Juhlapuun kuvahaaste #4: Pilakuva tai sarjakuvastrippi

Husky

Ilmaanhaukkuja
Vielä on hetki aikaa osallistua haasteeseen #3, mutta koska kuvia on kasassa kolme, julkean laittaa uuden aiheen pystyyn jo nyt.

Aiheena on Tolkieniin, hänen teoksiinsa tai niiden johdannaisiin liittyvä pilakuva tai sarjakuvastrippi. Pilakuva on, no, pilakuva. Sarjakuvastrippi taas sisältää tyypillisesti 2-4 ruutua.

Juhlapuun kuvahaasteessa annetaan aihe, josta taiteilla itselleen mieluisella tekniikalla kuvallinen tuotos. Voi piirtää, maalata tai vaikka valokuvata. Rajana kuitenkin että lopputuloksen pitää olla jollakin tavalla toteutettu kuva. Emme tee eroa sille onko kuva sutaistu viidessä minuutissa kuulakärkikynällä vai onko sen tekemiseen käytetty useita päiviä. Kaikki työt ovat tervetulleita.
Kuvia saa mielellään kommentoida, ihastella ja ihmetellä, mutta kyseessä ei ole kilpailu.

Lataamalla kuvan haasteeseen annat samalla Suomen Tolkien-seuralle ja Smial Juhlapuulle oikeuden halutessaan käyttää kuvaa julkaisuissaan. Tekijän nimi/nimimerkki toki mainitaan aina julkaisun yhteydessä. Kuvituksen kerääminen EI ole pääasia vaan hauska taiteilu, töiden katselu ja hyvä tekosyy tehdä taidetta.

Aikaa osallistumiselle on 30.7.2016 asti tai kunnes töitä on saatu kasaan kolme. Tämän jälkeen voidaan esittää uusi haaste.
Kuvia voi kuitenkin lähettää myös ajan umpeuduttua.
Seuraavan haasteen saa esittää kuka tahansa tähän haasteeseen osallistunut.
Lue tarkemmat ohjeet Juhlapuun kuvahaaste-topikista http://kontu.info/keskustelut/juhlapuun-kuvahaaste.5905/.
 
Hier is inglis länkvits joke. (Edit: terävämpi kuva.)

Eye%20of%20the%20Enemy%202.jpg
 
Last edited:
Aivan, Jacksonin Kuninkaan paluussakin niillä tyypeillä oli valkoiset takit, kun ne lähtivät lopussa viemään Frodoa pois...
 
Pilakuvat eivät ole vahva puoleni, joten osallistun suorastaan muinaisella, vuoden -94 pohjoismaisen Tolkien-festivaalin jälkimainingeissa syntyneellä piirroksella. Taustaa katson asialliseksi valottaa sen verran, että kyseisellä festivaalilla pidettiin perinteinen Finnish-Dutch Room Party, johon ruotsalaisia ei haluttu mukaan. Minulla on hämärä (ja mahdollisesti täysin väärä) mielikuva, että se olisi ollut Pagba, joka jollekin pippaloista vihiä saaneelle ja niiden sijaintia tiedustelleelle ruotsalaistolkienistille vastasi tyyliin "orcs are not welcome". Joka tapauksessa Telcontarin kollektiivisessa mielikuvituksessa syntyi ajatus Nazgûl Room Partysta, johon on pääsy kielletty örkeiltä, ja tämä kuva on hahmotelma aiheesta.

nazgulroomparty.jpg
 
Eärendil seilaa nakkiveneellään juustokuun ohitse. Mahtaakohan hän koskaan pysähtyä Pomppivassa Poniessa?

20160707_211546.jpg

Muoks. Tulipas isona. Yritän hieman pienentää.
Muoks2. Taisin onnistua.
 
Last edited:
kyseisellä festivaalilla pidettiin perinteinen Finnish-Dutch Room Party, johon ruotsalaisia ei haluttu mukaan. Minulla on hämärä (ja mahdollisesti täysin väärä) mielikuva, että se olisi ollut Pagba, joka jollekin pippaloista vihiä saaneelle ja niiden sijaintia tiedustelleelle ruotsalaistolkienistille vastasi tyyliin "orcs are not welcome". Joka tapauksessa Telcontarin kollektiivisessa mielikuvituksessa syntyi ajatus Nazgûl Room Partysta, johon on pääsy kielletty örkeiltä, ja tämä kuva on hahmotelma aiheesta.

Itse asiassa sanoin "Swedes are not welcome", mikä sekin oli riittävän epädiplomaattista. Utelijan silmät laajenivat järkytyksestä. Ruotsalaiset tulivat sinne silti. Join juhlassa halvinta valkoviiniä, mitä Systembolagetista löysin. Jaakolla ja minulla oli kanuuna seuraavana päivänä, mikä lähensi meitä. Siihen asti meillä oli ollut naljailua keskenämme.
 
^Historiikkiainesta!

Nuo kaksi ensimmäistä kuvaa suorastaan huutavat täydennystä auto-ja-perälauta -trilogialle, mutta mulla lyö ihan tyhjää...
 
Ylös