Jotenkin jännitän sitä, kun työmiehet lähtevät joko viikon tai kahden sisällä. Harmittaa tietyllä tavalla, kun olen oppinut heitä tässä tuntemaan ja heidän kanssaan ollaan oltu niin hyvällä fiiliksellä. En haluaisi päästää heitä lähtemään, kun yksi heistä on jopa alkanut olemaan miun puolella anoppia vastaan.
Olen ollut niin iloinen tässä viimeisen kaksi viikkoa, mutta myös olen ottanut yhteen anopin kanssa, ei yhden, eikä kahden vaan useamman kerran.
Jännitti hirveästi, kun M:n täti tuli, kutsustamme, käymään miehensä kanssa. Kerroin hänelle kaiken. Kaiken siitäkin, että anoppi kielsi olemasta yhteydessä miehensä siskoon eli tähän tätiin, jne. Sain niin paljon vertaistukea ja ymmärrystä, että verenpaineet sekä syke laski ensimmäistä kertaa normaalille tasolle tämän puolen vuoden aikana. Jännitys hävisi ja pieni kapina muuttui päätökseksi, että en enää alennu anopin tasolle ja esitän mieluummin yli-iloista kuin näyttäisin sille akalle, kuinka paljon satuttaa minua. Virolaiset uudet ystävät totesivat, että anoppi on heidän kielellään ämni ja olenkin alkanut käyttää sitä, ettei tajua, että puhun hänestä. Olen vaan niin varpaillani jännityksestä, että antaako ämni minun olla tulevaisuudessa omassa kodissani rauhassa vai tunkeeko koko ajan pihaan tai sisään.
Jännitys on vähän rauhoittunut. Kiitos M:n tädin ja näiden virolaisten ystävien