Ja askel, askel, askel kaks kolme!

Aiya

Hobitti
Tulipa tässä mieleemme (siis jaan kunnian tästä hienosta aiheesta itseni ja Ilun kesken)että mikä ihmisiä nykyään painaa kun askel ei nouse vaan jalkoja raahataan perässä?:?

Onko se muotikenkin syytä? Onko kansa näin masentunutta?

Itsekin raahaan jalkojani silloin kun olen väsynyt, mutta ihmetyttää kun joka toinen koulukin käytävällä löntystää...

Valaiskaa meitä!
 
olet väärässä, ei joka toinen laahusta, joka neljäs laahustajista ei kävele, vaan hiissautuu eteenpäin. okei, eipäs oteta tuota kovin henkilökohtaisesti.. 8)

niin siis, ei kannata kuluttaa ylimääräistä energiaa siihen, että nostaisi jalkoja sentin korkeammalle. (tästä on minulle joku tainnnut huomauttaa :roll: )ehkäpä juuri siksi ihmiset ovat pyöristymässä.. tai sitten on vain niin -coolii-, kun laalustaa..
tai sitten se tosiaan johtuu kengistä, jos ne katsos tippuvat, mikäli niitä nostaisi yhtään ylemmäs. (minutkin voi siis luokitella näihin osa-aika laahustajiin)

ei, minulta et saa selventävää vastausta, tai ainakaan sellaista, mikää yhtään valaisisi tätä ongelmaa.
 
Käytävillä on helppoa laahustaa, pinta on tasainen ja melko liukas. Sen sijaan lumihangessa on vaikea laahustaa, on oikeastaan pakko nostella jalkoja korkealle. Luulenpa, että se miten ihminen jalkojaan nostelee riippuu aikalailla siitä, missä ympäristössä ja tilanteessa ihminen on. En ole nähnyt vielä nähnyt kenekään laahustavan metsässä.
 
Ja tämähän on Pyöreän pöydän tason keskustelu koska..?


Siirron pois suoritti Merri
 
Miten niin

Minä ainakin kävelen selkä suorassa suurin askelin kun muut laahaavat ruhojaan lattiaa pitkin etanavauhtia.
 
Tuli nyt mieleen,kun nykyään on tupakointi lisääntynyt ja alkoholin juonti lisääntynyt,niin ehkä Maan vetovoimakin on lisääntynyt.Se olisi suht luonnollinen selitys tällä laahaus-epidemialle.
Näes Ei alieneita,ei salaperäisiä maagisia voimia,ei hämäräperäisiä tyyppejä.Harkitkaa.
 
Kaipa syy on muodissa. Siis ei kenkämuodissa vaan ihan yleisesti :D . Tai ehkäpä se on joku nuorten tapa jossain vaiheessa. Voihan se myös olla tapa joka on joskus opittu ihan vain huomaamatta ja sitten sitä laahustetaan aina.
Minä laahustin joskus ala-aste ikäisenä, mutta äiti motkotti siitä aina joten "opin" kävelemään "oikein". Nyt en laahusta, eikä ole sitä tarvettakaan. Noh, välillä tietysti pitää vähän hullutella ja kuluttaa kengän pohjia ihan vain huvin vuoksi. :roll:
 
Hyvä on, minä myönnän:
Minä laahustan!
Tai ainakin laahustan silloin, kun pitäisi kävellä yksin. Silloin on niin tylsää, pitää vain kävellä, eikä voi puhua kenellekkään.
Jos kävelen jonkun kanssa, kävelen aivan normaalisti enkä laahusta.
Minä <-- kumma tyyppi
 
Dilraen sanoi:
Hyvä on, minä myönnän:
Minä laahustan!
Tai ainakin laahustan silloin, kun pitäisi kävellä yksin. Silloin on niin tylsää, pitää vain kävellä, eikä voi puhua kenellekkään.
Jos kävelen jonkun kanssa, kävelen aivan normaalisti enkä laahusta.
Minä <-- kumma tyyppi

Minulla oli sama tilanne vuosi, pari sitten. Tajusin kuitenkin rueta nostelemaan näitä koipia, kun kengän pohjat kuluivat kirjaimellisesti puhki.

En minä siitä kuitenkaan kokonaan ole päässyt vieläkään, aina silloin tällöin havahdun ja huomaan vajonneeni mietteisiin kävellessä yksin ja laahustaneen. :roll:
 
Rehellisesti sanoen en voisi kuvitella itseni laahustavan, liittyykö se minun ylvääseen *köh* luonteeseeni taikka ampujan ryhtiini...?
 
Olen minäkin tuota laahustamista ihmetellyt, ei luulisi olevan suuri vaiva nostella koipiaan hivenen ylemmäs. Itse en ole laahustanut sitten varhaisen lapsuuteni. Kävin kävelyillä vaarini kanssa, ja joskus tuli ryystettyä kenkiä tiehen. Vaari motkotti heti asiasta, sanoi ettei kengänpohjia saa turhaan kuluttaa! Kaipa neuvo meni perille, huomautan kavereillekin jos he sattuvat laahustamaan seurassani.
 
