Irkkikanavan tulevaisuus

Mää taas sitten en suosi Quakenettiä ihan sen takia, että sitä varten tarvittaisiin resursseja mielellään muutamaan bottia varten, että varmistettaisiin oppien säilyvyys. Lisäksi siellä ei ole mitään Tolkieniin liittyvää ja ylläpito olisi kuitenkin varsin etäinen. (Verrattuna Hyarioniin, johon voi kuka tahansa ottaa yhteyttä koska vaan ja varmasti saa "hymyilevää palvelua").
 
Ne ovat quakenetin Viralliset botit, ja erittäin hyviä sellaisia.

L is the name of the QuakeNet Lightweight service bot.

Its purpose is to keep your channel open and secure.

A list of features:


* Up to 30 users can be added to L with access to (auto) op/voice.
* L can enforce invite only (channel mode +i), to keep the channel private.
* L can recover the channel in case of an attempted takeover.
* L can show a welcome message to users joining the channel.
* L can not be kicked or deoped.
* You can be known on 20 channels with L.

Q on parempi, hienompi ja leetimpi versio.

http://www.quakenet.org/faq/faq.php?c=3&f=87#87
 
Tuo "Yhdistyksen hallitus saa päättää asiasta puolestani" on oikeastaan sikäli aika turha vaihtoehto, että yhdistyksen päätöksestähän tässä joka tapauksessa tulee nähdäkseni olemaan kyse. Loppupeleissä hallitus päättää, päättääkö se keskenään mitä tehdään vai katsooko esim. tämän äänestyksen tulosta.
 
Itse en myöskään suosi ollenkaan Quakenettiä. Olen pitänyt sitä aina peelonettinä ja sellaisena tulen sitä aina varmaan myös pitämään. Ja kuten sanottu, siellä ei ole mitään Tolkieniin liittyvää, toisin kuin Tolkien Gatewayllä.

Ja ehdoton bonus että TG:n Hyarionia on todella helppo lähestyä ja hän on todella avoin kaikille uusille ideoille jne.
 
Nerwen sanoi:
Tuo "Yhdistyksen hallitus saa päättää asiasta puolestani" on oikeastaan sikäli aika turha vaihtoehto, että yhdistyksen päätöksestähän tässä joka tapauksessa tulee nähdäkseni olemaan kyse. Loppupeleissä hallitus päättää, päättääkö se keskenään mitä tehdään vai katsooko esim. tämän äänestyksen tulosta.
Tuosta näkökulmasta katsoen se vaikuttaa turhalta, mutta toisaalta se myös kertoo miten ihmiset myös arvostavat yhdistystä, ts. ovat valmiita luottamaan siihen että yhdistyksen hallitus osaa tehdä hyvän päätöksen. Vaikka se ei olekaan sinällään 100% tarpeellinen kyselyn kannalta, on siinä teille kuitenkin mukavaa extratietoa/luottamuksen osoitusta (toki seassa voi olla se muutama "en nyt muutakaan osaa vastata / ihan se ja sama" -ääni).

Quakenetin nostaminen vaihtoehtoihin mielestäni vain sekoittaa tätä kuviota, enkä usko sen saavan kovin kummoista kannatusta (= ne jotkut äänestävät jotka ovat palvelimella ennestään vain sen käytännöllisyyden vuoksi, että ovat ennestään palvelimella - ilman muuta hyvää syytä).



Vielä on se, että jos Tolkien Gatewaylle mennään, niin on mahdollista että pystyn nostamaan meille oman suomalaisen palvelimen käyttöön, silti niin että se on samassa Gatewayn verkossa. Hyöty? Se, että jos Gateway menee alas, meillä on suomalainen palvelin edelleen pystyssä. Jos suomalainen menee alas, niin Gatewayn palvelin on pystyssä. Irkkinörtit tietty arvostavat myös nopeampia reagointiaikoja, mutta se on vähäisempi bonus.
 
Tuo oman suomalaisen serverin saanti samaan verkkoon on kyllä todella iso bonus minun silmissäni.

Kun se nimenomaan toimii vain vahvistavana ja nopeuttavana elementtinä. Itse annoin ääneni jo aiemmin hallun päätettäväksi, mutta kyllä tämä ehdottomasti on se serveri mitä tulisi käyttää, minun mielestäni.

Olen nyt tainnut sanoa oman kantani jo niin moneen kertaan, että parempi pysyä hieman hiljempaa jatkossa. :p
 
Henkilökohtaista mielipidettä minulla ei asiasta ole, mutta tuonpa nyt
esille sen, että yhdistyksen hallitus on taho, joka tekee asiasta
päätöksen seuraavassa kokouksessaan eli Vesilahdella 6.10. Siihen
saakka kehotan kaikkia tuomaan mielipiteensä ja perustelunsa, sillä
se on ainoa keino vaikuttaa asiaan. Kokouksessa sitten päätämme
sen mukaan, mikä mielestämme on viisainta.


