Joulukorttivaihtarit 2014

Isilmírë

Kuukivi
Joulu lähestyy, ja niinpä on aika pistää taas pystyyn perinteinen joulukorttivaihto.

Mistä on kyse?

Jokainen korttivaihtoon osallistuja tekee itse kolme joulukorttia ja lähettää ne kolmelle muulle osallistujalle. Se, kelle kukin korttinsa lähettää, ratkaistaan arpomalla. Jokainen siis sekä lähettää että saa kolme korttia.

Millaisia korttien pitäisi olla?

Korttien on tarkoitus ilahduttaa saajiaan. Muuten tyyli on täysin vapaa, vaikka tietysti olisi hauskaa, jos sekä joulu että Tolkien olisivat jollain tavalla esillä. Valmistustavan ja -materiaalin voi myös vapaasti valita sen mukaan, mikä itselle parhaiten passaa. Ei siis tarvitse juuttua sanaan "kortti", kyseessä on pikemminkin vapaamuotoinen joulutervehdys.

Miten mukaan?

Osallistuminen edellyttää, että uskaltaa luovuttaa osoitetietonsa minulle ja kolmelle satunnaiselle korttivaihtoon osallistujalle. Mukaan ilmoittautuminen tapahtuu lähettämällä minulle osoitetiedot sisältävä yksäri, mieluiten otsikolla "joulukorttivaihto".

Omaa virallista nimeä ei ole pakko ilmoittaa, menneiden vuosien kokemusten perusteella kortit löytävät perille Kontu-nimimerkeilläkin. Jos haluaa pelata varman päälle, voi toki ilmoittaa myös sen virallisemman nimensä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kerron saajien nimimerkit joka tapauksessa lähettäjille (ihmiset haluavat yleensä tietää, kelle kontulaisille heidän tekemänsä kortit matkaavat), joten jos ei halua virallista nimeään voitavan yhdistää nimimerkkiinsä, se kannattaa jättää pois.

Henkilökohtaisesti sitoudun olemaan käyttämättä saamiani yhteystietoja muuhun kuin korttivaihdon järjestämiseen ja hävittämään ne, kunhan tiedän kaikkien korttien löytäneen vastaanottajilleen. Odotan myös vaihtoon osallistuvien kohtelevan saamiaan osoitetietoja asiallisesti.

Saako asiaa miettiä ensin vähän?

Ilmoittautumisaikaa on marraskuun loppuun asti. Siihen asti voi myös perua jo tehdyn ilmoittautumisen. Kuun vaihtuessa katson saapuneet ilmoittautumiset sitoviksi, arvon kullekin osallistujalle kolme korttien vastaanottajaa ja välitän osoitetiedot yksäreitse.

Milloin kortit pitää postittaa?

0,75 euron joulumerkeillä varustetut kortit pitää postittaa viimeistään 12.12. Toisen luokan merkillä kortit ehtivät jouluksi perille vielä 17.12. lähetettyinä, ensimmäisen luokan merkillä 18.12. postilaatikkoon pudotettuina.


Osallistujat:

Anewielh
Dracaena
Elenie
Ereine
Estelwen
Fairy tale
Henane
heppuli
Husky
Isilmírë
Jaamar
kielo
Ksu
Lentävä lumi
Rhosgobella
Sidhiel
Sûlwen
Vampirelady
 
Last edited:
Lisäsin aloitusviestiin postituspäivämäärät ja muistutan tässä samalla, että vielä on kaksi viikkoa aikaa ilmoittautua mukaan tähän maanmainioon korttivaihtoon.
 
Ilmoittaudun mukaan. En ole aikaisempina vuosina mukana ollutkaan, mutta nyt minulla on idea ja tarvittavia juttuja valmiina.
 
Last edited:
Tulkaahan tyypit rohkeasti mukaan! Ei tarvitse pelätä ettei oma osaaminen tai tekniikka riitä. Itse olen saanut niin piirrettyjä, leikattuja, printattuja kuin puisiakin kortteja ja kaikki ovat ilahduttaneet yhtä lailla. Kontulaisten kekseliäisyys on ihan ällistyttävää.
 
Jepu, vielä ehtii hyvin. Pahoittelut, että tämä asia oli jäänyt hetkeksi taka-alalle ja osallistujalista päivittämättä. Nyt sen pitäisi olla taas ajan tasalla.
 
Kai se minunkin pitää lopettaa ämpyily ja lähteä mukaan, kyllä ne kortit (ehkä) jossain välissä saa taas väkerrettyä kasaan :D
 
Jee, meitä on jo kuusitoista. Se on yhtä kuin 48 uniikkia Kontu-korttia =)

Ja vielä on kolme päivää aikaa muidenkin ilmoittautua mukaan. Maanantaina alan sitten jakaa vastaanottajien osoitteita osallistujille.
 
Ylös