Kehitettävää Käärmeessä

Uutiset ovat nykyään Möyremässä, joten myös uutisten kommentointi/keskustelu tapahtuu siellä.

Uusien uutisten kirjoittaminen on ainakin tällä hetkellä rajattu vain möyrijöille (eli tällä hetkellä minä, Jasdril ja Círdan).
 
Merri sanoi:
Uutiset ovat nykyään Möyremässä, joten myös uutisten kommentointi/keskustelu tapahtuu siellä.
Tämä on hivenen ongelmallista niiden uutisten osalta, joita ei Möyremän puolelta löydy. Ainakaan minä en Kirjeitä käsittelevää aihetta sieltä löytänyt. Toisaalta koko topiikin voisi varmaan siirtä Tolkien-keskusteluhuoneeseen, varmaan aiheesta kuitenkin kommentteja muutamia tulee jahka kirja nyt oikeasti kauppojen hyllyiltä löytyy. Ja sitten ei enää niinkään ole uutisen kommentointi kyseessä.
 
Jep, sen voit tehdä. Tosin huolestuttavampaa on se, että sitä ei löytynyt: se tarkoittaa että minulla on tullut jokin (ehkä pienen pieni) virhe uutisia siirrettäessä. Toisaalta olen halunnut tehdä siirron muutenkin uudelleen johtuen BBCoden aiheuttamista ongelmista, mutta en vain ole saanut itseäni vielä sen pariin.
 
Aiemmin keskusteluihin pääsi näppärästi kirjautumaan sisään suoraan, kirjautumisalue oli aina yläreunassa näkyvissä. Nyt se pitää klikata erikseen näkyviin, mikä ei ole tietenkään iso vaiva, mutta suorempaan reittiin tottunutta hieman häiritsee.
 
Tarkoitukseni on vielä muuttaa sisäänkirjautumista ynnä muuta, paljon riippuu siitä millaisiin ratkaisuihin päädyn 2009-ulkoasun kanssa. Näitä sitten mukaillaan 2007-ulkoasuun (joka tulee pysymään toisin kuin 2008-ulkoasu, josta täytyy luopua sen sovittamisen vaikeuden takia).
 
Onko tilanne konnun galleriaan ladattujen kuvien kanssa edelleen se että kuvien todellinen sijainti ei ole kuvan osoite? Se on joskus tuottanut ainakin itselleni ongelmia jos olen yrittänyt saada kuvaa näkymään keskustelussa (kun ei ole minkään laista kuvagalleriaa ollut missään muualla netissä).
Jos näin on niin onko se asia jolle pystyy tekemään jotain vai asia jonka kanssa on vain elettävä?
 
Kommentteja Käärmeestä

Puuhailen tässä ainakin tänään Käärmeen uuden ulkoasun parissa, joten ajattelin samalla pistää ylös kyselyä liittyen Käärmeen eri toimintoihin. Ohessa listaa Käärmeen toiminnoista:

- Etsi
- Hyppää huoneeseen
- Kontulaiset (listaus kontulaisista)
- Paikallaolijat
- Profiilisivu (toisen käyttäjän katsominen)
- Suosikit
- Tittelit
- Yksityisviestit

Kaipailisin siis palautetta esimerkiksi tyyliin "käytän, mutta miksi..." tai "en käytä, koska..." – lähinnä jotta saan mahdollisesti tietää epäkohtia, joista en tiedä tai joita en osaa välttämättä huomioida. Lisäksi toiveita saa esittää.

Voin tässä vaiheessa kertoa sen verran, että uudessa ulkoasussa ei ole hyppää huoneeseen -toimintoa, sillä tulen toteuttamaan jokasivuisen huonelistauksen eri tavalla. Tittelien osalta tulen poistamaan äänestämismahdollisuuden. Yleislinjanani uuden ulkoasun kanssa on vähentää kaikki ylimääräinen härpäke minimiin, yritän tällä tavoin suoraviivaistaa ulkoasun käyttöä.


Uteliaimmat voivat kurkkia uuden ulkoasun kehitystä reaaliajassa vaihtamalla ulkoasuksi "Moderni 2009 (kesken)", mutta kannattaa odottaa isojakin yllättäviä muutoksia ja väliaikaisesti jotkin toiminnot saattavat olla rikki tai sivu latautumatta ollenkaan. Tällä hetkellä suosittelen käyttämään ulkoasua "Perinteinen 2007". 2008 poistuu käytöstä vasta sitten kun uusi ulkoasu on valmis ja todettu toimivaksi ja käyttökelpoiseksi (tähän voi mennä aikaa useampi viikko).
 
