Huopahattu

Lindëalda

Kontulainen
Huopahattu on oma henkilökohtainen maailmanvalloitusprojektini, joka alkaa nähdä päivänvaloa heinäkuussa.
Tässäpä projektini blogi- ja keskustelusivu. Mietin ensiksi, pitäisikö tämän olla projektipajassa, mutta päädyin kuitenkin laittamaan tänne, koska tämä ei ole Kontulaisten yhteinen projekti ja keskittyy tiukasti musiikkiin.
Kuka on Huopahattu? Hän on kunnianhimoinen sinemaattinen säveltäjä, joka MIDI-orkestroinnin avulla luo rikkaita ja yksityiskohtaisia äänimaailmoja ja klassista musiikkia hyödyntäviä teoksia. Ajatuksenani on luoda kaunista, melodisesti täyteläistä musiikkia, ja pitää huolta siitä että jokaisesta kappaleesta / konemusiikkihitistä / orkesteriteoksesta löytyy koukku, jota suuri yleisö voi hoilata. Toinen kantava ideani on tehdä samoista sävelaiheista erilaisia sovituksia eri genrejen tarpeisiin, ja samalla se on yritykseni tuoda genret lähemmäs toisiaan ja pienentää esim. tiettyyn genreen liittyviä ennakkoluuloja.
Musiikkini tulee vaiheittain kuultavaksi Youtubeen ja Spotifyihin, myös mahdollisesti muihin internetin suoratoistopalveluihin, jos tarvetta ilmenee. Sen lisäksi olen suunnitellut Youtuben puolelle soittolistan kaveriksi opetusaiheista kanavaa, missä avaan teoriaa musiikin taustalla, ja kerron eri genrejen musiikillisista ominaispiirteistä. Tämän lisäksi minulla on tiedossa alustavilla puheilla yhteistyötä upeiden muusikoiden kanssa, jotka saattavat jopa versioida teoksiani!
Ensimmäiset kappaleet ilmestyvät toivottavasti jo jonkinlaisina pianoversioina ennen kuun puoltaväliä, mutta saa nähdä, miten realistinen suunnitelma se loppupeleissä on, kun koodaan samalla itselleni kotisivuja alusta alkaen. Linkkaan tänne kappaleita heti, kun jotain valmista on syntynyt, ja olette tervetulleita kertomaan mielipiteitänne musiikista.
 
Tänä koronakeväänä ja -kesänä minulla on ollut viimeinkin aikaa laittaa pöytälaatikkosävellyksiäni soivaan muotoon. Olen yrittänyt tehdä biisin kuukaudessa, ja vaikka toistaiseksi vain yksi kappale ei ole jäänyt kuun viimeisten päivien riesaksi, on tahti pitänyt.
Uusin lapseni kantaa nimeä Silence - Sisters' Journey, ja sen voi kuunnella allaolevasta linkistä.


Olen jo pitkään halunnut tehdä teoksen siskolleni ja parhaalle ystävälleni, joka on minulle kuin sisko. Ajattelin ihmissuhteitamme, ja jotenkin määrittäväksi tekijäksi niiden monien vuosien aikana on tullut hiljaisuus. Monet ikimuistoisimmat asiat nimittäin muistan juuri tietynlaisesta hiljaisuudesta välillämme. Joskus se on ollut painostavaa, ja joskus rauhallista ja hyväksyvää. Joskus se on ollut sanatonta rakkautta ja yhteisymmärrystä.

Linkin takaa löytyy musiikintekoprofiilini, josta löytyy kaksi muutakin kappaletta. Toinen on Hello!, joka kertoo utopistisesta haaveestani, siitä, etteivät ihmiset ymmärtäisi tahallaan niin herkästi tässä maailmassa toisiaan väärin. Kyseinen kappale on myös lempeää itsemyötätuntoa ja rohkaisua niihin tilanteisiin, kun en introverttinä uskalla tutustua ihmisiin ja pysyttelen mieluummin sivussa, vaikka kontaktien solmiminen on musiikkialalla tärkeää.

Kolmas kappale on kaverini ja minun tekemä neljän soinnun pop-balladi, joka kertoo ihmissuhteen kipeistä konflikteista ja kompromisseista, sekä toivosta, että niistäkin selvitään eteenpäin. Toivottavasti pidätte <3 en pelkää julkista palautetta, mutta toivon tietysti että se on rakentavaa ja suoraa. Avaan myös mielelläni taiteellisia ratkaisujani, koska suurin osa asioista on mietittyjä.
 
Ylös