Kesätyöt

Curufair

Hobitti
Taas on tämä hakuvaiheaika vuodesta.
Ja taas minä olen ongelmissa.

Lintsille haen, sieltä jos ulkotöitä saisi, olisipa ainakin mieluisaa. Palkka kuitenkin huonommasta päästä.
En oikein tiedä mihin muualle hakea. Mitä paikkoja sitä Helsingissä on.. ulkotöitä haluaisin. Ja mahdollisimman sosiaalista mielellään. Neuvoja/vinkkejä?

Entäpä sinä itse? Minkälainen kesätyö löytyy jo, miten sait sen? Minne haluaisit? Minne olet hakenut? Mitä haluat kesätyöltä?

Itse tahtoisin nyt panostaa nimenomaan työn mielekkyyteen mutta toisaalta myös palkantasoon. Hömh.
 
Itse haluaisin mansikanmyyjäksi jonkun kaupan pihaan tai torille. Harmi vaan kun voin saada kesätöitä aikasintaan ensivuonna :( nooh, täytyy keksiä jotain. Ikinä en haluaisi kesätöihin mihinkään toimistoon jossa tuulettimet pauhaavat, aurinko paistaa ikkunasta suoraan silmiin ja on kuuma, sitten vielä pitäisi lajitella papereita.
Kesätöiltä odotan rahaa ja kokemusta.
 
Minulla on aika ikäviä muistoja noista kesätöistä, viime kesänä kun olin vanhainkodilla töissä. En pitänyt työstä ollenkaan. Välillä oli äärimmäisen tylsää ja piti tehdä hommia jotka oli vähemmän miellyttäviä.

Juuri tuo työn miellekkyyshän se tärkeintä on. On vaikea jaksaa tehdä hommia noin kuukauden ajan jos ei ollenkaan pidä siitä mitä tekee. Työpaikan ilmapiiri on erittäin tärkeä. Vanhainkodilla sain tietää minkälaista on, kun on huonot työkaverit.
Raha on myös tärkeää tietty.

Tänä kesänä voisin ehkä hakea jonnekin tallille tai ehkäpä kaupunginteatteriin, jos sinne vain pääsisi. Kumpikin olisi todella mieluisa työpaikka.
 
Kesätöitä on melko pakko hhakea jos aion selvitä kesästä hengissä. Tuskinpa niitä kuitenkaan saan, olen sen verran nirso etten halua siivoamaan tai vastaavaan. oulussa on liikaa opiskelijoita ja liian vähän työpaikkoja. Jotenkin ajatus töistä jossain työpaikalla ei innosta. Jos ei tapahdu ihmettä niin varmaan joudun elämään opintolainalla.
 
jooo, yks yö keksin öoistavan suunnitelman. Menen kesä töihin, hankin rahaa, ostan kannettavan. Ja paljonkos ne kannettavat taas maksokaan... :roll: Liikaa.
Verokortti tuli postissa joku aika sitten. Mulle sitte ei voinu siitä kukaan ilmottaa, sain tietää vasta pari päivää sitte.
Joo, vaihtoehtoina ois postiin, ehkä apteekkiin, jos ne työntekijät tykkäs musta ja puhuis uudelle apteekkarille, kuinka ahkera minä olinkaan TET:ssä. Tai sitten myymään jäätelöä tai jotain muuta kunnan hommaa.
 
Minä olin viime kesänä puhelinmyyjänä ja näyttää ikävä kyllä siltä, että kurja kohtalo odottaa minua myös ensi kesänä.

Työn mielekkyys on toki tärkeää, työilmapiiri myös ja hyvä palkka.
Siksi en pidäkään puhelinmyyjän työstä, kun se ei satu sisältämään mitään edellämainituista. Palkka on sentään ok, mutta hyvä vasta jos on tehomyyjä ja pääsee provisioille.

Puhelinmyyjän työssä toki on plussiakin. Vapaavalintaiset työajat ja lyhyet päivät ovat mukavia. Samoin sekopäiset ihmiset joille soittelee, niille on kiva naureskella jälkeenpäin.

Oikeasti haluaisin ehkä johonkin leffavuokraamoon töihin. Siellä kuitenkin pitää olla (näin ainakin olen käsittänyt) 18-vuotias. Plääh. Minulla on vielä 8 kk siihen autuuteen.

