Itse Valtiaat

Tälle kertakaikkiaan legendaariselle satiirisarjalle on aivan pakko perustaa topic.

No, mitä mieltä tästä ohjelmasta olette? Mikä on suosikkijaksonne? Perusteita, myös.

IMHO minun mielipiteeni on, että se on paras televisiosta tuleva sarja/ohjelma!

Entä te?
 
Ennen kyseinen ohjelma oli ihan hauskakin, mutta nykyään siitä on itsellenim ainakin tullut kyllästyttävä ja vaihdan aina kanavan, jos satun kääntämään ykköselle lauantai-iltana. Hauskin hahmo kylläkin on Paavo Lipponen - semmoinen örmy-körmy! :lol:
 
Eipä ole tullut seurattua enää hetkeen. Silloin kun Itse valtiaat alkoi, jaksot oli aivan must nähdä koska ne oli oikeasti hauskoja. Nykyään jaksoissa on tupannut olemaan vain muutamia hauskoja juttuja, mutta tuntuu siltä että parhaat jutut ovat jo menneet.

Paras jakso lienee joko se missä Eduskuntatalo jaettiin kahtia ja siellä oli esim Lipposlandia tms taikka sitten se sponsorijakso missä Keskusta otti olutpanimon sponsorikseen ja kulki salissa kaljalippikset päässä. :p

Mutta empä tosiaan osaa sen kummemin enää sarjaa analysoida. Ei jaksa nykyisin katsoa.
 
Onhan Itse valtiaat ihan hauska, mutta poliittiseksi satiiriksi se on kuitenkin aika kesy ja hampaaton. Siinä naureskellaan poliitikkojen julkisuuskuvalle, mutta oikeasti olennaisiin asioihin ei kajota vahingossakaan.
 
Puhumattakaan siitä Saulin perin tutunnäköisestä sinisestä velhonhatusta, puna-kultaisesta loharista ja "satukirjan" riimuista... :wink:

Kuningasmusikaalissa oli vaikutteita Hobitista. :)
 
Ja löytyhän Kuningasmusikaalista Palantirkin. :D

Itse Valtiaat kuuluu jokaiseen lauantai-iltaan. Silloin kun sen muistaa katsoa... Politiikkaa en muuten oikein jaksa seurata, mutta Itse Valtiaiden ansioista tiedän kuitenkin jotain. :p Parasta jaksoa en jaksa nyt muistella, mutta paras kohta on aina presidenttien löpinät lopussa. Se on hassua, kun koko perhe on kokoontunut TV:n ympärille, ja sit ollaan että hys, hys, presindentit! Ja lopuks käkätetään kippurassa (tai kommentoidaan, et viimeviikkonen oli parempi).

Ja sitten niistä musikaaleista... Avaruusmusikaali on mielestäni kuningasversiota parempi, harmikseni olen missannut siitä aina ekat 10 minuuttia... :( Onkohan uutena vuotena tulossa taas uuttaa musikaalintönkää? Toivotaan. :)
 
Itse Valtiaat- jaksojahan on julkaistu DVD'llä. Kolmen lätyn paketti on lokakuussa tulossa ulos. Avaruusmusikaali on jo julkaistu sen ESC- jakson kanssa samassa paketissa, lisäksi on joku toinenkin DiiViiDii tullut ulos.
 
Minä katson yleensä aina kun muistan Itse Valtiaita, eilen viimeks 8) Lempparihahmojani ovat ehkä kanssa Lipponen ja lisäksi Pekkarinen ja Niinistö rullaluistimineen...
Eilisestä jaksosta vielä sen verran jos joku sattui katsomaan myös sitä, että se oli mielestäni outo, mutta se oli kait tarkoituskin?!! :o
 
Paha kyllä minulla jäi juuri se eilinen jakso väliin. :(
Mutta väliäkös tuolla, sehän tulee seuraavana lauantaiaamuna uusintana. :)
 
Nyt heräsi muuten kysymys, että mistä ne Niinistön rullaluistimet juontavat oikein juurensa? Vai onko minulta jäänyt jokin asia hoksaamatta? :?

Laitetaan nyt tämä kysymys tähän topiciin, kun sattui nyt sopivasti.
 
Elen sanoi:
Nyt heräsi muuten kysymys, että mistä ne Niinistön rullaluistimet juontavat oikein juurensa?

Niinistö harrastaa rullaluistelua aivan kuin Lipponen vesipalloa ja Mauno Koivisto lentopalloa.
 
Kuten monet muutkin totesivat, aikaisemmin sarja oli hauskempi. Se toimi parhaiten niillä alkuperäisillä henkilöillä. Uusiin henkilöihin ei ole saatu yhtä hyvin mitään oikeasti hauskoja piirteitä. Näin käy varmaan melkein kaikille sarjoille.

Hauskin jakso oli se Asterix-henkinen. Johtuu varmaan siitä, että Asterixit ovat minulle niin tuttuja. Näin sen myös uusintana ja se nauratti vielä silloinkin yhtä paljon. :lol:

Meillä on kaksi Itse Valtiaat -cd:tä. Pikkuveljeni kuuntelee niitä aina. Se on melkeinpä hänen lempimusiikkiaan. Hän onkin nykyään ainut perheessämme, joka katsoo jokaisen jakson. Minusta se on jotenkin huvittavaa. :D Hänestä ei kyllä yhtään uskoisi.
 
