Jatketaanpa KTK:ta eikö vain?

Nerwende

Kontulainen
Ymmärrän että kesällä ihmisillä oli muutakin tekemistä vaikka moni ilmoittikin etukäteen osallistuvansa. Minusta on tosi inhottavaa jättää hommia kesken, ja siksi haluaisinkin rehellisen vastauksen: annammeko projektin kuolla uudelleen, vai vieläkö haluatte yrittää?


Merri-edit
 
Minä haluan edelleen jatkaa! Mutta en yksinäni, enkä Nerwenin kanssa kahdestaan! :D Jos vain muitakin innokkaita on niin minä olen mukana.
 
Minäkin voisin jopa liittyä keskusteluun mukaan (jos siis päätätte jatkaa) nyt kun olen muutenkin noilla paikkein KTK:ta menossa.
 
Minäkin haluaisin jatkaa. Olen seurannut keskustelua, mutta en ole oikein uskaltautunut sanomaan mitään, minä kun en todellakaan ole perehtynyt Keskimaan historiaan ja muihin asioihin. Mutta lupaan yrittää parantaa tapani ja osallistua aktiivisemminkin keskusteluun. Olen sentään saanut luettua KTK:ta oikeastaan ihan tämän lukuprojektin ansiosta, muuten se kirja olisi yhä niiden kirjojen listalla, jotka aion lukea kunhan joskus ehdin...
 
Olen haamuillut taka-alalla koko luku-urakan ajan. Minullakaan ei ole ollut mitään järkevää sanottavaa kappaleista, mutta jos lukemista jatketaan, lupaan kommentoida enemmän. Ainakin yritän parhaani. Olisi mukava saada luettua KTK loppuun asti. :)
 
KTK=Keskeneräisten tarujen kirja. Eli Tolkienin teos, joka sisältää "keskeneräisiä" tarinoita Númenorista ja Keski-Maasta. Kirja on siis koottu professorin kuoleman jälkeen.
 
No olishan toi pitäny tajuta...(nolona)
Jos meinaatte jatkaa projektia niin voisin olla mukana!!!! :)
 
Huhuu, Nerwen!

Viimeksi kuluneen kuukauden aikana näyttää viisi kontulaista ilmoittautuneen luku-urakkaa jatkamaan. Miten on? Koska en koskaan ole jaksanut yksin lukea KTK:ta kuin puoliväliin, voisin olla kuudes, riittääkö tämä? Ja ovatko Maltahwesta, elfi, Guille, Vindriel ja _arwen_ vielä kuulolla?
 
Jeps, edelleen mukana.
En ajatellut kadota mihinkään, vaikkakin olen yksikseni jo lukenut kirjan loppuun tässä välissä kun ei täällä suurta keskustelua syntynyt. Siitä huolimatta olen mukana jos tällä kertaa vähän aktiivisempaa porukkaa olisi osallistumassa.
 
No mitäs mitäs... onhan tässä nyt toisaalta jo koossa kourallinen. Voisihan sen pakertaa nyt sitten läpi... en vaan tiedä että aloitetaanko alusta vaiko ei. Sen huomasin ja aion rehellisesti sanoa, että itse en saa alkuluvuista juurikaan sen enempää irti kuin mitä niistä on jo sanottu, eli aloitus tulisi olemaan vanhan toistamista, mikä taas pudottanee osallistujia...
 
Jos ei ihan alusta kuitenkaan TOISTA kertaa alotettaisi? Jatkettaisiin siitä mihin tuossa viimeeksi jäätiin (olisikos ollut Tuorista...).
Voisihan sen tehdä tietysti niin että nämä ketkä eivät aijemmin ole kirjaa lukeneet lukevat nuo kaksi ensimmäistä aluetta "itsenäisesti" :wink: (annetaan siihen tietysti aikaa) ja jatketaan jo aloitettua keskustelua niihin? Miltäs tämä kuullostaisi?
 
Eiköhän keskustelua voi jatkaa noissa jo olemassaolevissa topiceissa niistä luvuista, jotka on jo luettu? Eli voitaisiin jatkaa siitä, mihin jäätiin ja vaikka aloittaa siten, että uusilla lukijoilla olisi aikaa saada muut kiinni. No, tehtiin miten tahansa, lupaan yrittää olla aktiivisemmin mukana keskusteluissa.
 
Jatketaan vain siitä, mihin on jääty. Alkuosa on luettu ja muistissa :lol:
 
Luin tästä projektista jo aiemminkin, kun tämä oli suunnitteilla ja tämän jälkeen olen sitten lukenut Silman ja Hobitin. Voisin kumminkin olla mukana uudessa yrityksessä sillä tarmolla kuin vain voisin.
KTK:ta luin kylläkin hieman hyppien, ja tällä hetkellä olen lukemassa joitakin lukemattomia kuten: Drúedain, Taistelut Rautkymin Kahlaamolla liitteineen, Cirion ja Eorl ja Galadrielin & Celebornin tarinat. Olen kylläkin lukenut KTK:n jo aiemminkin, eli nyt on menossa toinen kerta ellei jopa kolmaskin tai sitten vain sekoitan Silmarillioniin.

