Hyvä kävijälaskuri/statistiikkapalvelu?

FreakyMike

Seppä Ilmarinen
Käytin ennen kotisivuni kävijälaskurina yhtä kotimaista palvelua, josta saa myös hyvät statistiikat sivun kävijäliikenteestä, mutta se menikin äskettäin maksulliseksi. Eli tietääkö kukaan semmoista ilmaista statistiikkapalvelua josta näkisi/saisi ainakin nämä kolme tietoa?

-Mistä eri osoitteista/linkeistä jne. sivulleni tulee vierailijoita
-Kuinka pitkään he viihtyvät sivullani
-Mistä kaikista maista/domaineista kävijät tulevat (Olen saanut tähän mennessä kävijöitä parhaimmillaan yli kolmestakymmenestä eri maasta)

Ilmaisia kävijälaskureita löytää varmaankin aika helposti vaikka mistä, mutta olisi aika hieno homma jos se oli vaikka ihan samassa tuon statistiikkapalvelun linkin kanssa, kuten Weblaskurin nyt jo maksullisessa palvelussa. http://weblaskuri.webpalvelut.com
 
Weblaskurista itse siirryin flowcounterin käyttäjäksi. Eihän se ihan samalle tasolle yllä, mutta sen saa näkymättömäksi kuten weblaskurinkin, ei ylimääräisiä mainoksia ja lähes samat statistiikat löytyy kuin weblaskuristakin, mitkä minulle olivat ne pääasiat.
 
No muilla statistiikoilla ei ole oikeasti niin paljon väliä kuin sillä josta näkee kaikki osoitteet joiden kautta ihmisiä tulee sivulle. (Näkisin esimerkiksi sen jos joku ihminen mainostaa sivuani jollakin foorumilla, ja kävijöitä alkaa tulla myös sitä kautta. Niin löydän myös kaikki ne henkilöt jotka ovat laittaneet sivuni omiin linkkeihinsä jne.)

Eli löytyykö noista semmoiset tiedot? En ainakaan havainnut tuossa flowcounterissa juuri sitä kohtaa, vaikka aika monia muita kävijätietoja siitä näkikin.
 
http://www.nedstat.com/uk/

Tuo ainakin kertoo kävijöistäsi mistä maasta/maanosasta/kaupungista, mitä kautta, koska, kuinka monta, resoluution, värimäärän jne.

Etsit vain semmoisen kohdan kuin Nedstat Basic.
 
Mulla on ollut jo pari vuotta "varalla" tuon nedstatin 3.0 versio, mutta siitä ei näe mitenkään sitä mitä kautta väki löytää sivuni - http://www.nedstatbasic.net/s?tab=1&link=1&id=1905694 - Eli pitääkin koittaa nyt tuota uudempaa versiota. En edes tiennyt että sitä on jossakin vaiheessa paranneltu :)
 
» Main stats
» OS
» Resolution
» Color depth
» Browser
» JavaScript
» Java
» TLD
» Hour
» Weekday
» Monthly
» Last 25 days
» Last 25 hits
» Last 25 referrers
» Top referrers


Nämä tiedot flowcounterin ilmaisversiossa näkee. TLD-kohdasta näkee maan, ja referrersistä luonnollisesti mistä ne ihmiset sivuille eksyvät.
 
No sitten tiedän vielä www.bravenet.com statistiikkalaskurin, mutta omakohtaisia kokemuksia ei tästä ole.
 
No kiitos vaan Lukreth. En huomannut ihan heti sitä "Not all statistics that are available for our members are visible in the global stats, for example "last 25 hits", "last 25 referrers", etc." kohtaa tuolla sivulla. Eli löytyihän se tärkein juttu näköjään siitäkin laskurista.

Pitääkin vaihtaa vanha weblaskuri tuohon palveluun jo tänä iltana.
 
Olen samaa mieltä kuin HeXXXa, Exreme-laskuri on loistava valinta jos ei tahdo sählätä minkään ylimääräisen kanssa. Se laskee ja hyvin. Laittaa vaan oikean koodin sivulle ja se toimii. Toki kuva on haitta, mutta toisaalta minua se ei ole haitannut.
 
En tiedä, miksi ihmiset niin karsastavat Weblaskurin maksullisuutta. Kolme euroa puolen vuoden ajalta ei todellakaan ole paha hinta hyvästä palvelusta! Hyviä ilmaislaskureita saa hakemalla hakea, eikä vastaan ole vielä tullut yhtäkään. OpenTracker olisi loistava, mutta järkyttävän kallis. 195 dollaria/vuosi on liikaa.
 
Aranwë, eikö Extreme ole hyvä? Se on täysin ilmainen ja on oikeasti loistava statistiikan kerääjä. Siitäkin on maksullinen versio olemassa, joka osaisi sitten kerätä kattavat tilastot jokaiselta sivulta. Ja olisi näkymätönkin vielä.
 
Extremen selaintunnistus on aika heikko ja palvelu on usein jumissa. Muuten kyllä menettelisi. Tällä hetkellä on käytössä Weblaskuri (maksoin) ja Nedstatbasic.
 
Entäpä,. mikä olisi hyvä statistiikka-skripti?

Kaipaisin sellaista, joka on tehty PHP:llä. Pystyttekö suosittelemaan jotakin?
 
^_^

[code:1:59a2443d27]<?php
$filename = "/home/tunnus/public_html/txt/lataus";
$laskuri = 0;
$fp = fopen( $filename, "r" ) or die("Ei voi avata: $filename");
while ( ! feof( $fp ) )
{
$line = fgets( $fp, 1024 );
$laskuri = $line + 1;
}
$file= "/home/tunnus/public_html/txt/lataus";
$open= fopen($file, "w");
fputs($open, "$laskuri");
fclose($open);
?>
Sivu ladattu <?php include("/home/tunnus/public_html/txt/lataus") ?> kertaa 29.11.2003 <!-- klo 21:32 --> jälkeen[/code:1:59a2443d27]Siinä se paras laskuri on. Ei ole vielä kertaakaan pettänyt ja sitä voi säätää oman mielensä mukaiseksi. Tämä versio laskee osumat eli lataukset.
 
Vanha kunnon sitemeter on toiminut vuosikausia hyvin ja luotettavasti. Se on siistimpi (=pienempi ja vähemmän räikeä) kuin muut tiemäni ilmaislaskurit. Lisäksi käyttäjä voi itse valita millaisen laatikon sivuilleen haluaa: kävijänumeroita ei välttämättä tarvitse näyttää ollenkaan.

Vähemmän tuota tulee nykyään käytettyä kun useimpiin hosting-paketteihin kuuluu cpanel tai vastaava ja sen mukana tulevat statistiikat. Mutta pientä ja heiveröistä PlentyWikiäni varten tuollaisen taas nappasin käyttöön ja jätin vieläpä julkiseksi, joten jos joku haluaa nähdä miltä tilastot sitemeterillä käytännössä näyttävät niin täälläpä saa tutkia.
 
Ylös