Kehon muokkaus

En myöskään ymmärrä yltiöpäistä kehon rakennusta
ja silti tein niin mutta onneksi järki
noin kuukausi sitten sanoi "jotain" järkevää ja pudotin treenaus painoja ja aloitin taas lenkkeilyn

Katsokaas kun minua on niin kauan haukuttu ja mollattu vaikka yli painoa ei olekkaan montaa kiloa..
luulen että minuun iski jonkin lainen anoreksia kohtaus... toivokaamme että ei

inhoan pinnallisuutta mutta yhä uudestaan ja uudestaan löydän itsestäni todella pinnallisia merkkejä :lol:
 
Nojaa. En kyllä näe mitään viehättävää lihaksikkaissa naisissa. Ja oma kohtasesti ei toi bodaus sovellu, kun olen ruuminrakenteeltani todella hoikka ja eipä se kyllä kiinostaiskaan. Hyötyliikunta + kavereiden kanssa pallopelit riittää minulle vallan loistavasti.

Aina olen liikkunut vain liikkumisen riumusta, enkä minkään muun.
 
Oma liikuntani "rajoittuu" karateen kahdesti viikossa ja kolmesti viikossa yleiseen treenaamiseen. Salilla en edes käy. Mielestäni kamppailulajin harrastaminen on parempi tapa puolustaa itseään kuin raudan pumppaaminen.
Minulle oma keho kelpaa sellaisena kuin se on. Liikuntaa ym. harrastan myös siksi, että se a) pidentää ikää ja b) vähentää sairauksien mahdollisuutta.
 
Harr. Joskus on tullut seurattua muita bodaus-topikkeja muilla foorumeilla, ja siellä bodarit on sanoneet, että hyvä treeni päihittää hyvän seksin 6-0. Että ehkä siitä syy bodaukseen.
--------------------------------
Itse käyn pari kertaa viikossa salilla ja juoksemassa, pari kertaa kung fu-treeneissä ja kerran viikossa flippaamassa eli hyppimässä voltteja yms. Tosin flunssa on rajoittanut tekemisiäni vajaan viikon ajan.
 
Itse en ole koskaan suurelle lihasmassalle/kehonrakennukselle lämminnyt. Ja jaksankin valittaa siitä kaikille, jotka sitä omaavat/harrastavat.
Nämä lihaksikkaat naisetkaan eivät oikein sytytä, päinvastoin.
Ja siinä asiassa olen samaa mieltä Grishnákhin kanssa, että mieluumin sitä harrastaa jonkinnäköistä itsepuollustuslajia kuin pumppaa rautaa puollustautuakseen - ja muutenkin.

Toisaalta, minun on aika vaikea valittaa mistään koska joudun (huomaa - joudun) tekemään punttia kerran viikkoon harjoituksissa. Tämä tosin tapahtuu suurilla määrillä toistoja ja pienillä painoilla, joten siinä ei mitään lihasmassaa kasvateta (vaan lihas kestävyyttä). Pyrin kyllä mieluumin aina korvaamaan tuon puntin "normaaleilla", ilman rautaa tehtävillä lihasliikkeillä.

Mielestäni kaikenlainen "normaali" urheilu voittaa kyllä puntin aivan miten päin tahansa. Ja on monta kertaa terveellisempääkin verrattaessa. Mieluumin juoksen sitä lenkkiä kolmesti viikossa ja harjoittelen pallon kanssa saman verran.
 
Mikä sopii kenellekin. Itse viihdyn paremmin salilla kuin lenkillä. Olen ruumiinrakenteeltani "raskas". Joten kun kerran olen iso, niin mieluummin sitten jonkunlaisilla lihaksilla varustettu, kuin pelkkä höllyvä läjä...;) Massatreeniä itse pyrin tekemään, joskin vatsoja ja selkää treenaan enemmmän kestävyystyyppisesti, ei tosin mitään 50 toiston sarjoja. Salilla käyminen on oikein rentouttavaa (siis henkisesti), siellä purkautuu kaikki ylimääräinen energia :).

