Jännittääkö?

Huominen TAMK:in pääsykoe.
Englanniksi.

Kuitenkin sössötän haastattelussa enkä osaa ääntää mitään kunnolla.

Argh.
 
Huomenna on Kirpulla ryhmänäyttelyssä esiintyminen. Itseä ei huoleta oma esiintyminen, mutta koiran kylläkin. Jännättääää.

Lisäksi koulussa oli ensi vuoden Taitajamestari-kilpailuihin harkittu ilmeisesti minua edustamaan kouluamme, jos elukkapuoli saadaan sinne kilpailulajiksi. Ahistaaa.
 
Jännittää aivan tajuttomasti, saanko kolme viimeistä lukion kurssiani läpi. Ensi viikon tiistaina pitäisi olla kurssit kasassa, joten en tiedä mitä ihmettä aion tehdä jos en saa jotain koetta läpi. Pelottaa.
 
Enää alle vuorokausi aikaa Ars Magica -porukan ensimmäiseen kokoontumiseen. Sitä ennen pitäisi tiskata ja siivota mieluusti. Edellisestä roolipelisessiosta onkin aikaa reilut 15 vuotta. No huomenna ei vielä varsinaisesti pelata, valmistelevasta kokoontumisesta on kyse. Käydään vähän läpi pelimaailmaa ja sääntöjä, esitetään ja kuunnellaan toiveita. Ja pelinjohtajia on peräti kolmen tiimi, joten yksin ei joudu hallitsemaan kauheaa kaaosta. Pelinjohtajien kesken tapasimmekin jo sunnuntaina, ja hieno fiilis jäi siitä. Mutta silti jänskättää... [22]
 
Minä taas olen osallistumassa elämäni ensimmäistä kertaa roolipeliin. Hahmoni on sentään hobitti, hahah. Onneksi enemmän pelanneita on porukassa mukana ja pelinjohtaja vaikuttaa kovin kärsivälliseltä. Ja onneksi kyseessä on Keski-Maahan sijoittuva peli, tiedänpähän edes maailmasta jotakin. Minuakin jännittää eka pelikerta, viimeksi vain loimme hahmoja! Ainakin sillä kerralla meni puolet jutuista ihan yli hilseen... Mutta kaipa se tästä.
 
Roolipelaamisen perussääntöjä: Jos haluatte hajottaa pelinjohtajan pään, päättäkää, että hahmonne hajaantuvat ja lähtevät eri suuntiin.
 
Tästä alkaa 144-osainen sarjakuva, joka kertoo roolipelaajien ja pelinjohtajan välisestä vuorovaikutuksesta. Välillä pelaajat pääsevät niskan päälle (kuten Legolas, joka ampuu tukilla meloskelevan Klonkun unelmasuorituksella), välillä pelinjohtaja (kuten silloin, kun hän antaa Aragornille Edorasissa periksi ja tämä saa "tutustua lähemmin" Éowyn-neitoon ilman nopanheittoa). Vimes saisi sarjakuvasta runsaasti huonoja vaikutteita.
 
Tämä sarjakuva kertoo Pagban mainitsemien vuorovaikutusjuttujen lisäksi myös mm. siitä, millainen riski on ottaa pikkusisko mukaan roolipelisessioon. Jar Jar Binksin idioottimainen ulkonäkö saa loogisen selityksen.
 
Ensi viikon keskiviikkona on pääsykoe!
Pian alkaa pakokauhu nostaa päätään. Huomenna on lakkiaiset, enkä niistä panikoi laisinkaan (jänskättää tosin stipendien puolesta ja vähän on hiuskriisiä :p), mutta ne pääsykokeet. Olen valmistautunut ihan melko hyvin, pääsykoekirjan olen lukenut läpi ehkä seitsemän kertaa ja opettaja yritti valaa uskoa, yo-todistuksenkin perusteellla, mutta herranpieksut minua silti jännittää. Mitä jos en vain osaa riittävästi siinä kokeessa? Entä jos en pääsekään sinne? Toisen hakukohteeni osalta lukeminen on ollut todella vähäistä, enkä tiedä onko järkeä yrittääkään, joten opiskelupaikka on ensi keskiviikosta kiinni! ;_;
 
Yrittäminen kannattaa aina, Dracaena, vaikka olisitkin lähes varma siitä, ettet pääse läpi. Tulee tutuksi paikka, käytännöt ja tunnelma. Mahdollisella seuraavalla kerralla olet sitten paljon luottavaisempi.
 
Heh, olenkin lukenut sekä Pagban että Isilmírën linkittämiä sarjakuvia. :D Se onkin ainoa kosketukseni roolipelaamiseen tähän mennessä. Hmm, saa nähdä olenko imenyt vaikutteita kummastakaan.

