Joka vanhoja kaivaa, sitä tikulla silmään!

Hathaldir

Kontulainen
Vanha Lohikäärme kuhisee vanhojen kontulaisten viestejä vuosilta 2002-2003. Monet meistä olivat silloin hämmentävän pieniä. Pelottavan pieniä. Peelottavankin pieniä? Valitettavasti. Totuus on, että joka toiselle nauraa, se parhaiten nauraa, ja siihen tarjoutuu nyt tilaisuus. Topikin tarkoituksena on kaivaa Vanhasta Käärmeestä edelleen aktiivisten kontulaisten viestejä ja lainata niitä tässä topikissa, kuitenkin niin, että kirjoittajan nimi sensuroidaan. Muiden tehtävänä on sitten tunnistaa kirjoittaja (nopeimmalle pointsit kotiin), jotta voimme yhdessä nauraa toisillemme ja itsellemme. Kontulaisille lienee itsestäänselvää, että tarkoituksena on pitää hauskaa, eikä loukata muita. Osaamme varmasti suhtautua huumorilla omiin neljä vuotta vanhoihin juttuihimme, vaikka niiden herättämät tunteet löytyisivätkin skaalalta :oops: :hups: :wtf: [22] . Lienee sanomattakin selvää, että henkilökohtaiset, vakavat ja vaikeat asiat tulee jättää omaan kontekstiinsa, vaikka ne olisi kirjoitettu kuinka peelomaisesti tahansa. Tarkoituksena ei ole herättää tunteita :x :cry: :( :ouch:

Aloitan!

Tässäpä toivonkipinä kaikille niille, jotka eivät osaa käyttää isoja alkukirjaimia tai välimerkkejä eivätkä lue viestejään läpi ennen lähettämistä, mutta haaveilevat olevansa vielä joku päivä ylläpitäjiä:

1.
no sillon kun piti kirjautuessa lempinimi keksiä. niin aloin miettiä tolkienin naishahmoja ja totesin, että niitä on kyllä sen verran vähän, että ne on jo kaikki tavalla tai toisella kuitenkin käytössä...joten, päätin ottaa jonkun kansan nimen ja *piip* oli sen takia lähimpänä, kun taidan itsekin olla aika liikkuvaista sorttia, paikasta toiseen vaeltaja. Tosin tolkien ei tainnut sanoa mitään nasipuolisista *piipeistä*, mutta oh well

Tuohon aikaan oli toki tärkeää korostaa, ettei ole teinipeelo, mutta meneeköhän tämä jo vähän yli?

2.
Totta kyllä että ajan myötä on alkanut ymmärtämään kuinka kauhea teinix-nimi tämä loppujen lopuksi on ("hei kattokaaa!!!!!1 vähäx mul on ***** kuul nimi, niiinku tiijättexte ***** sellasii haltijoit ja muit ***** juttui mit on jossain sellasis tiiliskiven ***** paksusis pölyopuksis, ni vähän ne on siistei!!!!!!!!11 mä oon lukenuki ***** yhen pualix!!!!!!!!!!!!!!111")

Ei välttämättä niinkään nolo, eikä käyttäjäkään ole ollut aktiivinen aikoihin (vaikka saisi kyllä olla!), mutta ilmaus on niin upea, että pakko laittaa tänne:

3.
Loppujen lopuksi aika hölmöltä kuulostava nimi.. eli sopii minulle kuin keijun naama Melkorin jalkaan

Uskotaan, ettet ole pöllinyt nikkiäsi muualta... Lisäpojot piip kakkosen arvaamisesta!

4.
Silloin ennen muinoin kun artic.net vielä toimi, kävin Keksissä [keskiaikachat=roolipelichat], ja tämä *piip* oli haltia-hahmoni nimi. Itse sen keksin, IHAN kokonaan. En mistään lainaillu yhtikäs mittään.
Kaveritkin tästä minun nickistä tietävät, ja ovatkin alkaaneet kutsumaan minua *piip2:ksi*. Ei kovin imartelevaa.

Vastaansanomatonta logiikkaa:

5.
jaa jaa... yritin kyllä keksiä keski-maa aiheista nimeä (kirja kädessä) mutta kun ei mikään käynyt pistin siihen 'kirahvi'. En tajuu mistä se mun mieleen tuli... sitte yhtäkkiä tahusin että se on tosi kauhee ni laitoin sitte oman lempinimeni tähän... nerokasta...