Minä laahustan kun kävelen yksin. Kengänpohjat eivät ole vielä tähän mennessä menneet rikki, farkunlahkeet kylläkin. :D Kavereiden kanssa kävellessä kävelen heidän mielestään liian nopeasti ja sitten pitäisi hidastaa jolloin kävelystäni tulee hieman huonoryhtistä laahustusta. Vai johtuukohan se laahustus sittenkin painavasta repusta :roll:
 
Laahustamista? Täälläkö? Miksi? Eihän ne skeittarit jalassa pysy, pitää laahustaa että ei tipu! :wink: Tai näin ainakin minulla viime vuonna. Nykyään kun ostin kätevät punaiset lenkkarin näköset kenkulat niin ei niitä edes halua laahustaa :) Lisäksi upeasta klopsutuksesta tulee tyylikkään tylsistyneen näköinen, ja koulussa näyttää siltä, ettei koulu kiinosta pätkääkään. Reipas nostelu kunniaan! 8)
 
Itse olen ihmetellyt aivan samaa. Minä aina kävellessä nostan jalkojani (vau), kun vierustoveri laahaa jalkojaan. Johtuneeko siitä, etteivät ihmiset halua ns. pomppia? Siis kävellessähän ihminen nousee ja laskee, jotkut enemmän (kuten minä) ja jotkut vähemmän.
 
Tää nyt on sitä paljon puhuttua evoluutiota..
Ihmiset rakentavat tasaisia pintoja joilla voi kävellä helpommin nostamatta jalkoja ja enrgiaa säästyy :D
HipHop kulttuurin vaikutus on seuraavanlainen: jalat lyhenevät,sillä housut roikkuvat niin alhaalla..samalla kädet pitenevät,jotta niitä voisi edelleen pitää taskuissa.. :D

Ei vaan..riippuu vähän..lenkinllä tms tulee tietty nosteltua,ja muulloinkin..mutta jos väsyttää se "kävely" menee sellaseks ihme löntystelyks :D
 
Minä en (tietääkseni) laahusta. Mutta kyllä sitä esiintyy etenkin koulun käytävillä, ja on sitä muutaman kerran tullut pohdittua. Tosiaan uskon (kuten osa aiemmin vastanneista) sen olevan joidenkin mielestä jotenkin coolia,,, Mutta toisaalta,,
Teoria:
Laahustavilla oppilailla on liittoutuma siivoojien kanssa. "Operaatio lattiat puhtaaksi laahaamalla". Oppilaiden kengänpohjiin asennetaan rätit, ja lapsukaiset sitten jynssäävät käytäviä pientä palkkaa vastaan. Täytyykin tarkkailla kulkeeko laahustajien perässä jonkinlainen saippuavana,,,,

Mutta tarkemmin ajateltuna saippuaan liukastusi liian helposti, eivätkä koulun käytävät ainakaan meillä päin kovin puhtoisilta vaikuta.No, olis voinu olla,,,
 
Minäkin laahustan!
Tai ainakin niin tein kun omistin kivat siniset skeittarit, pohja oli vähän kulunut.
Nyt minulla sellaiset mitä ny muotia sattuu olemaan sellaiset lenkkarin näköiset kengät joissa on mokkaa.Niillä en enää laahusta kun ne on niin kevyet kengät kävelemiseen.
Koulun käytävillä minä joko hypin seinille, makaan lattialla, pompin tai sitten juoksen.
Laahustamisessa on se kiva juttu että siitä tulee hassu ääni kun jalka oikein raapii maata.
 
Hassua että kaikki puhuvat LAAHUSTAMISESTA. Eikö se enää nykyään ole HIIHTÄMISTÄ, kun kuljetaan koipia liikoja nostelematta? Outoa, hiihtämisestä minä aina puhun.
No, olen minäkin huomannut koulussa kuinka varmaan suurin osa porukasta hiihtelee vaan ympäriinsä. Kyllähän sitä itsekin varmasti huomaamattani hiihdän aina välillä. Yritän kuitenkin nykyisin tietoisesti välttää sitä, koska sehän kuulostaa kamalalta, tietty myös syö kengänpohjia. Huvittavaa, kun tunnin alussa opettajan avatessa luokan oven liki 30 "reipasta" opiskelijaa lähtee liikkeelle ja ilman täyttää valtava hiihtämisen ääni. Hiekan hankautuminen kengänpohjissa rutikuivaa kovaa lattiaa vasten on minusta aika inha ääni, vallankin jos sitä esitetään 30-äänisesti.
Jos on joku trendi näyttää happamelta, niin minusta paljon tehokkaamman vaikutelman saa aikaan, jos kävelee reippasti ja selkä suorassa. Sehän on suorastaan uhkaavan näköistä, kun taas lökäpöksyissä hartiat lysyssä hiihteleminen on lähinnä huvittavaa. (Se muoti saisi jo muutenkin vaihtua :evil: Polttakaa lökäpöksynne ja skeittilautanne samalla.)
 
Ylös