Käärmeen taideprojekteista

Arquen

Hobitti
niin mulla olis ny kauhee hinku päästä jotai piirtää mut olis viälä enemmän motivaatiota jos olisi joku semmone piirustuskilpailu!! piti viimeksikin osallistua mutta jotenkin kun se aihe oli vähän semmonen ni se sitte jäi..
mutta lähinnä tässä aattelin kysellä et olisko siihen paljon muita halukkaita mun lisäks.? siis että onko sitä sitten ylipäätään järkevää järjestää.

mutta tosiaan OLISI kiva jos semmonen järjestettäisiin..

//Steelsheen sorkki otsikkoa kuvaavampaan suuntaan
 
Joo, mikäs siinä oisha jonkinlainen piirustuskilpailu vaihteeksi ihan mukava, kuhan vaan on aihe kohrallaan. ^^'
 
Olisihan se mukavaa piirrellä joku kilpatyö (tai maalailla) ja katsella mihin sijoittuu :p Kunhan aihe inspaa niin ongelmaa ei minulle ole :)
 
:D Jee! Nyt pitäis todellakin olla joku piirustuskilpailu, ku itsekin tekis kovasti mieli päästä piirustelemaan! :D
 
What says you?

Tuli vain mieleeni kirjoitellessani Lukutupaan Tom Bombadilin talosta, että TSH:ta läpi käydessämme suunnilleen joka luvussa tulee vastaan aiheita, joista olisi mukava nähdä piirroksia, ensimmäisenä tulee mieleeni Tom Bombadilin talo - millaisena sen sisältä tai ulkoa päin kukin on mielessään kuvitellut?

Esimerkiksi näin: joka luvusta voisi poimia erilleen yhden (tai useammankin) aiheen piirrettäväksi tai sitten kukin voisi piirtää mitä tahansa lukuun liittyvää. Kiinnostaako?

Tätä nyt ei tarvitsisi välttämättä pitää piirustuskilpailuna, vaan pikemminkin Konnun ja Käärmeen väen mittavana kontribuutiona TSH:n kuvitukseen: jos jatkamme loppuun saakka (ja vielä otamme mukaan Lukutuvassa jo käsitellyt luvut) tulemme tosiaankin kuvittaneeksi koko kuusiosaisen trilogian! Aulën avulla siitä varmasti selviäisimmekin.
 
Re: What says you?

Tik sanoi:
Tätä nyt ei tarvitsisi välttämättä pitää piirustuskilpailuna, vaan pikemminkin Konnun ja Käärmeen väen mittavana kontribuutiona TSH:n kuvitukseen: jos jatkamme loppuun saakka (ja vielä otamme mukaan Lukutuvassa jo käsitellyt luvut) tulemme tosiaankin kuvittaneeksi koko kuusiosaisen trilogian! Aulën avulla siitä varmasti selviäisimmekin.

Musta tämä olisi mahtava idea, jos vain osallistujia riittää. Itse en tosin mikään piirtäjä kylläkään ole. Olisi tosi hienoa katsella ihmisten tekemää TSH-kuvitusta. Olen myös sitä mieltä, että sen sanan "kilpailu" voisi tiputtaa kokonaan pois. Tuollainen kontulaisten "mittava kontribuutio" (mikä sanahirviö!), jossa piirtäjät eivät kilpaile keskenään, tuntuisi jotenkin luontevammalta ja hauskemmalta.
 
Minulla on myös käynyt mielessä epäkilpailullinen piirtojuttu. Siinä olisi pääideana yksinkertaisesti monen piirtäjän osallistuminen kuvan tekoon, eli ensin sovitaan idea, sitten joku piirtäisi pohjan ja lähettäisi sen nähtäväksi, sitten joku toinen ottaa kuvan ja tekee siihen omia lisäyksiään ja niin edelleen.
 
Merrin idea kuulostaa hauskalta, ja saattaisin ainakin vähän elävöittää Tauluseinää. :) Itse olen pyöritellyt mielessäni myös sellaista ajatusta, että Tauluseinälle voisi ehkä ottaa esim. kuukausittaisen (tai viikottaisen, mikäli joku Konnavahdeista/muista aktiivisista on tarpeeksi innokas vetämään tälläistä projektia) teema-aiheen, jolle tehtäisiin esim. topic, jonne kaikki taiteilijat saisivat lähettää omia, aiheeseen liittyviä kuvia. En tiedä, olisiko tämä innostavaa, toivoisin niin, mutta ainakin ne monet, jotka kieriskelevät joskus vaikeudessa päättää, mitä paperille tuhraisivat, voisivat löytää innostusta tuosta aiheesta. (Edellyttäen tietenkin, että se olisi innostava). Aiheet voisivat liikkua tietenkin Tolkienin töissä, mutta myös muita fantasia-aiheita ja miksei arkisempiakin teemoja voitaisiin ottaa esille.