6.
Mulla oli aluksi Cinderella kosk olin just nähny sen Disneyn Cinderella musikaalin mis on Brandy. Ja se tuntu tosi mukavalta nimeltä sillon mut nyt oon vaihtanu sen *piipiks*. Se tuli siitä kun kattosin täsi TSH I:stä uudestaan ja uudestaan läpi yön (mami ei ollu koton:)) ja yht äkkii mä aloin kehitellä siihen oman hahmon ketä myös seikkailee siin. Mä muutin sitä elokuvaa hiukan päässäni että se sopis siihen ja tzadaam! *piip* oli syntynyt! Se on aivan mahtava tyyppi (ainakin mun mielest) Se on puoliks hobitti ja puoliks haltija (älkää kysykö miks [22]) Se on Frodon ym muiden ystävä. Se lähtee Frodon ja muiden mukaan mutta I:sen lopussa ei lähde Frodon ja Samin mukaan vaan seuraa Legolasta, Aragonia ja Grimliniä (oliks se kääpiö tommone?) Legolas opetti I:sen matkan aikana *piipin* ampumaan jousella, miekkailemaan ja opetti tälle haltijaa :)

Että semmonen... on mullaki mielikuvitus :p No se on hyvästä vaan :)

Ainakin näistä voi päätellä sen, että kehitystä todella tapahtuu. :grin:

Muoks: numeroidaan jokainen lainaus, jotta niihin on helpompi viitata. Numerointi muotoon "oma nikki järjestysnumero". Siis ensimmäinen tässä viestissä on Hathaldir 1, ja viimeinen Hathaldir 6., seuraavassa viestissäni ensimmäinen on tietenkin Hathaldir 7.
 
Ensimmäisen täytyy olla armas siskoni Samooja? :) Lopuista ei kyllä mitään tietoa...

Täytyypä mennä tästä itsekin vanhaa Kärmestä tonkimaan. :)
 
Jotenkin tulisi mieleen että kakkosen olisi sanonut Arwen joskus... mutta en tosiaankaan voi sanoa varmaksi. Ja tuo keijun naama melkorin jalassa kuulostaa niin pirun tutulta... mutta...

Muoks: Kolmas muokkaus kun en saa oikein perkules. Siis tuo keiju juttu melkor niin nyt on tullut ideaa Noitiksesta... mutta en osaa sanoa tätäkään varmasti. Pihkura sentään. Vaikeeta.
 
D'oh, toinen on aivan selvää Haltiamieltä. Peelo mikä peelo, eihän siitä mihinkään pääse. Neljäs taas lienee Narwíen aka. Narttu, -ko? Ei tule ketään muuta mieleen "ei kovin imartelevalla" lempinimellä.
 
Onneksi emme myöskään ikinä laskeneet viestimääriä tai kilpailleet tilastosijoituksilla.
1.
P.S. sadas topikkini ja samalla se viesti, jolla nousen pahimpien postittajien kakkoseksi... kunnon juhlaviesti!
Konnun aina niin järkevät naisihmiset eivät ole aina olleet ollenkaan niin järkeviä..
2.
Minä sitten niin pidä tuollaisista sänkisistä, karskeista, likaisista ja miekkaa heiluttavista miehistä *huoh* Voi luoja, minähän kuulostan ihan joltain p33lolta Miksi tuollaisia miehiä ei ole oikeassa elämässä, aina vain kirjoissa, blääh...? *päättää hankkia itselleen pahvisen Aragornin sängyn viereen*
Ja vielä samalta käyttäjältä toinen:
3.
Voi luoja *100xlääh* Mun käsitykseni Orlandosta muuttui heti *huoh* Aivan tajuttoman komea *kuolaa* En uskonut koskaan näin sanovani, mutta Orli on luonnossa todella komea! *Häpeää, poistuu paikalta ja toivoo ettei kukaan koska muistuta tästä lausunnosta*
4.
Mä kuulun samaan gategoriaan sun kanssa.. Oon todellinen "orlandoteinixi-ihquilija".. ja nuo kuvat..*Kuolaa koneensa ääressä* eikö joku vois ojentaa mulle jotain kuppia???
 
Caps on oikeassa, Hathaldir 1 on Samooja. Halti tunnisti Hathaldir kakkosesta itsensä oikein, mutta nelonen ei ole Narwien.

Samooja 1 kuulostaa vähän siltä, että meikäläisen tekee mieli kääntää läppäri ikkunaan päin ettei se näe mua. [22]
 
Niin joo ja minä kyllä tunnistan itseni (valitettavasti) kohdasta 'hathaldir 6'. Muistan tuon päivän kuin eilisen. Tai no en. Mutta onneksi tuo oli vielä aika iisistä päästä. Jopa nykyisestä majatalosta löytyy minulta epäillyttävämpää tekstiä *nauraa*
 
Muokkasin Hatun aloitusviestiä sen verran, että laitoin ensimmäiseen sanaan linkin Vanhaan Lohikäärmeeseen :) Annan teidän pitää keskenänne hauskaa, minähän muistan Tämän Kaiken ulkoa :wink:
 
Ei ole totta... :D

7.
Hmph. Eli lukiessani Silmaa sain jotenkin sen kuvan [mun pääkoppani toimii ilmeisestikin ihan omalla tavallaan niin jos joku ihmettelee miten niin en tiedä] että Eru olisi nainen... Ja tänään kun ostin Guide to Tolkien -opuksen niin siellä käytettiinkin sitten tätä He-muotoa... Olin luonnollisesti pettynyt koska minusta tämä jumalatar-ajatus oli niin tasa-arvoinen jne... Ajattelin vaan että olinkohan ainut joka on harhaanjohdettu...?

