Kaikkien aikojen paras peli?

Kaikkien aikojen paras peli on luonnollisesti Sakarin Villapaitapeli.
Jännittävä pelikokemus.. :p

Eimutta aivan tosissaan, tällä hetkellä suosikkipelini on BloodRayne 2 Xboxille, vaikka se hajotettiinkin pikkuveljeni toimesta aikoja sitten.

Siinä ei ollut mitenkään nerokasta juonta, eikä se ollut edes kovinkaan pitkä, mutta se on silti lempipelini, koska vampyyrillä muiden vampyyrien ym. mätkiminen ja verenjuominen on vain jotenkin niin kivaa.

Toinen lempipelini on alkuperäinen Baldur's Gate: Koukutti jo heti ensimmäisestä kerrasta lähtien, siinä vain oli sitä jotain. Juonikin oli upea, ja tekemistä riitti. Ikävä kyllä en ole peliä voinut pelata läpi, sillä se ei toimi ollenkaan tällä hetkellä, mutta suurimman osan olen pelannut poikaystäväni luona.

Baldur's Gate oli myös ensimmäinen peli, joka opetti minulle epäluuloisuutta, sillä jouduin täydellisesti huijatuksi pelin alussa
Friendly Arm Inn:iin mennessä, kun se mies tuli kertomaan, että "I'll show you to your friends"
, ja sitten *puff*, olinkin kuollut. :p
 
Apua ihan loistava tuo villapaitapeli :'DDDD

Minä olen ollut penskasta asti pc-ihminen ja siis pelannut vain ja ainoastaan pc:llä (koska porukat oli sitä mieltä että jos on tietokone niin mitä tekee millään konsolilla). Pelasin siis silloin kaikki mahdolliset tasohyppelyt ja joitain Ultima-roolipelejä, Doomit, Wolfensteinit, mitä näitä nyt oli...

Nuo ei nyt kuitenkaan hirveästi ole ikinä koskettaneet, toimineet lähinnä tappamassa aikaa. WORMSit on kuitenkin olleet hurjan hyviä viihdyttäjiä: monipuolista lahtaamista ja tekemistä monelle. Myöhemmin sit ihastuin Heroes of Might and Magic .. öö varmaan kolmoseen, josta tykkäsin ehkä eniten nättien fantasiahirmujen takia.

Sain koneelle myös FF VIIIn, ja tykkäsin siitä todella paljon, vaikken koskaan päässytkään loppuun asti naarmuuntuneiden levyjen ja liian herkän lukijan takia. FF-ihkutusta en osaa perustella, mutta tarvitseeko sitä?

Tällä hetkellä uusi rakkauteni on ikioma PS2, ja olen koukussa FFXään ja Guitar Heroon. (pikkuisen singstariinkin) Kun käy jo koulussa ja töissä, ei ole ihan äärettömästi aikaa pelata, eli kaikki pelit riittää pidemmäksi aikaa ja olen siitä ihan iloinen.

Guitar Hero oli liian helppo Easyllä mutta tuntuu ainakin toistaiseksi liian vaikealta Mediumilla, ehkä tämä kertoo siitä että olen kiipparisti henkeen ja vereen. Kuitenkin tuttujen kappaleiden tiluttaminen on hurjan hauskaa ja odotan riemulla joulua ja gh-skaboja pikkuveljen kanssa.

Nyt alkaa mennä jo niin pitkäksi, että todetaan loppuun all-time-favouritet, jotka on siis FF8, Wormsit ja Mortal Kombat. (edelleen pc-ihmisenä MK Tekkenin sijaan, vaikka nyt Tekken5:sta hakanneena tuen kyllä sitäkin)
 
Joo, kyllähän muhunki noi lotr bfme uppoaa. PS2 ehdottomat lempparit on RE4 ja Okami... noitahan mä yleensä pelailen, mutta tällä hetkellä eniten pelailen L4D (left 4 dead). Elikkä sitä kannatan.

Ksu edit: ei pelkkää listausta, vaan perusteluita myös, kiitos!
 
Minä mieltäisin tällä hetkellä parhaiksi Elder Scrolls IV: Oblivionin. Laaja pelimaailma, loputon laajennettavuus modien avulla ja niin upea pelimaailma tarinoineen lyö kaikki muut aika lailla.

Total War-pelisarjan voisin myös ajatella parhaaksi strategiapelien puolelta. Visuaalisesti tajuttoman upeat pelit saavat kylmät väreet aikaan suurissa joukkotaisteluissa.
 
Total Warit ehdottomasti! Puistattaa, että unohdin aikaisemmin. Itse omistan Rome: Total Warin ja se kuuluu pelieni ehdottomaan kärkitrioon. (Rome: Total War, Age of Empires III ja The Battle for Middle-earth II)
 
No jopas on, minä en ole tähänkään topikkiin kirjoittanut aikoihin. Age of Empires 3 on kyllä edelleen kärkisijoilla, mutta uusina tulokkaina tulevat jo monesti hehkuttamani Medieval 2: Total War (ja Arkinthan hankkii tämän, kyllä juu.. ;)) ja Tomb Raider Anniversary.

