Käydäänkö läpi historian tärkeitä hahmoja?

Yritän saada Arwenin ja Elrondin tässä alkuviikosta näkyviin. Siirretäänkö tämän kuun sivuosa myöhemmäksi vai jätetäänkö kokonaan pois vai miten tehdään?
 
Joudun valitettavasti toteamaan että en välttämättä kykene kirjoittamaan Elrondia ja Arwenia tällä viikolla. Jos joku muu tahtoo tehdä sen niin saa tehdä tai siten siirrän senkin myöhemmäksi.
 
Hei, otukset!!! Onko ajatus kuopata koko homma toistaiseksi/kokonaan vai onko alustuksia edelleen tulossa? Haluaisin vaan tietää miten paljon suunnittelen ja stressaan noita omia tulevia/siirtyviä?

Onko tahti liian tiheä? Tai liian harva? Kehitysehdotuksia, koska homma ei selvästikään toimi näin.
 
Kyllä minä olisin edelleen mukana. Mistä tulikin mieleeni, että sehän on marraskuun ensimmäinen maanantai, eli kuukauden sankari vuorossa. Ja ellen väärin muista, niin se olisi sitten vielä vapaana. Voisin ottaa jo aiemmin mainitsemani Sam Gamgin, ja tehdä siitä alustuksen niin nopeasti kuin ennätän, tavaramerkikseni noussutta korkeaa laatua tietenkään unohtamatta. ;)
 
Heipähei! Olen pahoillani että omalta osaltani tässä projektissa on ollut töppöyksiä. Minä ja minun kotkani. Selityksiähän aina riittää, jostain syystä koneeni on poikotoinut tänne tuloa, samoin kuin muutamia muita sivustoja, en oikein ole saanut selville miksi. Nyt kun pääsin läpi, ajattelin vain kertoa että teoriassa olen mukana, mutta ei nyt liikoja kannata varaani laskea ja samoin pahoitella vähäistä osallistumistani hienoon projektiin. Kotkat voivat edelleen laskeutua jossain vaiheessa.. ehkä lähempänä joulua niin saan systeemit toimimaan. :)

Enkä osaa oikein kommentoida onko tahti sopiva, vai mikä mättää, kun en ole oikein pystynyt/ehtinyt osallistumaan. Pahoittelen sitäkin.
 
Fëanor viivästyy ainakin hitusen. Yritän parhaani, mutta aika ei vaan riitä ja vielä on viime hetken panikointeja kaikenmaailman tarpeellisten ja turhien projektien välillä. Huhhei. Pahoitteluni joka tapauksessa ja jos mitään ei ala kuulumaan toki voi potkia persuksille, mutta yritän saada jotakin aikaan ennen vuodenvaihdetta...
 
Mitenkäs projektin jatko? Pidetäänkö tolkieniton tammikuu vai jatketaanko samalla linjalla heti vuoden vaihduttua? Mielestäni tähän asti tahti on ollut suhteellisen hyvä, nyt tarvittaisiin lähinnä lisää alustajia, ettei rasitus kohdistu liikaa ykkösnyrkkiin. Jonkun verran on tullut myöhästymisiä ja peruuntumisia, muttei mielestäni mitenkään mahdottomasti.

Itse pystyn hoitamaan varmaankin noin yhden alustuksen kuukaudessa niin, ettei tule vielä työn tuntua. Mutta mieluummin tietysti seuraisin muiden uurastuksen tuloksia...
 
Minusta katsotaan tuleeko alustuksia. Minullahan on Arwen ja Elrond takataskussa ja jollain muullakin oli joku siirrettävä. Pitäisi taas alkaa markkinoida, mutta kuukauden lomakaan ei haittaisi yhtään. Voisi sen ajan käyttää mainostamiseen.
 
Ai niin, ensi maanantaina oleva joulukuun Kuukauden sivuosa on vielä vapaana. Tekeekö tmdoob siihen kohtaa alustuksen kotkista, vai julistetaanko se vapaaksi riistaksi? Jos siihen kohtaan ei saada muuta täytettä, voisin väsätä kyllä alustuksen Parannuksen tarhan yrttimestarista. Sain nimittäin kirjoitetuksi Kuukauden tiimin Lukitarista ja Sauronista juuri äskettäin... Siten tulisi kolme perättäistä alustusta eli hattutemppu. :)
 
Ilmoitettakoon, että Yrttimestari on nyt valmis julkaistavaksi, jos tarvetta löytyy... Mutta varmaan Tolkieniton tammikuu on edessä, kun uusia innokkaita alustajia ei ole toistaiseksi ilmaantunut. No, joulukiireet ja kaamos painavat päälle, ymmärtäähän sen.

Itse olisin toki edelleen tässä projektissa mukana, ja oikeastaan tämä alustaminen on aika mukavaa puuhaa. Tulee paneuduttua aina johonkin hahmoon vähän tarkemmin ja keksii uusia kysymyksiä. Että suosittelen kokeilemaan! :)

edit: Koska kotkista ei ole kuulunut mitään, pistän Yrttimestarin joulukuun sivuosaksi.
 
