrata koska nen painivat aika erisarjoissa , MUTTA...Hobitissa Klonkusta on tehty jotenkin vahvempi ja tavallaan päämääräisempi ja nopeajärkisempi kuin Lotrissa.Sen ymmärtää kun miettii että Lotrissa Klonkku on jo ollut aika kauan ilman Aarrettaan ja se kalvaa sitä.Mutta juuri Klonkun dialogi vaihtelee näissä kirjoissa reilunlaisesti.
 
Pian olen lukenut hobitin loppuun ..:Denää n.20 sivua.Kirja on mainio.:)Mutta kyllä taru sormusten herrasta on niin hyvä,että sille ei vedä vertoja mikään.Mutta en väitä sitäkään etteikö Hobitti olisi hyvä.:D Mainio opus.
 
hobitti jyrää!

sain hobitin vuosi sitten syntymäpäivä lahjaksi äidiltäni ja ajattelin ensin että se on joku tosi tylsä kirja mutta päätin kuitenkin lukea sen. puolivälissä kirjaa oli aivan kyllästynyt siihen mutta jatkoin loppuun ja se olikin todella hyvä kirja hobitit jyvää!
 
hobbitti

minullakin on hobbitti kirja ja olen sitä mieltä että se on ehkä yhtä hyvä kuin taru sormusten herra.olen lukenut hobbitin jo kaksi kertaa ja luulen etten kyllästy siihen ikinä. :p
 
Omistan kaikki neljä keskimaa teosta ja tietenkin Hobitin :) Minulla on se ohutkantisena.Tykkään paljon niistä Tolkienin piirtämistä kuvista, kun niissä on niin paljon yksityiskohtia ja ne ovat niin kauniita. :p
Hobitti on upea tarina ja sen aloittaminen on upeahkoa tai miten nyt sanoisi, kun tarina on loistava, mutta ei se TSH:ta voita.
Hupaisinta kirjassa on kääpiöiden tulo ja kun ne aloittavat soiton ja laulun :D
 
Olen itse lukenut Hobitin nyt kaksi kertaa ja aikomukseni on lukea se kolmannen kerran kunhan saan TSH:n taas luettua. Hobitti on mahtava teos mutta kuten monet muutkin ovat todenneet ei se TSH:ta voita. Mutta ilman sitä teosta ei voi ymmärtää muutamaa pientä lausetta tai kohta TSH- kirjassa ja Hobitti on vieläpä kevyt ja hauska luettava. Se luo syvyyttä Gandalf:iin ja Bilboon ja heidän elämäänsä. Eritoten Bilbon. Kaikki Keski-Maahan liittyvät teokset ovat aivan upeita, niin mahtavia ettei sanoin tai teoin voi kertoa ja niitä lukee yhä uudestaan ja uudestaan ja uppoutuu Keski-Maan taikaan.
 
Ylös