Joulukorttivaihtarit 2009

Ai luulin olevani jo mukana, mutta jokatapauksessa ilmottaudun mukaan nyt. Minulla on jo muhimassa hyviä ideoita jotka aion toteuttaa.
 
Aulë sanoi:
Ai luulin olevani jo mukana, mutta jokatapauksessa ilmottaudun mukaan nyt.

Ilmoittautuminen tapahtuu siis yksityisviestillä, ei täällä keskustelussa. Katso vielä ekalta sivulta ensimmäinen viestini, siellä ilmoittautumisohjeet ja muut 'säännöt' mainitaan tarkalleen ja lähetä minulle sitten yksärillä osoitteesi. Tervetuloa mukaan vaihtareihin!!! :)
 
Muistutuksena vain, että enää noin viikko aikaa ilmoittautua mukaan joulukorttivaihtareihin! [4]

Joulukorttivaihtareiden idea/säännöt ja ilmoittautumisohjeet löytyy tämän keskustelun ensimmäisestä viestistä. Monta innokasta on jo mukana, mutta mukaan mahtuu tietenkin lisää!!! :yay:
 
Hei! Vieläkö korttivaihtareihin ehtii mukaan? Olisin kiinnostunut tulemaan mukaan! :grin: :D
 
Vielä ehtii! Viimeinen ilmoittautumispäivä on maanantaina 30.11.2009. [4]

Ilmoittautumisohjeet, 'säännöt' yms. löytyy tämän keskustelun ensimmäisestä viestistä. Eli nyt kaikki viime tippaan jättäneet äkkiä ilmoittautumaan! ;)
 
Joulukorttivaihtareihin ilmoittautumisaika on nyt päättynyt!!!

Mukaan lähti seuraavat 21 innokasta askartelijaa:
ElenGirl, kielo, Jasdril~, Isilmírë, Lentävä lumi, Cirindë, Steelsheen, Mor Nienor, tmdoob, Elemmakil, Haltiamieli, Almdudler, Sûlwen Niniel, Luna, Anewielh, Aulë, Sirilwen, douv, Burrfoot, Vampirelady ja Mehtis.

Kivaa kun näin moni innostui asiasta niin paljon, että päätti lähteä mukaan! :) Olen toimittanut osoitteet osallistujille yksäreillä ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Toivotaan, että vaihtarit sujuvat mallikkaasti, enkä ole mokaillut mitään.. :hups: Ja että kaikki ehtivät toimittamaan kortit ajoissa postiin.

Hyvää joulun odotusta kaikille! [26]
 
Mehtis sanoi:
Se miten ja mistä kortit askartelee/tekee, on jokaisen oma valinta. Täysin valmiit kaupasta tms. ostetut kortit on 'kiellettyjä'. Mitä enemmän kortista on itse tehtyä, sitä parempi se on!

Kai tästä voidaan ymmärtää, että minä mielelläni piirtopöytää työvälineenäni käyttävänä saan tehdä korttini digimaalauksella, tulostaa ja lähettää siis itse tehdyn, mutta tulostetun kortin? :p
Olin varautunut kyllä henkisesti maalaamaan ihan fyysisesti yms. mutta aloin vähän epäillä omaa ehtimistäni, sanotaanko että tässä on aika paljon puuhaa jotenkin mystisesti kasautunut...
 
Jasdril~ sanoi:
Kai tästä voidaan ymmärtää, että minä mielelläni piirtopöytää työvälineenäni käyttävänä saan tehdä korttini digimaalauksella, tulostaa ja lähettää siis itse tehdyn, mutta tulostetun kortin? :p
Olin varautunut kyllä henkisesti maalaamaan ihan fyysisesti yms. mutta aloin vähän epäillä omaa ehtimistäni, sanotaanko että tässä on aika paljon puuhaa jotenkin mystisesti kasautunut...

