Hobitti Turun Kaupunginteatterissa 11/2021

Noniin,
pari viikkoa sitten kyseltiin ryhmävarauksesta ravintolaan. Isommalla ryhmällä kaikkien pitäisi sitoutua syömään samaa ruokaa.
Kukaan ei oikein kommentoinut juuta eikä jaata asiaan. Eli emme siis tee yhteisvarausta koko porukalle, kaikki saavat itse varata mahdolliset ruokailunsa miten haluavat.

Tiedoksi kuitenkin; Panimoravintola Kouluun on menossa kontulaisia teatterin jälkeen klo 17.
Yksi ihminen voi tehdä pöytävarauksen max. 8hengelle. Tuota suurempien ryhmien pitäisi sitoutua saman menun syömiseen.

Minun nimissäni on jo yksi varaus, tuo pöytä on täynnä ja siihen on osallistumassa kontulaisista itseni lisäksi @Jaamar, @Nova, @Heathertoes, @Ilma, @Olórin, @Lehtokuusama ja @Lilja Ruuti Reppuli.

Lisäksi hallituksen sisältä tehdään todennäköisesti samalle ajalle toinenkin varaus 8hengelle, tuo pöytä on myös jo täynnä.
(Käsittääkseni Hanna Kullanväärtin perhe, Mic, Freyja, Susanna_K+1).

Jos joku muu vielä haluaa tulla samaan ravintolaan samaan aikaan, niin teidän täytyy kaikkien itse hoitaa omat varauksenne miten parhaiten katsotte. Tuohan on pikkujouluaikaa, joten suosittelen toimimaan nopeasti, ravintola voi olla aika täynnä. Ilman pöytävaraustakin voi toki yrittää päästä mukaan, mutta mitään takeita ei ole siitä, että ravintolaan mahtuu.


Edit. Tuo toinenkin pöytä on varattu ja täynnä. Eli 16 kontulaista on menossa tuonne Kouluun teatterin jälkeen.


Kouluun tulijoiden on hyvä huomioida, että ravintola vaatii koronapassin klo 18 jälkeen.
Passi kannattaa ladata valmiiksi kännykkään.


Minunkin yhteyteni näyttää kulkevan Pasilan kautta. Sieltä kello 9.42 Turkuun lähtevässä junassa kannattanee hakeutua vaunun nro 1 yläkertaan. Jos se on junan ensimmäinen vaunu, pääsee sillä myös hieman nopeammin perille kuin muissa vaunuissa. Saapumisaika Turkuun klo 11.34 eli ehtii syömäänkin ennen esityksen alkamista.


Turun keskusta on nykyisin täynnä työmaata ja autolla siten painajaismainen ajaa. Päädyin siis junaan minäkin.
Ostin lipun InterCity 947, joka lähtee klo 09.36 Helsingistä ja on perillä Turussa klo 11.34.
Ykkösvaunun yläkerta. Eli varmaankin Pagban kanssa samassa vaunussa ollaan.
 
Last edited:
Ylen Uutisissa oli myös juttua näytelmästä ja Miska Kaukosen sarvista:


Tänään onkin ensi-iltapäivä, joten seuraavaksi saamme lukea arvosteluja.
 
Turun keskusta on nykyisin täynnä työmaata ja autolla siten painajaismainen ajaa. Päädyin siis junaan minäkin.
Ostin lipun InterCity 947, joka lähtee klo 09.36 Helsingistä ja on perillä Turussa klo 11.34.
Ykkösvaunun yläkerta. Eli varmaankin Pagban kanssa samassa vaunussa ollaan.
Aloin tarkistella, että olihan mulla tuonne junaan jo lippu. Ja eipä sitä sitten löytynytkään mistään, vaikka maksu on mennyt tililtä. Joten ei kun uuden lipun ostoon, mutta nyt siis minäkin olen samassa veneessä, ei kun junassa.
Ja siis jos joku haluaa vielä nautiskelemaan hobittileivosta samaan pöytään mun ja muutaman muun kanssa, niin laittakaa viestiä tai kommentoikaa pikaisesti. Teen tilauksen tiistaina
 
Olen tulossa myös samalla junalla (samassa vaunussa kuin Pagba ja Samo) ja yövyn Samon kanssa samassa hotellissa. Suuntaan kotiin päin sunnuntaina 11.25 junalla, ettei ihan tolkuttoman aikaisin tarvitse junalle syöksyä.