Voi olla että kommentoin tätä liian varhain, koska käsittääkseni itse kontu.info-etusivu ei ole vielä siinä muodossa johon sen on tarkoitus päätyä? Itse nimittäin kaipaan uutisia näkyvämmälle paikalle. En sano että edellinen ratkaisu foorumin etusivulla/pääsivun sillisalaatti kahdella kielellä oli välttämättä paras mahdollinen ratkaisu, mutta nyt ne ovat mielestäni turhan piilossa ja vaatimattomasti esillä. Ja on hienoa, että meillä on taas RSS-syöte, mutta silti toivon että uutisten lukeminen olisi helpompaa myös satunnaiselle vierailijalle.
 
Ei, se etusivu ei ole lopullisessa muodossaan vielä. Tämä keskittyy nyt vain nimenomaan Käärmeeseen :) Suurin ongelma on nivottaa Käärmeen, Möyremän että yhdistyksen tärkeimmät ilmoitukset jotenkin järkevästi Käärmeeseen. Joudun varmaan harkitsemaan jonkin järjestelmän tekoa, jolla ylläpitäjät voivat merkata määräajaksi jotkin keskustelut näkymään ilmoituksissa, sen sijaan että manuaalisesti käydään ylläpitopaneelissa muuttamassa. Siinä ei kuitenkaan ole valitettavasti järkeä, ellen tee siitä tarpeeksi helppokäyttöistä, joten se on sitten Sen Jonkun Päivän juttuja.

On kuitenkin vaikea säätää kaikkea Käärmeeseen esille kiinnittämään huomiota, olisi parempi vain antaa väen käydä muualla sivustolla jos muun sivuston sisältö kerran kiinnostaa. Kyllähän Järin Möyremä saa jo varsin hyviä kävijämääriä nykyisellään, varmaankin vielä enemmän kun useammat vaihtavat pois 2008:sta (mielestäni ylälaidan palkin linkit ovat siinä visuaalisesti huonommin esillä).

Ehkä siis mieluiten tekisin nimenomaan Konnun etusivusta sen paikan, jonne on olennaisia ilmoituksia kerättynä.
 
Offina on ihan pakko sanoa, että Merri tekee uskomattoman hienoa jälkeä. Kaikki tämä menee itseltä korkealta yli hilseen ja jotenkin on hiukan lurjusmainen olo, kun tässä sitä vaan istuu ja odottaa valmista tulevaksi.
Merrille täältä suunnalta suuri kiitos sivujen uudistamisesta! :)
 
Uudesta Käärmeenkin ulkoasusta on nyt kohtalaisesti katsottavaa saatuani keskustelujen lukemisen kuosiin. Tosin sen verran todettakoon, että en ole ainakaan vielä nähnyt vaivaa saada Internet Explorer 7:ää näyttämään ulkoasua oikein, sillä keskustelujen lukeminen leviää kuin pannukakku.

Päädyin hyvin minimalistiseen asetteluun, poistin mm. sukupuolen ja iän näkymästä viestien ohesta. Tein myös valtavan muutoksen aiempaan jättämällä pois aiemmin viestien vasemmalla puolella olleen palkin, nyt siinä on vain avatar, jos sitäkään.
 
Hmm... Huomasin että itselläni Modernissa 2009 näkyvät profiilisivut huonosti. Puolet teksistä on vasemmalla puolella olevan palkin (tuo missä on huoneet) alla ja näkyvät tekstit ovat sivun lopussa. Chromea käyttelen.
 
Nyt sille sivulle on pikaisesti kyhätty jotakin. Minulla on sitä varten enemmänkin suunnitelmia, mutta en voi toteuttaa niitä ennen kuin saan hallintasivut tehtyä valmiiksi.
 
Huomioin juuri, että tuolla ylhäällä linkki "Siena-pelitopic" vie pelin suunnittelu/ilmoittautumis-topsuun, eikä itse pelitopiciin? Voipi olla tarkoituksellakin, minua se vain pyrkii huijaamaan, jos ei muistele asiaa kunnolla ennen peliin etsiytymistä ;)
 
Etusivun "30 uusinta viestiä" näyttää vain 20 topikkia. Huomasin sen koska yleensä luen viestit vain siitä, ja 30 oli minun käärmeesskäkäyntitiheydelleni suht optimaalinen määrä.
 
Ylös