Jääkiekko

Tasaan ainakin on pakko päästä, ja varmaan pääseekin. Silti lähden vähän varovaisemmin kun Hathaldir arvaamaan, ja sanon että 2-2.
 
Työkaverilla olikin venäjän joukkueen paita päällä (vielä eilen!) Hän on kotoisin Pietarista, joten tämä on ihan ymmärrettävää. Tänään hänellä ei paitaa enää ollut. Sinänsä harmi, sillä se toi tännekin vähän elämää ja jäkistunnelmaa! :p ...Mutta aina ei voi voittaa. Venäjä otti köniin. * voi voi*

Täällä on muuten veikattu, että Slovakia veisi kullan!

En voi sanoa seuraavani matseja sen kummemmin. Vuonna 1995 seurasin ja sehän ei unohdu koskaan! Samaahan sitä haetaan nytkin.
 
Ohhoijaa, kylläpä menee tiukaksi tämä peli. Suomi on kyllä tehnyt kaksi niin hienoa maalia, kuin vain tekemällä saa ja Noronenkin torjunut pari oikein hienoa laukausta, mutta ne omat kämmit.. voe elämä mitä meni Noronen säheltämään ainakin siinä ensimmäisessä maailssa. :roll:

Tässähän alkaa minun veikkaukseni kohta päteä, vaikkakin kyllähän mie toivon tietenkin, että muukin Suomen joukkue, kuin Peltonen saa hyvän vaihteen päälle.

Antero Mertaranta on virallisesti minun idoli tästä eteenpäin.
 
Voi sentään. No, tappioita tulee aina, ei tässä mitään peliä olla vielä menetetty! Harmittaa tietysti, mutta Slovakia on kyllä toinen suosikkijoukkueeni. Ehdottomasti, ollut siitä asti kun ne voitti MM-kultaa. Siinä on joukkue, joilla ainakin vaikuttaa olevan ihan mielettömän hyvä joukkuehenki. Ja se yleisökin.. Ne oli ihan kun ois finaalissa ollu. Aina yhtä liikuttavaa.
 
Takkiin tuli. Tätä kyllä jo vähän aavistinkin. Perjantain peliin kaikki peliin. Positiivisellä asenteella ja hyvällä puolustuksella liikkeelle. Ei mitään me hävitään asennetta! 8) Kyllä Suomi poijjat osaa, kunhan eivät lähde säheltämään..
 
sinnehän se män, tuoki peli. No, uutta putkeen vaan...

Pelaako muuten kärppien Tenkrat (ei aavistustakaan miten kirjotetaan...) jossain joukkueessa?
 
Onneksi vappuna tulee peli, kaikki vaan baariin vahtaamaan ja juhlimaan (toivottavasti) Suomen voittoa! Mulla on ainakin tarkoitun ilmeentyä Beer Hunters nimiseen paikkaan ja ottaa alut siinä kunnes jatkan riemuisaa vappu meininkiä :p .
 
Suomi-Ruotsi peli suorastaan kruunaa vapun. :p Pakko nähdä.

Slovakia peli oli kyllä aika tuskallista katsottavaa. Hyvin pelasivat Suomen pojat, mutta slovakit nähtävästi vielä paremmin. Hieno ja taitava joukkue kieltämättä. :wink:
 
Sais tulla se Miikka Kibrusov tjsp. sieltä NHL:stä suomen maaliin niin alkais suomikin pärjätä.

(vaikka en kyllä tiedä jääkikosta oikeen mitään)
 
Ne jotkut maalit tuli ilmaisella. Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että Noronen on parempi kuin Markkanen. Noronen on ruotsipelissä maalissa.
Luin jostakin.
Mutta kyllä se suomi ruotsin voittaa.
Tuota ottelua en itse pääse näkemään, :cry: ,mutta laitan nauhalle ja soitan joka minuutti kaverille, hän saa paikantaa tilanteen.
 
Voe elämä. Tylsempää keskustelu aihetta en olekaan nähnyt aikoihin, joten pitää jotain laittaa aivan sen kunniaksi.

Siis minä en todellakaan pidä jääkiekosta! Aivan typerää. Ja en ymmärrä mitä kivaa on katsella sohvalla jotain jääkiekkoa ja huutaa ja mekastaa kun tulee maali, ei innosta tuollainen. Eihän sitä pysty edes seuraamaan kunnolla kun ei ikinä näe missä se pienen pieni musta piste menee... Täytyy myöntää, että näen aika huonosti nopeasti liikkuuvat ja pienet asiat. Mutta silti voin sanoa, että jääkiekko on tylsin urheilu mitä TV:stä tulee, mielummin katson vaikka tennistä...
 
blue sanoi:
Mutta silti voin sanoa, että jääkiekko on tylsin urheilu mitä TV:stä tulee, mielummin katson vaikka tennistä...