Kyllä tuo mielestäni vaikuttaa ihan hyväksytylle kortin 'askartelumuodolle'. 8-)

Minulla on nyt pienoinen paniikki, kun en saa yksäreillä yhteyttä kolmeen joulukorttivaihtareihin osallistuvaan Kontulaiseen.. Mietin jo, että pitääkö minun lähettää heille postitse 'muistutus' vaihtareista, kun kohta jo epäilen heidän unohtaneen koko asian.. Tai sitten alan kerjäämään heille kortteja lähettäviä lähettämään kortit mahdollisimman pian, niin alkaa muistumaan vaihtarit mieleen, kun postista kolahtaa joulukortti 'Konnusta'. :grin:

//muoks.//
Ps. Enää yksi viesti roikkuu lähtevät kansiossa. :) Mehtis oli taas yli-malttamaton hätähousu.. :hups: Kaikki ovat siis uskoakseni muistaneet asian, vaikka joulun aika onkin täynnä kiirettä!
 
Mehtis sanoi:
Tai sitten alan kerjäämään heille kortteja lähettäviä lähettämään kortit mahdollisimman pian, niin alkaa muistumaan vaihtarit mieleen, kun postista kolahtaa joulukortti 'Konnusta'. :grin:

Minun korttini ainakin ovat menossa muun joulupostin mukana, ts. posti jakaa ne vasta joulun alla.
 
Isilmírë sanoi:
Minun korttini ainakin ovat menossa muun joulupostin mukana, ts. posti jakaa ne vasta joulun alla.

Jep. Niin varmasti lähes kaikkien muidenkin.
Itse laitan ihan normaalilla 1. luokan merkillä (korteista tulee hiukan tavallista painavammat, niin en uskalla 0,60€ merkillä laittaa, kun siinä taitaa olla pienempi painoraja mitä normaalissa kirjemerkissä..?).
Noh, jospa he kohta tupsahtaisivat tänne Kontuun ja huomaisivat yksäri lootan olevan ihan punaisenaan viesteistä. :grin:
 
Hip-hei!!! Tänään posti toi minulle ensimmäisen Kontu-joulukortin, kiitos siitä Almdudler! :D
Mietin juuri, että taidan laittaa kerralla kuvan kaikista saamistani Kontulaisten korteista tuonne Galleriaan, kunhan ovat saapuneet.. :p

Omanikin ovat olleet jo valmiina jokusen päivän ja ajattelin postittaa ne maanantaina. Saapuvat saajilleen siis alkuviikolla.. :wink:

Tämä on jännää aikaa!
 
Minäkin olen tosiaan saanut jo kaksi korttia, kiitän douvia & Balrogia sekä Cirindëa :)

Saitko Mehtis yhteyden viimeiseenkin osallistujaan?
 
Anewielh sanoi:
Saitko Mehtis yhteyden viimeiseenkin osallistujaan?
Uskoakseni sain, sillä nyt kaikki lähettämäni yksityisviestit on kuitattu luetuiksi! :)[14]

~*~ ~*~ ~*~

Postitin omat korttini eilen ja lähtivät 1. luokan merkeillä, joten ovat varmaankin pian saajillaan perillä.. Toivottavasti ovat vielä ehjiä saapuessaan. :D
 
Mehtis sanoi:
Mietin juuri, että taidan laittaa kerralla kuvan kaikista saamistani Kontulaisten korteista tuonne Galleriaan, kunhan ovat saapuneet.. :p

Ajattelin äsken ihan samaa. Kiitos kaunis Mehtikselle muuten vielä aivan ihanasta joulukortista, joka tupsahti eilen postilaatikkoon! :grin:
Eli vielä odotellaan niitä muitakin saapuviksi..Omani vein postin viemäksi jo sunnuntaina, eli eiköhän ne tämän viikon aikana pitäisi muille tulla :)
 
kielo sanoi:
Kiitos kaunis Mehtikselle muuten vielä aivan ihanasta joulukortista, joka tupsahti eilen postilaatikkoon! :grin:
Mukavaa, että tykkäsit! :)
Kortteja oli todella kivaa tehdä!!!