Asiasta toiseen: Hesarin nettisivuilla onkin jo ilmestynyt arvostelu näytelmästä. Laura Hallamaa on antanut sille peräti neljä tähteä.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008394478.html
 
Minun sunnuntainen junani lähtee kohti Pasilaa klo 14.25. Ehtinen käydä jossakin kauppakeskuksessa Dressmann XL:ssä, vaikken oikein tiedäkään, mitä sieltä haen. Ehkä samanlaisen talvitakin kuin millainen minulla jo on. Se on varsin hyvä, vaikka jättääkin vyötärön kylmilleen ja roikkuu yllä tyylikkäänä kuin hiilisäkki. Siinä on monta hyvää taskua ja sen alle mahtuu paljon vaatetta. Sen vetoketju kuitenkin hajoaa ennen pitkää ja on uuden hankkimisen aika. Niin tapahtui välikausitakilleni, jolle en ole löytänyt korvaajaa. Hyvän vaatteen kaksoiskappale kellarissa rauhoittaisi mieltäni.

Protukaverini on mukana liikuttamassa Smaugia näytelmässä. Hän varmaan bongaa minut väliajalla. Se on sattuneesta syystä helpompaa niin päin.
 
Itse en ostanut vielä paluujunan lippua, koska paluuaikataulu riippuu siitä, jäänkö sunnuntaina pyörimään hetkeksi Turkuun vai en.
Todennäköisesti kuitenkin 11.25 tai 13.25 junalla palailen Helsinkiin.
 
Me lähdemme liikkeelle autoilla ja luotamme Louhi-parkkiin. Sieltä ei ole ylettömän pitkä kävelymatka teatterille.
 
Tässä vielä muillekin linkki teatterin sivuille jossa asia kerrotaan.

"Turun Kaupunginteatteri ottaa käyttöön koronapassin vaihtoehtona 15.11. määrätyille yleisötilaisuuksiin kohdistuville rajoituksille. Ovet siis pysyvät auki ja esitystoiminta käynnissä! Voit tulla esityksiin turvallisin mielin. Lataathan koronapassin valmiiksi ennen meillä vierailua. Passia edellytetään kaikilta 16-vuotiailta tai sitä vanhemmilta katsojilta. Varauduthan tarvittaessa todistamaan henkilöllisyytesi."

Eli henkilöllisyystodistus myös mukaan!


"Toimi näin:
Lataa koronapassi Omakannasta osoitteesta kanta.fi.
Passi on käytännössä sivulla näkyvä nimesi ja QR-koodi sekä henkilöllisyystodistus.
Passin voi joko tulostaa tai näyttää mobiililaitteelta.
Passi tarkastetaan teatteriin saapuessasi. Avaamme ovet aikaisemmin ruuhkien välttämiseksi, olethan ajoissa paikalla.
Maskisuositus yleisötiloissa ja katsomossa säilyy. Tutustuthan muihin yleisön ohjeisiin verkkosivuillamme ennen vierailuasi."
 
Joo no koronapassiahan ei käsittääkseni missään vaadita alle 16-vuotiailta Suomessa. Se oli ihan asiasta annetussa laissa. Kannattaa kuitenkin ottaa mukaan esim. lasten Kela-kortit, joista ikä ilmenee. (Sosiaali- ja terveysministeriön mukaan vanhempien vakuutuksen pitäisi tosin riittää ja ei varmaan kukaan noita nuorimpia pidä muutenkaan 16 vuotiaina :).
 
Last edited:
Hyvä tietää. Itsellä ei ole vielä ollut passille tarvetta, ja asian yksityiskohdat ovat jääneet vähän hämäriksi.
 
Matti Myöhäisenä aloin katsella Turun hotelleja vasta nyt ja niihän se on, että tyhmyydestä sakotetaan ja keskustapaikkojen hinnat olivat jo pompsahtaneet melko korkeiksi, mikäli niitä nyt oli edes jäljellä. Joten näyttää siltä, että ehkä kuitenkin junailen illalla kotiin. Olisikos tuohon viimeiseen junaan Helsinkiin (klo 20.27) lähdössä matkaseuraa?
 
