Hobitti Turun Kaupunginteatterissa 11/2021

Toivottavasti sisätilat ovat avarammat. Varsinaisessa hobitinkolossa entti taitaisi mahtua lähinnä ryömimään - mikä ajatus sai minut saman tien miettimään Kontuun Merriä ja Pippiniä tervehtimään tullutta Puupartaa hobitinkoloon ahtautuneena. Se mahtaisi olla aika hupaisa näky.
 
Jos jostain syystä ei yöpymispaikkaa löydy, voi ottaa yksärillä yhteyttä, en tiiä vielä miten meidän porukan kulkemiset menee. Lähikauppa aukeaa sunnuntaina tosin vasta klo 10, että aamiaiseksi on kenties pelkkää kahvia. Kupittaan asemalle pääsee melko helposti kävellen, ja Hämeenlinnan suuntaan autolla/bussilla. Pori/Tampere-suunnalta tulevat joutuvat nauttimaan Turun toimivasta joukkoliikenteestä poistuessaan.
 
Tapani mukaan huomasin tämän hiukan myöhässä, mutta mukana todella vahvasti.♥️
HOX
Pitkänmatkalaisten aka espoolaisten kannattaa varmaan hypätä IC-junan kyytiin ja taittaa loppumatka kääpiöarmeijan ynnä hobitin ja velhon tapaan jalan tai hypätä bussin kyytiin. Varmaan tehdään plussan kanssa niin että lähdemme samana päivänä Espooseen ellei aikataulu taivu muuhun.
 
Näin välihuomautuksena käytännön järjestelyjen keskelle: Tulin viimeinkin kirjanneeksi Kontuwikiin Ryhmäteatterin ammoisen Taru Sormusten Herrasta -näytelmän (1988-89) näyttelijäluettelon Ryhmiksen historiikista ja bongasin sieltä tutun nimen hobittilasten esittäjien joukosta. Siis muuan Teemu Tapio Salvador Aromaa (s. 1973) aloitti 33 vuotta sitten Tolkien-näyttelijän uransa 14-vuotiaana hobittilapsena.

Suomalaisen populaarimusiikin ystäviä saattaa kiinnostaa tieto, että hobittilasten joukossa olivat myös eräät Reino Nordin (5 v.) ja Siiri Nordin (7 v.).
 
Huutelen vielä kerran, että jos joku ei ole ilmoittanut vielä oikeutuksestaan ale-lippuun, niin tehkää se tämän viikon aikana. Otan teatteriin yhteyttä ma 11.10. ja vahvistan eri lippujen määrät. Vahvistuksen jälkeen lähettelen teille laskut lipuista.
 
Meidän lukiolaisemme lukiolaiskortti on kadoksissa, mutta sitä ei kai tarvitse esittää ennen kuin teatterilla? Hän nimittäin totesi, että esitykseen mennessä kortti kyllä joko löytyy tai sitten hän hankkii uuden.
 
Noniin,
pari viikkoa sitten kyseltiin ryhmävarauksesta ravintolaan. Isommalla ryhmällä kaikkien pitäisi sitoutua syömään samaa ruokaa.
Kukaan ei oikein kommentoinut juuta eikä jaata asiaan. Eli emme siis tee yhteisvarausta koko porukalle, kaikki saavat itse varata mahdolliset ruokailunsa miten haluavat.

Tiedoksi kuitenkin; Panimoravintola Kouluun on menossa kontulaisia teatterin jälkeen klo 17.
Yksi ihminen voi tehdä pöytävarauksen max. 8hengelle. Tuota suurempien ryhmien pitäisi sitoutua saman menun syömiseen.

Minun nimissäni on jo yksi varaus, tuo pöytä on täynnä ja siihen on osallistumassa kontulaisista itseni lisäksi @Jaamar, @Nova, @Heathertoes, @Ilma, @Olórin, @Lehtokuusama ja @Lilja Ruuti Reppuli.

Lisäksi hallituksen sisältä tehdään todennäköisesti samalle ajalle toinenkin varaus 8hengelle, tuo pöytä on myös jo täynnä.
(Käsittääkseni Hanna Kullanväärtin perhe, Mic, Freyja, Susanna_K+1).

Jos joku muu vielä haluaa tulla samaan ravintolaan samaan aikaan, niin teidän täytyy kaikkien itse hoitaa omat varauksenne miten parhaiten katsotte. Tuohan on pikkujouluaikaa, joten suosittelen toimimaan nopeasti, ravintola voi olla aika täynnä. Ilman pöytävaraustakin voi toki yrittää päästä mukaan, mutta mitään takeita ei ole siitä, että ravintolaan mahtuu.


Edit. Tuo toinenkin pöytä on varattu ja täynnä. Eli 16 kontulaista on menossa tuonne Kouluun teatterin jälkeen.
 
