Kehitettävää Käärmeessä

Dúnadan

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Moderaattoreiden kannalta olisi jokseenkin tärkeää, että huoneen etusivulla näkyisi, että koska aihe on aloitettu. Ja sitten vielä, että sama asia näkyisi tuolla konnavahtien työkalussa. Tällöin olisi paljon helpompaa poistaa jo tietyn aikaa olleet aiheet esim. onnittelut.
 
Miten tuo Pyöreä Pöytä? Onko se vanhan Vanhan Käärmeen tyyliin avoin vain rekisteröityneille ja kirjautuneille, vai kuten nyt, avoin kaikille? Kokeilin nimittäin, pääseekö sinne ilman kirjautumista ja hyvinhän tuo aukesi.
 
Lisää kehitettävää. Käyn usein eräällä toisellakin BB2:sen palstalla ja siellä viestin kirjoitettuaan ja lähetettyään siirtyy suoraan takaisin viestiketjuun ja näkee oman viestinsä. Voisiko saman toiminnon saada tännekin?
 
Tuo siirtyminen tapahtuu kyllä, mutta kolmen sekunnin viiveellä. Tuolla kolmen sekunnin välillä tulee se "Siirry tästä nähdäksesi viestisi..." yms.
 
Narwien, miten niin? Onhan tuossa tuo "Hyppää huoneeseen", ja kyllä se tuntuu toimivan ihan yhtä hyvin kuin joku muukin vaihtoehto. Enkä muuten usko että phpBB:ssä olisi Rapidin kaltainen listaus edes mahdollista.
 
Hyppää huoneeseen -valikko ei toimi ainakaan minulla viestikansioissa. Siis valitsee minkä tahansa huoneen, niin se lataa vain uudestaan esim. saapuneiden viestien kansion, jossa parhaillaan on.

Virheilmoitus, joka tulee saapuvan postin kansiossa:
Line: 87
Char: 51
Error: ’forms.jumpbox’ is null or not an object
Code: 0
URL: http://www.merri.net/kaarme/vanha/privmsg.php?folder=inbox


Muuten se liukuvalikko on minusta ihan yhtä kätevä kuin yläreunan linkit, kunhan vain toimisi kaikilla sivuilla.
 
Hymiöistä

Useille foorumeille on levinnyt hymiöden väärinkäyttö kuin syöpä. Kysyisin onko Vanhassa Lohikäärmeessä mitään rajoituksia koskien hymiötä, vai saako niitä änkeä viesteihin niin paljon kuin etusormi jaksaa klikata?

Etenkin eräät hymiöt, kuten nuo pirunsarven omaavat, ovat nuorison ahkerassa käytössä (eivät ehkä täällä vielä, mutta useilla muilla foorumeilla, joilla on tämä sama foorum-template).

Hymiöt ovat ihan jees oikein käytettyinä, mutta valitettavana esimerkkinä Sotavasara.netin hymiömäärää jouduttiin rajoittamaan. Toivottavasti täällä ei käy samalla lailla.
 
Nyt olen kyllä Sharkun kanssa ihan samaa mieltä. Olin aikoinani DeathStarBattlen foorumeilla, ja siellä yksi viestiketju koostui tsiljoonasta hymiöstä (tosin siellä kaikki spämmäsivät minkä ehtivät, jopa minäkin). Mutta tosiaan nytkin joillakin on jo joka toisen lauseen välissä hymiö, niissä voisi oikeasti harkita rajoittamista, jos ei moista ole nyt olemassa. En usko että nyt on minkäänlaisia rajoituksia, hyvin näyttää parisenkymmentäkin hymiötä sopivan yhteen viestiin.
 
Hymiöiden määrää ei ainakaan kovin helposti pysty rajoittamaan. Se vaatii aika perusteellista koodin muuttamista. (Kai?)
 
No jos hymiöitä ei voi rajoittaa, voisiko vaikka yhdessä sopia, ettei niitä käytetä muiden hermot ylittäviä määriä? Nimeltämainitsemattomassa Yötopicissa on useita nimeltämainitsemattomia viestejä, joissa on varmasti päälle 50 hymiötä. Tuskaa.
 
Kyllä minunkin silmiini ottaa tuollainen kamala hymiöiden määrä tuolla Majatalon Yötopicissa. Kyllä noihin hymiöihin olisi hyvä olla joku rajoitus. Kohta koko Käärme on täynnä noita kamalia hymiöitä. Itse en kovin paljoa niitä laita, korkeitaan yhteen viestiin kaksi kappaletta.
 
Eräällä toisella Tolkien-foorumilla on myös muutama hymiöiden väärinkäyttäjä. Ei nuo nyt vielä jotka ovat tuossa sivulla, mutta kun ne tyypit siellä käyttävät myös sellaisia isoja, animoituja hymiötä jotka on otettu muualta netistä.
Minun puolestani hymiöt voisi ottaa vaikka kokonaan pois käytöstä. (En kyllä tiedä miten se onnistuu, mutta no joo...) Esim. Vuotiksessa on hymiöt otettu kokonaan pois käytöstä ja hyvin keskustelut kulkee silti. Ja jos ei mitenkään pysty ilmaisemaan itseään ilman hymiöitä niin niin voihan niitä tehdä näillä näppäimilläkin.

En kiellä etten itse käyttäisi hymiöitä. Käytän niitä vain silloin kun tarvitsen, en koska ne on niin huisin hienoja.
 
Niistä hymiöistä vielä... pystyiskö laittamaan minkään näköstä estoa ettei voi laittaa ku tietyn määrän hymiöitä? Yhessä toisessa foorumissa nimittäin on niin...
 
Ylös