Ensimmäisestä uudesta: Minähän olen nyt sen myötä rakastunut totaalisesti Totaalisten Sotien ihmeelliseen maailmaan, sen poliittiseen mittelöön ja mahtaviin taisteloihin. Historiallisia tapahtumia on niin käsittämättömän paljon, itsekeksimien lisäksi, että meinaa silmät tippua päästä. Kaiken sen jälkeen, kun kampanja alkaa olla lopuillaan, voi vielä purjehtia Uuteen Maailmaan kartan laitamilla. Täydellistä totta tosiaan. Ikävä kyllä kyseinen peli ja Tomb Raider Anniversary eivät ymmärtääkseni mahdu koneelle yhtä aikaa, kun on kaikkia muitakin juttuja. Ehkä nipin napin, mutta sellaista tilannetta en halua.

Ja sitten tuosta Tompasta: Nostalgikoille, ja kyllä varmaan muillekin. Miltä tuntuu nähdä vanhat maisemat uuden grafiikan ja pelattavuuden avustamana? Voin kertoa: ihanalta. Perun kadonnut laakso ja Kreikan St. Francis Folly heräävät jälleen eloon, kiitos Crystal Dynamicsin ja heidän mahtavan idean lämmittää aikamme suurin seikkailu. =)
 
Yhdyn tuohon Fuinurin mielipiteeseen, että paras strategiapeli on Battle for Middle-Earth 2. Myös yksi nykyäänkin äärimmäisen addiktoiva peli on aito ja alkuperäinen Super Mario bros. Zelda-pelisarja on myös tässä mainittava. Siinäpä muutamia parhaimmiston pelejä. Voipi olla että joku unohtui, mutta jos niin kävi, suokaa anteeksi.
 
Kaikkien aikojen parasta peliä on todella vaikea ruveta valkkaamaan, mutta kaikkien aikojen paras pelisarja on ehdottomasti Metal Gear. Ja sarjan paras osa on mielestäni PlayStationin Metal Gear Solid.
Hideo Kojiman luoma tarina eliittisotilas Solid Snakesta on niin koukuttava, mielenkiintoinen ja laaja ettei toista ole nähty... Pelisarjan hahmot, juonenkäänteet ja teemat ovat aivan omaa luokkaansa.

Ja tarinan lisäksi myös itse pelaaminen on loistaa monipuolisuudellaan. Mikäs sen hauskempaa kuin hiippailla vartijan selän taakse, napata heppu hellään syleilyyn ja raahata nurkan taakse... missä napsautat kaulan poikki ja viet jätkän panokset ja ruuat.
Jo alkuperäiset MSX2-tietokoneella vuosina -87 ja -90 ilmestyneet Metal Gearit ovat älyttömän loistavia ja koukuttavia pelejä. Ilmestyessään ne olivat todella aikaansa edellä, monellakin osa-alueella.

Sarjan musiikki on myöskin erittäin tunnelmallista ja upean kuuloista. Vaikka Harry Gregson-Williams tekikin todella mahtavaa työtä sarjan uusimpien osien musiikin kohdalla niin pakko silti sanoa: MGS1:n soundtrack on se parhain.

Yksi mainio puoli Metal Gear-peleissä on myös se, että niistä löytyy paljon hulvattomia "Easter Eggsejä" sekä viittauksia pelisarjan aiempiin osiin. Niiden etsiminen antaa paljon lisää sisältöä pelaamiseen.


Metal Gear on filosofinen teos, josta löytyy sanomaa ja pohdintaa. Tämä hiiviskelypelien isä on ehdottomasti paikkansa ansainnut parhaimpien pelisarjojen joukossa.
 
Eikös PlayStationille ole ainakin kaksi osaa tehty? Itse seurasin silmätarkkana sivusta kun pikkuveli pelasi näitä. Olivat yksiä suosikkipelejäni, näin sivustakatsojan näkökulmasta. Oli jännitystä ja hiiviskelyä, tappelua ja erityisesti juonta. Tykkäsin kovasti.
 
Jaamar sanoi:
Eikös PlayStationille ole ainakin kaksi osaa tehty?
Pleikkari 1:lle on ilmestynyt kaksi Metal Gearia:

Metal Gear Solid
Metal Gear Solid: Special Missions

Tuo Special Missions (Jenkeissä VR Missions) ei ole jatko-osa, vaan tavallaan lisäosa tuohon MGS:ään. Se sisältää yli 300 VR-tehtävää, joissa ei ole tarinaa tai juonta. Tehtävien tarkoituksena on harjoittaa taitoja, joita joutuu sitten käyttämään varsinaisessa MGS-pelissä.


Metal Gear Solid ilmestyi Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa myös PC:lle, sisältäen samalla nuo Special Missions-levyn VR-tehtävät.
Ja vuonna 2004 Metal Gear Solidista tehtiin päivitetty versio nimeltään Twin Snakes ja se ilmestyi ainoastaan Nintendon GameCube-konsolille.
 