Yksi asia, mitä en joissain ihmisissä ymmärrä, on esim. penkkipunnerruksen maksimin tärkeys. Tiedän parikin henkilöä, jotka keskittävät treeninsä penkkiin tyylillä "8 sarjaa/muutama toisto". Varsinkin, kun rintalihaksilla yksinään ei hirvittävästi tee...Huvittavaa.
 
Hmm. Täällä kysyttiin naisten mielipidettä ja äijät senkun murehtivat sitä, mikä naisille kelpaa ja mikä ei. Mielenkiintoista :D

aiset kiinnittävät tietenkin ensimmäiseksi huomiota ulkonäköön ja ihastuvat siihen. (Älkää yrittäkö kieltää!:) Lisäksi on tietysti ne kaikennäköiset kemiat ja charmit sun muuta, mutta jos joku tyttö näkee kaupungilla ihanan suklaasilmäisen komistuksen, joka vielä hymyilee, niin kyllä se on jalat alta. Naiset/tytöt kiinnittävät enemmän kuitenkin huomiota silmiin ja kehonkieleen tms. eikä niinkään lihaksikkuuteen ja hyväkroppaisuuteen. Se on tottakai plussaa, onhan niitäkin, joilla on söpö naama ja hyvä kroppa ja kaikki tykkää niistä.

Köh. Jos mentäis asiaan.
Minun kohdallani on ainakin niin, että ihastun pojan luonteeseen, tapaan käyttää itseään. (eikä pervoiluja tässä kohtaa, kiitos.) On tiettyjä asioita, jotka hyppäävät silmille, kun näkee jonkun ihmisen. Minä olen huomannut kiinnittäväni ensimmäiseksi huomiota kasvoihin ja jos jollakin pojalla on hieman erilaisemmat hiukset, minä katson heti, että kukas sinä olet. Jos kyseisellä henkilöllä on huumorintajua ja hänessä on jotain erityistä (tässä kohtaa on pakko olla jo jotain kanssakäymistä, silloin tiedän, millainen hän on), niin hän on kiinnostava. Jos hän osoittaa jonkin näköistä mielenkiintoa tai huomiota yleensä minua kohtaan, niin se on menoa. Jos pojan luonne on inhottava, en kiinnostu pätkääkään.

Oliko tässä jokin tarkoituskin? Ka, olihan toki. Jotkut naiset pitäävät bodatuista, useimmat eivät, mutta pohjimmiltan tärkeintä on luonne. Ihastuminen on ihastuminen, mutta vakavampi on sitten eri asia.
Tulipas sekava viesti.
 
Minä tiedän naisia, jotka pitävät lihaksikkaista miehistä. Minä pidän miehestä, jolla on massaa "oikeissa" kohdissa, ja joka on voimakas. Shoot me. jos nyt kerran kysytään millaisista miehistä pidetään. Tottkai luonne on se tärkein ja persoonallisuus ja käyttäytyminen, mutta jos kysytään vain ja ainoastaan ulkonäöstä, niin sitten.

Kun on kuntosalilla/fitness salilla töissä, niin tapaa väistämättäänkin tyyppejä, jotka treenaavat tosissaan. Työkaverini mies on nuorten sm tasolla ollut kovakin nimi ja nykyään edustaa lisäravinne firmaa. (siis kehonrakennuskisoissa ollut mukana..) En tajua bodausta, mutta en myöskään mollaa kenekään harrastusta/intohimoa. Jokainen taplaa tyylillään. Tunnen myös naisia, jotka osallistuvat fitness kisoihin, missä kehonlihasten koko ja suhteet eivät ole niin tärkeitä ,vaan kokonaisuus. Myös nämä kyseiset ihmiset ovat ihan hyviä tyyppejä.