Yhtä asiaa olen kuitenkin päässäni jo kauan yrittänyt selvittää.
Minä olen hakenut parina viime vuonna aktiivisesti kesätöitä vaikka mistä, mutta kukaan ei ole halunnut minua palkata, paitsi joku kämänen mansikkatila 30 kilsan päässä kaupungista.
"Pitää olla työkokemusta", sanotaan. Mutta mistäs *****ta sitä työkokemusta saa, jos kukaan ei halua ottaa nuorta töihin?
Ja tämä EI ole mitään turhaa valitusta, vaan totisinta totta.
 
Pikku Hobitti sanoi:
"Pitää olla työkokemusta", sanotaan. Mutta mistäs *****ta sitä työkokemusta saa, jos kukaan ei halua ottaa nuorta töihin?

Ilmottaudut samaan paikkaan HARJOITTELIJAKSI ilman palkkaa. Avot, saat kokemusta, muttet palkkaa. :p

Työnantajat ajattelee että ottavat mieluummin semmoisen jolla on jo kokemusta ettei tarvitse ihan pohjalta opettaa. Tuleehan siitä kustannussäästöjä. Ajattelevat että "kyllähän muut".
 
Oli hassua lukea näitä aiempia mielipiteitä, koska melkein jokaisessa mainittiin, että kesätyön mielekkyys on tärkeintä. Minulla oli ainakin tärkeintä opiskelijana että ylipäätään sai kesätöitä ettei tarvinnut olla koko kesää syömättä. Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta minusta tuntuu naurettavalta narista neljän viikon kesätyöpestistä ja olla liian nirso. Se ei ole kuin vain neljä viikkoa. Ymmärtäisin kyllä jos kyse olisi esim. vuoden työsuhteesta. Silloin työn mielekkyys on jo tärkeää.

Itse olin opiskeluaikana kaksi kertaa kaupungilla siivoajana. Eihän se homma mitään hohdokasta ollut, enkä haluaisi sitä työkseni tehdä loppuelämääni, mutta pääasia oli että siitä sai rahaa.

Kaikkein parashan olisi jos opiskelijana pääsisi kesätöihin alalle johon opiskelee. Itsekin hain joka kesä päiväkotiin töihin, mutta he ottivat pääasiassa vain lastentarhanopettaja-opiskelijoita.
 
Pikku Hobitti sanoi:
Oikeasti haluaisin ehkä johonkin leffavuokraamoon töihin. Siellä kuitenkin pitää olla (näin ainakin olen käsittänyt) 18-vuotias.
Ainakin yksi kaverini on ollut jo 16-vuotiaasta asti töissä paikallisessa Film Townissa, että ei siinä kai mitään ikärajaa ole ellei ole ikäänsä valehdellut.

Itse olin viime kesän töissä. Kitkin kolme kuukautta ojanpohjia ja mukakauniita istutuksia. Rusketus tuli, oikein hyväkin, rahaa... Noh. Kun olin kaupungin hommissa, oli palkka sen mukainen.

En tajua sitä, miten jotkut saavat samasta työstä eri palkkaa samalla koulutustaustalla. Kaverini, joka oli tuolloin lukion toisella, sai puoli euroa parempaa tuntipalkkaa kuin minä vaikka itse olin jo ylioppilas. Kieroa. Tänä vuonna pitäisi huomauttaa palkasta jo siinä vaiheessa kun soittaa sille tädille että pääsen töihin. Jos siis pääsen kun kaupunki pihistelee taas... Pöh.

//muoks
Mikä kauhea moka, olin töissä kolme kuukautta enkä kolme viikkoa! Päänsisäinen kalenterini heittää pahasti.
 
Agh. Nyt olen minäkin yrittänyt kesätöitä vähäsen etsiä, mutta pahasti vaikuttaa siltä, että mitään ei tule löytymään... Tuntuu, että kaikkialle vaaditaan 18 vuotta ikää. :( Tähän mennessä kaupunginkin kesätöistä vain yksi on sellainen, johon ikäni puolesta pääsisin, mutta se onkin sitten jotain maalaamista ym. touhua jossain satamassa. En haluaisi olla nirso, mutta raksatyyppinen työskentely äijien seurassa ei inspaa.
 