Anteeksi mainostus, mutta me ollaan vuosia käytetty Tuorlan majataloa, jos on pitäny yöpyä Turun suunnalla. Myönnetään ettei se ole keskustassa, mutta bussit (700-706, teatterille tullessa kannattanee jäädä pois Tuomiokirkolla, bussimatkaa 19min) kulkee vierestä, ruokaa saa ja asiakaspalvelu toimii. Huoneen hinta halpenee, jos siellä on enempi porukkaa.
En ole nyt toistaiseksi mukana missään yhteissyöminkijutuissa, mutta katsotaan mihin päädyn. Koulu ei nyt houkuta ruokalistansa puolesta. Syöminen ei miulla ole se pääasia vaan immeisten näkeminen.
 
Olen vähän odotellut tuota, että koronapassia varmaan vaaditaan ja huomasin äsken kun kävin teatterin sivuilla. En ole sitä vielä missään tarvinnut, mutta kerta se ensimmäinenkin.
 
Matti Myöhäisenä aloin katsella Turun hotelleja vasta nyt ja niihän se on, että tyhmyydestä sakotetaan ja keskustapaikkojen hinnat olivat jo pompsahtaneet melko korkeiksi, mikäli niitä nyt oli edes jäljellä. Joten näyttää siltä, että ehkä kuitenkin junailen illalla kotiin. Olisikos tuohon viimeiseen junaan Helsinkiin (klo 20.27) lähdössä matkaseuraa?

Mä oon tossa junassa, vaunu 4, paikka 17 (alakerta)!
 
Sen vetoketju kuitenkin hajoaa ennen pitkää ja on uuden hankkimisen aika. Niin tapahtui välikausitakilleni, jolle en ole löytänyt korvaajaa. Hyvän vaatteen kaksoiskappale kellarissa rauhoittaisi mieltäni.
Jos vaate on muuten hyvä kuntoinen, vetoketju kannattaa käydä vaihdattamassa ompelijalla. Yleensä ompelija veloittaa vain pari kymppiä ja vaate saa lisää käyttöikää. Lisäksi näppärä ompelija voi saada vaatteesta istuvamman muutamilla kavennuksilla.

Onko teatterilta kyselty kulissikierrosta? Meillä Kouvolassa ovat kierrokset taas käynnistyneet, mutta en tiedä mikä Turussa on käytäntö tällä hetkellä.

Menen perjantain puvustokillan kanssa tutustumaan Turun kaupunginteatterin puvustoon. Yritän udella mahdollisimman paljon Hobitin puvuista. :)

Mun kyydissä on mahdollista päästä Tampereelta Turkuun ja takaisin esityspäivänä. Kiinnostuneet laittakaa yksäriä.
 
Jos vaate on muuten hyvä kuntoinen, vetoketju kannattaa käydä vaihdattamassa ompelijalla. Yleensä ompelija veloittaa vain pari kymppiä ja vaate saa lisää käyttöikää. Lisäksi näppärä ompelija voi saada vaatteesta istuvamman muutamilla kavennuksilla.

Onko teatterilta kyselty kulissikierrosta? Meillä Kouvolassa ovat kierrokset taas käynnistyneet, mutta en tiedä mikä Turussa on käytäntö tällä hetkellä.

Menen perjantain puvustokillan kanssa tutustumaan Turun kaupunginteatterin puvustoon. Yritän udella mahdollisimman paljon Hobitin puvuista. :)

Mun kyydissä on mahdollista päästä Tampereelta Turkuun ja takaisin esityspäivänä. Kiinnostuneet laittakaa yksäriä.
Minä en ainakaan ole kysynyt kulissikierroksista. Nettisivuilta saa sen käsityksen, että niitä on vasta ensi vuonna ja silloinkin vain ennalta listattuina aikoina, myös ryhmille. Voin toki kysäistä, mutta ei tuossa nyt oikein ole (ainakaan mulla) aikaakaan pidemmälle kiertokselle.
 
Ylös