Joulukalenterimme 2006

amtjoskan runo oli kyllä upea. Luin sen vasta tänä aamuna ja kieltämättä olo oli aika... hauras. Sellainen hiljentynyt, kuten aina kun jokin herättää ihmeellisen paljon ajatuksia. Hiljentävä, pysäyttävä luukku. Kiitos.

Aiwendilin on lämpöinen ja pehmoisa, mutta kuitenkin talvinen. Runo on yksinkertaisuudessaan todella kaunis, toimii hienona vastapainona amtjoskan runon etäiselle kauneudelle.

Ihanat.
 
Sanotaan tässä välissä, että en saanut alakerrasta skanneria toimimaan, joten jouduin ottamaan kuvan digikameralla. Ja kaiken lisäksi jouduin ottamaan sen suhteellisen hämärässä (salama oli tietysti aivan liian tehokas). Joten sitten siitä parhaani mukaan yritin saada jotain aikaiseksi sillä kuvanlaadulla mitä oli. Alkuperäinen työ on lyijärityö. Ja niin, Pikku Myy tosiaan postitti kuvan minulle skannattavaksi :)

Huomenna saattekin jotakin mitä ette ole vielä kertaakaan saaneet aiemmin joulukalenterissa.
 
Oho! Ilmeisesti teknisistä ongelmista voi olla joskus hyötyäkin. Tuollaisenaan kuva ainakin oli todella hieno. Ajattelin, että oli tehty hiilellä, kun viivat olivat mukavan pehmeitä, mutta olinpas sitten väärässä.
 
Myyn luukun väritys tuo mieleen piparit. Minua ei tekninen ongelma haitannut yhtään :)

Mutta mikä otus sängynpäädyssä istuu? Menninkäinen, Peter Pan vai joulutonttu?
 
Tuo Tämän päivän luukku vei kyllä nyt sydämeni. Oli mielestäni paras tähän asti. Kuva oli miellyttävän tunnelmallinen ja yhdistettynä Tuohon suloiseen runoon oli kyllä vastustamaton :D Siinä oli jotain erityistä mistä pidän.
 
Te olette kyllä uskomattoman taitavia. Tämänpäiväisestä kuvasta tuli mieleen Jouluihme -niminen joululaulu, johon olen tutustunut kuorossa tänä vuonna. Siinä Jeesus-lapsi tulee jouluna hakemaan sairaan pikkutytön ja vie tämän tähtien ja enkeleiden luokse.

Edit: Tämä mielleyhtymä siis ennen runon lisäystä. :grin:
 
Ihana! Tykkään kuvan värisävyistä ja muutenkin runosta, ne sointuvat mielestäni yhteen kauniisti ja rauhallisesti. :) En aavistanutkaan, että Pikku Myymme sisällä asuu moinen taiteilija ja runosielu.

Voih, huomenna kalenteri loppuu. Mitä minä sitten teen?
 
Todella kaunis piirros - vaikka täytyykin todeta, etten osaa tulkita tuota lämpimäksi tai suloiseksi yrittämälläkään. Omalla tavallaan hyvin ahdistava kuva, taustalla mollottaa nukke tyhjine mustine silmineen ja kaikki on pimeää ja ankeaa, ja sängynlaidalla istuu haikean surumielisenä tuijottamassa oma aave tai jokin sellainen. Äläkä Pikku Myy pahastuu liikoja tätä tulkintaa, yksi tämän kalenterin suosikeistani ehdottomasti.

Piirrostyylissä ja (tulkitsemassani) tunnelmassa on jotain vahvasti Edward Goreyn kaltaista, lapsihahmot tuovat väistämättä mieleen hänen loistavan Gashlycrumb Tiniesin.
 
Toisin kuin Halti, minä näen kuvan toiveikkaana. Taustalla oleva nukkehan hymyilee, ei suinkaan tuijota tyhjyyteen. Aave kuuluu lapsena kuolleelle veljelle, joka on tullut toivottamaan hyvää joulua. Tämä on mitä ilmeisimmin tapahtunut aiempinakin vuosina, sillä elävä sisarus ei ole kauhuissaan, vaan pikemminkin lasten välillä on selvä henkinen yhteys. Lähin vastine on varpunen jouluaamuna.

Kuva on todellakin upea ja ennen kaikkea ajatuksia herättävä.
 
Tuo kuvahan toimii tehokkaasti psykologisena testinä. :D

Merrin luukku (kyllä, oli pahis ja kurkin jo) oli piristävän erilainen ja hyvää mieltä tuottava. Täällä alkoi illalla vesisade jonka pelkään vievän viimeisetkin lumet, hyvä siis että niitä voi katsella edes virtuaalisesti...
 
Kertokaas minua viisaammat, että miksi en saa nyt enkä muulloinkaan videoita näkymään selaimessa (paitsi YouTubessa)? Merrin luukun sain näkymään Windows Media Playerilla lataamalla tiedoston koneelle. Latasin myös sen apuohjelman jälkikäteen, mutta sekään ei muuttanut videota selaimessa toimivaksi. Mikä avuksi?
 
Ah, lomapaussin takia katsoin hyvin monta luukkua perätysten ja lopufiilikset ovat huikeat: olen nyt täysin sanaton ja häkeltynyt. Kiitos kaikille.
 
Kun nyt ehdin katsomaan kaikki luukut, niin päädyn julistamaan Pikku Myyn luukun ykkössuosikikseni ennen Jaamaria ja Isilmirëä. Mutta jos kaikki luukut olisivat samantyylisiä kuin nämä kolme, niin kokonaisuus olisi ehkä jotenkin monotoninen (niinkuin useimmat markkinoilla olevat joulukalenterit ovat, vaikka jokainen kuva olisi niissä yksinään viehättävä). Mainio kalenteri kaiken kaikkiaan, kiitokset kaikille asiaan vaikuttaneille
:heart: :kontu: :pipe:
 
Ylös