Karttoja!

Niitä saa ainakin tältä sivulta:

http://galeon.hispavista.com/pergamino/silmarillion.htm
 
Niitä saa ainakin tältä sivulta:

http://galeon.hispavista.com/pergamino/silmarillion.htm

Muuten hyvä mutta en saa kielestä mitään selvää ja toisekseen mitä kieltä toi on? Kun en ymmärrä mitään niin vähän hankalaa "asioida" kyseisillä sivuilla
 
Haltiakivi sanoi:
Muuten hyvä mutta en saa kielestä mitään selvää ja toisekseen mitä kieltä toi on? Kun en ymmärrä mitään niin vähän hankalaa "asioida" kyseisillä sivuilla

Itsekin ranskaa lukevana pitäisi tietää, mutta h:sta päätellen sanoisin että se on joko ranskaa tai italiaa (kallistun jälkimmäisen puolelle :wink: )

Haltiamieli sanoi:
Beleriandin karttaa ei saa muuten kuin Silman (kovakantisen) mukana.

Itsasiassa saa. Ostin vuoden -01 kesänä kirjakaupasta semmoisen värillisen, paksun, kokoontaitettavan Beleriandin kartan - jossa mukana sellainen läpyskä (englanninkielinen) jossa tiedot kaikista paikoista jotka kartassa mainitaan - mutta tämän jälkeen en ole moisia missään nähnyt. :x

Niin että mahtaako netistä löytyä tätä Morian karttaa? (omalle kohdalle ei sattunut tulemaan)

muoks. No, eipäs nyt huijata, löysinhän minä kolme hyvin... hyvin... selventävää pohjapiirosta:

http://www.wocaddicts.com/moria1.html
http://www.wocaddicts.com/moria2.html
http://www.wocaddicts.com/moria3.html

Vai mitä? :p :wink:
 
Elemmakil sanoi:
Itsasiassa saa. Ostin vuoden -01 kesänä kirjakaupasta semmoisen värillisen, paksun, kokoontaitettavan Beleriandin kartan - jossa mukana sellainen läpyskä (englanninkielinen) jossa tiedot kaikista paikoista jotka kartassa mainitaan - mutta tämän jälkeen en ole moisia missään nähnyt. :x
Tarkoittanet Howen piirtämää karttajulistetta. Sitä kyllä saa yhäkin "hyvinvarustetuista kirjakaupoista kautta maan". Tai ainakin Helsingistä sai viime vuoden syksyllä, eikä ostamani kappale tainnut olla edes kaupan viimeinen.
Niin, ja rehellisyyden nimissä on toki mainittava, että Silman karttaa saa myös vanhan pokkariversion (musta-tummanpunainen, lähikuva "vapaudenpatsaasta") ohessa, jos sellaisen vielä jostain myynnistä löytää.
 
Ainakin tänne Helsingin kauppoihin on nyt ilmestynyt myös John Howen "karttakokoelma", kaunis pahviboksi jonka sisällä on kaksi kovakantista kirjaa. Toisen sisällä ovat Howen Beleriandin, Keski-Maan, Númenorin ja Hobitin kartat. Toinen taas on oikea kirja, jossa on näissä kartoissa ilmestyneet vihkoset kirjamuodossa, tietysti Howen itsensä jumalaisesti kuvittamana.
 
Itsasiassa saa. Ostin vuoden -01 kesänä kirjakaupasta semmoisen värillisen, paksun, kokoontaitettavan Beleriandin kartan - jossa mukana sellainen läpyskä (englanninkielinen) jossa tiedot kaikista paikoista jotka kartassa mainitaan - mutta tämän jälkeen en ole moisia missään nähnyt.

Sain joululahjaksi sellaisen boksin jossa on Silmarillion englanninkielisenä, joitain Tolkienin piirtämiä vaakunoita (tai jotain sen tyyppisiä), Alan Leen (vai oliko John Howe) maalaama kuva Taniquetilista, cd jossa Christopher Tolkien lukee Berenin ja Luthienin tarun ja noiden kaikkien tavaroiden mukana tuli se kartta mistä Elemmakil puhui. Itse en ole vielä yhtä hienoa karttaa nähnyt mistään Ardan paikasta. Hienosti kuvitettu ja ihanan värikäs, muttei kuitenkaan sotkuinen. Kauheasti paikannimiä siinä ei kyllä ollut, mitä nyt ne tärkeimmät. Yksittäisinä en ole nähnyt niitä myytävän, vain niiden boksien sisällä. Mutta sitä boksiakin oli vain rajoittettu erä ja kun kävin 22.12 katsomassa Akateemisesta niin kaikki oli mennyt. No onneksi kuitenkin sain sen! :D
 
Kartoista puheenollen, eikös se KTK:n númenorin kartta ole ikäänkuin keskeneräinen luonnos vaan? Ei kai J.R.R Tolkien ehtinyt piirtää kunnollista karttaa tuosta saaresta, vaan Christopher teki isän luonnosten pohjalta kartan? Olenko väärässä?
 
Nymphadora: tätäkö tarkoitat?http://www.councilofelrond.com/modules.php?op=modload&name=My_eGallery&file=index&do=showpic&pid=8419&orderby=titleA

En ole ostanut tuota Silmarillion -pakettia, mutta muistelisin että tuo juuri sieltä postikorttina löytyy. En toisekseen muista Leeltä tai Howelta Taniquetil -kuvaa, mutta siis pointti oli että kuva on Tolkienin itsensä.
 
