Joulukorttivaihtarit 2012

Isilmírë

Kuukivi
On tullut taas aika polkaista käyntiin Käärmeen jo perinteeksi muodostunut joulukorttivaihto. Tarkoituksena on ilahduttaa kanssakontulaisia omatekoisilla joulukorteilla ja vastaavasti päästä ilahtumaan muiden kätten töistä. Ja näin homma etenee:

Jokainen osallistuja tekee itse kolme joulukorttia ja postittaa ne kolmelle muulle vaihtareihin osallistuvalle kontulaiselle. Se, kenelle kukin korttinsa lähettää, ratkaistaan arpomalla. Jokainen osallistuja siis lähettää kolme korttia eri henkilöille ja saa vastaavasti kolme korttia eri henkilöiltä.

Osallistuminen edellyttää, että uskaltaa ilmoittaa osoitteensa yksäreitse minulle ja antaa luvan sen ilmoittamiseen eteenpäin kolmelle muulle kontulaiselle. Omaa virallista nimeä ei tarvitse ilmoittaa jos ei halua. Kunhan osoitetiedot ovat kunnossa, kortit tuppaavat löytämään perille pelkän nimimerkinkin varassa.

Korttien toteutustapa on vapaa: saa piirtää, maalata, askarrella, nyplätä, virkata, takoa, etsata jne. Pääasia on, että kortit ovat itse tehtyjä. Aihe on vapaa, mutta olisivathan Tolkien-henkiset kortit tietysti ihan erityisen hieno juttu.

Ilmoittautuminen tapahtuu lähettämällä minulle yksäri, joka sisältää osallistujan osoitetiedot. Sitoudun siihen, että käytän tätä kautta saamiani yhteystietoja vain tähän joulukorttiprojektiin ja hävitän ne, kunhan tiedän korttien löytäneen perille.

Ilmoittautumisia otan vastaan marraskuun loppuun saakka. Samoin marraskuun loppuun mennnessä voi perua jo tehdyn ilmoittautumisen, jos toteaa, ettei syystä tai toisesta sittenkään halua osallistua. Sen jälkeen ilmoittautuminen on sitova. Kuun vaihteessa suoritan arvonnan ja ilmoitan sen tulosten perusteella kullekin osallistujalle ne kolme kontulaista, joille hänen tulee korttinsa postittaa.

0,60 euron joulupostimerkillä varustetut kortit pitää postittaa viimeistään joulukuun 13. päivä. Ykkösluokan postimerkillä kortit ehtivät perille vielä 18. joulukuuta lähetettyinä.


Mukana:

Anewielh
Athrylia
Eilonwy
Ereine
Estelwen
Henane
Husky
Isilmírë
Jaamar
kielo
Lentävä lumi
Lily Greenleaf
lindëalda
Olórini
Pilvikone
Sirilwen
Sûlwen
tmdoob
Vampirelady
Vetehinen
Vimes
 
Minä haluan ehdottomasti mukaan tänäkin vuonna! Laitoin sinulle Isilmírë jo ilmoittautumis-viestiä :)
Olen jo ehtinyt vähän väkertää joulukortteja kontulaisille, saa nähdä pysynkö vielä suunnitelmissa vai aloitanko koko homman alusta. Oma teema kuitenkin pysyy samana.
 
Pohdin tässä että olisiko se aika kokeilla tätäkin. En ehkä vielä ilmoittautudu vaan katson miten käy. Jos iskee inspiraatio vielä kun ilmoittautuminen on käynnissä niin teen kortit ja ilmoittaudun vasta sen jälkeen. Taitaa olla se varmin tapa tietää riittääkö energia.
 
Mä myös mietin vielä ilmoittautumista. Meillä on muutamana vuonna ollut tapana pitää eräänlaiset leikkaa-liimaa-yhdistele -joulukorttitalkoot, joissa tehdään sanoisko aika erikoisia joulukortteja *köh köh* Ei siis mitään törkeitä tms. jos joku sitä luulee vaan melko epäsovinnaisia...
 
No tottahan toki sitä mukana ollaan. Tätä on jo odoteltukin. Kiitos Isilmírëlle järjestelyvaivasta.
 
Ainahan ne on mielessä, joulukorttivaihtarit. Olen jo hyvän aikaa suunnitellut "tässä joskus" ryhtyväni askartelemaan kortteja, mutta ideoiden ja inspiraation (ja täyteenahdetun työpöydän) vuoksi se on vielä jäänyt. Tahtotilasta riippumatta odottelen myös siihen asti että varmasti saan jotain aikaan, ennen kuin virallisesti lupaudun mukaan. Mutta jee, joo!
 
Meitä on jo viisi, ja eiköhän marraskuun loppuun mennessä kerry lisää innokkaita kortintekijöitä. Lisäsin aloitusviestiin osallistujalistan rohkaisuksi epäröiville.
 
Jei! Meitä on jo yksitoista, ja vielä on melkein kuukausi aikaa muidenkin ilmoittautua mukaan. (Piko! Missä yksäri?)
 
Nyt meitä on mukana kolmetoista! Se tarkoittaa jo 39 mainiota kotitekoista korttia =)

Piko! Yksäriä tulemaan jos aiot osallistua.

Ja kaikki muutkin kiinnostuneet, mukaan vain!
 
Nyt meitä on jo neljätoista, vähän kuin Bilbo ja kääpiöt Ereborilla =)

Päivitin aloitusviestiin myös jouluposti-infon. Huomaattehan, että tänä vuonna joulumerkillä varustetut kortit pitää postittaa jo 13.12. ja ykkösluokan merkillä varustetut 18.12.
 
Kuusitoista kortintekijää ja -saajaa on nyt mukana, ja vielä on kaksi viikkoa aikaa muidenkin ilmoittautua.
 
Ylös