J.R.R. Tolkienin syntymäpäivä

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Arvoisa herra Tolkien täyttäisi tänään 112 vuotta. Kukin viettäköön päivänsä miten sopivaksi näkee, itse luen satakaksitoista sivua Sormusten Herraa päivän kunniaksi.
 
Tänäänhän kaikki kynnelle kykenevät ilmaantuvat Suomen Tolkien -seuran suureen vuosijuhlaan,jossa aasiaankuuluvalla hartaudella ja kunnioituksella muistetaan ja juhlistetaan Tolkienin elämäntyötä. SInne siis!
 
Minä en pääse koskaan mihinkää Tolkien seuran juttuihin, kun asun täällä kaukana...
Mutta juhlistan päivää lukemalla Sormuksen ritareita, minkä aloitin eilen. Taas kerran. :p

Hmm...viedäänköhän Tolkienin haudalle tänään paljon kukkia? :roll:
 
nin sanoi:
Mutta juhlistan päivää lukemalla Sormuksen ritareita, minkä aloitin eilen.

Minä aloitin Sormuksen ritarit toissapäivänä ja ajattelin lukea sitä ennästyspitkän määrän :D ehkä tuo 112 sivua vois olla aika hyvä :roll:
 
M.Sasioglu sanoi:
Mutta mitä luette? Kolmeniteistä vai yksiniteistä laitosta ? :? Tuo 112 on aika eri asia noissa kummassakin.

mutta eikös se ole aivan sama kumpaa lukee...kunhan lukee 112 sivua...kai, mutta minä tulostelen tänään netistä tolkienin kuvia ja liimaan ne yhdelle isolle paperille...en millään jaksaisi lukea Tarua tänään koska, ajattelin lukea hobitin loppuun...jälleen

tuo sormuksen ritareiden lukeminen on niin houkuttavaa...no ehkä ehdin senkin vielä tehdä..
 
Tuttuni vie minunkin puolestani Tolkienin haudalle kukkia ja kynttilän, kun sattuu olemaan siellä päin... :D
 
Minä aloitin mestarin syntymäpäivän kunniaksi Quenyan opiskelun (joka on pitkään roikkunut mielessäni), ja siihen onkin vierähtänyt koko päivä. Loppuillan (ja kenties yönkin) voisi kuluttaa Silmarillionin parissa.

Tolkienin muistoa kunnioittaen...
 
Tuli sitten luettua se 112 sivua. Ensin ajattelin että mitäköhän järkeä tässäkin on. Mutta selvisin mä siitä kunnialla :D
 
Mitäköhän minä tässä nyt ajattelin, mutta luin Sormuksen Ritarit ja tein kahvitteluhetken, kunniaksi. En kyllä itse juo kahvia, mutta... :roll:
 
Tänään arvoisan herra J.R.R. Tolkienin syntymästä on kulunut 113 vuotta.

Tuntuu myös hyvin oudolta kirjoittaa näin lyhyt uutinen.
 
Synttärit! ;D

113 vuotta! Se on aika paljon!
Sehän olisi hyvä syy pitää kotona bileet, vai mitä? ;D
Ja sitten kun aikuiset kysyisi syytä, voisi vastata että Tolkienia tässä juhlitaan. x)
 
3.1. on myös Suomen Tolkien-seura ry:n syntymäpäivä, jota juhlittiin kyseisenä päivänä asiaankuuluvin menoin Helsingissä. Tapana on muun muassa kohottaa malja kohti länttä, kuten Faramirin miehet tekivät Henneth Annûnissa. Tänä vuonna seura täytti 13 vuotta.

Edit: Farian ei näköjään osaa laskea.
 
Mikäli arvoisa J.R.R. olisi edelleen elossa, olisi tänään hänen 115:s syntymäpäivänsä. Tämän vuoden hienouksiin kuuluu ainakin Húrinin lasten tarinan ilmaantuminen omana kirjanaan ja sen voi lukea ensimmäistä kertaa ehjänä kokonaisuutena.

Tänään on myös Suomen Tolkien-seuran 15-vuotissyntymäpäivä, jonka johdosta seura viettää omat pippalonsa kello 19 alkaen; tosin tapahtumaan oli ennakkoilmoittautuminen, joten kuokkimatta paikalle ei voi enää ilmaantua.
 
Muuten, The Tolkien Society kutsuu kaikki fanit ympäri maailmaa juhlistamaan professorin syntymäpäivää maljan kohottamisen merkeissä. Tarkoitus olisi, että kello 21 paikallista aikaa noustaisiin seisomaan, kohotettaisiin malja (ei välttämättä alkoholijuomaa sisältävä) ja lausuttaisiin <i>The Professor!</i> (saanee käyttää myös omaa kieltään: "Professorille!") ja siemaistaisiin lasista. Niinhän se menee ja näin ovat ohjeet.

Alkuperäinen maljannostokutsu on täällä. Linkin päästä pääsee myös jättämään viestinsä maljannostokeskusteluun.
 
Suomen Tolkien-seuran vuosijuhlassa 3.1. malja nostetaan aina klo 21 GMT länteen päin kääntyneenä. Se on vuoden juhlallisin hetki Seurassa. Tuota länteen päin kääntymistä suosittelen muillekin. Kunhan ette käänny itään päin ja puhu Mustaa Kieltä (mitäköhän on ´Professorille´ Mustalla Kielellä?).
 
Ylös