Käärmeen uusi ulkoasu otettu käyttöön

Otin uuden ulkoasun käyttöön

En kuitenkaan pakottanut kaikkia siihen, joten käyttäjät jotka olivat jossain vaiheessa itse vaihtaneet edellisen Vihreän Lohikäärmeen käyttöön (esim. testattuaan Rivendelliä), niin heillä näkyy edelleen kirjautuessa vanha ulkoasu. Samoin rivendelliläisillä on edelleen Rivendell. Tuen noita vanhoja ulkoasuja ehkä vielä jokusen tovin ihan vain sen takia, että ne toimivat varmasti myös vanhemmilla selaimilla.

Seuraavaksi: nimeänkö ulkoasut järkevämmin diktaattoriperiaatteella, vai haluatteko itse sanella, millä nimellä edellinen Vihreä Lohikäärme kulkee ja minkä niminen tämä uusi ulkoasu voisi olla?
 
Minun puolestani voit käyttää diktaattorin nimeämisvaltaa, ellei joku keksi uudelle ulkoasulle uutta nimeä.


Tykkään tästä uudesta ulkoasusta kovasti: tämä on erittäin selkeä ja toimiva:). Niin - ja näyttää toimivan iPadillä mainiosti. Tosin vanhakin toimi hyvin.
 
Lumia 720:lla toimii hyvin. Uloskirjautumislinkki/kuvake on vaan suhteettoman suuri, kun vertaa avatarin kokoon.
 

Liitetiedostot

  • wp_ss_20140614_0001.png
    wp_ss_20140614_0001.png
    125,1 KB · Katseluja: 325
Minun vanhalla Galaxy Tabillani näyttää ihan kivalta. Melkein kaikki näyttäisi sopivan näytölle, lukuunottamatta ketjuja, joissa on viesteissä videoita. Eli Youtubesta musiikkia -topicissa joutui taas skrollaamaan sivuttain. Myös viestien kirjoittaminen on yhä aika kökköä. Harvoinpa toisaalta käytän foorumia tabletilla pikaista selailua enempää.

Kiva, että sivun alalaidasta pääsee kohtalaisen nopeasti takaisin etusivulle. Olen kaivannut sitä tässä nykyisessä Käärmeessä pitkään, erityisesti tabletilla selaillessa. Tässä raihnaisessa täppärissä nimittäin käy yleensä niin, että kun innoissaan skrollailee sivua ylöspäin nopein pyyhkäisyin, yläreunan tullessa vastaan sivu pomppaakin takaisin alas. Mutta tämä vehje tekee kaikkea muutakin outoa...

Minä muuten vähän vastustan tuon Käärme-lyhennyksen käyttöä yläpalkissa. Koen, että se on puhekielinen lyhennelmä, joka voi hämmentää uudempia kontulaisia. Jos tulisi tänne ihan uutena, niin ei välttämättä heti hoksaisi, mitä Käärme oikein tarkoittaa. En tiedä sitten, kuinka nopeasti sen merkityksen oppii, mutta joka tapauksessa kaikissa edustavissa etusivun jutuissa pitäisi minusta olla viralliset nimet.
 
Se väittää, että olisi yksi hyväksymätön keskustelu huoneessa. Sellaista ei vaan siellä missään näy. Veikkaan että tietokannassa on vain jokin virhe (ylimääräinen rivi tms.), mutta en ole jaksanut alkaa kahlata sitä läpi.

Dracaena: olin aiemmin tilanpuutteen vuoksi joutunut laittamaan lyhyemmät nimet linkeille puhelinkoossa, mutta linkkien vähentämisen jälkeen ne nyt taas mahtuu täyspitkinä, joten vaihdan tämän aikana niihin lukemaan kokonimet.
 
Mua jostain syystä ahistaa ihan älyttömästi marginaalien puute. Taustastaan selkeästi irtonaisella keskustelulaatikolla on hirveän ahtaat oltavat, kun tekstit ja napit ja avatarit on niin lähellä reunaa.
 
Siistin jo aavistuksen tätä keskustelunäkymää, mutta en vielä varsinaisiin viestien laatikoihin koskenut. Saa nähdä onko ensi viikolle jäänyt yhtään energioita talteen. Laatikoiden ja vipstaakkeleiden määrä tulee vähenemään. Tai ainakaan niitä ei ole kokoajan näkyvillä hirveää läjää, kuten ennen.
 
Jasdril: Oma tunnus > Muokkaa asetuksia > Perinteinen viestien asettelu

Tämä palauttaa asetuksen, jossa tekstillä on kapeampi alue, koska käyttäjätiedot näkyvät vasemmassa laidassa.

Varmaan tänään jaksan vihdoin säätää vähän enemmänkin näiden keskustelulistausten ulkoasua. Säilytän tuon toiminnon ja saatan jopa jaksaa tehdä sellaisen toiminnon, jossa asetusta voi vaihtaa lennossa, ettei tarvitse noin vaikean reitin kautta käydä.
 
Etusivulta löytyy huonelistauksen lopusta Merkitse kaikki luetuksi.

Yksittäisten huoneiden ja viestien merkkaamista suoraan etusivulta en ole vielä ehtinyt tuoda takaisin. Siellä taisi myös olla bugi, että etusivun viestit näkyvät lukemattomina, vaikka kaikki on merkattu luetuksi.
 
Uuden ulkoasun nimi on nyt Mukautuva Majatalo.

Vanhat ulkoasut kulkevat nyt nimellä Konnun vihreä ja Rivendell. Ne roikkuvat mukana niin kauan kunnes niiden ylläpidosta tulee liian työlästä.


En jaksanutkaan sitten vielä alkaa kajota viestien ulkoasuun, mutta sen sijaan säädin viestien jälkeen olevia asioita kuten pikavastauslaatikkoa ja samankaltaisten keskustelujen listaa. Nyt niistä luulisi olevan huomattavasti vähemmän visuaalista häiriötä silmille. Otin niin paljon turhaa tekstiä pois kuin vaan pystyin.

Tämän lisäksi siirsin keskustelujen tilaustoiminnon lähelle Vastaa keskusteluun -nappulaa.
 
Ööääöö, onko ihan tarkoituksenmukaista että etusivulla topikkia klikatessa näen vain yhden uuden viestin kerrallaan? Tai että pitkä otsikko vähän saa huoneen menemään piiloon etusivulla?
 
Amroth: onnistuuko kirjautuminen tältä sivulta:
http://keskustelu.kontu.info/member.php?action=login

Jasdril: näetkö siis yhden viestin ja sen alla listan muiden viestien otsikoita? Olet laittanut keskustelupuun päälle, vaihda takaisin listaukseen. Asetus on löydettävissä keskustelusivujen lopusta pikavastauslaatikon alapuolella.

Otsikoiden suhteen olen vielä ollut laiska kun voivat vuotaa pystysuunnassa liian korkeiksi puhelinkokoja isommilla laitteilla.

Muissa uutisissa: uudistin hieman pikavastauslaatikon ulkoasua isommilla laitteilla: se vie pystysuunnassa vähemmän tilaa eikä ole enää keskitetty. Puhelimissa taas näkyy kuten näkyi aiemmin. Tämän lisäksi kirjoittelin tekstejä päähuoneisiin (joihin harvemmin kukaan kulkeutuu), eli J. R. R. Tolkien ja Majatalo sisältävät nyt yleiskuvauksen kaikista sisältämistään huoneista.
 
Ylös