Käytätkö housuja kotona?

tombanius

Kontulainen
Tässä on tulenpalava aihe, josta aina pitää olla naama punaisena kun joku läheinen kertoo.. mutta olin onnekseni kerran tilaisuudessa jossa selvisi että suuri enemmistö siellä ei käyttänyt housuja kotona.
Joten, selvitetäänpä ainakin kontulaisten tilanne.
Jos olet enemmän housuitta kuin housujen kanssa vastaa En.. ja toisinpäin. Muistakaa tunnustaa sukupuolta, naiset luultavasti käyttävät huomattavasti enemmän taustatietojen pohjalta.

Itse en pahemmin käytä, epämukavaa sekä sitten ne likaantuu ja nuhraantuu turhaan. Äänestäkää :grin:
 
Hehehe. Aikamoinen threadi.

Äänestin että en käytä ja olen nainen.. ei kun siis en käytä ja olen mies. :p

Todellisuudessa asia on niin, että riippuu hyvin paljon ilmasta ja mielenlaadusta miten on. Onhan se toki monesti helpompaa juoksennella kotosalla bokserit jalassa, varsinkin kesällä.

Näin talvella kuitenkin tulee pidettyä farkkuja tai vähintään verkkareita edes kokoajan kotonakin päällä kun on sen verran viileämpää.
 
Kämppä on jokirannassa, ja kun pohjoisesta tuulee, täällä on kylmä. Joten kyllä, olohousut ja villasukat ovat välttämättömät.
 
Tuleehan noita käytettyä, kun ei niitä ilman kehtaa juoksennella, koska täällä asuu muitakin ihmisiä. :p
 
Min olen sellainen vilukissa etten voisi kuvitellakaan olevani ilman housuja. Sukistakaan en luovu kuin kesähelteillä~ Muutenkin tuntuisi jotenkin kummalliselta kekkaloida ilman jonkilaisia vaatteita, en tiedä miksi. Asun kyllä yksin joten alastonna olemisesta ei ainakaan kukaan muu häiriintyisi, mutta itseäni kylläkin häiritsisi oma alastomuuteni : D
 
Kuten aiemmat kirjoittajat ovat huomanneet, lämpötila vaikuttaa huomattavasti. Suomen kesä lannistaa sinnikkäänkin nudistin. Onneksi kuitenkin asun talomme alakerrassa yhdessä leivinuunin kanssa. Lämpöä riittää talvisinkin. <3

Yleensä kuitenkin hengaan housut jalassa, koska pikkuveljelläni on aktiivinen sosiaalinen elämä ja paljon kavereita kylässä. Illemmalla ennen esim. suihkuun tai nukkumaan menoa saatan heilua vaatteitta pidemmänkin aikaa.

Apropoo kesämökki. Hyönteisten ja isovanhempien kummaksuvien katseiden takia naku-utopia jää sielläkin paljolti toteutumatta. Haluaisin näin lopuksi huomauttaa, että hame on paljon viileempi asuste kesäisin kuin housut.
 
Joskus vaihdan housuista/hameesta collegehousuihin, toisinaan viskaan ne kokonaan pois, mutta silloinkin jää sukkahousut. Fleeceviltti kulkee aina mukana talossa.

Ähh, kotona saattaa tehdä mitä vain piristääkseen itseään. Räikeän pinkit sukkahousut, miesten t-paita ja kruunu ei ole tässä talossa outo ilmestys. Sitä on sitten hauska mennä avaamaan ovea...

Mutta kyllä minusta kotona saa pukeutua niin kodinomaisen rennosti kuin itse haluaa. Kotini on linnani.
 
Boksereissa hengailen ihan kovimpia talvipakkasia lukuunottamatta. Toki päällä on vilpoisella säällä myös teepaita ja pitkähihainen ja jalassa nilkkasukat ja niiden päällä polvipituiset villasukat. Mutta housja en jalkaan vedä ennen kuin on pakko, ilman on paljon mukavampi ja nuohoan niin paljon lattialla (minulla oli sen verran pieni huone lapsuudenkodissa että annoin kenkää pöydälle ja tuolille lisää tilaa saadakseni ja olen siksi tottunut lukemaan, piirtämään etc. lattialla) että housut vain kuluisivat ja likaantuisivat turhan päiten.
 
Tämä topikki on hyvää vauhtia luisumassa listauksen puolelle. Jos oikeata keskustelua aiheesta ei löydy, niin lukko heilahtaa.
Vaikka Kulmikas olisi miten vapaamuotoinen alue tahansa, niin keskustelun tunnusmerkit tulee kuitenkin täyttyä. Jos kaikki käyvät vain kertomassa ovatko housut jalassa vaiko eivät, niin listaustahan se on.