Mutta mikäs tuon sarjan peli se sitten oli missä oli vaaleatukkainen hahmo jolla pelattiin?
Ja jonka lopussa tuli nimilaatta jossa näkyi pelaajan itse itselleen asettama nimi? Se missä Snake "palaa kuolleista". Vai palasikohan se poikeasti kuolleista. Ei voi muistaa kun siitä on niin kauan.
Tuota samaa Metal gear-sarjaa se on. Ja playstation kakkoselle.
 
Sori, luulin että tarkoitit aiemmassa viestissäsi ainoastaan PlayStation1:n MG-pelejä... Joo, Pleikkari2:lle on ilmestynyt kaksi jatko-osaa:

Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty
Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Ja näistä peleistä ilmestyi myöhemmin myös päivitetyt versiot, MGS2: Substance ja MGS3: Subsistence.

Myös PSP ja PS3 ovat saaneet omat Metal Gearinsa: Metal Gear Portable Ops sekä Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots. Ja näiden lisäksi on vielä läjä juonijatkumoon kuulumattomia pelejä...

Sen vaaleatukkaisen hahmon nimi oli Raiden, ja hänellä pelattiin Metal Gear Solid 2:ssa.
MGS2:ssa Snake "kuoli" öljytankkerin upottua. Tämä oli siis virallinen selitys. Oikeasti Snake selvisi, tarina tuosta kuolemasta oli hänen ja Otaconin keksimä huijaus. Snakelle oli tehty jopa hauta, mutta siellä makasikin hänen sijastaan Liquid Snake (Solidin kaksoisveli). Heidän DNA:nsa olivat identtiset, joten huijaus meni täydestä vaikka hauta myöhemmin avattiinkin.
Siitä on jo jonkun aikaa kun olen viimeksi peliä pelannut, joten en ole aivan 100% varma menikö juoni noin... Melko varma kuitenkin :wink:
 
Kiitos tästä sivistyksestä. Tosiaan siitä on kauan kun olen seurannut peliä ja en silloin osannut englantia senkään vertaa kuin tänä päivänä. Mutta hienoja pelejä yhtäkaikki.
 
Ksu sanoi:
Tämä on ihan samanlainen kysymys kuin "lempiruoka", eli se vaihtelee päivittäin. Ja on niin paljon erilaisia pelejäkin. :grin:
Tämä mielestäni kiteyttää parhaiten koko langan idean. Vaikka se hesen viikon burgeri olis kuinka hyvä niin silti jos kysytään lempiruokaa sieltä löytyy Mummon tekemät Lihapullat. Vähän samalla asenteella huvittaa kaikki jotka jotain uutta/uusinta peliä toteavat parhaaksi pelikseen. Tätä varten voisi olla esimerkiksi oma topiccinsa Pelaa Tätä! :roll:

Itselle tällainen the peli olisi varmaan Sid Meier's Colonization, jota viimeksi tuossa joulukuussa tullut pelailtua Civ4 uudelleenvedoksen muodossa.

edit: Tosin näyttäisi kyllä siltä että fallout3 kyllä rikkoo juuri tämän "uutta/uusinta" ajatuksen :x
 
Minä aloitin tietokonepelaamisen suunnilleen vuonna 1999, joten aika uudehkoja ovat ehdotukseni. Lapsuuden peleistä koviten taisi iskeä Age of Empires 1 ja 2, liekö jopa siitä saanut alkunsa kiinnostukseni historiaan.

Minulle kaikkein legendaarisin peli on Thief trilogia. Nuo kaikki ovat omaperäisiä, haastavia ja erittäin tunnelmallisia ja jännittäviä. Uudemmista peleistä mahtava kokemus oli myös Star Wars Knights of the Old Republic: paras roolipeli, jota olen koskaan pelannut.

Maininnan arvoisia ovat myös uusin Prince of Persia- trilogia, Final Fantasy VI ja Elder Scrolls III ja IV (= Morrowind ja Oblivion). Viimeksi mainittu ei ole niin mahtava peli, kuin aluksi vaikuttaa, mutta koin silti sen parissa monia unohtumattomia tunteja.

Mainittakoon myös Guild Wars ihan sen takia, että sain tuon pelin kautta pari mahtavaa irl- ystävää. Pelin parhaudesta en osaa sanoa mitään, koska en ole pelannut lajityypin muita pelejä, siis NETTIroolipelejä.

Ei-videopeleistä ehdoton suosikkini on shakki :)
 
Vaikee valita. Mutta tykkään roolipeleistä, joista kärkipäähän sijoittunee Dark Messiah of Might and Magic. Myös LotRo kuulostaa hyvältä.
 
Sareth, kertoisitko vähän lisää. Miksi nuo pelit ovat mielestäsi niin hyviä?
 
Nojaa. Dark Messiah on hyvä koska se perustuu suosittuun Might and Magic sarjaan, samaan sarjaan kuuluu myös Heroes of Might and Magic. Myös Sareth nimi tulee kyseisestä pelistä päähenkilöltä. LotRo on hyvä koska olen parantumaton Tolkien fani, ja kyseinen peli perustuu enemmän Tolkienin kirjoihin kuin elokuviin. Enempää en oikeestaan osaa kertoa :D
 
Ylös