:vyk:
Incánus
 
Minä en ole kertaakaan kohdannut näitä katkoksia, mutta se johtunee siitä, että olen irccaillut vasta niin vähän aikaa. Olen ehdottomasti Tolkien Gatewayn kannalla, sillä kyllä sivun pitäisi liittyä Tolkieniin.
 
Minä myös, ja yhdistyksenkin kanavan voisi sinne siirtää, jos nyt näitä siirtoja tarvitaan. Lisäksi Merrin mainitsema suomenkielinen trivia-kanava toki saa kannatusta ainakin minulta – kunhan botti osaa pistää tilastot voittajista johonkin muistiin. ;)
 
Asioita hieman eteenpäin, eli Corvariin pitäisi ottaa yhteyttä TheOneRing.netin tilan selvittämiseksi.

(Sivuhuomautuksena: en tosin saanut mitenkään kovin mukavaa palvelua kun kyselin asiasta. Sähköpostin lähettäminenkin on vähän niin ja näin kun aiemmasta kokemuksesta tiedän, että tahtoo mennä siihen ettei vastausta tule.)


Ah joo, ja kutsuttakoon Gatewaylla tällä hetkellä olevaa kanavaa vaikkapa varakanavaksi. Se tullee olemaan siellä nyt aina vastaisuudessa, kävi miten kävi. Freenodella oleva kanava kuollee, siellä ei paljon ihmisiä ole.
 
Ircattuani Tolkien Gatewayn kanavalla englanniksi, en halua enää käyttää TORnia. Hyarion on todella mukava tyyppi, kuten koko sivukin. Eli olen 100 % Gatewayn kannalla!
 
Unohdin tässä näemmä kertoa... sain Corvariin aika pian yhteyden peräti, mutta vastauslinja meni vähän niin ja näin. Palvelimelle tullaan tekemään jotakin, mutta koska tämä tapahtuu onkin aivan kokonaan eri asia, ja kaiken lisäksi IRCin prioriteetti on vähäisempi (eli tehtäisiin myöhemmin). Vielä tästä myöhemmin tapahtuisi IRCin siirto omalle erilliselle palvelimelle; tällä hetkellä TORnin kaikki asiat pyörivät yhdellä ja samalla koneella.
 
No eipä kuulosta minun korvaani kovin lupaavalta. Ensinnäkään se, että ei osata sanoa ollenkaan aikatauluista mitään, ja toiseksi se, että irc on low priority. Mikä taas meillä on aika high priority, moni kontulainen irccaa mutta ei välttämättä käy edes Käärmeessä kovin usein.
 
Niin notta TORn on taas kerran alhaalla. Ja nyt olen jo muodostanut
henk.koht. mielipiteenkin, eli tulen kokouksessa puoltamaan
TolkienGatewayta. Ja kuten Ankka viisaasti sanoi, myös hallun kanava
tulee muuttamaan Ahvenen myötä.

Viikko vielä päätökseen.
 
Jepjep. Merri taisi sanoa että 5h 30min oli katkon pituus taas tänään. Itse en seuraavaan viikkoon nyt jaksa edes enää alkaa irssiä säätämään takaisin sinne kanavalle kun se tipahtaa kuitenkin viikon aikana vielä uudestaan. Katsotaan miten hallun kokouksen jälkeen sit.

Minut tavoittaa siis TolkienGatewayn puolelta #Konnusta.
 
Merri auttoi myös minua siirtymään tuonne ja koska en osaa sieltä takaisin tulla niin siellähän sitä istutaan :) Eipähän tarvitse hypätä edestakasin.
 
Juspe sanoi:
Mikä taas meillä on aika high priority, moni kontulainen irccaa mutta ei välttämättä käy edes Käärmeessä kovin usein.

Noh, Ahvenessa on harvoin yli kolmeakymmentä henkilöä paikalla kerralla, ja erittäin harvoin useampi kuin kymmenen näistä oikeasti keskustelee. Vaki-idlaajia kyllä riittää. ;) Keskustelu.kontu.info-osoitteeseen tuli syyskuun aikana visiittejä keskimäärin 835.17/päivä. Yhtä hyvin voisi siis väittää, että moni kontulainen käy Käärmeessä kovin usein, mutta ei välttämättä irccaa ollenkaan.

Toinen väite johon haluaisin puuttua on Ahvenessakin paljon toisteltu "taitaa torni olla ihan kuollut paikka". Nopea vilkaisu saitin etusivulle tai vaikkapa hiljattain uusitulle keskustelualueelle todistaa aivan jotain muuta.

TORnilta lähteminen, varsinkin a) ilman sivistynyttä dialogia ja b) gatewaylle saattaa vaikuttaa moneen muuhunkin asiaan, mutta näistä sitten kenties enemmän lauantain kokouksessa. Olen juuri lähettänyt tilanteesta tiedustelua TORnille päin. Vastausta ja hallituksen kokousta odotellessa, toivon että kansalaisilta löytyy malttia. :) Elämää on ircin ulkopuolellakin. ;)
 
Ylös