Kesäkuu 2004, maailmanloppu?

Gandar sanoi:
Uutta tietoa: (Ainakin minun) maailma tuhoutuu 2006
http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=14&news_id=31623

Tästä voisi jo huolestua

(Off-topic? Itse olet)

:shock: Eikä.
Onkohan tuo totta?
Minua ainakin huolestuttaa, niinkuin Gandar tuossa jo sanoi, maailma kaatuu, kun internet kaatuu.
:shock:
 
Eikö tuo internetin romahtaminen olisi periaatteessa ihan mahdollista? Jotenkin vain tuntuu tuokin aika epäluotettavalta, mutta pianhan sekin nähdään... Tosin minulla on jokin selittämätön epäluulo kaikkia minkä tahansa alan tietäjiin, joiden kirjoituksien yms. yhteydessä julkaistaan mustavalkoinen passikuva. :D
 
Pari viikkoa sitten päätin, että lopetan median seuraamisen, eilen lakkasin uskomasta mediaan. enkä usko että jotakin on tapahtumassa, enne kuin joku hihkaisee "minä teen sen."

Totta kai maailmanloppu tulee jossain vaiheessa, ja uskon että myös internet tulee kaatuumaan, mutta en aio tehdä siitä suurta haloota. Kaatuu kun katuu, pieni ihminen ei voi tehdä sille mitään.
 
Muistan vuonna 2001 olleen maailmanlopun tulossa myös.

Jotenkin siihen liittyi pilvenpiirtäjien sortuminen ( :roll: ) ja se että on paljon oravia. Joo, vuonna 2001 pilvenpiirtäjät sortuivat, ja joo, vuonna 2001 oli paljon oravia, mutta siinä vaiheessa kun oravat ovat kytköksissä maailman tuhoon, ei uskottavuus ole ihan täysissä voimissaan.

No, toivotaan ettei maailma tällä kertaa tuhoudu ennen Miittiä tai sen aikana.
 
Niin tosiaan. Oravat valtaavat maapallon ja alkaa uusi aikakausi!! *paholaismaista naurua* Ehkä meidän pitäisi liittyä heihin samoin kuin Saruman kehotti Gandalfia liittymään Sauroniin. :twisted:
Juuei. Kovin minua naurattaa tuo tollainen että joku laskee jossain kellarinsa syövereissä että tällöin ja tuolloin maapallo tuhoutuu ja laskee teoriansa sen varaan että...ettää...niin. Heh. Vaikka ei siinä mitään. Jos asian mainostus ja esille tuominen pysyy sopivissa mitoissa annan kaikkien usko siihen mihin itse tahtoo. Heh.
 
Oravat todellakin ovat jo pitkällä salaliitossaan maan valtaamisessa...
Minähän sen tiedän,jos kuka!!!
http://www.hevanet.com/benh/sqclan/index.html
Osoittaa sen yhtä suuresti kuin pusikkomaakin.
Todisteita todella runsaasti :)

Maailmanloppua on ennustettu aika usein.
Tuoreimmat
1975(JT,Aatamin 5000 vuotispäivä,nykyään kiistää,mutta aikakauden julkaisut puhuvat toista)
1998(Juhan af Grann,jaollinen 666 UFOt tulee)
2000(usea lähde,vuosituhat ja tietysti maailmanloppu)
---
2004(Nostradamus,tarvitseeko sanoa enempää?)
2006(tai 2012,en muista tarkkaan, inkojen ajanlasku loppuu. UFO:t tulee.)

En usko,että meidän tarvitsee pelätä.
Hyvää yötä!
 
Eivätkös ne mayat laskeneet maailman lopun tulevan 21.12.2012 tai 23.12.2012? Muistelisin lukeneeni jostain jotain sellaista. Että mayat tekivät todella tarkkoja ja hienoja kalentereita, joita voidaan käyttää edelleen. ja että kalenterit sitten vaan loppuvat 21.12.2012. Saattoi toki kyse olla inkoistakin...
 