Heh, täällä monet valittavat, että pitäisi saada mielekästä kesätyötä josta maksetaan hyvin ja että töitä ei saa kun ei ole aikaisempaa kokemusta. :roll:
Pohjalta sitä ovat muutkin aloittaneet; mansikkamaat, puhelinmyynti, siivous jne ovat juuri sitä työkokemusta jota pikkuhiljaa kertyy, niin että sitten pääsee jo muihin hommiin. Allekirjoittanut on tehnyt kaikkia edellä mainittuja hommia. Kun sitten hain muihin töhin lukion jälkeen, niin siellä sanottiin, että hyvä että olet tehnyt kaikenlaista, etkä ole jäänyt paikoillesi makaamaan.

Tänä kesänä tilanne näyttää suorastaan valoisalta. Sosiaali-ja terveysalalla kun töitä piisaa ja kun työkokemusta alalta on, niin en usko töiden saannin olevan ongelma. Oman alan työkokemus on nimenomaan sitä mitä haluan, siitä kun on hyötyä sitten kun valmistun. Ja eihän se rahakaan ole pahitteeksi. :p :wink:
 
Felicia sanoi:
Ikinä en haluaisi kesätöihin mihinkään toimistoon jossa tuulettimet pauhaavat, aurinko paistaa ikkunasta suoraan silmiin ja on kuuma, sitten vielä pitäisi lajitella papereita.

Itse olen ollut tälläisessä työssä kahtena kesänä, kylläkin vain kaksi viikkoa keralla. Ekalla kerralla mulla oli siellä jopa hauskaa! Vaikkei työ ehkä ollutkaan mitään hehkeintä, olin iloinen että olin edes jotain saannut, vielä aika helppoja hommia mukavien työkaveriden kanssa. Helppoa rahaa sanoisinko? :p Toisellla kerralle sitten joudun eri osastolle, ts. kellariin arkistoimaan vuosia vanhoja papareita. Se oli tylsyyden lisäksi vielä pelottaa, yksin kellarissa monien hyllyjen välissä, ja vielä samaan aikaan kuunnellen Nightwishia, sai mielikuvitukseni laukkaamaan...:)

Lisäksi kokeilin puhelinmyyntiä yhden päivän, ja se kyllä jäi siihen. En halua töistä nirsoilla, niitä kun ei alle 18-vuotiaille kovinkaan paljon ole tarjolla, mutta en silti halua ansaita rahojani ihmisiä huijaamalla. (Siis puhelinmyyjät lisäävät oikeeseen hintaan vähän ekstraa, mikä saa suuren alennushinnan kuulostamaan tosi halvalta.) Vielä kun pomo oli koko ajan lähettyvillä vahtaamassa, ja koko ajan painostamassa olemaan sinnikkäämpi jne... Mulla meni hermot.

Haluaisin kuitenkin sanoa tohon työn mielekkyyteen, että jos jotain tylsempiä hommia saa, kannattaa niistä juuri saada sitä työkokemusta. Itse aloitin jakamalla mainoksia, ja nykyään käyn naapurilla siivoamassa ja vahtimassa lapsia, tosin en kovin usein. Jos minulle tarjottaisiin jotain siivous hommaa kesäksi, ottaisin sen ilomielin vastaan, koska siinä työssä ainakin tietäisin siitä olevan jotain hyötyäkin jollekin, toisin kuin vaikka paperien arkistoimisesta... :roll:
 
Kesätöihin on ainakin täallä pienessä kylässä missä asun niin vaikea päästä sillä hakijoita on paljon. Jos haluaa kesätöitä niin ei siinä aina ole niin paljon valinnan varaa. Menee sinne minne pääsee, jos oikeasti haluaa sitten rahaa. Ei tietenkään pakko minnekkään mennä jos ei halua.

Olen ollut kukkakaupassa töissä. Se oli mukavaa puuhaa. Sain tehdä kukka-asetelmia, myydä kukkia, tehdä kimppuja, hinnotella, avustaa ja muutenkin tälläsisia yleisiä töitä mitä nyt sellaisessa paikassa voi tehdä.
Työ oli mukavaa, ehkä välillä yksitoikkoista, mutta kyllä minä pidin. Siinä on tekemisissä ihmisten kanssa, saa käyttää käsiä ja ei koko päivää tarvitse onneksi sisällä olla.

Jos kiinnostaa tälläinen niin kannattaa ihmeessä yrittää kukkakauppaan. Minulla ainakin oli mukavaa aikaa siellä :D
 
Viime kesänä olin töissä raksalla ja syksyllä kouluavustajana. Ihan hauskaa oli. Nyt oon hakenut sairaalaan lähetiksi, palkka ois jotain 1200-1300e/kk ja työ olisi jotain potkulaudalla potkuttelua. Tuonne jos pääsisi niin olisi kivaa.
 