Last edited:
Koulun menu ei herättänyt minussa erityistä mielenkiintoa – sitä samaa maksalaatikkoa ja kiisseliä kuin aina ennenkin. Perunatkin joko Kinderin yllätysperunoita tai Nokian kumiperunoita. Seuran vuoksi sinne voisi kyllä mennä näykkimään jotakin, mutta jos paikka on jo varattu täyteen, niin juomien suhteen täytynee tyytyä Uuteen Apteekkiin ja syömisten Pizzeria Napoliin. Kai olette kuulleet sananlaskun "Nähdä Napoli ja nuolla lautanen puhtaaksi"? Käyn siellä joko ennen tai jälkeen esityksen. Sitä voi pitää traditiona niin kuin Uutta Apteekkiakin.
 
Me varmaan yritämme löytää jostain haukattavaa, seurassa ruoka maistuu hyvältä mutta minun ei ole pakko mahtua mukaan koska paikat voi mennä kiitettävästi.🙂
 
Yasukon keittiö tarjoili ainakin aikoinaan hyvää japanilaista kotiruokaa Turussa. Toisaalta emme ole käyneet siellä Sormusten Herra -teatteriretken jälkeen, joten ehkä koko paikkaa ei enää edes ole.

Muoks: Näköjään Yasukon keittiö palvelee edelleen.
 
Last edited:
Turkulaishobitit voivat vahvistaa sanani (jos olen oikeassa) mutta Turussa on myös oikea pitseria Kauppahallissa. Auki 11-16 lauantaisin näemmä.

Tuo aukioloaika on vähän hankala. Toki oikealle hobitille pitsa lounaaksi ja illallinen muutaman tunnin päästä ei ole mikään haaste 😄
 
Hei!
Olen nyt vahvistanut Turun kaupunginteatterille alennuslippujen määrät ja seuraavaksi laitan kaikille tulijoille yksityisviestiä lippujen maksamisesta. Toisin kun tuolla alussa lukee (ja mitä en pääse muokkaamaan,) haluan maksut omalle tililleni joko tilisiirrolla tai MobilePayllä. Tähän on parikin syytä, kuten se, että retki ei ole Tolkien-seuran virallista toimintaa, eikä sitä olla esim. päätetty hallituksessa, joten on turha pyörittää rahaa seuran tilin kautta. Toiseksi se, että tämä on minulle helpompaa, koska minulla ei ole pääsyä seuran tilille, ja haluan näin säästää omia hermojani ja seuran rahastonhoitajan hermoja. Mutta vakuutan, etten ole aikeissa karata Bahamalle lippurahojenne kanssa. 😊
Lippujen hinnat ovat 54 euroa peruslippu / 49 euroa euroa eläkeläiset / 30 euroa koululaiset, opiskelijat ja työttömät. Lisäksi tulee 10 euron laskutuslisä, jotta liput saa etukäteen sähköpostitse. Ryhmävarauksen ansiosta saamme kuitenkin peruslipuista vähän alennusta. Ajattelin silti vähentää laskutuslisän peruslippujen alennuksesta, joten niiden hinnaksi tulisi sitten teille 53,5 euroa kappale.
Lippurahat haluaisin viimeistään 28.10., joka on viikkoa ennen teatterin eräpäivää. Näin kaikki maksetut summat ehtivät varmasti tililleni ja ehdin ottamaan yhteyttä, jos maksuissa on jotain epäselvää.
Toivottavasti nämä järjestelyt sopivat kaikille, laitan tosiaan maksettavat summat vielä yksityisviestillä. Laittakaa sinne maksun viestiin maksajan nimen lisäksi tämä Konnussa käyttämänne nimimerkki, jotten joudu ihmettelemään, kuka on kuka. 😅
 
Last edited:
Ok, nyt laitoin kaikille tulijoille yksityisviestiä. Viesti voi olla vähän geneerinen, mutta se johtuu kopioinnista. Tarkistakaa vielä, että summat ovat oikein. Jos olet tulossa teatteriin, mutta et ole saanut viestiä, niin kommentoi vaikka tähän tai laita mulle yksityisviestiä.
 
Hei! Muistuttelen Turun kaupunginteatteriin lähtijöitä, että lipun hinta pitää maksaa minulle viimeistään huomenna torstaina 28.10. Laitoin itse kullekin asiasta Käärmeestä yksityisviestiä pari viikkoa sitten. Osa onkin jo maksanut, kiitos siitä! Olettehan myös ilmoittaneet minulle yksityisviestillä sähköpostiosoitteenne, jonne lähetän liput.

En usko, että aikani ja voimani riittävät lippumaksujen karhuamiseen jälkikäteen, joten maksamattomat liput jätän kylmästi lunastamatta. Jos jollekulle on tullut este tai muuten vain ei halua enää mukaan, niin olkaa kilttejä ja ilmoitelkaa siitä heti paikalla, niin yritän etsiä uuden lähtijän. Samoin jos maksuissa on jotain epäselvää, niin laittakaa ihmeessä viestiä.

T. Liisa / Ilma
 
Last edited:
Ylös