Topikissa pysyäkseni, minua alkoi tänä aamuna jännittää ihan hurjasti kun huomasin saaneeni eilen sähköpostia koskien lähettämääni työhakemusta. Haluavat minut haastatteluun! Olin jo luopunut toivosta koska hakuaika päättyi kaksi viikkoa sitten. Työpaikka olisi unelma sikäli, että se on lähellä kotia (kirjaimellisesti lähin työpaikka jonka tästä asunnosta käsin voi saada) ja omalta alalta. Haastattelun sopiminen vain tuottaa tuskaa nykyisen työni vuoksi. Mutta minulla saattaa olla siis haastattelu samana päivänä kuin pääsykokeet kouluun. Iiks!

Onnea Dracaenallekin pääsykokeisiin! :)
 
Älä Vimes unohda lukea tekijöiden kommentteja heti sarjakuvien alla! Lukijapalautteella ei ole niin väliä, vaikka niissäkin joskus on herkullisia kertomuksia hauskoista roolipelitilanteista. Vähintään yhtä paljon on "Jippii! Eka kommentoija!"-viestejä ja niiden kritisointia.

"This comic aims not only to entertain, but also to improve your own roleplaying technique. Just don't let your GM see it."

Mikäs nyt jännittää? Yks jutska vain.
 
Minulla on tapana alkaa jännittää vasta noin viisi minuuttia ennen esitystä ja olen muutenkin kuulemma aika harjaantunut esittämään tyyntä esiintymistilanteissa, joten vielä ei varsinaisesti jännitä, mutta pientä kihelmöintiä ja paljonkin ennakko-odotusta on jo ilmassa. Hoidan tulevana lauantaina solistisia tehtäviä Tampere-talossa kuorolaulamisen ohella. Iik :)
 
Nyt jännittää vielä enemmän, nimittäin haastattelu meni omasta mielestäni tosi hyvin. Minulla on harvoin sellainen olo heti haastattelun jälkeen... He sanoivat että hakemuksia paikkaan oli tullut hieman vajaat sata ja haastattelevat viittä ihmistä. Olen siis kovin tyytyväinen sijoitukseeni jo nyt, mutta kyllähän se työpaikka olisi aivan unelma... Vähintään ensi viikkoon asti joudun kuitenkin odottelemaan lisätietoa. Thumbs up!
 
En jännittänyt yliopistojen pääsykoetuloksia koko keväänä tai kesänä, mutta nyt kun huomenna tulevat Tampereen tulokset hypin suurin piirtein seinille. Jos minut hyväksytään se tarkoittaa muuttoa tuntemattomaan kaupunkiin kauas kavereista ja tutuista. Vielä kauemmas poikaystävästä. Muutto pitää järjestää, kalusteita ostaa… Jollain tasolla haluaisin, etten pääsisi yliopistoon, koska se helpottaisi päätöstäni ammattikouluun menosta ja pääsisin silloin todennäköisesti muuttamaan kaupunkiin, jonne haluan muuttaa. Ja nyt en osaa sanoa ahdistaako vai jännittääkö minua enemmän.
 
Muutan ensi kuussa Jyväskylään, ja nyt alkaa vähän jännittää. Ensi maanantaina saan asunnon avaimet ja pääsen näkemään, missä tulen asumaan. Elokuun toisella viikolla pääsen kunnolla viemään tavaroita ja ehkä viettämään muutaman yönkin siellä. Odotan innolla, millaista siellä on asua, minkälainen paikka se on ja onko kaupunkielämä niin pelottavaa. Ja tietysti odotan, millainen huoneestani tulee, keräilen jo innoissani astioita ja huonekaluja. Kohta alan ehkä pakata kirjoja.
Tätini jäämistöstä saan paljon kaikenlaista, ja pitkälti muukin tarvittava saadaan ilmaiseksi tai halvalla. Eilenkin sain kodittomuusuhan alla olevan ihanan nojatuolin, ja naapurista ehkä saan kirjoituspöydän. Seuraavaksi eniten jännittää opiskelun alkaminen. En vielä ihan tiedä, mihin orkesteriin (Puhkupillit vai Sinfis vai molemmat) menen soittamaan, mutta sitäkään en malta odottaa. Ja sitä, että tutustun uusiin ihmisiin. :)
Ensi maanantai on liian kaukana! Haluan jo tietää kuka kämppikseni on!
 
Krzzz plmshz nmopga inezzz xx xvferrhh h acdf f g ... !

Huomenna on ruotsin yo-kuuntelu.

Ja ylihuomenna pitkän saksan.

Saatan ehkä mm. kuolla jännitykseen.
 
Mies on tänään Huomenta Suomessa noin klo 07:50 puhumassa elektronisesta urheilusta. Mieto jännitys on hänen puolestaan, olkoonkin, etten töiden takia näe itse ohjelmaa kuin jälkikäteen.
 
RE:

Pelottaa! Isoilla kirjaimilla. Olen menossa jalkaleikkaukseen viikon päästä, mikä jännittää peikkomaisesti.:urg:
 
Ylös