Käsityöt ja askartelu

Keskustelu huoneessa 'Pöytä', aloittanut Steelsheen, 23.10.2006.

1. Shacklebolt

Shacklebolt Poppanainen

Taidanpa tietää, mitä otan tekeille Korpinkynsi-villasukkien jälkeen...

2. Dracaena

Dracaena Raseena

Tein ystävälleni joululahjaksi maalatun lasipurkin. Olen tehnyt niitä ennenkin (ja samalla olen kerännyt vuosikaudet erilaisia lasipurkkeja nurkat täyteen), mutta aluksi tein vain akryyliväreillä. Sitten ostin oikeat lasimaalit muutama vuosi sitten, enkä heti oikein hallinnut niillä maalaamista ja tein pari melko rumaa. Nyt kerrankin onnistuin näiden värien kanssa ja oli vaikea luopua purnukasta. :) Täytin sen vielä hyvällä teellä.

Ohuen, siistin viivan tekeminen on aika vaikeaa, mutta joulupukki toi onneksi uusia siveltimiä. Edelliset hapsottivat. Värejäkään en oikein koskaan onnistu sekoittamaan niin kuin olen ne ajatellut.

Kunnolliset lasimaalit kestävät pesua ja hankausta paremmin, mutta ei noita voisi kokopäivää tehtailla ilman kunnon ilmanvaihtoa. Se liuottimen haju pehmittää aivot.

Nuo myös ovat läpikuultavia, toisin kuin akryylivärit, ja lienee makuasia, kummasta pitää enemmän. Varmaan lasimaaleissakin on läpinäkymättömämpiä. Akryyleissä oli se etu, että niitä oli ennestään ja ne ovat vesiliukoisia.

lindëalda, Gretchen, Elenie ja 14 muuta tykkäävät tästä.
  3. Dracaena

Dracaena Raseena

Sain muutama viikko sitten valmiiksi ensimmäisen neulakinnasparini. Tai no, ne olivat monta viikkoa viimeistä kirjailua vaille valmiit. Mutta tältä ne näyttävät:

Toinen lapanen taitaa olla pitempi kuin toinen ja kärjistä tuli muutenkin turhan pitkät. Ja tuo kämmenselän kuvio... Miten se olikin niin vaikea, tein sen noin kolme kertaa uusiksi ennen kuin se näytti edes suunnilleen siltä miltä piti. Lopputulos on nytkin aika nolon mongertava, mutta olkoot.

Punainen lanka on jotain Novitan kierrätysvillaista, tuo valkoinen taas itse kehräämääni (ks. muutama viesti aiemmin). Aika kiva yhdistelmä. :) Molemmat langat tosin ovat ehkä vähän turhan ohuita ollakseen juuri kinnasneulailuun parahultaisia. Mutta pidän kintaiden alla ohuita neulesormikkaita.

Liitetiedostot:

douv, masamune, Steelsheen ja 5 muuta tykkäävät tästä.

Jaa tämä sivu