itse en todellakaan harrasta kehonrakennusta tai muuta vastaavaa, mutta käyn salilla. Ja treenaan sekä vapaialla painoilla, että laitteilla. (DAVID, missä on ihan hyvät säätömahdollisuudet liikeratoja ajatellen) Minulla on neljä eri harjoitusohjelmaa eli keho on jaettu neljään eri osaan. Selkä, jalat, ojentajat ja olkapäät ja rinta ja hauis. Työssäni vedän myös jumppaa, ja minulla on Les Mills bodycombat lisenssi. Tämä on minun tyylini liikkua. Lajitaustana minulla on nyrkkeily, Sin Moo Hapkido, Muya thai ja pesäpallo. että semmosta.
Mikäs tässä jutussa mahto ollakkaan pointti? =) Hmmm. Se taisi olla se, että salilla käyminen on mielestäni kivaa ja tehokasta, ja suurin osa salilla kävijöistä on ihan tavallisia pulliasia.
Niin ja lisäravinteistä ja proteiineista sen verran, että minä ainakin treenin jälkeen teen Maltosta ja protskusta palautusjuoman (suhteessa 3:1) ja joskus aterian korvikkeena käytän FASTin dietmixiä. Ne on kuulkaas ihan turvallisia, ja järkeviä, jos liikkuu paljon. JuuŽu.
 
Minun mielestä mies ei tarvitse kuin(!) lihaksikkaat kädet(siis suhteellisen näköiset) ja jonkinnäköisen siks päkin (ihanasti kirjoitettu!). Kuten muutkin ovat tehneet, haluan korostaa, että ihastuisin mieheen ilmankin näitä. Valitteavasti liian bodatut miehet saavat ihoni kanalihalle! Ei millään pahalla nille, jotka harrastavat kehonrakennusta...
Itse en käy kuntosalilla enkä käytä lisävitamiinejä enkä aterian korvikkeena XW145:ttä. Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään, mutta minusta kaikki laboratorioissa valmistetut uutteet ovat arveluttavia... Eipä tässä muuta!
 
Mikä on kehon muokkausta?

Jos treenaan salilla muokkaan kehoani lihaksikkaaksi.
Jos käytän doupingia,muokkaan kehoani.
Jos juon alkoholia muokkaan kehoani(nestetasapaino)
Jos asennan silikonikaljamahan,muokkaan kehoani.
Jos en syö,laihdun=muokkaan kehoani
Jos syön,lihon=muokkaan kehoani
Myös netin ääressä näivettyminen muokkaa ruumistani.

Ihminen ei muuta teekkään,kuin muokkaa kehoaan.
Sumeaa.
(Taidan olla minä itse,mutta kukapa ei olisi itse kukakin???)

Minä muokkaan kehoani harjoittelulla ja kävelyllä.
Haluan näyttää jäntevältä.
Lihasten koon pyrin pitämään pienenä.
Ei se koko vaan kuinka paljon voimaa :)
Aamuisin juon kahvia,
joka vaikuttaa antidiureettiseen hormonitasapainooni.
Ympyrä on sulkeutunut
 
Mietinpä tässä kolmea keskustelussa esiintynyttä asiaa:
Millaisesta miehestä naiset pitävät?
Miksi joku harrastaa kehonrakennusta?
Lihaksikas nainen ei ole kaunis.

Nuo pistivät silmään. No, siitä miehestä ensin. Olenko mä vanha vai mitä, mutta mun mielestä tuo ulkonäkö oikeasti on sellainen, ettei voi sanoa pitävänsä vaan yhden sortin miehistä. Lihaksikas ja raamikas mies on ihan jees, samoin hoikempi. Tosin sellaisista Ville Valo -androgyyneistä en pidä, ne näyttävät naisilta ja minä tahdon miehen. Mutta en mä sinkkuna katsellut miehiä, että haa, tuossa on ulkonäköihannemies, kiinni siihen. On eri juttu katsella jotain komeaa miestä noin vaan silmäniloksi, puoliso on sitten toinen juttu. Ehkä siinä asiassa kannattaa katsoa muuhunkin kuin hauikseen, elämä hyvän hauiksen kanssa on tylsää jos loppu miehestä on silkkoa. Sitten kun lukee näitä keskusteluja ulkonäöstä ja naisten mielipiteistä, miettii, että onko tosiaan näin? Voiko olla niin pinnallista, että valitaan kenen kanssa ollaan sen ulkonäön perusteella? Mikä johtaa väistämättä ajatukseen: minkä ikäisiä nämä ihmiset ovat? Tai lähinnä: mitä he seurustelukumppaniltaan hakevat. Joo, olis sellainen komea ulkoilutettava kiva, esitellä sitä kaupungilla, mutta siihen käy myös esim. koira. Jos taas etsii ihmissuhdetta, ehkä täytyis odottaa myös, että tämä potentiaalinen puolisko avaa suunsa muutenkin kuin kysyäkseen onks tukka hyvin ja näkyyks kello.