Ja vastaus tähän:

8.
Olen lukenut Silman vain suomeksi. Ja olen myöskin saanut kuvan, että Iluvatar on nainen. Se oli jotenkin ihan itsestään selvää minulle enkä edes pohtinut koko asiaa. Jotenkin koko nimi Iluvatar, tuntuu tosi naisellisesta. Herran jumala, nyt pitää mieltää koko Silma ihan uudelleen.
 
Hatha, topikin otsikko ainakin pitää paikkansa! Tikkua silmään vaan niin!

Hathaldir 3 voisi todellakin olla Noitis. Pakko olla? Tai hmm.. Elessar?

Hathaldir 4 on meikä. :D

Hathaldir 7, roverandom?

Samooja 4, voisko olla Lunatic? Tai sitte se olen taas minä. Voi luoja, älä anna sen olla minä!

Tässä settiä..

1.
Kiitos Konnun, miulla kuitenkin on nyt täällä ystäviä. Mutta miulla ei siis olisi heitä ilman Kontua. Parhaisiin ystäviini (joita on pari) olnen tutustunut miittien ansiosta, MN-festareilla ja Tampereen TTT-jonotuksessa (eikä sovi unohtaa Laukaata).

2.
Kyllä mä ainakin haluan Lordin nähdä, kunnon shöymeinikiä!
Kyllä sitä varmaan tulee pienessä (tai vähän isommassakin) sievässä hoilattua jotain monstermäniä

3.
Alkoholia ja muita huumaavia aineita ei todennäköisesti sallita. Ihan siitä syystä, että suurin osa porukasta on kuitenkin alaikäisiä.

Paino sanalla todennäköisesti.. :D
 
Danyan on oikeassa, Hathaldir 3 on Noitis, Hathaldir 4 Danyan ja Hathaldir 7 roverandom. Mutta millä nimellä Danyanin kaverit ovatkaan häntä alkaneet kustua, ja kuka on samaa mieltä roven kanssa Ilúvatarin sukupuolesta? :D

Danyan 3 on varmaan joku The Miitin 2002 järjestäjistä. Veikkaan Smaugia, vaikka voisi se olla Ruusakin, tai Telccu, tai jopa itse Danyan. Ei kuitenkaan Temppis, eihän? Eihän? :p
 
Mun viestin ihmiset ovat järjestyksessä: Hatha, Lunatic, Lunatic, kultakutri. Sieltä arkistosta löytyy joku sellainen "Tsh:n miehet, lääh lääh"-topikki, josta sain hyvät naurut. :grin:
 
Hatha oli oikeilla jäljillä, kyseessä on The Miitin järkkäri muttei kukaan mainituista.

Ja samooja, kuka ihme sen topikin on muka perustanut, joku ihme dorka?! :D
 
Lisää näitä otteita vielä nykyäänkin aktiivisten kontulaisten pimeästä menneisyydestä:

5.
Sopii, jos minä saan olla O.B.-fanikerhon puheenjohtaja.

Nimim. Mrs. Éomer since 2002
*T4Mp0N~O.B.~F4N_g1rL13*
6.
Voi hyvä luoja tässähän menettää järkensä. Miten miten miten MITEN nuo kuvat osaavat olla noin ihkusödexläähläähh0ttt???++ X) /me tahtoo tuollaisia välittömästi Suomeen. (kamala mitä teinimeininkiä. who cares?)
7. Oli paikalle eksynyt yksi miespuoleinenkin henkilö:
No eiks ollakin? Pitäähän meidän tähän topiciin osallistua kun te kerran pompitte tuolla Arwen-topicissa.
Ja sitä paitsi, ei niissä TSH:n naisissa oo mitään kattomista niin pitää tänne tulla.
Ja vielä vähän legendaa:
8.
Apua, Viggon osoite... Mitäs nyt pitäisi tehdä? *juoksee ympyrää teinimäisesti hihkuen*
9.
No kyllä se 30 kiloa pikkuisen ylittyy pitää hommata iso laatikko! Kyllä me ollaan sitten iloinen yllätys Mr Mortensenille, voidaan kehittää joku yllättävä tyyli hypätä ulos laatikosta... Jos vaikka laulettais jotain... No, ehtii sitä matkan varrella suunnitella. Nyt *piip* pakkaamaan! Mutta meidän on ilmiselvästi pakko "travel light". Ehkä bikinit päälle ja menoks? *muksahtaa tuolilta hysteerisenä hihitellen*
 
Minäkin veikkaisin Thalia. Ja voih, muistan kyllä hyvin Samooja 9:n tilanteen, mutta en mokoma muista ketkä kaksi tätä laatikkoyllätystä suunnittelivat! Öö... Taisi Thali siinäkin olla... oliko kaverina sitten Titi tai Laurana? Ei kai Nerwen sentään?

Vielä vaikeampi muistaa, kun silloin kauan sitten itsekin katsoi vanhempia kontulaisia toisin silmin, nykyään on hieman laajempi käsitys.
 
Ylös