Joulukorttivaihto 2016

Isilmírë

Kuukivi
Elämän merkityksellisyyttä koskevassa keskustelussa tulin maininneeksi vuotuisen joulukorttivaihdon ja totesin, että nythän alkaakin olla aika laittaa tämänvuotinen vaihteluprojekti käyntiin.

Mistä on kysymys?

Jokainen osallistuja tekee itse kolme joulukorttia/muuta vastaavaa joulutervehdystä ja lähettää ne kolmelle eri vastaanottajalle, jotka arvotaan muiden osallistujien joukosta. Vastaavasti jokainen saa kortit kolmelta muulta osallistujalta. Kuka tahansa saa osallistua korttien vaihteluun, kunhan kokee pystyvänsä sitoutumaan projektiin. On nimittäin todella kurjaa muille, jos yksi jättääkin korttinsa lähettämättä, vaikka toiset ovat tehneet parhaansa häntäkin ilahduttaakseen.

Millaisia korttien pitäisi olla?

Kortti on tässä tapauksessa laaja käsite ja tarkoittaa ylipäätään jonkinlaista potissa lähetettävää pientä joulutervehdystä. Pääasia on vastaanottajan ilahduttaminen. Koska tämä on Tolkien-foorumi, on tietysti hienoa, jos kortit jotenkin liittyvät hänen teoksiinsa, mutta sitä ei missään nimessä edellytetä. Kortin muoto, materiaali ja valmistustapa ovat tekijänsä vapaasti päätettävissä, ja menneinä vuosina on nähty vaikka mitä hienouksia niin piirtäen, maalaten, askarrellen, neuloen kuin hama-helmistä sommitellen toteutettuina. .

Miten mukaan?

Osallistuakseen täytyy uskaltaa luovuttaa postiosoitteensa sekä minulle että kolmelle arvan määräämälle korttivaihtelijalle. Ilmoittautuminen tapahtuu lähettämällä minulle yksityisviesti, joka sisältää osallistujan oman postiosoitteen ja on mielellään otsikoitu tyyliin "Joulukorttivaihto 2016".

Omaa virallista nimeä ei tarvitse ilmoittaa jos ei halua, kortit löytävät yleensä hyvin perille nimimerkilläkin kunhan osoitetiedot ovat oikein. Ilmoitan joka tapauksessa vastaanottajien nimimerkit kullekin lähettäjälle, joten jos ujostuttaa paljastaa, minkä niminen ihminen oman nimimerkin takana oikein asustaa (tai jos on niin kuin minä ja tykkää saada korttinsa nimenomaan Kontu-persoonansa nimellä), virallisen nimen voi hyvin jättää pois.

Entä tietoturva?

Sitoudun itse olemaan käyttämättä saamiani yhteystietoja muuhun kuin korttivaihdon järjestämiseen ja hävittämään ne, kunhan tiedän kaikkien korttien löytäneen vastaanottajilleen. Ilmoittautuminen osallistujaksi tarkoittaa samalla sitoutumista vastaavaan asiallisuuteen saamiensa osoitetietojen käsittelyssä.

Saako asiaa miettiä ensin vähän?

Ilmoittautumisaikaa on marraskuun loppuun asti. Ilmoittautumisen voi myös perua marraskuun loppuun mennessä. Kuukauden vaihtuessa joulukuuksi tehdyt ilmoittautumiset muuttuvat sitoviksi, ja silloin arvon kullekin osallistujalle kolme korttien vastaanottajaa ja lähetän tarvittavat yhteystiedot yksityisviesteinä.

Mihin mennessä kortit pitää postittaa?

Joulumerkeillä matkaavat kortit on lähetettävä viimeistään 14.12., ykkösluokan merkeillä ne ehtivät perille jouluksi vielä 21. päivä postitettuina.


Osallistujat:

Dracaena
Elenie
Henane
Husky
Isilmírë
masamune
pyry
Rhosgobella
Sidhiel
Sûlwen
 
Last edited:
Tästä on tullut itselle yksi uusi perinne, joten olen mukana. :) Viime vuonna tein käsin ainoastaan vaihtarikortit, muuten olin laiska ja ostin kaupasta. Josko tänä vuonna sais tehtyä muillekin... :D
 
En ole ainakaan kymmeneen vuoteen lähettänyt joulukortteja -paitsi vuosi sitten kolmelle tuntemattomalle kontulaiselle :) Voisin vaikka toistaa tämän takinkäännöksen tänä vuonna.
 
^Kyseessä on Vetehisen tekemä kortti! Itselläni on nimittäin samanlainen ollut käytössä jo vuosia mukinalusena tietokonepöydällä. :D Sopii tarkoitukseensa erittäin hyvin!
 
Tänään kaupan askarteluosastolle eksyessäni tuli yhtäkkiä mieleen, että en ole vielä ilmoittautunut vaihtareihin tälle vuodelle. Täytyyhän tästä perinteestä pitää kiinni. :)
 
Lisätkäähän joku kiltti olento minut osallistujien joukkioon. :)
 
Mun nimimerkkini puuttuu vielä listasta, mutta mukana ollaan tänäkin vuonna :)
 
3 + 1 korttia tehty ja odottaa sitä päivää että saa osotteita ja että voi postittaa. Mutta sitten joulukuussa vasta :D (tuo +1 kortti oli mallikortti jolla hahmottelin viralliset kortit, mutta kun oli ihan sievä sekin niin ajattelin sen tuttavalle postitella)
 
Ylös