Outoa, olin niin varma, että vastasin tähän juuri. Nojoo. Olen etsinyt töitä tähän mennessä lähinnä periaatteella "kunhan jotain". Äsken jätin hakemuksen pesulaan. Hmm, saapa nähdä. :) Kukkakauppaakin olen ajatellut, se vaikuttaisi aika mukavalta. Yksitoikkoisuus ei oikeastaan häiritse minua...

Tietysti olisi se perusjuttu, puhelinmyynti, mutta puhun niin hirveän epäselvästi ja vielä kammoan soittamista, joten en kyllä siinä pärjäisi.

Tosiaan, melkein mikä hyvänsä työ menisi kyllä.
 
Minä olin viime kesänä eräässä kaasualan yrityksessä töissä. Pääasiassa pakkasin tuotteita ja järjestelin sitä pienehköä varastoa. Ihan mukavaa hommaa, muut työntekijät oli mukavia ja sai siitä rahaakin. Vaikka työ sinänsä olikin melko yksitoikkoista, niin eipä se haitannut musiikkia kuunnellessa.

Ensi kesänä aion suunnata samaan paikkaan, koska sieltä minulle jo lupailtiin viime kesän jälkeen töitä :) Loistava bonus tässä työpaikassa on sen sijainti: juuri sopiva pyöräilymatka, eli n. 7km suuntaan. Hyötyliikuntaa huipussaan. Ensi kesänä ajattelin olla töissä 1,5kk; mikäli heiltä töitä heltiää sellaiseksi ajaksi.

Yksi paikka on, jonne en suostu menemään töihin ja se on kaupungin duuni. Täällä tuntipalkka on vähän alle 5 euroa ja työ on kaiketi lähinnä kitkemistä ja ruohonleikkuuta. Vaikka siinä saisikin olla ulkona, niin en kyllä tuosta rahasta rupea tuollaista työtä tekemään.
 
Minulla taitaa mennä tämä kesä työtä hakematta...
Sillä minun kouluni loppuu vasta heinäkuun lopussa. Eikä minulla jää kuin pari kolme viikkoa lomaa kesällä... :p olen puutarhatalouden-alalla opiskelemassa ja siellä on sellainen tapa (ainakin nyt) että olemme kesällä työssä harjoittelemassa...

jos olisi minulla sellainen kesäloma kuin teillä niin varmaan hakisin seurakunnalta työtä. olen siellä ollut viime kesänä niin saisin helposti sieltä työtä... ja sitten varmaan hakisin johonkin puutarhalle työhin. omaa kokemusta varttuttamaan ja osaan jotain hommia jo tehdä ennestään...
 
Olen syntynyt elokuun 22.päivä, joten täytän aina ei-otolliseen aikaan kesätöitä hakeassani.
Tänä vuonna koitan 16-vuoden iällä saada töitä, koska joudun maksamaan kesän vuokran ilman tukia :(
Parhain keino saada töitä on tarttua luuriin, mailata, käydä paikan päällä ja kysyä olisiko töitä.
Tampereen kaupungille ja muille suurille työllistäjille(Särkänniemi, Posti) hakee koko Tampereen nuoriso ja prosentti pääsee. :x
 
Seuraavana kesänä ajattelin hakea kesätöihin ensimmäistä kertaa. Saa nähdä nyt sitten pääsenkö. Ajattelin yrittää ovelasti TET:iin kirjastoon tai kirjakauppaan, jos vaikka sitten sitä kautta pääsisi kesätöihin. Ja ellen muuta keksi, niin tyydyn kohtalooni, eli menen juurespellolle. Niitähän täällä riittää.
 
Aijuu, minä en ajatellut hankkia kesätöitä. Minä ajattelin pitää kesäloman! On muuten elämäni ihan ensimmäinen palkallinen täysipitkä kesäloma. Huh! Olen viimeksi ollut kesälomalla joskus yläasteella. Pelottavaa. Olen käytännössä tehnyt töitä tai opiskellut yhtäjaksoisesti kohta kahdeksan vuotta... No, tänä kesänä makaan vaan tekemättä yhtään mitään.

Ryytykää, te opiskelijat jotka joudutte lomallakin töihin :p!
 
Ylös