Hobitti Turun Kaupunginteatterissa 11/2021

Samooja

Varapuheenjohtaja
Suomen Tolkien-seura
Turun Kaupunginteatterissa esitetään Hobitti syksyllä 2021.

Teatterin sivut

Ensi-ilta 13.11.2021
Näyttämö: Päänäyttämö
Kesto: n. 3 h, sis. väliajan
Ikäsuositus: 11+

Liput:
Permanto 54 / 49 / 30 €
Parvi 37 / 31 / 25 €
Lippukategoriat: perusl. / eläk. / opiskelija, työtön
Hinnat sisältävät palvelumaksun. Tyky-etu ja epassi käyvät maksuvälineenä. Esityslippu sisältää Föli-bussikyydin teatterille ja vaatesäilytyksen.

Liput tulevat myyntiin tiistaina 10.8. klo 12.

Olemme varanneet etukäteen 25 lippua 4.12 klo 13 näytökseen. Riveiltä 10 ja 11 vierekkäisiä paikkoja.
Lippujen maksaminen (todennäköisesti STsK:n tilille) ja toimitus (paikan päällä ennen näytöstä tai spostitse) lähempänä ajankohtaa.

Edit: kaikki yhteisliput on varattu!
 
Last edited:
Minä ainakin olen kiinnostunut yhteisretkestä, samoin esikoinen saattaisi olla halukas lähtemään jälleen mukaan, mahdollisesti kuopuskin. Jos seuran ulkopuolisia saa roudata mukaan samaan syssyyn, äitinikin olisi varmaan intopiukkana lähdössä, kun saisi seuraa teatteriin. Minulle on periaatteessa se ja sama, mille viikonlopulle retki osuisi, mutta itsenäisyyspäiväviikonlopussa on tietty se kiva puoli, että retken jälkeen olisi kaksi päivää aikaa leijua jälkitunnelmissa ennen arkeen palaamista.
 
Kiva idea. Voiko lippuja varata ja jos voi, niin pitäisikö se tehdä heti kun ne tulevat myyntiin? Sitten melkein pitäisi päättää päivä. Mulle kävisi parhaiten 20.11. Toi 4.12. saattaa sopia, mutta 27.11. ei luultavasti käy.
 
Joo, tässä ei siis ole mitään seuran järjestämää yhteisvarausta taustalla, eli lähinnä varmaankin päätetään päivä ja sitten kaikki yrittävät saada lipun sille päivälle itsenäisesti.

Mietin, että ensi-ilta on 13.11; 20.11 on vain viikko siitä... Täyttyyköhän se päivä kuinka nopeasti eli onko kontulaisten vaikea saada lippuja sille päivälle.. Olisiko 4.12 turvallisempi siinä suhteessa?
 
Kyllä tuo 4.12. kai sopii mulle, joten tähdätäänkö sinne? Toisaalta tuolla teatterin sivuilla kerrotaan, että ryhmävaraus olisi mahdollinen ja liput tulisi lunastaa kuukautta tai kahta ennen riippuen ryhmän koosta. Olisiko se sitten liian vaikeaa varata vaikka 20 lippua näytökseen, niin päästäisiin vaikka samalle riville? Mutta ei kai sillä nyt niin väliä ole missä päin istuu 😊
 
Ehkä on helpointa jos sovitaan näytös ja kaikki varaavat omat lippunsa? Sitten kenenkään ei tarvitse olla järjestäjänä ja keräillä ilmoittautumisia ja rahoja yms (ellei joku nyt erityisesti halua ;)). Sitäpaitsi ihmisillä voi olla hyvinkin erilaisia mieltymyksiä paikan suhteen, joten siinäkin mielessä hyvä jos voi itse valita.

Ja olisi myös mukava mennä yhdessä syömään ennen tai jälkeen teatterin, mutta siitä ehtii sopia myöhemmin.

4.12. on hyvä päivä :)
 
4.12. on näyökset klo 13 ja 19. Olisiko se päivänäytös parempi, kun näytelmä kestää kolmisen tuntia?
 
Soitin sinne ja varasin alustavasti 25 paikkaa 4.12. klo 13.00, vahvistavat vielä että saimme paikat, kun lipunmyynti avautuu. Tuon saa siis perua viimeistään kuukautta ennen. Toivoin permannolle, mutta optimaalisena mainitulle 4. riville ei ole enää tilaa.
 