Guille sanoi:
Eivätkös ne mayat laskeneet maailman lopun tulevan 21.12.2012 tai 23.12.2012? Muistelisin lukeneeni jostain jotain sellaista. Että mayat tekivät todella tarkkoja ja hienoja kalentereita, joita voidaan käyttää edelleen. ja että kalenterit sitten vaan loppuvat 21.12.2012. Saattoi toki kyse olla inkoistakin...
Se vuosi oli muistaakseni kylläkin 2014. En aivan tarkalleen muista, sillä luin tuosta samasta asiasta reilut 8 vuotta sitten.

En pidä maailmanlopun lähiaikaista toteutumista todennäköisenä, mutta jos se tapahtuu niin ei sille mitään voi. On sinänsä järkevää suoda edes pieni ajatuksenpoikanen sillekin mahdollisuudelle, että johonkin apokalyptiseen tilanteeseen jouduttaisiin.
 
Tuli tässä äskettäin mieleen eräs mummuni tokaisema lause: "Jos lehdessä sanotaan, että saippua loppuu, niin se todellakin loppuu."
Tarkoitti sillä sitä, että ihmiset alkoivat hamstrata saippuaa ja sitten se loppui kun ihmisillä oli kaikki kotonaan.
Jos rivien välistä on liian vaikeaa lukea, niin tulee sama oikein riville kirjotettuna: Älkää ottako liian tosissanne maailmanloppua.
 
Äskettäinhän sitä (vuosi tai kaksi takaperin) hohkattiin, että maailmanloppu tulee vuonna 2019 kun suuri komeetta ja jokin ihme asteroidi pläjähtää maapallolle. Siitä oli jopa Nelosen uutisissa! Ja sain lukea siitä monista lehdistäkin, mutta nykyään tuo tieto tqaitaa olla kokonaan hylätty sillä tuon mahdollisen tuhon aiheuttaja on jo kuulemma vaihtanut kiertorataansa tai jotenkin vaan se meneekin meistä ohi. Mutta tämä on ihan tosi juttu jos se kerran uutisiinkin pääsi enkä yhtään ihmettele tätä juttua sillä onhan tuolla avaruudessa miljardeja kivenmurikoita, jotka voivat lopettaa meidän historiamme tällä planeetalla.
 
Niinettänäin, ensimmäisen osuman piti tulla nyt hetkinen... Perjantaina, mutta ilmeisesti sitä ei sitten tullutkaan.


Tai hmm... jos se tulikin, ja minä olen nyt taivaassa? :roll:
 
Kyllä sen verran maailmassa on tähtitieteen tutkijoita ja harrastajia, että saisi aikamoinen salaliitto olla, jotta voitaisiin nykyään täysin yksi asteroidi salata... ;)

Mutta tottakai on mahdollista että joku päivä sellainen meidän maapalloomme osuu, ja lähinnä pidänkin ihmeenä sitä että ihmiskunta on päässyt jopa jo näinkin pitkälle, mutta luulen että asteroidia tai asteroideja odotellessa ovat todennäköisempiä vaikka magneettikenttien muutokset tai muut hauskat ilmiöt.

Minusta on todella outoa laskeskella maailmanloppuja tietyille vuosille, koska meidän ajanlaskummehan mittaa vuosia Kristuksen syntymästä, mistä emme ole edes varmoja että tapahtuiko se todella ja jos tapahtui, niin tarkalleen ottaen minä vuonna...
 
Hilgaria sanoi:
Guille sanoi:
Eivätkös ne mayat laskeneet maailman lopun tulevan 21.12.2012 tai 23.12.2012? Muistelisin lukeneeni jostain jotain sellaista. Että mayat tekivät todella tarkkoja ja hienoja kalentereita, joita voidaan käyttää edelleen. ja että kalenterit sitten vaan loppuvat 21.12.2012. Saattoi toki kyse olla inkoistakin...
Se vuosi oli muistaakseni kylläkin 2014. En aivan tarkalleen muista, sillä luin tuosta samasta asiasta reilut 8 vuotta sitten.