Ajattelin kyllä aloittaa TSH:n lukemista, mutta voisin siirtää sen vuoden vaihteeseenkin. Kirjan eli KTK:n uudelleen lukeminen ei kylläkään tuota ongelmaa, mutta osanottaminen kylläkin. Liikaa en hommia ottaisi niskoille, kun helposti jää osa tekemättä ja koulussakin tekisin mielelläni jotain hyvää aikaiseksi :)
Voin huomenna ainakin postailla Narn i Hîn Húrin I threadiin mielipiteitäni (jopa Narn i Hîn Húrin II:seen), jos se vaikka hieman nostaisi taas kysymyksiä lukijoille vaikkakin Nerwenin aloitusviestistä saa aikaiseksi jo pitkän viestin.
 
Loistavaa, olen seisonutkin jo Ktk:ssa aika kauan paikallaan. Jos nyt vaikka saisi sitä joskus luettuakin.

//muoks: Tulen mukaan sitten, kun luku-urakka on edennyt johonkin sellaiseen mistä jo muistankin jotain, eli luultavasti meneen n. pari viikkoa.
 
Minä tulen osallistumaan, ehdottomasti. :D Yritän saada jotain kommiakin tuonne laitettua.
 
Aion olla nyt rehellinen.

Olen pitkään koittanut uskotella itselleni että saan KTK-projektin (ja monta muuta asiaa) vedettyä loppuun kunhannytvaanehdinjasaanaikaan. Nyt on pakko sanoa, että tällä hetkellä ei ole voimavaroja edes lukea ko kirjaa, saatikka vääntää siitä keskustelua. Olen pahoillani ja pyydän nöyrimmästi anteeksi, että olen täällä turhaan pitänyt toivoa jatkosta yllä. Toivon että joulun jälkeen tilanne on toinen ja voin taas harkita asiaa. Mikäli sillä välin haluatte jatkaa keskenänne, tehkää toki niin. :) Jos porukasta löytyy joku, joka haluaa ottaa vetäjän roolin, vielä hienompaa. :) Onnea matkaan ja haltialamppuja pimeiden polunmutkien varalle!
 
Nerwen sanoi:
Toivon että joulun jälkeen tilanne on toinen ja voin taas harkita asiaa. Mikäli sillä välin haluatte jatkaa keskenänne, tehkää toki niin. :) Jos porukasta löytyy joku, joka haluaa ottaa vetäjän roolin, vielä hienompaa. :) Onnea matkaan ja haltialamppuja pimeiden polunmutkien varalle!

Olisi erittäin hyvä, jos joku tahtoisi ottaa vetovastuun (esim. jouluun asti) ja siitä ilmoittaisi. Sikäli mikäli näin ei käy, saatan ehkä noin viikon kuluttua heittää peliin keskustelunaiheita seuraavasta osuudesta (Mîm - Glaurung :wtf:). Tätä saattaisin jatkaa ainakin joinakin viikkoina, näillä näkymin KORKEINTAAN jouluun saakka, sitten Nerwen toivoakseni taas ottaa oman paikkansa.

Joten nyt on hyvä ilmoittautua niiden, joilla on into päällä ja jotka voisivat ottaa hoitaakseen jonkin vuoron seuraavista (kopioin ja muokkasin tähän alkuperäisen listan) neljästä (tai viidestä). Luulisin että kerran viikossa uudet aiheet on hyvä tahti, joka pitää porukan koossa. 17.12. jälkeen seuraava perjantaisi olisi jouluaattona, joten tauko on varmaan hyvä aloittaa siinä vaiheessa. Ensi vuodeksi jäisi vielä yksitoista osuutta.

Paras ottaa itseään niskasta kiinni juuri nyt. Pianhan meille nauravat piippukessumaan aidatkin, jos vielä viivyttelemme (vaikka sanassa sanotaankin, että hätiköitssijä viivässtyy).

Tässä siis ehdotus uudeksi aikatauluksi:

[täydennetty 13.11. Hyvä, hyvä! Enää yksi osuus ennen joulua kaupan]

OK Tuorista ja hänen tulostaan Gondoliniin
OK Narn i Hîn Húrin I (alku --> Kääpiö Mîm)
19.11. Narn i Hîn Húrin II (Kääpiö Mîm --> Glaurungin kuolema) [Tik]
26.11. Narn i Hîn Húrin III (Glaurungin kuolema --> Liite) [KUKA???]
3.12. Númenorin saari [Haltiamieli]
10.12. Aldarion ja Erendis [Maltahwesta]
17.12. Elrosin perilliset [Haltiamieli]
2005
Galadrielin ja Celebornin tarina (Amrothiin ja Nimrodeliin asti)
Galadrielin ja Celebornin tarina (A&N, Elessar)
G&C liitteet
Kurjenmiekkakenttien murhenäytelmä liitteineen
Cirion ja Eorl
Ereborin retki
Sormuksen etsinnät [Vehka]
Taistelut Rautkymin Kahlaamolla liitteineen
Drúedain
Istari
Palantíri [Vehka]
 
Ylös