Toinen: Miksi joku harrastaa kehonrakennusta? Tässä kohdassa on ekana pakko tehdä vastakysymys: mikä lasketaan kehonrakennukseksi? Salilla käynti, vai vapailla painoilla treenaaminen niin himputisti, että ei salin ovista mahdu kulkemaan? Itse olen ollut varsinainen anti-urheilija, käynyt kärsimässä aerobiceissä, joissa lauma pomppii epätahtiin edessä sekopäisenä hihkuvan ohjaajan komentamana, uimassa (tylsää), juoksemassa (tylsää myös), kaikkea sellaista naisille oletettavaa kuntoilua. Sillä onhan se hyvä tehdä jotain kropalleen, että jaksaa paremmin.

Kävin sitten miehen kanssa kerran salilla, ja koin välittömän valaistumisen. Tässä on mun laji. Saan tehdä just niin kovaa tai rauhallisesti kuin tahdon, kukaan ei kilju, että jaksaa jaksaa paitsi mun oman pään sisällä ääni... eikä kukaan tuijota jaksanko. Nyt on sitten salikortti ja pyrin käymään 2 kertaa viikossa, joskus 3 jos vaan lastenhoito järjestyy. Huomaan jo, miten tsempimpi olo mulla on, ja kroppakin hitusen timmimpi kuin ennen. Teen kaksijakoista ohjelmaa, eli toisella kerralla ylä- ja toisella alakroppaa... tänään onkin alakropan vuoro, jos vaan äitini iltapäivällä ehtii vauvaa hoitamaan. Eli harrastan tuota ihan siitä syystä, että kun mulla on hyvä kunto (joskus tulevaisuudessa...) ja lihakset kunnossa, jaksan paremmin, on parempi fiilis omasta kropasta ja kyllähän se vauvan kantaminen kunnossa olevalla selällä ja vahvemmilla käsivoimilla on helpompaa...

Lihaksista... mä teen just niin isoilla painoilla kuin hyvin jaksan, eli saan tehtyä puhtaasti. En pienillä sarjoilla isoja toistoja. Tai mikä sitten on iso - teen 8-12 ja kun menee kolmisen kertaa 12 ihan sujuvasti ja helposti peräkkäin, lisään painoa. Tarkoitus olisi, että sen timmiytymisen lisäksi vähän huomaisi jotain tehneenkin. Mistä pääsee kolmanteen aiheeseen:

Lihaksikas nainen ei ole kaunis. Ja taas pitää pyytää tarkennusta: mitä tarkoitatte lihaksikkaalla? Sellaista tosi raamikasta tyyliin Arnodl Swarzenegger vai muuten lihaksikasta? Tämäkin on tietysti makuasia, mistä kukin tykkää. Itse en haluaisi olla sellainen kaapin kokoinen, mutta kyllä mä tykkään, jos näkyy selvästi, että on lihasta. Mutta on sirot ja hentoiset naiset yhtä kauniita, samoin tavalliset tanttarallat. Sama kuin miehissä, ei voi määritellä yhtä ryhmää, joka on komean näköinen, ja sulkea muita pois.

Naisten lihaksista vielä se, että ne isokokoiset, siis raamikkaat, naiset ovat treenanneet niin pirskatisti. Ihan tavallisella 2-3 kerran salikäynnillä ei nainen saa itseään sellaiseksi edes vahingossa. Nimittäin töitä saa tehdä urakalla, että edes huomaisi käyneensä, saati että löytäisi kropastaan jonkun näkyvän lihaksen... Joten jos salillakäyntiä pitää epäilyttävänä siksi, että ei tahdo tulla lihaksikkaaksi eikä siksi voi treenata, niin unohtakaa se. Varsinkin jos tekee pienillä painoilla useita toistoja, sillä saa kestävyyttä mutta ne lihakset pysyvät hillittyinä.

Liikuntaharrastus se on siinä missä mikä muukin, joku käy lenkillä, joku jumpassa, joku salilla.
 