Mutta tässä hieman pohdintaa alkajaisiksi.. miten on, olisiko se edes mistään kotoisin oleva idean raakile? (Merri? :) )
 
Heivataanpa tätä hieman ylöspäin. Ideoita (wanhoja, vanhoja ja uusia):

* TSH:n (tai jonkun muun Tolkien-kirjan) kuvittamista vaikkapa luku kerrallaan (näistä parhaille voisi löytyä käyttöä myös esim. wikissä)
* "Jatkokuvitus" kuten Merri ehdotti, siis jokainen taiteilija lisää kuvaan jotain uutta (tätähän on harrastettu sarjakuvamuodossa tehMiiteissä)
* sama, mutta toteutettuna esim. Photarilla, jossa jokaisen on helppo lisäillä uusia tasoja (olettaen että photari löytyy)
* kuukausittainen teema, kuten Fili Dwarf ehdottaa edellä
* valokuvakilpailu Tolkien-aiheisella teemalla (tälle täytyisi antaa useampi kuukausi aikaa, veikkaan)
* jonkin kirjan kannen kuvitus (tätä kokeiltiin joskus KTK:lla vanhalla foorumilla)

Näistä oikeastaan vain ensimmäinen ja 3 viimeistä kelpaavaat "palkittaviksi" kilpailuiksi (mutta toimivat myös ilman palkintoa) - en tiedä kuinka suuri kannustin jokin pienikin palkinto sitten olisi?

Vapaata keskustelua ja huutoäänestys.
 
Joskus oli puhetta Kontu-seinäkalenterin väsäämisestä. Sitä varten oli muistaakseni tarkoitus järjestää piirustuskilpailu, jonka sadosta parhaat työt olisivat päässeet kalenteria kuvittamaan. Asia jäi silloin aikoinaan puolitiehen, mutta oltaisiinko nyt valmiit moiseen? Kalenterista saisi jopa jonkinmoisen jäsenedun vastaperustetulle yhdistyksellemme tuleville jäsenille! :)
 
Silttiksen idea kuulostaa hyvältä. :) Otettaisiinko kalenteriin yhtenäinen teema, joka liittyisi Konnun aihepiiriin, vai saisiko luovuuttaan toteuttaa vapaasti? Koska kyse on kuitenkin herättelystä, rajoja ei minusta pitäisi asettaa liian tiukkaan, mutta mitäpä muut taiteellisemmat sielumme ovat mieltä? Itsekin uskaltautuisin ehkä tämmöisen kauttaa tekemään jotakin esille, kahtoo sitten jos tämä toteutuu.
 
Vieläkö STS julkaisee vuosittaista seinäkalenteria?

Minä olen valmis aloittamaan photoshop-tenniksen vaikka saman tien. Hieman tosin nyt mietityttää se, että miten tauluseinä tulee toimimaan uudessa (beta)Konnussa - kannattaako projekteja aloittaa ennen kuin saamme uuden (ja toivottavasti paremman) systeemin käyttöön.
 
Ei kannata sitoa tekemisiä minun nykyverkkaiseen koodausnopeuteeni.
 
Tottahan toki olen kiinnostunut kaikenlaisista piirtelyjutuista. (Yritän vaikka harjoitella jotain muuta kuin Paintia, älkää pelätkö.) Jossain yhdistystopiceista se Haltin idea kilpailuttaa jäsenkortin ulkoasu (käsittääkseni?) myös vaikutti ihan toteuttamiskelpoiselta.
 
Jäsenkortti voi olla toistaiseksi vielä aika kaukainen haave, mutta logo yhdistykselle tarvitaan joka tapauksessa, ja sen voisi toki kilpailuttaa. :)
 
Re: piirustuskilpailuista..???

niin olisikin mäkin haluaisin päästä piirtämään jotain todella kivaa rakastan piirtämistä todella paljon. :roll:
 
Logokilpailu!

Ja nythän Verkkoyhteisö Kontu RY:n logo on sitten kilpailutettu. Jos ette ole vielä huomanneet, niin klikatkaahan tuonne kaikki innokkaat.

Logokilpailun topic:
http://www.vihrealohikaarme.com/viewtopic.php?t=5566
 
Kyllä pieni kilpailun tapainen olisi ihan mukava. Ei mitään virallista, vaan joku missä pääsisi vertailemaan omia ja muiden näkemyksiä samasta aiheesta.
 
Ylös