4.12. on näyökset klo 13 ja 19. Olisiko se päivänäytös parempi, kun näytelmä kestää kolmisen tuntia?
Lauvantaina sillä ei ole suurta merkitystä paikallisille. Pidemmän matkan päästä tuleville klo 13 on varsin aikainen aika, mutta toisaalta esityksen jälkeen on paremmin julkisia yhteyksiä tarjolla kuin myöhään illalla. Reissu taitaa joka tapauksessa vaatia yöpymistä Turussa, joko ennen tai jälkeen.
 
Onhan tuo klo 13 aikaisin, mutta se on kuitenkin täysin mahdollinen esim. pääkaupunkiseudulta tai Tampereen suunnasta tuleville, mikä mulla ainakin kallisti vaakakupin päivänäytökseen. Itä-Suomesta on Turkuun joka tapauksessa pitkä matka.
 
Joo, näyttäisi siltä, että minäkin ehtisin näytökseen, eikä tarvitsisi aloittaa matkan ensimmäistä etappia aikaisemmin kuin seitsemältä aamulla. Takaisin kotona olisin jo puoliltaöin.
 
Miekin voisin tulla mukaan ja koska tuolla päin Suomea, niin voisin saaha helpommin jonkun katsomaan lapsen perään siksi aikaa :)
Jos nyt on varattu paikat niin mihin sitten maksetaan? Meinaako porukka mennä normivaatteissa vai pukeutua teemaan sopivasti (toki vuodenaika huomioiden)?
 
Oma pukeutumiseni riippuu vähän siitä, yhdistämmekö perheen kanssa Turun reissuun muutakin ohjelmaa vai karautammeko vain teatteriin ja lähdemme sieltä suoraan kotiin. Jälkimmäisessä tapauksessa saatan innostua keskimaalailemaan.
 
Maksu tapahtuu vasta joskus lokakuussa, täytyy miettiä, onko se yksinkertaisinta tehdä yhdistyksen tilin kautta vai omani. Meillähän on rahastonhoitajakin vaihtumassa, mikä vähän mutkistaa asioita. Mutta varaanko @Satekai alustavasti sulle lipun? Niitä on jäljellä nyt 9 tai 13 riippuen siitä, ottaako Hannan perhe osaa ryhmävaraukseen vai ostaako itse haluamiltaan paikoilta. Meillä on ryhmätoive permannolta ja keskeltä, mutta neljännen rivin tuntumassa olleet paikat on jo myyty.
Mä varmaankin pukeudun jossain määrin teeman mukaan, mutta en välttämättä ala liimailla korvia 😊
 
Last edited:
Kävin jo toiveikkaana katselemassa väliaikatarjoilujakin varauksen tekemistä suunnitellen, mutta Hobitin nimikkoleivos ei näköjään vielä ole edes tullut valikoimaan, ja ilmeisesti tarjoiluvarauksia ei muutenkaan voi tehdä kuin enintään kuukauden päähän. Turun kaupunginteatterillahan on aina väliaikatarjoilussa yhtenä vaihtoehtona kunkin näytelmän nimikkoleivonnainen, ja kun kerran viimeksi söimme Krasuksen kanssa hienot sormusleivokset, niin toki sitten tällä reissulla popsimme koko perheen voimin Hobitti-leivonnaiset - kunhan ne nyt ensin tosiaan tulevat listalle varattaviksi.
 
Turun Sanomat oli mukana näytelmän tiedotustilaisuudessa ja kertoo hieman tuotannon taustoista. Teatterin toimitusjohtajan mukaan vuosia suunnitellun esityksen budjetti on miljoonaluokkaa ja visuaalisuuteen ja lavastukseen on kiinnitetty paljon huomiota. Näytelmän dramatisoineen Sami Keski-Vähälän mukaan esitys on kuitenkin ”vähemmän rymistelevä” kuin elokuvat ja noudattaa tarkemmin kirjan tarinaa - keskitytään seikkailuun ja epiikkaan. Teemu Aromaa eli Bilbo lupaa vielä hulppeampaa lavastusta kuin vuoden 2018 Sormusten herrassa. ”Miljööt vaihtuvat tiuhaan tahtiin.”


(vain tilaajille mutta jos tosiaan haluaa lukea artikkelin [kuten me] ja ehkä tulevaakin hobittiuutisointia, voipi hankkia kuukauden mittaisen ilmaisen tutustumiskauden).

P.S. Rooleista tiedetään toistaiseksi sen verran että Gandalf (Mika Kujala) ja Klonkku (Miska Kaukonen) ovat samat kuin Herra 2018:ssa, Teemu Aromaakin oli silloin mukana (Merri), ja Eero Aho (mm. Aku Louhimiehen Tuntemattoman Rokka) on Smaugin ääni. Hyvä valinta, sanoisin.
 
Last edited:
Ylös