Irkkikanavan tulevaisuus

Kyllä siinä keskustelussa tuli useampia asioita kuin tuo Merrin mainitsema, mutta en koe että niistä keskusteleminen täällä olisi mielekästä, koska emme voi tietää mikä on totta.

(Samasta syystä koitin viimeiseen asti olla ottamatta tätä puolta asioista esiin, mutta lopulta tajusin että pakkohan näitä taustoja on hieman selittää.)
 
Niinipä. Melkoinen postailu & show tästäkin tuli. Olen vain mieltynyt hieman TG:n kanavaan, mutta äskenkin olin TORNin puolella.

"Kuukauden turhin viesti" - kategoriaan tämäkin.
 
Asioilla on tapana olla monta puolta, mutta mielestäni kahden yhtäaikaisen kanavan pitäminen on aivan turhaa. Okei, toinen voi jäädä varakanavaksi niille irc-addikteille sitä varten, että jos pääserveri kaatuu, mutta tuskimpa sinne sitten kukaan muu koskaan eksyykään.

Itseltäni on kyllä TORniin mennyt luotto, se on ollut viimeisen vuoden ajan jo liian epäluotettava minulle. Vähän väliä tilanteita, että kun kirjaudun sisään etäpalvelimeeni, olen TORnilta tipahtanut. Mieluummin hengaan paikoissa jotka on ja pysyy, nyt ja tulevaisuudessa.

Ja samaa kyseenalaistaisin, että vaikka irc-kanava siirtyisikin TG:lle niin en näe mitään syytä miksei sivustomme muutoin voisi silti tehdä yhteistyötä TORnin kanssa. Eihän hekään voi niin pikkumaisia olla, että lähtisivät katkaisemaan meihin suhteita vain ja ainoastaan sen takia, että siirtäisimme kanavamme ircistä muualle. Vai voiko?

Mutta taidampa jättää tämän keskustelun tähän ja odotella ihan rauhassa lauantain kokousta.
 
Pikatiedoituksena ennen pöytäkirjan julkistamista: hallitus ja muut paikalla olleet keskustelivat perusteellisesti ja asiallisesti (kiitos siitä!) eri vaihtoehdoista. Päädyimme pyytämään vielä lisäselvityksiä erinäisistä asioista TORnilta ennen lopullista päätöstä liittyen paitsi käyttökatkoihin myös mm. mahdollisen toisen rekisteröidyn kanavan saamiseen. Muutoksista ja päätöksistä tiedotetaan välittömästi, siihen asti #kontu @ irc.theonering.net on edelleen virallinen kanavamme ja yhdistyksen kanava pysyy freenodella.
 
toivonpa, että sitten tulee erikseen joku ilmoitus irkkikanavan lopullisesta olinpaikasta. Jotenkin hieman yleisemmin, ettei tarvitse selailla aina koko keskustelua läpi ja etsiä mahdollista vastausta.. Jonnekin etusivulle isolla mielellään kiitos :)
 
Kerrankin Juspe juttelee ihan asiata. Olen ihan samaa mieltä kaverin kanssa. Itseäni myös suuresti ärsyttää se, että jos jätän irssini päälle niin palatessani se ei olekkaan enää kanavilla.. Servereihin pitää voida luottaa ja palvelun pitää olla toimivaa tai sitten kannattaa vaihtaa kokonaan. Olisi tosiaan myös pikkumaista, jos joku yhdistys/firma lopettaisi yhteistyön vain jonkun irc-kanavan siirron takia..

Varakanava on toimiva vaihtoehto jos javairkin (tai mitä lienee käyttävätkään siihen että selaimella pääsee irkkailemaan) serverikohdassa olisi vaihtoehtona joko oletus tai sitten varaserveri - näin irkkailijat (ymmärtämättömät chättäilijät) pääsevät aina oikeaan paikkaan toisen palvelimen ollessa alhaalla.

Mutta hei oikeasti, ettehän harkitse mitään Qnetiä?! Sehän on pääasiassa pelaajille ja peeloille (ja usein nämä kaksi vielä yhdistyykin).. Onhan siellä hieno systeemi siihen, että kanavaa ei voi vallata, mutta silti pitäisi olla hiukan tasoa varsinkin kun puhutaan oikein yhdistyksestä. Suosittelisin mielummin noita vanhempia verkkoja kuin Qnetiä. On monia monia parempia sekä yhtä turvallisia (tai parempia) ilmaisia paikkoja kuin Qnet. Tosin nykyään on vähentynyt nuo kanavataistelut myös IRCnetistä, joten ei sinnekkään perustaminen mikään paha asia varmaan olisi.. Miten olisi EFNet tai DALnet?

Tosin en edes tiedä mistä täällä jutellaan, joten ehkäpä olen ihan hiljaa.. :>
 
EFnet ja DALnet nyt eivät tule enää mukaan kyselyyn, koska on jo päätetty, että se on joko TORn tai TG. Johtuen ihan siitä, että molemmat ovat keskittyneet samaan aiheeseen kuin Kontu ja sieltä voisi olla helpompi saada lisäkäyttäjiä myös #kontuun kuin juuri esim. Quakenetistä missä on pelaajia ja peeloja. :p

Jos sieltä saisikin uusia ihmisiä kanavalle, en välttämättä pitäisi itse tätä henkilökohtaisesti hyvänä asianana. :)
 
? =)

Varmasti tyhmä kysymys, mutta jos siellä on jo kanavia samaan aiheeseen niin miksei käytetä vain samaa kanavaa heidän kanssaan? Enemmän saman henkistä porukkaa, enemmän juttelua samoista aiheista? Vai haluatteko pitää vain yhdistyksen + foorumin porukan erillään muista? Kuhan vain mietin tuota.. Eikös se olisi helpompaa?
 
Konnun irccikanava on perinteisesti ollut suomenkielinen, ja sellaisena se varmasti halutaan myös pitää (pienentää kummasti kynnystä saapua sinne jutustelemaan). Sekä TORn että TG ovat englanninkielisiä palvelimia, joiden muut käyttäjät pitävät keskinäistä jutusteluamme eksoottisena haltiamongerruksena.
 
Nerwen sanoi:
Sekä TORn että TG ovat englanninkielisiä palvelimia, joiden muut käyttäjät pitävät keskinäistä jutusteluamme eksoottisena haltiamongerruksena.
Aaa, se selittää paljon. :) En ole noihin muihin sen kummemmin tutustunut poislukien sen verran mitä olen jotain tietoa hakenut ja linkkilistoja pystyttänyt. Itseasiassa en edes tiedä paljoa koko tämän yhdistyksen menosta edes.. Tokihan se on hyvä olla suomalainen kanava kun kerran suomalainen on yhteisökin.
 
Ylös