Tarkkailen tilannetta. :wink:
 
Samooja sanoi:
Tämä topikki on hyvää vauhtia luisumassa listauksen puolelle. Jos oikeata keskustelua aiheesta ei löydy, niin lukko heilahtaa.

No yritetään. Kyllä, käytän housuja kotona. Aina. Syynä on paitsi lämpötilan alhaisuus, myös se, että pidän housuista. Ja vaatteiden käytöstä muutenkin. En ikinä hengailisi alasti edes yksinäni. Ja oleskelen yleensä samoilla vaatteilla kotona kuin koulussakin (paitsi jos lahkeet kuraantuvat, niin sitten vaihdan toiset housut). Onko niin, että nykyään ihmiset käyttävät kodin ulkopuolella niin epämukavia ja virallisia vaatteita, että kotona ollessa halutaan olla alasti tai jossain kalsariasuissa? Onhan paljon hienoja jakkupukurouvia, jotka kotiin tullessaan potkaisevat korkokengät jalasta, riisuvat puoli kiloa koruja ja kiristävän hameen ja hengaavat pelkillä sukkahousuilla. Koti on siis nykyään ainoa paikka, jossa saa olla oma itsensä.

Minä en tätä ketjua aloittanut..
 
Kinkkinen kysymys, sillä ensin pitäisi määritellä että mitä tässä tarkoitetaan housuilla.

Mielestäni housut ovat vaatekappale jossa on kolme reikää (yksi suurempi ja kaksi pienempää), ja joka puetaan ylle alakautta. Täten bokserit yms. luokittelisin housuiksi. Ja tällöin housuttomuus todella olisi erikoinen elämäntapavalinta, jota en ainakaan itse suosittele pidemmän päälle. Nahkasohvissa ja puisilla keittiön tuoleilla ainakin on kurjaa istua paljaalla peffalla.

Mutta epäilen että tätä kysymystä on tulkittu niin että kyse olisi nimen omaan päällyshousuista eli varsinaisista housuista (verkkareista, farkuista tms.) Tämän kaltainen housuttomuus lienee kovin yleistä.. ainakin minun tuttavapiirissäni. Talvisinkin selviää "housuitta" kun käyttää pitkiä välikalsonkeja tai miksi niitä ikinä haluaa kutsuakaan. Todella miellyttävä kotiasuste -suosittelen. Kesäisin voi käyttää vähän lyhyempää kun tarkenee.

Hmm.
 
Mortal Illusion sanoi:
Onko niin, että nykyään ihmiset käyttävät kodin ulkopuolella niin epämukavia ja virallisia vaatteita, että kotona ollessa halutaan olla alasti tai jossain kalsariasuissa? Onhan paljon hienoja jakkupukurouvia, jotka kotiin tullessaan potkaisevat korkokengät jalasta, riisuvat puoli kiloa koruja ja kiristävän hameen ja hengaavat pelkillä sukkahousuilla. Koti on siis nykyään ainoa paikka, jossa saa olla oma itsensä.

Syy taitaa kyllä olla ihan toinen. Yleensä muut kuin kotivaatteet ovat sen vertta "parempia ja hienompia" ettei niitä viitsitä kotono nuhrata. Pestä ja silittäähän ne aina voi, mutta käyttö, pesu ja muu vaatteiden huolto yleensä nukkaa tai muuten pilaa vaatetta. Itse en esimerkiksi pidä polvipusseista housuissa ja niitä tulee väkisinkin kotona, kun oleilee mitä ihmeellisemmissä asennoissa. Siksi minulla on erikseen kotihousut. Ruuanlaitto tai muu tekeminen voi myös sutata vaatteen, joka sitten tarvii taas pestä.
Kotivaatteissa en edes kauheasti koe olevani oma itseni, mutta en hienoja/kivoja vaatteita viitsi ostaa kotikäyttöön, kun vanhoista rievuista löytyy ihan päällä pysyviä ja lämmittäviä kappaleita.


Itse housujen käyttöön en oikeastaan osannut vastata. Kesäisin olen lähes aina ilman päällihousuja kotona, mutta talvisin löytyy housut jalasta usein. Kuitenkin saunan jälkeen tulee aina oltua pitkään ilman.
 
Viittasin nimenomaan siis, päällishousuihin tai collegehousuihin, siitä kevyemmät kalsongit ja kalsarit olisivat housuttomuutta.
 
