Joulukorttivaihto 2019

Isilmírë

Kuukivi
Mistä on kyse?

Nyt on tilaisuus ilahduttaa satunnaisia kanssakontulaista omatekoisilla joulutervehdyksillä ja tulla vastaavasti itse ilahdutetuksi aidoilla kontulaiskorteilla. Kukin osallistuja valmistaa omin käsin kolme enemmän tai vähemmän jouluista korttia, lähettää ne muista osanottajista arvotuille vastaanottajille ja saa itse kolmelta muulta osanottajalta vastaavat tervehdykset postissa.

Millaisia korttien pitäisi olla?

"Kortti" tarkoittaa tässä yhteydessä mitä tahansa kirjekuoreen mahtuvaa tervehdystä. Tietysti jonkinasteinen jouluisuus voisi olla hauska asia, ja Tolkien-foorumilla kun ollaan, kaikenlainen keskimaalaisuuskin on ehdottomasti plussaa. Pakollista kumpikaan ei kuitenkaan ole, pyrkimyksenä on vain ilahduttaa vastaanottajaa. Kortin saa myös vapaasti valmistaa itselle mieluisimmalla tavalla: piirtäen, maalaten, kirjoittaen, askarrellen, säveltäen, hamahelmeillen, virkaten, takoen...

Miten korttivaihtoon pääsee mukaan?

Vaihtoon ilmoittaudutaan lähettämällä minulle yksityisviesti otsikolla "Joulukorttivaihto 2019". Viestissä pitää olla mukana oma postiosoite, mutta virallista nimeä ei välttämättä tarvitse kertoa. Kortit löytävät yleensä hyvin perille pelkän nimimerkinkin turvin, kunhan osoite on kirjoitettu selkeästi.

Entä tietoturva?

Vaihtoon osallistuminen edellyttää sitä, että uskaltaa luovuttaa postiosoitteensa sekä minulle että kolmelle satunnaiselle vaihtoon osallistuvalle kontulaiselle. Kerron kullekin osallistujalle myös korttien saajien nimimerkit, koska menneinä vuosina moni on halunnut askarrella ainakin jollain tavalla personoituja kortteja. Järjestäjänä sitoudun siihen, etten käytä saamiani yhteystietoja muuhun kuin tämän korttivaihdon järjestämiseen ja hävitän ne, kunhan kortit ovat löytäneet vastaanottajilleen. Ilmoittautumalla mukaan kukin osallistuja sitoutuu vastaavaan asiallisuuteen saamiensa yhteystietojen käsittelyssä.

Pitääkö heti päättää?

Ilmoittautumisaikaa on marraskuun loppuun asti. Siihen mennessä voi jo tehdyn ilmoittautumisen myös perua. Kun marraskuu muuttuu joulukuuksi, muuttuvat myös perumattomat ilmoittautumiset sitoviksi.

Milloin kortit pitää viimeistään postittaa?

Joulumerkillä varustetut kortit on tänä vuonna kiikutettava kirjelaatikkoon jo 11.12. ennen laatikon virallista tyhjennysaikaa. Tavallisella kirjepostimerkillä kortit saa ajoissa perille vielä 17.12. lähetettyinä, ja jos ostaa lisäksi plus-merkin, voi postituksen lykätä 18. päivään.


Ilmoittautuneet:

Isilmírë
masamune
Mushu
Rhosgobella
Sidhiel
 
Last edited:
Voi ettästä. Ehtisköhän sitä jotaki väkertää, pitääpä pikasesti tuumailla. (ja vähän nostoa tälle ku näyttää olevan sen verran vähän osallistujia toistaseksi) :D
 
Pitkään pähkäilin lähteäkö mukaan vai eikö, mutta luulen että niin hauskaa kuin se onkin niin tänä vuonna voi olla että olisi enemmän stressaavaa kuin hauskaa kun joulu tuntuu rynnivän hirveällä vauhdilla kohti ja on kaikenlaista säätöä vielä ennen joulua.
Sitäpaitsi en varmaan ikinä kuvannut ja jakanut kuvia edes viime vuoden korteista vaikka lupasin :p
 
Minäkin olen jättänyt tämän topicin vähän tuuliajolle, kun näytti jo siltä, että postilaisten lakko torppaa korttien lähettelyn kokonaan, ja sitten vielä sairastuin. Posti on kuitenkin lupaillut kantavansa parhaansa mukaan joulukortit ajoissa perille kertyneen kirjepostisuman purkamisen ohessa, joten pidetään tämä projekti voimassa. Vielä on pari päivää aikaa ilmoittautua mukaan, jos korttivaihto kiinnostaa.
 
En voi kertakaikkiaan olla osallistumatta tähän. Aika on kyllä kortilla, ja ideoita vielä vähemmän, mutta ei näin hienoa perinnettä (no en ole ku parina vuonna osallitunu kyllä) voi torpata noin vain. Mukana siis ollaan :D
 
Mitenkäs on, koitetaanko tänävuonna saada laitettua kuvia saaduista korteista tänne? Viimevuonna jäi viimeisen kortin odotuksen takia laittamatta ku ois halunnu kaikki kolme samaan kuvaan.
 
Minä sain korttini kyllä ajoissa matkaan, mutta jännittää, ehtivätkö ne siltikään perille ennen joulua. Ainakin töissä tuntuu siltä, ettei kirjepostijärjestelmä ole vieläkään ihan toennut lakosta, ja osa lähetyksistä viipyy matkalla käsittämättömän kauan.
 
Meille on tullut 2/3, mutta ei olla muutamaan päivään käyty postilaatikolla. Odottelen kolmatta ja yritän sitten saada aikaiseksi kuvata ja ehkä jopa laittaa kuvan tänne :) Tosi ihania kortteja on Mushu saanut.
 
Kiitos Sidhielille hauskasta PartyThranduil-kortista, joka tuli uudeksivuodeksi! Nyt matematiikkani pettää, kun olen saanut kortteja 4/3. Tai sitten osa on Vihreän Etanan joulukortteja. Kiitos, ystävät! :heart:
 
Onko niin, että meillä ei tänä vuonna ole joulukorttivaihtoa? Eipä meitä tosin viime vuonnakaan monta ollut... Vastaatko Isilmirë mulle tekstarina tästä asiasta? Sulla kai on mun puh nro? Kun ei aavistustakaan, milloin taas olen koneella...
 
Viime vuosina korttivaihdosta kiinnostuneita on ollut niin vähän, että mielestäni ei ollut perusteltua järjestää sitä enää. Ehkä taas muutaman vuoden päästä?

Rhosin puhelinnumeroa en löytänyt mistään laitteestani tai osoitekirjastani. Olisiko jollakulla antaa sitä yksityisviestitse?
 
Ylös