Kääpiöt valloittavat Tennispalatsin

Bilbo-pukuni on vallan hyvässä vaiheessa. Toivon ettei kukaan revi partaansa irti siitä, että se on pitkälle elokuvan malliin tehty ajan ja mielikuvituksen puutteen takia. Se tummanvihreä huppulakki pitäisi vielä saada väsättyä, mutta voi olla, että en ehdi. Yksi ongelmakin on nimittäin Sormus. Se on pieni ja suhteellisen näkymätön, mutta ns. henkisesti tärkeä yksityiskohta:D en suureksi harmikseni omista Sormuksen näköispainosta ja toivon saavani lainattua/ostettua/löydettyä sellaisen ennen ensi-iltaa.
 
Arwen, miulla on kankaat tummanvihreään huppuun jo olemassa, pitäisi vain ommella kasaan. Ensi-iltaan voisin saada valmiiksi, mutta jonotukseen en, koska kankaat sijaitsevat kotonani ja mie jonossa. Jos satut olemaan täälläpäin niin voit tulla kokeilemaan omaa huppuani niin tiedän että onko se sopivan kokoinen.

Oma ompeluprojektini etenee vähitellen. Nyt on tunika työnalla. Otin suuren osan puvun osista jonotukseen mukaan.
 
Kovin moni tuntuu peruvan tulonsa :(
Incánus, mikä vanhassa asussa on vikana ja voisiko joku muu auttaa? Eikö tämän ainakin osittain pitänyt olla yhteisprojekti? Entä Amroth, millaista apua kaipaat?

Lähinnä vanhan kaavun ja viitan väritys häiritsevät itseäni, saisivat olla enemmän harmaita. Viitta on tumman sininen ja kaapu lähinnä ruskea. Tämän lisäksi pesukoneemme on rikki, enkä halua pesutuvan koneilla alkaa värjätä kaapua uudelleen. En kyllä ole löytänyt sopivaa värjäysainettakaan. Viitta nyt varmaan vielä menettelisikin, kun kerran huivi on sentään hopeanharmaa.

Edit:// Parta ja hiukset ei ehdi kasvaa kyllin ensi-iltaan ja tällä kertaa en kyllä ajatellut leikkiä partakrepillä ja liimalla. Ehkä vain ostan jostain naamiaiskaupasta jonkin sinnepäin parran.
 
Kiitos tarjouksesta Satekai! Jos vain mitenkään viitsisit. Olen itse aivan toivoton käsitöissä ja minulta kestäisi luultavasti tuntitolkulla moisen huppulakin väkertämiseen ja hommia kasaantuu muutenkin yli oman tarpeen. Jonotukseen en ajatellut muutenkaan erityisesti pukeutua joten ei huolta.
Asun valitettavasti hiukan erisuunnalla ja jonoonkin ilmaannun vasta ensiviikon perjantaina, mutta Bilbon hupun onneksi pitäisikin olla hieman liian iso ja minulle on harvoin mikään liian pientä.
 
Kokeilen kirjoittaa viestini uudestaan, äskeinen hävisi jostain syystä bittiavaruuteen.

Buttericks myy pitkiä harmaita partoja ja Punanaamio myy pitkiä ruskeita partoja. Niitä ei tarvitse liimailla. Netistä löytynee muitakin.

Arwen, joo no mie oon tääl jonos viel perjantainakin, eli elä huoli.
 
Selvä:D olen taas vaihteeksi vähän pihalla. Tuskin löydän kylläkään sinua ,kun itse saavun ehkäpä kahdensadan paremmalle puolelle numerojärjestyksessä, enkä ole ketään teistä ennen edes nähnyt, mikäli et sitten paistattele päivää jonotusnumerosi suomassa valokeilassa onnellisena huomion keskipisteenä. Tämä on kyllä kuumottavaa:D. Toivon että onnistun tutustumaan edes joihinkin ihmisiin sen yhden surkean päivän aikana, jonka itse jonossa vietän.

Näin muuten viimeksi punanaamiossa käydessäni kyllä myöskin valkoisen pitkän parran jonka luulen löytyvän nettikaupastakin. Olisi ainakin minulle mennyt täydestä Gandalfilla ja vähän tuunaten luultavasti myös jollain kääpiöllä.
 
Voidaan Arwen yrittää mahdollisesti pitää seuran kaksi metriä korkeaa rollupia taas pystyssä jossain keskittymässä, sitä kautta voi ainakin tulla sitten etsimään naamoja nickien takana. :D Et voi erehtyä, se on iso ja vihreä ja siinä lukee Suomen Tolkien-seura Kontu ry.
 
Haa, olen sittenkin mukana. Kannatti tarkastella asioita uudemman kerran ja saan kuin saankin kaapuni oikeamman väriseksi. So I'm in. Mites muuten Rohanin ratsastaja, onko sauva edennyt? Voisin haluta omaksikin sauvaa, mutta aika ei riittäne että ehtisit askarrella ja myydä minulle?

"Bilbo, joka ei osannut epäillä mitään, näki vain vanhan miehen jolla oli sauva. Miehellä oli suippo sininen hattu, pitkä harmaa kaapu, hopeanvärinen huivi jonka päällä pitkä valkoinen parta ulottui vyötäisille saakka, sekä isot mustat saappaat"
 
Last edited:
Aihio on jo olemassa joten voit laskea sen varaan, että toimitan sauvan. Kunhan ensiksi olet koekäyttänyt sauvaa voidaan katsoa vastaako se velhon vaatimuksia ja mitä sauvan kanssa tehdään.
 