Juu, no näin minäkin asian ymmärsin, että siis puhutaan päälyhousuista. Ei tässä Aatamin-asussa juoksentelusta ollut puhettakaan. Tosin mistä sitä tietää vaikka jotkut sitäkin harrastaisivat. :p
 
Viime kesänä, kun Forodwaithissakin oli kuuma kuin alakerrassa ja privaattiosat hikoili ja hautui, käytin kotosalla muutamana iltana vaimon ihanohutta rantahametta :) . Oikein miellyttävä kesäasuste ja genitaalit pysyi naapurien silmiltä suojassa.

Hulluna ne on pitänyt aina joten vaikka ovatkin bonganneet Detrituksen hameeseen pukeutuneena niin... no, sittenhän bongasivat.
 
Mortal Illusion sanoi:
Onko niin, että nykyään ihmiset käyttävät kodin ulkopuolella niin epämukavia ja virallisia vaatteita, että kotona ollessa halutaan olla alasti tai jossain kalsariasuissa?
Minulla ainakin syy vaatteiden vaihtoon on sää. Kun tulee <a href="http://www.lasvegasgolf.com/images/features/michelin-man.jpg" target="blank">michelinmiehen</a> näköisenä ulkoa, on kiva ottaa vähän päällimäisiä kerroksia pois.
 
Olen yleensä kotona täysissä pukeissa, varsinkin nyt kun asun huonosti lämmitetyssä soluasunnossa, mutta myös kotonakotona lämpimässä omakotitalossa. Ilman housuja (/hametta) on jotenkin sellainen tunne ettei ole "valmis". Jos jotain sattuisikin tapahtumaan, haluan olla toimintavalmiudessa välittömästi (huolimatta siitä etten varmaan ikinä ole joutunut lähtemään kotoani täysin ex tempore. Mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin unelmien prinssi koputtaa ovelle). Poikkeuksena: jos menen suhteellisen myöhään suihkuun, saatan hengata loppuillan kylpytakissa.

Menen yleensä kouluun farkuissa ja olen samoissa farkuissa myös loppupäivän jos ne eivät ole märät/likaantuneet. Olen liian laiska vaihtamaan erikseen mitään kotihousuja, eivätkä farkut ole mielestäni ylettömän epämukavat päällä.
 
Kyllä käytän housuja kotona, mutta vain ja ainoastaan kotona! En ole esiintynyt "julkisesti" housut jalassa varmaan kymmeneen vuoteen kuin noin 5 kertaa (OK, liikuntaa harrastaessa joskus, mutta esim. keilailut hoidetaan hameessa). Kotona ollessani notkun pyjamanhousuissa tai oloasussa tai jossain muussa, jossa ei ihmisten ilmoille olisi menemistä. Muualla käytän siis aina hametta. Onko muuten ketään muuta, jolle housut ovat vain ja ainoastaan kotiasu?
Jostain syystä kotiin päästyä tulee aina vaihdettua vaatteet, ihan juuri sen takia etteivät "muut" vaatteet likastu (kotona kun esim. siivoaa yms. sellaista, jossa vaatteet saattavat likastua).
 
minulle ei tulisi mieleenikään olla huosuitta kotona. vaikka asuisin yksinään niin minä luulen että käyttäisin silloinkin, sillä farkut ovat minusta mukavat jalassa.

usein muuten ihmiset puhuvat että tuntevat olonsa vapaammaksi ilman housuja. minä tosin en ymmärrä miten huosut vaikuttavat siihen miten vapaalle itsensä tuntee. joten jos täällä sattuu olemaan ihmisiä jotka sen vuoksi ovat pitämättä niin voisiko mitenkään valaista minua tässä asiassa?
 
Kyllä, housut jalassa kotona ollaan. Tosin minun on suorastaan pakko vaihtaa esimerkiksi farkut heti koulupäivän jälkeen rakkaisiin kotihousuihin, eli collegehousuihin. Kuusi tuntia farkuissa on melkein maksimi, ehkä sen takia omistankin vain yhdet farkut... :wink: Jotenkin muutenkin kotona kaikki vaatteet suttaantuu enemmän kuin koulussa tai muualla, siksi on kiva vaihtaa kotivaatteet, joiden kanssa ei tarvitse niin pelätä vaikka maidon kaatumista syliin :D Kesällä tietenkin tulee oltua lyhyemmissä housuissa (shortsit ja caprit), hametta tulee käytettyä harvinaisen vähän, korkeintaan juhlissa ja kovalla helteellä. Pienempänä en suostunut edes käyttämään kunnon housuja, päiväkodissakin olen hiippaillut mekossa/hameessa ja alla pakkasella kalsarit.
 
Ylös