Jääkiekko

Hyvä Itävalta. Ärsyttää kun muuten Kanada ei saa maalia kuin aivan räkämaaleilla. Niin kuin eilen kävi. Ottelu olisi varmasti päättynyt 2-0 Itävallalle mutta Kanadahan teki Ruotsit ja tuli tasoihin räkämaaleilla. Ja vielä kaiken kukkuraksi hävisin kaverilleni vedossa hän väitti että kyllä se 2-2 päättyy, ja minä väitin että 3-2 Itävallalle(Nämä veikkaukset ennen ottelua siis). Sen viimeisen Itävallan vedon olisi pitänyt mennä maaliin sentti ylös päin niin olisi verkot tötteröllä ja katsomo revennyt.
 
5-2? Suomi voitti USA:n 4-2 ja luulet että Ukrainaa vastaan päästetään saman verran ja tehdään vain yksi maali enemmän? Ehei. Se on 8-0 Suomelle. :)
 
Hmm... sanoisin että vähintään 8-0 Suomelle. Paljonkos se olikaan viime keväänä Ukrainaa vastaan? 11-0 vai 12-0? Tai jotain sinne päin...
 
Nyt se on 2-1 Suomelle..nooh, kyllä minäkin olen Samoojan kanssa samaa mieltä.
5-2 siis luulen että päättyy tämä peli.

-Duua di di di di dam di di dam- *hyräilyä*
 
Itsekin veikkaan ottelun päättyvät 5-2 suomelle. Jokinen teki kaksi maalia!
Ukraina käyttää koko ajan keppiä, ja hakkaa. On siinäkin joukkue. No, täytyypä painua katsomaan.. :roll:
 
On siinä tosiaan joukkue. Pelaavat niin sähläämällä ja rikkonaisesti että sotkevat samalla Suomen pelin. Kunnon joukkueita vastaan pääsee pelaamaan paljon kauniimpaa peliä. Näyttää siltä että tähän voi soveltaa vanhaa viisautta siitä, että idiootin kanssa ei kannata väitellä, koska idiootti vetää fiksummankin väittelyssä omalle tasolleen.

Menipä muuten veikkaukseni ihan päin mallornia. Sitä sattuu. [22]
 
Olipa ihmeellinen tuo Ukraina-peli. Jotenkin odotin Suomelta kyllä paljon enemmän.. Slovakiaa vastaan sitten keskiviikkona, vähän jännittää jo. :o
 
Eucalyptus sanoi:
Toinen erä alkoi juuri ja USA johtaa 2-0. Veikkaan että Suomi häviää. En taida viittiä katsoa peliä ollenkaan loppuun. Harmi. Mä niin tykkään pomppia ympäri olkkaria kun Suomi tekee maalin.

Minä en ole koskaan ymmärtänyt tuollaista luovutusasennetta. Niin, toisen erän alussa tilanne tosiaan oli 2-0, mutta eihän se vielä mitään kerro. Öhm, muistellaanpas vaikka sitä viime vuoden katkeraa Suomi-Ruotsi -ottelua; se todisti, että mitä vaan voi tapahtua. Koskaan ei saa olla liian varma.
Tänäänkin sanoin yhdelle kaverille, ettei hän varmasti katso keskiviikon Suomi-Slovakiaa minun kanssani samassa huoneessa, jos hänen "Suomi häviää varmasti" -asenne ei muutu ;)

Oletin heti valmiiksi, että Suomi-Ukraina -peli olisi ollut tylsä, mutta eipäs ollutkaan. Vaikka lopputulos olikin 5-1, peli oli oikeasti jännittävä. Ukrainan taktiikka oli mielenkiintoinen, melkein kaikki viisi pelaajaa sievässä rivissä vastassa, kun suomipelaajat lähestyivät vastapuolta. Mutta sitä niiden sohimista ja sitomista en jaksanut ymmärtää, miten ihmeessä he eivät osanneet ottaa opikseen niiden tuhansien jäähyjen jälkeen? Jatkuvaa koukkimista ja kampitusta. No, tyhmistä päistä kärsii koko joukkue.

Kyllä keskiviikkoillasta tulee sitten jännä ^^
 
Mua ärsyttää myös semmoinen Suomi häviää jokatapauksessa -asenne. Ei, se suorastaan raivostuttaa. Samperi, voi pitää turpansa rullalla jos ei ole muuta kuin negatiivista sanottavaa. Ihan sama kuin että jos alkaisit piirtää/kirjoittaa/säveltää/tms jotain, ja sulle tultais heti sanomaan, että ihan surkea siitä tulee enivei. :<
 
Minusta sellaisella asenteella ei tarvitsisi mitään peliä katsoakaan. Jos kerran on heti suoraan tuo asenne, niin eipä koko peli tunnu hirveästi sitä ihmistä kiinnostavan.
Vitsi, kyllä nyt kuulostin sitten vihaiselta.
 