Roark sanoi:
Kaikista mömmöistä pidetään aina ja poikkeuksetta näppinsä erossa, eikä lisäproteiinin kiskominen välttämättä ole ainakaan hyvään suuntaan johdattava tapa.
Totta, mömmöt ovat syvältä. Mutta miten lisäproteiini liittyy niihin? Kiinnostaisi vaan tietää? Vai onko tuo jotain ''porttiteoria''-vihjailua. :wink: Kun otat lisäproteiinia ja vitamiineja, siirryt väistämättä myöhemmin venäläisiin ampulleihin?

Just joo.
 
Titiuu sanoi:
Vai onko tuo jotain ''porttiteoria''-vihjailua. :wink: Kun otat lisäproteiinia ja vitamiineja, siirryt väistämättä myöhemmin venäläisiin ampulleihin?

Sinä sanoit tuon. :)

Mutta minä aika pitkälti näkisin "normaalin" ruokavalion riittävän ihan kaikkeen. Tai sitten kysymys nousee siitä mitä halutaan? Jos halutaan nostaa kuntoa ja parantaa lihasvoimaa ja kordinaatiota, ei lisäproteiineilla ole mitään virkaa. Jos taasen halutaan Halmeksi Halmen paikalle niin eikun vaan mömmöä naamaan ja proteiinia peppuun. Tai toisin päin. Huippu-urheilu tms on sitten taasen eri asia.

Normaali kuntoilu ei tarvitse lisäproteiineja. Voi niistä jotain hyötyäkin olla, mutta vastaavat tulokset saadaan normaalilla ruualla. Ja halvemmalla.

Just joo.
Just joo.
 
Kyllä lihaksikkaat miehet on toki vetävän näköisiä.. Mutta vain sellaiset notkeat, hoikat ja kiinteän lihaksikkaat. Minun mielestäni siis. Toki tykkään muistakin vartalotyypeistä, en tosin testosteronikaapeista.(yäk!) Eli siis taistelulajeja tai tanssia, tai joogaa. Niillä sellaisen timmin ja hoikan vartalon tosiaan saa. Ja sopusuhtaisen. Ainakin niillä siis. Näyttää muuten kaunillta myös naisella sellainen hoikka lihaksikkuus.
Hyvännäköisistä ko. vartalotyypin omistajista voisin mainita ainakin Stingin. Se_on_hyvän_näköinen!
Oikeassa elämässä kiinnostun kuitenkin sellaisista persoonallisen ja sympaattisen näköisistä tyypeitä, ihan tavallisella vartalolla ja ilmeikkäillä kasvoilla :)
 
Hmh, en nyt tarkkaan vastaa yhtään mihinkään edelliseen kommenttiin kunhan vain avaan omaa näkökantaani. Ensinnäkin tuosta miesmausta, totta on se, että naisia on moneen junaan mutta ainakin itseni kohdalla myös se, että persoona painaa. Olen viehtynyt niin pitkään ja hoikkaan kun lyhyempään ja tukevaankin ja jos ihan puhtaasti ulkonäöllistä mieltymistä kysyttäisi niin sanoisin, että jotain tuosta väliltä niin kauan kun se sopii ihmiselle itselleen. Ihailen toki raamikasta ja "kookasta" miestä, mutta harvemmin olen sellaiseen päätynyt.
Toisekseen tuosta kehonrakennuksesta ja bodaamisesta, olen tässä katsellut sivusta kun vanhempi veljeni treenaa joka aamu salilla ja syö esim. hiilihydraatteja erillisenä jauhona (sekoitetaan "pirtelöksi" maitoon jne.) ja myös pitää aika tarkkaan kiinni siitä millaista ruokaa syö. Ei toki taulukoi syömisiään, tai kiellä itseltään totaalisesti joitain tiettyjä ruokia, mutta katsoo vähän tarkemmin mitä pistää suuhunsa. Hänellä on siis kaapissa lisäproteeinia ja hiilihydraatijauhoa, mutta kuulemma tuo pelottava valkoinen jauhokin on lähinnä sokeria. Esimerkiksi veljeni syö hydrat jauhoina sen takia, että siten on helpommin kontrolloida sen päivittäistä määrää. Olemme keskustelleet tästä ja häntä huvittaakin se, miten ihmiset automaattisesti kuvittelevat hänen käyttävän vaarallisia "aineita" tai treenaavan "treeni tai kuolema" periaatteella.