Mayat, kyllä. Vuosiluku meni Guillella oikein, eli 2012. Päiväkin meni keskimäärin oikein, se on nimittäin 22.12. :mrgreen: Minulla kun on siitä kännykässä muistutus.

Minulla oli muuten tosi hauskaa kun viimeisessä X-Filesin jaksossa kävi ilmi että sama päivä on ajankohta alienien lopulliselle hyökkäykselle. :)

Parinkymmenen vuoden sisällä meillä on varmaan jo aika hyvä suoja asteroidi-iskua vastaan, asiaa kun tutkitaan nykyään kovasti. Kun kaikkien lähialueen murikoiden radat on laskettu, pystytään aika hyvin ennustamaan isku, ja sitten nähdään operaatio tyyliin Deep Impact tai Armageddon. Jos uhkaa siis ylipäätään tulee.
 
Tässä keväällähän tuli joku dokkari sanotaan vaikka TV2:lta, jossa käsiteltiin juuri tällaisten "suurinpiirtein koko ihmiskunnan tuhoavien" meteoriittien Maahan törmäämisen torjumista. Että toteutettaisiinko joku ohjusisku vai mikä. En itse asiassa juuri muista mitä siinä puhuttiin, mutta monenlaisia systeemejä suunniteltiin. Mutta mikään ei oikein toiminut, paitsi sitten ehkä joku aurinkopaneelihommeli millä meteoriitin rataa saataisiin töykättyä vähän syrjään, niin ettei se osuisi Maahan. Juu, kuulostaa oudolta, mutta en minä sitä juttua oikein käsittänytkään. :roll:
Ilmeisesti joku tämmöinen törmäysuhka oli muka joskus lähivuosina ollut, muttei sitten oikeasti ollutkaan. Ja sitten jotkut ihan asiantuntijat olivat laskeneet, että joskus tuhannen vuoden päästä Maa osuu ison (olikohan taas vaihteeksi Texasin kokoisen) meteoriitin kiertoradalle. Justiinsa tällainen elokuvista tuttu tapaus siis. Ne tiedemiehet uskoivat että siihen mennessä keksitään kyllä jotain millä törmäys torjutaan.
Mutta tuhat vuotta on oikeastaan aika lyhyt aika. Jos nyt unohdetaan kaikki huuhaaennustukset tyyliin "huomenna tipahtaa iso kivi taivaalta ja tappaa kaikki eikä kukaan huomannu sitä aiemmin", niin miettikää että vain 30 sukupolvea eteenpäin kaikki kuolee. Nimittäin jos muka ei ihmiskunta tuhoa itse itseään siihen mennessä. Aika vähän verrattuna siihen kauanko elämää maapallolla on ollut.
Jokatapauksessa Maahan tuhoutuu sitten kun Aurinkokin päättää päivänsä. Ja silloinkin kaikki elämä on todennäköisesti hävinnyt täältä tavalla tai toisella. Eikä se silti ole kuin Maanloppu eikä maailmanloppu.

Mitähän sanaa oikeasti muuten pitäisi käyttää avaruusmurikoista kun puhutaan niiden mahdollisesta maahansyöksystä? Kun se maailmankaikkeudessa viuhtova kivi on meteoroidi, Maan ilmakehään päästessään se on meteori, ja maassa meteoriitti. Mietin vain. Monimutkaista.

Vielä siitä X-filesin UFOjen hyökkäyspäivästä. Eikö se ollut 12.12.2012? Jotenkin muistelen että ne numerot oli ainakin noin, oliko se sitten 21.12. vai mitä. Kuinkahan moni on muuten ottanut ihan todesta tuon jutun. Kun näitä X-filesia totena pitäviä friikkejä on kai siinä missä maailmanlopun ennustajiakin.
 
Meneldor sanoi:
Jokatapauksessa Maahan tuhoutuu sitten kun Aurinkokin päättää päivänsä. Ja silloinkin kaikki elämä on todennäköisesti hävinnyt täältä tavalla tai toisella. Eikä se silti ole kuin Maanloppu eikä maailmanloppu.
Se on selvää että Maapallolla elämä päättyy viimeistään siinä vaiheessa kun aurinko grillaa tämän pikku kivipallon. Eri asia on, pääseekö elämä täältä pois ennen sitä. Näyttää vahvasti siltä että ihminen tuhoaa itsensä ennen kuin pystyy siihen, mutta kenties seuraavaan älylliseksi kohoavaan lajiin voidaan panna suurempia toiveita.
 