Voisin hotkaista sinut suuhuni, mutta en tee sitä, koska jokaisella on omat mielipiteensä. :D Ennen en itsekkään pitänyt jääkiekosta, mutta innostuin kun näin Kanadan pelaavan vuonna nakki ja munakas telkussa.

Siitä eilisestä Japani pelistä. Tekikö se pelaaja sen maalin vahingossa vai menikö se luistimen kautta? Jäi vain vaivaamaan.
 
Siis joku syötti suoraan maali enteen ja sielä oli japanilainen pelaaja. Kiekko tuli suoraan lapaan ja se sitten vetäs sen suoraan omaan maaliin. Vielä maalin jälkeen pelaaja nosti kätensä ylös. Ihan kun olis tuulettanut, mutt tais heittää mailansa menemään.
 
Huomenna peli ruåtsia vastaan. Ei jaksaisi enää odottaa. Toivottavasti piestään ruåtsalaiset oikein kunnolla. :twisted:

En kommetoi eilistä peliä yhtään, sillä en halua haukkua slovakialaisia enempää. Slovakia on minulle melkein kuin toinen Suomi, mutta silti eilen tuli kirottua slovakialaiset kaikilla mahdollisilla rumilla sanoilla. Mutta täytyy kyllä nostaa hattua joukkueelle, taitoa ja nopeutta löytyy vaikka kuinka paljon.


Haluaisin, että suomalaiset taklaisivat enemmän. Tykkään fyysisestä pelistä. En minä mitenkään ihannoi väkivaltaa, mutta kovat taklaukset ja tappelut piristävät kyllä ottelua kummasti.
 
Minusta slovakialaisissa ei ole mitään kiroamista. Suomi pelasi oikein hyvin, Slovakia vain pelasi paremmin. Peli oli melko puhdasta ja ottelun ensimmäinen puolikas oli kiinnostavinta mahdollista lätkää. Kiekko kulki päästä päähän ja molemmilla joukkueilla oli hyviä paikkoja, ja maalejakin syntyi. Ellei Slovakia olisi vaihtanut toisen erän puolessavälissä strategiaa, peli olisi ollut kirkkaasti mielenkiintoisin, jonka olen ikinä nähnyt. Eikä slovakian taktiikanvaihdossa ole mitään syyttämistä, vaihtoivatpahan vain katsojien kannalta kiinnostavamman tyylin tehokkaampaan. Voittaakseen ne joukkueet siellä kaukalossa kolistelevat, eivät viihdyttääkseen yleisöä. Yleisön nautinto on pelkkä pelaamisen sivutuote. Suomen taito ei vain ollut riittävä Slovakian jarrumiehiä vastaan. Taitaa olla pointti tuossa Slovakiaa vastaan pelaamisessa siinä, että niitä ei saa päästää johtoon. Jos niin pääsee käymään, peli alkaa olla menetetty. Onneksi tuo matsi ei ollut mitenkään ratkaiseva. Koitetaan pärjätä paremmin Ruotsia ja Venäjää vastaan.

Taitaa muuten käydä niin, että Suomi ei pääse jatkolohkossaan kahden parhaan joukkoon eli ei saa puolivälieriin vastaansa Sveitsiä tai Itävaltaa. Joudutaan sitten taistelemaan Tsekkiä tai Kanadaa vastaan. Vaan jos aikoo mestaruuden voittaa, pitää pärjätä melkein kenelle vain. Minä kuitenkin ottaisin vastustajaksi paljon mieluummin Kanadan kuin Tsekin, jälkimmäisille Suomi ei koskaan pärjää. Ilmeisesti niiden pelistrategia on suomalaisille myrkkyä, tai jotain. Kanadaa vastaan olisi paremmat mahdollisuudet.
 
Eihän niissä mitään kiroamista olekaan, minulla on vain paha tapa ottaa jääkiekko liian vakavasti. Vastustaja ei pelin aikana minun sympatioita ja kehuja saa, vaikka mikä olisi. Ei edes Slovakia. Saa nähdä mitä huomisesta pelistä tulee, mikä tavara lentää ensimmäiseksi kohti televisioita :> Ottelut ruåtsia vastaan ovat aina kaikkein kamalimpia, mutta samalla niin ihanan jännittäviä.
 
Ylös