Niin, no, jääkiekon seuraajan kohdalla ei kuitenkaan ole kyse omasta hengentuotteesta tai urheilusuorituksesta. Ihan muut sen työn tekevät, heitä varmasti loukkaakin tuollainen "varmasti häviävät" -asenne. Enkä kiellä, ettei se fanejakin raivostuttaisi, ihan ymmärrettävästi se niin tekee, mutta ihan sama asia se ei silti ole. :p
Ja tuollainen luovutusasenne on kai jonkinlaista itsesuojelemista, ihan perinteistä pessimistisyyttä. Ei tule takaiskuja, kun jo aluksi veikkaa tappiota.

Oikeastaan minusta melkein olisi aktiiviseksi jääkiekon seuraajaksi, mutta en kuitenkaan jaksa. On paljon yksinkertaisempaa vain puolella silmällä seurata, millaisia tuloksia on tullut ja millä mallilla Suomen tilanne on. Kun ei ole mitään odotuksia, ei häviäminenkään haittaa. Mutta koko hauskuus siitä menee. Päätän siis seurata jääkiekkoa, vähän. :)
 
Slovakia-USA pelin eka erä oli ainakin jännä. En kyllä jaksanu kattoa sitä loppuun. No siinähän menikin tasan 3-3.
On kyllä varmaaan ihan kiva meteli sitten jäähallissa jos/kun Tsekki ja Slovakia pelaa :roll:
 
Tasslehoff sanoi:
Slovakia-USA pelin eka erä oli ainakin jännä.

Ihan hyvää peliä pelasivat. Mitä nyt USA:n kapteeni vähän törttöili. Nukahdin keskenkaiken ja sitten havahduin, että peli oli 3-3. Lopussa varmaankin oli paljon enemmän vipinää. Hemmetti, kun nukahdin..
 
Aijai, tänään Suomelle tulossa paha peli. En usko, että Suomi pystyy pitämään Slovakian vahvan hyökkäyspelin kurissa, ja niinpä veikkaan, että peli loppuu 4-2 Slovakian hyväksi. Tietysti odotan kuitenkin Suomelle voittoa.

Hitsi, kun meni Ruotsi eilen voittamaan.
Siitä periaatteestahan lähdetään liikkeelle, että ihan sama, vaikka Suomi häviäisi, kunhan Ruotsi ei voita.
 
"I love rock 'n' roll..."

Lätkääpi lätkää! Taas se aika vuodesta, kun meikälainen tietää kaiken jääkiekosta ja maailmanmestaruuskisoista, vaikka loppupeleissä tietää aika huonosti. Minä olen penkkiurheilija ja saatan kiinnostua lajista kuin lajista. Esim. olympikisojen aikana katon sormet syyhyssä yhdistettyä, luistelua, lätkää, hiistoa, kaikkea mitä silloin tulee... jopa curlingia olen kerran katsonut... Formulaa olen katsonut jo vuosia. Jääkiekkosta olen seurannut aina mm-kisat ja joitan epämääräisiä pelejä Suomi-liigasta.
Mutta täytyy sanoa, että jääkiekko on varmaan parhaita lajeja, sillä se tempaisee mukaansa, vaikka suomi ei pelaisikaan. Formulaa katsellessa kiinnostus lopahtaa, jos Räikkönen keskeyttää, alppihiihtoa on tylsä katsoa, jos suomalainen ei ole kisassa mukana... Eli lätkää (tai ihanaa lluistelua) sen olla pitää.

Tänä vuonna suomella on hieno joukkue. Kyllä minä Koivua, Selännettä ja Nurmista hieman kaipailen, mutta eivät hekään ikuisesti voi olla mukana, niin kai tämä on sitten jonkinlaista totuttelua minulle.

Minuakin rasittaa tuo asenne että "ei se Suomi kuitenkaan voita". Kaikki kun on mahdollista. Viime vuoden karmea tappio varmaan kirvelee jokaisen mielessä. Kunhan se ei toistu, minä olen tyytyväinen. Olisihan se hienoa, jos Suomi maailmanmestaruuden veisi, mutta täytyy olla sen verran realistisia, että vastassa on monta kovan luokan lätkä-joukkuetta, joten Suomi ei tule pääsemään helpolla, oli tulos mikä tahansa.

MM-mestaruuden Suomen jälkeen soisin ehkä Kanadalle tai Slovakialle. Jostain syystä muutamien vuosien takaiset häviöt Tsekille kirvelevät yhä ja Ruotsi vain ei saa voittaa..

Ja enää puolisentoista tuntia, niin alkaa peli... Jota olen odottanut lauantaista asti.
 
Jee, ei enää kauan siihen otteluun. Jännittää.

Mitä, minä kuulin veljeltä että kun Japani oli pelannut jotain vastaan (olisikohan Kanada?), niin japanilainen oli tehnyt oman maalin ja tuuletellut eka. Ja sitten vasta huomannut. Noloa.. :o
 
Airu, minä ainakin sain tästä japanilaistapauksesta viikoksi naurut (vaikka äiti sanookin, ettei toisten kämmäilyille saa nauraa).
Toinen legendaarinen top-5 kömmähdyshän on (oliko se suomen kisoista) kun maskotti tasapainoili kaiteella ja tippui haaroilleen siitä :D

Milloinkan Suomella on sitten seuraavat pelit (ei kai perjantaina) ja pelataankohan ne Ostravassa.

Noniin, nyt jännittämään.
 
Ylös