Eipä sitä maailmanloppua tainnut tullakaan, kun huomenna on jo viimeinen päivä kesäkuusta. No, onhan sitä vielä huominenkin aikaa...voi tapahtua vaikka mitä! :D
 
No, nyt ollaan jo kunniakkaasti selvitty heinäkuun puolelle :D. Erehtyivätköhän kuukaudesta? Elikkäs, nyt vaan odottamaan seuraavaa "maailmanloppua". 8)
 
Jeesus oli historiallisesti olemassa ollut henkilö.
Se,mikä hän sitten oli,on eri asia.
Roomalaisten mukaan hän oli rikollinen.
Juutalaisten mukaan hän oli profeetta.
Kristittyjen mukaan hän oli Jumalan poika
Islaminuskoisten mukaan hän oli suuri sotapäällikkö ja profeetta.
---
Jeesuksen tarkkaa syntymäpäivää ei tunneta.
Luukaksen mukaan se on liitetty väestönlaskentaan,joka järjestettiin 6 jKr.
On myös väitetty, että hän olisi syntynyt Herodeksen hallitusaikana.
Herodes kuoli vuonna 4 e.Kr.
Vincent Taylor on kuitenkin päätellyt,
että hänen syntymäaikansa olisi voinut olla niinkin aikaisin kuin 8 e.Kr.,
jolloin pantiin täytäntöön Herodeksen määräys,jonka mukaan kaikki vastasyntyneet lapset Beetlehemissä tulisi surmata.
Ongelmana on se,että Raamatussa mainittu verollepano tapahtui vasta useita vuosia tämän jälkeen.
Tapahtuman liikkeellepanevana voiman sai aikaan uutiset Jeesuksen jo tapahtuneesta tai lähestyvästä syntymästä.
Päivänselvästi tämän on siis täytynyt edeltää Herodeksen kuolemaa.
Vaikka seuraisimme Luukkaan kertomusta,ero kahden samassa evankeliumissa olevan jakeen välillä on 10 vuotta.
Matteus kertoo erikoisen kirkkaan tähden johdattaneen itämaan tietäjät Jeesus-lapsen luo.
"Jouluntähdeksi" on ehdotettu mm. Jupiterin ja Saturnuksen kohtaamista 7 eKr.
---->Neljästä evankeliumista Markus ja Johannes eivät käsittele Jeesuksen syntymää ja Matteus mainitsee sen ohimennen.
Luukas taas on ristiriitainen selvittäessään Jeesuksen inhimillisiä sukujuuria,
Markus ja Johannes eivät mainitse tästä mitään.
Matteus mainitsee nimeltä 26 henkilöä Aadamin ja Jeesuksen välillä,kun taas Luukkaalla on 42 nimeä listallaan.
Heidän luetteloissaan on siis 16 henkilön ero.
Jos henkilön keskimääräinen elinikä tuohon aikaan oli noin 40 vuotta,
Matteuksen ja Luukkaan Jeesusta koskevien oletettujen sukutaulujen välillä on 640 vuoden ero!
Jos taas ajatellaan perinteisen "20 vuotta/sukupolvi",niin saamme 320 vuoden eron.

----
Eli Maailmanloppu tulee heinäkuussa 2004,noin 320vuoden tarkkuudella???

------------------------
Muoks.
Nyt 15.10 2004 onkin syytä aloittaa tämä keskustelu.
Ihmettelen,kuinka tämä nyt on näin tyrehtynyt,vaikka varmasti 99% kirjottaneista tiesi etukäteen että lokakuussakin vielä porskutetaan...
Tai kenties Maailma oikeasti loppui ja uusi rakennettiin tilalle silläaikaa kuin kaikki nukuimme?
 
Ylös