Hobitti-leffan lippujen jonotus 2013

Jasdril

Kontulainen
Vastuuhenkilö
Koska mitä olisi Tolkienin kirjaan perustuva leffa ilman hyistä lippujen jonotusta viikkoja etukäteen?

Sen verran uskaltanen jo paljastaa, että jonotusta tapahtuu taas Helsingissä. Päivämääriä en ikävä kyllä tiedä vielä itsekään (ja vaikka tietäisin, en saisi paljastaa), mutta sen verran on tuossa puhetta ollut, että ohjelmaa ja kilpailua ja muuta kivaa virikettä on kyllä tulossa! Eli paikalla kannattaa e h d o t t o m a s t i olla!

Oletko Sinä tulossa jonotukseen? Haluaisitko järjestää jonotukseen tai jonotusyönä ohjelmaa? Oletko tulossa jonotukseen, muttet tiedä kuinka varustautua?

Sana vapaa. Minut tulee ainakin jonossa näkemään, katsotaan antaako työ- ja rahatilanne myöten olla siellä yön vai viikon. :p
 
Viime vuonna jonotin ulkona yhden iltapäivän ja illan verran, sen varsinaisen jonotusyön lisäksi, mikä onneksi saatiin olla sisällä. Sen verran opin, että vaikka oli omasta mielestä lämpimästi päällä, niin tänä vuonna pitää pukeutua vieläkin paremmin. Eli alustavasti olen menossa jonottamaan, en tosin vielä ole suunnitellut vielä missä vaiheessa aion aloittaa. Onneksi asun Helsingissä, niin voin aina aika ajoin käydä tarkistamassa jonon pituuden ja valita jonotukseni keston sen mukaan, missä vaiheessa jono alkaa olla sen mittainen, että siihen kannattaa itse liittyä. Ehkä sitä voisi yrittää tänä vuonna kokea yhden yön ulkona jonotustakin.

Itse en ole kovin innokas järjestämään mitään ohjelmaa, mutta tykkään sitäkin enemmän hyötyä muiden ihmisten innokuudesta ja osallistua heidän järjestämiinsä aktiviteetteihin. :grin:
 
No kaipa tänne on taas pakko tulla. Ohjelmasta en tiedä, viime kerran leffamaraton oli oikein maistuva - mikäs sen parempaa kuin salillinen jotain ihme heppuja hihittelemässä onedoesnotsimplyjä.
 
Itse haluaisin osallistua, mutta riippuu aika paljon ajankohdasta, opetusharjoittelu kun ei taida joustaa tällaisen takia. Milloinkohan päivämäärästä tulee tietoa?
 
Minäkin olen mukana. :) Riippuen vähän työajoista ja elämästä saatan olla taas vain taustatukitiimissä, eli tuomassa lämmintä glögiä ja juustokakkua, mutta tosi mielellään itse jonotusyöhönkin pääsisin tällä kertaa mukaan. :)
 
Mielelläni olisin mukana, mutta osallistumiseni riippuu siitä, millaiset aikataulut työharjoittelussa sekä töissä on.
 
Minä taas vuoroon haaveilen ja vuoroon kiukuttelen. Jos olen edelleen tuolloin sairaslomalla (toivottavasti en) niin luultavasti yritän osallistua kun paikalle voi tulla oikeasti ajoissa, mutta jos olen töissä niin en taas lähde rynnimään viimisenä päivänä jonnekin jonon hännille. Kovat vaatimukset itselle ;) Kaikki tai ei mitään!
 
Kerrankin haluisin tulla oikeasti jonottamaan. Viime vuonna olin kyllä jonotusyössä, mutta ulkojonossa en ollut kuin vain noin tunnin ennen sisäänpääsyä. Mutta oikea pidempiaikainen jonotus se olis jotain (tosin käytännössä pää saattaa hajota, jos yrittää olla yötä. Mutta ei sitä vielä tiedä!). Ja tänä vuonna sentään *tunnenkin* ihmisiä, niin ei tarvi yksin hengata! Eli jonotusyöhön nyt vähintään - pidemmän jonottamisen ongelmaksi voi hyvinkin tulla työt (tai teknisesti ottaen on mahdollista, että töitä osuu jopa jonotusyön päälle, mutta sitä pidän epätodennäköisenä). Joista en tiedä tällä hetkellä mitään - en edes sitä, saanko duunia jo marraskuulle vai vasta joulukuulle - mutta jos saan, niin paree on ottaa vastaan. Sen takia ajankohdan selviäminen on aika crucial, niin sit pystyis etukäteen sopimaan työvuoroja ehkä. Mut töistä huolimatta vähintään päässee iltahengailemaan jonoon pitkin viikkoa :)

Ja oooo, muistelen suurella lämmöllä ja pörröisyydellä noita vuodentakaisia leffasalin onedoesnotsimply-tyylin eeppisiä repeämisiä. Tuli semmoinen olo, että vaikka en tunne koko salista ketään, niin nää ihmiset on mun kanssa samassa tiimissä :heart:
 
Uh, mä taisin julkisesti ääneen luvata, että voin toimia Plevnan jonotuksen järjestäjänä jos kontulaisilla on kiinnostusta myös tamperelaiseen tapahtumaan eikä jotain kiinteämmin Tampereella asuvaa jonottamaan halajavaa kuitenkaan organisointi innosta. Tassua siis pystyyn vaan jos tuntuu, että Itäinenkatu kutsuu?
 