Minulta on myöskään turha tivata siitä, mitä nuo "lisäaineet" sisältävät tai syyttää siitä etten tiedä asioista (kuten kehonrakennuksesta tai amatööritouhuista) kaikkea, en ole niin väittänytkään, kerron vain mitä olen itse nähnyt.
Yhtälailla kuin tekin, tuomitsen kehonrakennuksen jossa käytetään steroideja tai "pumpataan" lihakset kilpailuja varte, mutta ihmisten omat mieltymykset jotka koskevat heidän terveyttään ovat heidän asiansa. Näin ollen eivät minun tuomittavissani.

Edit. joillakin ihmisillä tuntuu olevan kovin vahva ajatus siitä, että bodaus tms. on ylimiehisyyteen pyrkimistä tai näyttämisenhalua ja voisin vain todeta, että minustakin on aika naurettavaa haukkua jotain lajia idioottimaiseksi pullisteluksi vain sen takia, että itse ei satu sellaisesta meiningistä pitämään.
Vai onkohan veljenikin sekaantumassa kohta koviin aineisiin energiapatukoiden takia. Hui kauhistus.
 
Roark sanoi:
Normaali kuntoilu ei tarvitse lisäproteiineja. Voi niistä jotain hyötyäkin olla, mutta vastaavat tulokset saadaan normaalilla ruualla. Ja halvemmalla.
Mikä ei välttämättä ole noin. Jos treenaa kovemmin, ja tahtoo tulosta, tulee ruoka kalliimmaksi. Joutuu kiskomaan aika lailla raejuustoa, rahkaa ja tonnikalaa :wink: päästäkseen samaan. En väitä, etteikö se olisi mahdollista, jos on hyvin suunniteltu ruokavalio, sillä saa tarpeeksi proteiinia. Mutta kun useilla ravintoaineiden saanti on vähän niin ja näin, niin...

Sama juttu vitamiinien kanssa. Eli normaali ihminen ei tarvitse vitamiinilisiä. Vastaavat tulokset saadaan normaalilla ruualla. Silti moni kiskoo vitamiinipillereitä (tai Beroccaa, kuten allekirjoittanut, paitsi että en on loppu). Ehkei tarpeen, miksihän niitä sitten käytetään...

Eli kyllä mä rinnastaisin lisäproteiinit sun muut ihan ravintolisiin, joita käytetään ruokavalion parantamiseksi, ei ''epänormaaliksi kuntoiluksi''. :) Siinä se menee kuin tonnikalakin, kun pyritään ruokavaliossa sopivaan proteiini-hiilihydraatti-rasva-suhteeseen. Ei lisäravinteilla ole tarkoitus siis sitä normaalia ruokavaliota korvata, asiallinen ruokavalio on kaiken perusta.

Niin ja tulosta tehdään treeneillä, ei jauheita läträämällä. Ja nyt puhun taas laillisista lisäravinteista, en mömmöistä. Niiden käyttö on mielestäni idiotismia ja terveydellä uhkapelaamista.

Esimerkiksi nämä proteiinilisät ovat ihan ok, kunhan ne eivät ole se keskeinen usko koko hommassa. Ainakin mun mielestä. Joku palautumisjuoma treenien jälkeen, mikäs siinä. Monimutkaiset hyperravintolisät, niiden tarpeellisuudesta en sano juuta enkä jaata, jos joku tahtoo maksaa, ja uskoo niihin, niin siitä vaan. Ravinto + joku perusproteiinilisä, eiköhän siinä ole ne, mistä eniten hyötyä on.

Piti vaan sanoa. :)

Eleny sanoi:
Vai onkohan veljenikin sekaantumassa kohta koviin aineisiin energiapatukoiden takia. Hui kauhistus.
Hm...
*piilottelee proteiinipatukan käärettä selän taa*

Mut nää on hyviä! Ja mieluummin tällainen kuin suklaapatukka...

:wink:

*etsii porttia*
 
Ylös