Kun Valkkarit (hassu nimi, törmäsin siihen vastikään) ensimmäisen kerran tuli, olin kovin pettynyt siihen, että se ei ollut - hauska. Siinä ei ollut varsinaista poliittista kannanottoa tai suurta satiiria. (sekin on jo mainittu, mutta minähän en ketään toista..)
Aloin kattelemaan sitä vain sen takia, että huomasin sen olevan hauska ihan ilman päivän politiikkaa.

Täytyy myöntää, että musikaalit ovat minusta hulvattomia. Hauskempia kuin sarja. Musiikki-ihmisenä nautin kaikista tyhmistä pilaversioista ja onnistuneesta musiikki-irvailuista.
Ensimmäinen on ihan legenda. Erityisesti Itälä on niin proo!
Tämä toinen jäi vähän vaisuksi. Jäi pakolla tehty maku.

Tosiaankin nämä uudet hahmot ovat jääneet vähän kylmiksi. Mikään ei iske niinkuin Sakken "Paavo hei" tai Kääriäisen "Minä oon sitä mieltä" Sitten sieltä tulee joku seiväshyppääjä joka näyttää ihan vanhasen tutorilta. Mikä oli? Vanhanen jotenkin menee vielä, hän tuntuu jotenkin sarjan pakolliselta kuivalta tyypiltä.
 
Tottahan se on, että ennen sarja oli parempi... Mutta surullisinta on, kun vanhat hyvät naamat lähtee pois, eivätkä ne uudet ole enää niin kivoja... Sauli oli ihan ykkönen, mutta nykyisin se vain hieman hyppii Tanjan hameen takana... Samoin poissa on Itälä ( go Ville!!)... Lipponen on kyllä sarjan selvä voimahahmo, tosin hieman itseään jo toistava. Ihmettelempä, mitä mahtavat keksiä tilalle jos hänet poliittinen aika jättää...
 
Ennen oli parempi, totta maar. Eräästä vanhasta jaksosta muistan tämän todella huvittavan pätkän (on muistaakseni myös Menneisyyden Vangit- Cd'llä):

Toimittaja:
-Ja mitä sanotte aikomuksistanne liittyen ehdokkuuteenne toiselle kaudelle?
Esko:
-En ole vielä lyönyt mitään lukkoon.
Toimittaja:
"-...lyönyt mitään lukkoon", Aho kiertelee.
Esko:
-Ei, kun siis, tarkoitan vain etten ole vielä tehnyt lopullista päätöstä.
Toinen toimittaja:
"-...lopullista päätöstä", Aho selittelee.
Esko:
-En minä kiertele enkä selittele!
Toimittaja:
"-...enkä selittele", Aho valehtelee.
Esko:
-Lopettakaa! Miksette voi vain kirjoittaa mitä minä sanon.
Toimittaja:
"-...mitä minä sanon", Aho tuskailee.
Esko:
-En minä tuskaile enkä selittele! Minä haluan vain oikeudenmukaista kohtelua.
Toimittaja:
"-...oikeudenmukaista kohtelua", marisee Aho.
Esko:
Tämä on poliittista ajojahtia! Te kirjoitatte aina että Lipponen sanoo ja Lipponen toteaa, ja että Niinistö lataa, mutta Aho valittaa, Aho itkee ja Aho sössöttää.
Toinen toimittaja:
-"Sössöttää" on hyvä!
Esko:
-Huoh. Minä menen nyt viettämään perheeni luo viikonloppua.
Toimittaja:
"-...viettämään perheeni luo", Aho saveltää.

Tuo vain jaksaa huvittaa minua suuresti. En koskaan kyllästy tuohon.
Lipposella on nykyään vakiintunut termi "kaunainen -", mikä jää myös mieleen.
 
Piti nyt tulla tännekkin "sössöttämään"! :)D)
Sarja on todella hyvä! Harmi vain että, koska se tule klo 21.15 en yleensä muista katsoa sitä... :(
Lipponen on paras silloin kun se suuttuu! :twisted:
Kääriäinen on kaikista hauskin henkilö ja Erkki sen kuin höpöttää! :)
Paras jakso oli kyllä se Asterix -juttu! (Kepulix ja Olvix) :D
 
Katsoiko kukaan sitä Monty Python- spesiaalia, joka tuli ehkä pari viikkoa sitten? Mielestäni paras jakso ikinä! :lol: Kaikkea ihan pähkähullua ja sitten jonkun europarlamentaarikon nimi jonka sanomiseen meni reilusti aikaa ja jos sen sanoi väärin niin niin tuli ritari ja löi kuolleella kanalla päähän. :lol: :lol:
Paras hahmoista on iki-ihanan lakoninen Erkki Tuomioja, joka lisäksi oikeasti jopa lainailee omia repliikkejään sarjasta. Go erkki go.
 
Ylös