Tämähän kuulostaa varsin hyvältä. Minulla on siis kaikki kunnossa paitsi parta vielä vähän liian lyhyt. Ja väärän värinen. Asia korjaantuu kyllä ajoissa.
 
Vähitellen alkaa valmistua, mutta koska jatkuvasti ilmenee kaikkea muuta ohjelmaa niin rohkenen pelätä etten välttämättä saa kaikkea valmiiksi aikataulussa. Jonotuksessa olikin niin paljon muuta tekemistä etten kerinnyt siellä paljoa ompelemaan. Miksi, oi miksi aloin ommella käsin näitä? Osittain kyllä siksi että en ole ihan varma missä ompelukoneeni on ja en ole ommellut sillä vuosiin.
Olisi positiivista jos kerkeäisi kirppikselle vielä etsimään sopivamman vyön tämän omani tilalle, mutta katsotaan.
 
Minulla alkaa pikkuhiljaa olemaan kaikki valmista. Pientä sipistelyä siellä täällä. Suuri pelastus oli että opettaja antoi mun tehdä tämän viikon omia hommia koulussa.

Aamulla soitteli paikallislehden toimittaja ja teki haastattelun puhelimitse Hobitista ja seurasta. Jutun piti olla ihan vain lyhykäinen ja ilmestyä huomisessa lehdessä. Pari tuntia myöhemmin tuli uusi soitto, että lehdessä oli innostuttu jutusta niin paljon että siihen haluttiin kuva mun puvusta (jonka olin maininnut toimittajalle ohi mennen pari päivää aikaisemmin pressinäytöksen yhteydessä syyksi etten katsonut elokuvaa vaan väkersin asun kimpussa).
Nyt on viime hetken PANIIKKI päällä, sillä pukuhan ei ole vielä niin valmis että sen voisi kuvata kokonaisuutena. :D Onneksi on armonaikaa sunnuntai iltapäivään asti, jolloin kuvaaja tulee teatterille räpsimään. Pelottavaa...
 
Piti tässä kysäistä, että oliko meillä suunnitelmissa tavata jossakin vaiheessa tiistai-iltaa? (Niin itse alunperin ymmärsin.) Ja mahdollisesti esitellä hienot pukumme toisillemme? Olisi omasta puolestani mukavaa tavata edes joku, kun ensikertalainen miittihommissa olen.
 
^Hyvä kysymys (johon en itse osaa vastata, koska tulen joktap suoraan iltavuorosta Tennarille siinä yhdentoista pintaan - kunhan Eru siunaa bussiinehtimiseni)! Osa lienee illan ennakkonäytöksessä, mutta ei se viime vuonnakaan ennakkomiittiä estänyt, varsinkin kun oli hauskempi kiskoa asuja päälle ja liimata partoja kiinni yhdessä eikä erikseen. Muutenhan voisi miitata Kampissa vaikka jossain pubissa, mutta se ei olisi alaikäisille lainkaan reilua, joten toivottavasti jokin etkoresidenssi löytyy!

Mua taas kiinnostais jatkot, jotta saisi sekä fiilistellä leffan jälkeen, eikä tarttisi maksaa taksia kotiin :D
 
Mikäli olen ymmärtänyt: aika monet jonottajista menevät kutsuvierasnäytäntöön, joten varsinaisille etkoille ei ehkä ole tarvetta. Henkisesti olen tähän varautunut (voin tehdä normaalin työpäivän ja mennä sitten kotiin lepäämään ennen teatterille yhdentoista maissa suuntaamista). Henkisesti olen myös varautunut siihen, että jatkot kasautuvat asuntooni. Tosin haluaisin tähän varmistuksen, sillä rappuun on hyvä laittaa taas varoitus naapureille ja mun pitäisi myös varautua fyysisesti siivoamalla.
 
Lisäksi tuohon Arwen UI:n kysymykseen. Kannattaisiko kontulaiset kasata teatterilla yhdistyksen bannerin luokse, jos joku toisi sen mukaan?
 
Kannatan jatkoja, ja kuoron kuuntelua, ja bannerille kokoontumista jos joku sen tuo mukanaan, ja onpas koko homma jo kohta.
 
Pitäisi olla jo nukkumassa. Juna lähtee n. 5 tunnin kuluttua. :| Bannerien olinpaikasta en ole aivan varma. Toinen taitaa ainakin olla Jykylässä, mutta onko toinen Helsingissä. Pitäisikö se tosiaan yrittää saada Tennarille?

Pukuilijat voisimme yrittää kokoontua n. klo 23 ykkössalin edustalle. Siinä on ollut kuvauspiste, jossa pääsee nauttimaan salamavalojen välkkeestä. Samaan aikaan esiintyy myös Another Castle -nörttikuoro (https://www.facebook.com/atanothercastle?fref=photo). Esityksen paikasta ei ole vielä varmuutta, mutta itse ajattelin sen katsoa.

Minä olen liikkumassa kohti keskustaa jo varmaan iltapäivästä ja Tennarille viimeistään klo 18. Hieman pelottaa liikkua yksinään kääpiötamineissa keskellä isoa kirkonkylää. Toivottavasti selviän perille ehjin nahoin.

Olisi ihan mukavaa jos Lehtis päästäisi meidät luokseen jatkoille. Tosin ei ensimmäistä bussia Herttoniemeen tarvitse odottaa kuin tunnin näytöksen päättymisen jälkeen. Yksivaihtoehto jatkoille on tietysti Tennarin viereinen Mäkkäri, joka on auki 05 asti. Sitä tuli hyödynnettyä jontuksen aikana muutaman kerran.
 
Ainakin jonon jälkeen se toinen rollup jäi edelleen Helsinkiin, Micco tai Otak tietänee enemmän..?
 
Ylös