Haluaako joku vääntää tämän minulle rautakangesta: kovakantisen Silmarillionin mukana tulee siis kartta. Selvennyksen vuoksi, ajan takaa tätä vaalea kantista, jossa Manwë(?) istuskelee kannessa. Onko kyseessä siis mikä kartta? Oman KTK:n mukana sain lähestulkoon identtisen kartan Tarun mukana tulleeseen, mutta Silman lukeminen kummankaan avulla on hieman tökkivää ja kun tästä netistäkin joudun jälleen luopumaan. *viikon turhin viesti*
 
targuin sanoi:
Haluaako joku vääntää tämän minulle rautakangesta: kovakantisen Silmarillionin mukana tulee siis kartta. Selvennyksen vuoksi, ajan takaa tätä vaalea kantista, jossa Manwë(?) istuskelee kannessa. Onko kyseessä siis mikä kartta?
Kyseessä on Beleriandin kartta. Toisella puolella maantieteellinen esitys, tyyliltään samantapainen kuin TSH:n ja KTK:n mukana tulevat kartat. Toisella puolella selvennykseksi pieni (ja vähemmän yksityiskohtia sisältävä) kartta, johon on merkitty Eri noldorilaisten ja sindarilaisten ruhtinaiden valtakunnat.
 
Ja tuota ei saa ostettua mistään irrallaan. Noh, ei muuta kuin kirjakauppaan. Muutenkin tuo pokkari alkaa näyttää räjähdysvalmiilta. Mutta kiitos selvityksestä.
 
En ole ostanut tuota Silmarillion -pakettia, mutta muistelisin että tuo juuri sieltä postikorttina löytyy. En toisekseen muista Leeltä tai Howelta Taniquetil -kuvaa, mutta siis pointti oli että kuva on Tolkienin itsensä.

Jotenkin tuntuu että kaikki mun viestit parin päivän aikana on ollut aika sekaisia... Eli sis tarkoitin Taniquetilia joka on Tolkienin piirtämä. Sanoin että se olisi joko Leen tai Howen koska ennenkuin sain sen, sain jotenkin käsityksen että sen on jommankumman niistä.

Kyseessä on Beleriandin kartta. Toisella puolella maantieteellinen esitys, tyyliltään samantapainen kuin TSH:n ja KTK:n mukana tulevat kartat.

Minä en tiennyt että KTK:n mukana tulee kartta. Ostin sen pokkarina ja sen jälkeen olen pelännyt, että olisin saanut kartan jos olisin ostanut sen kovakantisena. Minkälainen kartta se on? Beleriand vai samanlainen kuin TSH:ssa vai kenties joku erilainen? Jos siinä nimittäin kartta tulee (joku erilainen), niin se on pakko saada. :)
 
Nymphadora Tonks sanoi:
Minä en tiennyt että KTK:n mukana tulee kartta. Ostin sen pokkarina ja sen jälkeen olen pelännyt, että olisin saanut kartan jos olisin ostanut sen kovakantisena. Minkälainen kartta se on? Beleriand vai samanlainen kuin TSH:ssa vai kenties joku erilainen?
Riippuu käsittääkseni siitä, kuinka vanha painos TSH:sta sinulla on. Uusimmissa on mukana käsittääkseni aivan sama kartta kuin KTK:ssa (joskaan kääntöpuolella ei ole Númenorin karttaa?), eli vastaava kuin vanhoissa TSH:n painoksissa (siis se peruskartta Forochelilta Haradin rajoille), mutta hiukan suurempi, selkeämpi ja siihen on lisätty muutama nimi.
 
Höh. Olen yrittänyt katsoa muovipäällysteisien KTK:iden sivujen väliin, mutta en ole erottanut sieltä karttaa. Minulla on se kaapuhemmoversio TSH:sta, kai se sitten on niinkuin siinä. Se Numenorin kartta olisi hyvä olla. Ehkä ostan kovakantisen sitten kun pokkari on tarpeeksi kärsinyt. :D
 
Tuota juuri. Tähän hätään en muista paljonko Suomalaisessa maksaa, mutta aikalailla samaa luokkaa taitavat nuo hinnat olla.
 
Olisikohan...

... kenelläkään tietoa, mistä voisi löytää konnusta isomman, ja tarkemman kartan, mikä on tsh:ssä??? Kun olen yrittänyt sellaista löytää... tähänmennessä tuloksetta... [color=blue:16fdea25ff][/color]
 
Karen Wynn Fonstadin piirtämä Konnun kartta löytyy ainakin osoitteesta http://lotrmaps.middle-earth.us/mea/REGIONS/01SHIRE.GIF Se kattaa koko Konnun alueen, mutta sopii huomioida, että Tolkienin alkuperäisen kartan (TSH:n mukana tuleva) ulkopuoliset alueet (eli lähinnä sellaisten kaupunkien kuin vaikkapa Long Cleeve sijoitukset) perustuvat vain olettamuksille. Mutta ainakin peruspiirteiltään kartan pitäisi olla varsin oikeellinen.
Hiukan erilainen tulkinta ainakin Konnun rajojen suhteen (muuten tuo on varsin pelkistetty, kaupunkien nimiä ei ole merkkailtu) taas on http://lotrmaps.middle-earth.us/maps/r3t_M51.gif
 
oli ihan kivat kartat, mutta tarvitsisin tarkemman... [color=blue:d864eb1504][/color][color=blue:d864eb1504][/color]
 
Ylös