Ja niitä on myös kivaa saada. ;) Juuri äsken saapui Haltiamielen tekemä todella kaunis kortti, kiitokset siis hänelle päivän piristämisestä! :)
 
Juhuu rakkaat vaihtarilaiset! Täällä on näkynyt hyvin vähän ilmoituksia saapuneista korteista. Moni kanssavaihtaja haluaisi varmaan mielellään kuulla, että lähettämänsä kortti on varmasti saapunut perille. Ajattelinkin, että kävisikö sellainen juttu, että ilmoittaisimme täällä, kunhan kortti aina saapuu kohteeseensa? Näin välttäisimme epävarmuutta jne. :)
 
Henkilökohtaisesti aion ainakin odottaa kaikkien kolmen kortin saapumista, ennen kuin alan kirjoitella tarkemmin. Näkisin asian niin, että näin vältytään kolmelta lyhyeltä viestiltä ja saadaan yksi pidempi, kun voidaan kommentoida ja kiitellä näppärästi yhdessä viestissä. Vai mitä :) En aio vielä paljastaa montako korttia olen itse jo saanut tahi keneltä, säästän yllätyksen tuonnemmaksi!
 
Minä olen saanut Almdudlerilta ja Isilmírëltä hienot kortit, kiitoksia heille. Harmi kyllä karkasin jo näin varhain vanhempien luokse joulunviettoon, joten kolmannen kortin ehdin saada vasta joulunpyhien jälkeen. Mutta voin vakuuttaa, että se lämmittää mieltä silloin ihan yhtälailla.

Kortteja oli myös hauska piirrellä, kiitoksia Mehtikselle ja koko porukalle hauskasta ideasta ja sen onnistuneesta toteutuksesta :)
 
Eilen sain kortin Mor Nienorilta, isot kiitokset siitä hänelle, tosi hieno! Tilanteeni on vähän vastaava kuin Haltilla, joten jos muut kortit eivät ehdi maanantaiksi postilaatikkooni, niin tulen näkemään ne vasta ensi vuoden puolella (toivottavasti kämppikset eivät onnistu niitä hävittämään...), mutta miksipä se niiden arvostusta vähentäisi :)

Omista korteistani viimeinenkin lähti tänään matkaan, joten kaikkien pitäisi olla ajallaan perillä. Minustakin kortteja oli hauska tehdä ja koko vaihtari-idea oli niin mainio, että olisin mieluusti mukana tulevinakin vuosina.
 
Kivaa, että tänne on herännyt keskustelua korteista ja vaihtareista yleensä! :) Minustakin on kivaa kuulla miten 'kortti liikenne' etenee ja minkälaiset ovat tunnelmat. Ja ei se minun mielestä ole huono idea, vaikka hehkuttaisi täällä joka kortista erikseen! :D Eiköhän täällä ole muitakin 'lyhyen viestin' keskustelualueita, joissa viestit ovat vieläkin lyhyempiä kuin mitä kortin hehkutus-viestit! ;)
Kurjaa, että kaikki eivät ehdi saada kortteja jouluksi. :( No mutta, onpahan jotain kivaa mitä odottaa vielä joulun jälkeen kotiin palatessa! (Itse kylläkin vietän koko joulun täällä samassa osoitteessa.)
Asiasta hieman poiketen; Nykyään kun kortit lähetetään niissä 'punaisissa pusseissa' ja juuri viime tippaan, niin kortit myös saapuvat ihan viime tippaan. Itsekin odottelen vielä saavaksi aika läjän kortteja sukulaisilta ja ystäviltä. Ne saapuvat varmaankin taas kerran 22. päivä, niin kuin viime vuosina on ollut tapana.. 'Ennen vanhaan' kortteja sateli tasaiseen tahtiin pitkin joulunalusaikaa ja se oli todella mukavaa! Aina sai jännityksellä hakea postia, että onkohan kortteja tullut ja olihan niitä hyvin usein! :D
 
Ylös