Jos projektia jaketaan vielä vuodenvaihteen jälkeen (ja jos se minusta on kiinni, niin jatketaan), ottaisin mieluusti Kuukauden tiimiksi Ison Tappeluörkin ja Vainuajan, jotka esiintyvät TSH:n kuudennen kirjan luvussa II Varjojen maa. Tarkoitus olisi tehdä alustukseksi kriittinen diskurssianalyysi näiden käymästä vuoropuhelusta.

Edit: Ja mainittakoon kiinnostuksistani myös
Kuukauden sankari: Gimli Glóininpoika
Kuukauden konna: Bil Imarre
Kuukauden sivuosa: Fredegar "Pulla" Bolger
 
Kuulostaa hienolta että joku innokas löytyy :) Minulla uupuu edelleen se lupaamani Arwen ja Elrond. Olen edelleen halukas alustamaan sen, mutta ehkä systeemiä pitäisi vähän muuttaa... Voisikohan kuukauden kunkin viikon nimetä kuten nytkin jollekin teemalle (eli ei muutu) ja sitten täällä nopein ja ahkerin hihkaisisi että teinpäs tällaise! Tai että teen huomiseksi tällaise!? Ei sitoisi varsinaisesti ketään, mutta antaisi kaikille mahdollisuuden. ja tuskin hirmuista hinkua tulisi kuitenkaan. Ja voihan sitä toki edelleen sopia täällä jos joku tahtoo erityisesti varata jonkun viikon, mutta ehkä tuollainen liikkumavara ja turhan stressin poisjättäminen helpottaisi. Tuskin jonkun viikon tyhjäksi jääminen mitään haittaisi. Vai?
 
Voitaisiin tietysti kokeilla, miten tällainen vapaampi järjestely toimisi. Ehkä tämä vanha systeemi on ollut turhan jähmeä ja tuonut vain yhden aikataulutettavan asian lisää. Toivotaan, että lisääntynyt vapaus saa kontulaisten luovuuden puhkeamaan uuteen kukkaan, mutta jos näin ei tapahdu, niin palattakoon preussilaiseen kuriin.

Aivan täysin en varaamisjärjestelystä haluaisi luopua. Olisi perin ikävää, jos useampi kontulainen kirjoittaisi vaikkapa kuukauden sankaria toisistaan tietämättä ja tuotoksien valmistuessa jotkut huomaisivat alustuksensa siirtyvän parin kuun päähän.

Ehkä voitaisiin sopia niin, että tietyn viikon varaaminen käynnistyisi vaikka edellisenä sunnuntaina klo 12:00. Silloin varaaja tietäisi aina melko hyvin, kuinka kiireiltänsä ehtii alustusta rustaamaan. Lisäksi tämä toisi mukaan jännityselementin, koska ikinä ei voisi olla varma vuoron saamisesta. ;)
 
Ja jonkun pitäisi varmaan täällä huudella että onko nyt sankari, sivuosa, tiimi vai konna viikko tulossa.Voisihan se vasraaminen alkaa vaikka edellisen viikon lauantaiaamuna? Silloin ehtii vielä rustatakin jotain jos ei halua varastoo tehdä.
 
Laitoin huvikseni aloitusviestiin linkit toteutuneisiin keskusteluihin. En puuttunut uusiin varauksiin.
 
Varaaminen voisi tosiaan alkaa aina edellislauantaina klo 12:00, niin kenenkään ei tarvitsisi herätä kohtuuttoman aikaisin varauspuuhiin ;) ja aikaa olisi reilusti viralliseen h-hetkeen eli seuraavaan maanantaihin.

Käynnistetäänkö kokeilu heti vuodenvaihteessa? Sinilakin Fëanor voisi kenties aloittaa vuoden 2012 kuukauden sankarit... Ensimmäinen varauskierros alkaisi siis 31.12.2011 klo 12:00 ja ensimmäinen kuukauden sankari ilmestyisi (toivottavasti) maanantaina 2.1.2012.

Olisi tietysti mukava saada vielä muutama lisäkommentti tästä muutoksesta ennen sen toteuttamista...
 
Olisi tosiaan. Joulukiireet vain vienevät väen aikaa. Minusta tuo kuulostaa hyvältä. Se vaan vaatii panosta että huutelee mikä viikko on menossa ettei kaikkien tarvitse itse seurata. helpottanee asioita. Tai sitten jakaakin että on sankarien kuukausi ja sivuosien kuukausi ;) helpompi seurata missä mennään.
 
Ai niin... Sankariviikko olisi jo alkanut, mutta innokasta alustajaa ei vielä kuulu. Nyt olisi joka tapauksessa hyvä hetki kokeilla tolkienistista tekstintuotantoa, hihkaiskaa jos vuoro kelpaa.

Ja sitten ilmoitetuista alustuksista. Mitenköhän Sinilakin Fëanor mahtaa edistyä? Tai saisimmeko vielä tavata tmdoobin Kotkat? Entä Jaamarin esittely Arwenista ja Elrondista?

Ensi viikkona olisi sitten kuukauden konnan vuoro. Pitää yrittää mainostaa sitä heti lauantai-aamuna.
 
Ylös