Me joutunemme Pikku-ukon kanssa jättämään tänä vuonna puolen yön näytöksen väliin, kun ajokieltoni vuoksi kulkeminen leffateatteriin ja varsinkin sieltä takaisin kotiin menisi joko ihan mahdottoman hankalaksi tai sitten mahdottoman kalliiksi (=taksi). Siksi en taida tällä(kään) kertaa tulla jonottelemaankaan. Mutta jos vain suinkin ehdin, pistäydyn jossain välissä jakamassa karkkia tms. naposteltavaa jonottajille.

(Mutta Pikku-ukko luki kuin lukikin Hobitin loppuun, vaikkei ollutkaan siitä kovin vaikuttunut. Niinpä leffaan meno ei ainakaan siitä kiikasta =))
 
Loistouutinen! Työt ei tule haittaamaan jonotusta varsinaisena jonotusyönä eikä sitä ennenkään ihan riippumatta siitä, milloin tapahtuma on! (hivenen persiistä toisaalta, että marraskuulle ei herunut duunia lainkaan) Kaiken lisäksi en tänä vuonna joudu edes juoksemaan yöensi-illasta aamuseitsemäksi töihin (niin hauskaa kuin se viime vuonna olikin, varsinkin kun ei voinut edes käväistä kotona välissä), koska työputki alkaa vasta seuraavana päivänä! :1420: Wuhuu!

Kas muuten, tasan 2 kuukautta ensi-iltaan.
 
Olen ehdottomasti tulossa jonottamaan tänäkin vuonna, koska jonottamisessa vaan on sitä jotakin! Viime vuoden jonotus oli kertakaikkiaan upea kokemus, vaikka liityinkin jonoon vasta n. 1-2 tuntia ennen ovien aukeamista, mutta tavoitteenani olikin pysyä hereillä koko yö ja aamu, koska extended editionit :heart:. Yön yli jonotus houkuttelee myös, vaikka en ole koskaan talvella sitä kokenut, mutta arveluttaa vaan se jäätyminen ja mitä varusteita tarvitsee ja saako nukuttua yms. En ole vielä myöskään varma pääseekö kaverini, joka oli jonossa viime vuonna, tänä vuonna ollenkaan jonottamaan, koska hän on opiskelemassa Tukholmassa. Tokihan jonossa on paljon muitakin, mutta jos ei oikein tunne ketään niin yön yli jonotus arveluttaa. Toivon yhtä mahtavaa ohjelmaa kuin viime vuonna (ext. ed. again? :D), Odottamaton matka ainakin toivottavasti nähdään. En oikein tiedä mitä muuta ohjelmaa toivoisin, mutta mikä tahansa aktiviteetti on tervetullutta. Kaikkien upeiden asujen näkeminen on ehdottomasti yksi kohokohdista, sitä odotan jo nyt.
 
Finnkino uutisoi tänään, että liput tulevat myyntiin aamulla 23.11.2013. Nyt kun päivämäärä varmistui niin minäkin voin luvata osallistuvani jonotukseen. Nyt ehkä jopa pääsen paikalle aikaisemmin kuin viimeksi, ja saan jopa makuupussin käyttöön, lämpöä jee!
 
Ehkä sitä täytyy edes kerran elämässä osallistua jonotukseen. Mä ajattelin leiriytyä Tennispalatsille mahdollisesti keskiviikkona tai jopa jo aiemmin, jos löytyy muita innokkaita. Mahtaisikohan joltain pkseutulaiselta löytyä telttaa lainaksi. Se pitäisi pahinta viimaa loitolla.
Nyt pitäisi alkaa väkertämään sopivaa pukua. :)
 
Saamarin Tet tuhoaa koko jonotuksen minun osaltani.... Miksi juuri se viikko? MIKSI??????? :(
 
Itsehän olisin vahvahenkisesti lähdössä "miitistä jonoon" -ajatuksesta, saisinks jonku mukaan? :D
 
No ei sua sinne kyllä voi yksin päästää, kun sun kotiskin on sen verran kaukana! Paikallinen opas (ja lisävillavaatteiden omistaja) on aina kullanarvoinen.

EN LUPAA MITÄÄN. Enenenenenen.
...joo, tää keissi on niin mennyttä, me niin tullaan istumaan siellä Jasin kanssa :D
 
Höh, minen kyllä pysty. :D Torstaina aamulla on vielä tentti, sen jälkeen voin pikku hiljaa alkaa siirtyillä jonoon.
 
Pidät etäopiskeluviikon ja käy välillä tentissä. Kävi siellä viimekskin ihmiset koulussa välillä (mikä nyt on snadisti huijausta mut kuitenkin ilmeisen sallittua :D).

Ja kuten Shetai mainitsi, teltta ois aika pop. Saiskohan isältä telttaan vielä webaston lainaan? :D
 
Hömhöm, katsoo jos pääsis jo keskiviikkona tulemaan (vai pitäiskö kuitenkin... saakeli, siihen kolmosleffaan pitää kyllä tulla jo ainakin viikkoa ennemmin kökkimään :D ). Ja pitäis kyllä oikeesti saada joku puku tehtyä, viimiset pari vuotta ollu vaiheessa.
 
Ylös