Keskustelua TSH-elokuvien näyttelijöistä.

  • Keskustelun aloittaja Lil'Arwen
  • Aloitettu
L

Lil'Arwen

Vieras
Kiinnostaisi tietää, kävikö teille muille samoin kuin minulle. Eli olen aivan addiktoitunut TSH-näyttelijöistä. Olen oikeastaan kaikkien elokuvassa näytelleiden fani (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta... :wink:). Erityisesti pidän Elijah Woodista. (Olen huomannut, ettei moni täällä pidä, mutta minäpä pidänkin!)
Ja tietysti Orlando Bloom ja kaikki muut hobittinäyttelijät ovat aivan ihania (ja hyviä näyttelijöitä, sopivat rooleihinsa). Eli tarkoitus ei ollut kerätä mitään suosikkinäyttelijälistaa, tahtoisin vain tietää, ovatko muut yhtä tyytyväisiä näyttelijöihin kuin minä.
Onko kohtalotovereita? :lol:


Muokkasin otsikkoa hieman, että tähän voi sitten kirjoitella kaikista elokuvissa olleista näyttelijöistä. -Icegorn
 
E näyttelijöihin hullaantunut, vain kirjan henkilöihin elokuvssa. Tokihan Orli kelpaa ilman sitä peruukkia, mutta kyllä se Legolas itse on kivempi. Frodolla oli aina jotenkin omituinen ilme, joten omituisesti nokka pystyssä ja katsoo jotenkin inhoten. Varmaan oli tarkoitus olla pelokas...
 
Et, valitettavasti et ole. Täällä oli taannoin "Miehisiä suloja sormustrilogiassa"-topic tms. jossa oli sellaista teini-ihquilua että oksat pois, ainakin loppupuolella. En aio edes pyytää anteeksi kommenttiani, koska tuo on fakta.

Toivottavasti tästä ei tule samanlaista, mitä yleisimmin tulee. Ja nyt lopetan off topic-vuodatukseni. Kiitän.
 
Hyvä Gandar, se toki ei ole tarkoitukseni. Ja mitä tuohon miehisiä suloja- juttuun tulee, voisin nyt tähän sitten lisätä että seuraan nykyisin kiinnostuksella myös Cate Blanchettin sekä Liv Tylerin elokuvarooleja, eli puhun kaikista näyttelijöistä, en vain miespuolisista. Kiitän puolestani.
 
juu, yhdyn Gandariin ja kehoitan kaikkia kiinnostuneita penkomaan arkiston kätköistä Miehisiä Suloja-topicin, pois alta Sormus trilogian miehiset komistukset! Konnun naisväki on tulossa!!
 
Kyllähän minäkin noista Sormusten Herran miehistä tykkään..
sekä ulkonäöltä että näyttelijälahjoiltakin.. :)

Orlando..tässä maailmassa ei ole ktään niin komeaa miestä kuin
hän.. :p ja kaiken lisäksi hän on hyvä näyttelijä..

Elijah on joissakin rooleissa ihan lahjakas,mutta petyin hieman
hänen suoritukseensa LOTR:ssa..pelästynyt pikkupoika ilme
alkaa vähitellen hänen kasvoillaan jo kyllästyttää..

Aragorn on myös aivan ihana..Hän on sellaisen herkän ja raisun
yhdistelmä.Ja vielä niin lahjakas monelta taholta, kun osaa piirtää ja runoilla yms.. :D

Muut hobititkin ovat mahtavia..eniten pidän Pippinistä..
Hän saa minut aina hilpeälle päälle..

Gimli myöskin vaikka hän on ehkä surkein läpän heittäjä, saa myös minut nauramaan..ja se on muutenki niin huvittava ku se
parta heiluen ärisee tapellessaan sen kirveen kanssa.. :lol:

Boromir sykäyttää ehkä vähiten, mutta hänkin hoitaa hommansa
hyvin.. :)
 
Culgrodiel sanoi:
Kyllähän minäkin noista Sormusten Herran miehistä tykkään..
sekä ulkonäöltä että näyttelijälahjoiltakin.. :)

Orlando..tässä maailmassa ei ole ktään niin komeaa miestä kuin
hän.. :p ja kaiken lisäksi hän on hyvä näyttelijä..

Yhdyn täysin näihin sanoihin. Ja ei, minä en ole mikään teinikana-ihquilija vaikkakin otin aika paljon osaa "miehiset sulot" topikkiin. Satun vain pitämään liikaa Orlandosta. :lol: Eli olen erittäin tyytyväinen Orlandon suoritukseen. Harva onnistuisi nuin hyvin suoraan teatterikorkeasta saavuttuaan. :)

Hobittien näyttelijävalintoihin olin myös hyvin tyytyväinen. Jokainen sopii osaansa, erityisesti Pippiniä näyttelevä Billy Boyd.

Viggo on kyllä myöskin osaansa niin loistava valinta etten voi muuta sanoa. Aragornina hän menee, mutta muuten ei oikein. :p

Muista näyttelijöistä en sitten ole pahemmin innostunutkaan. :wink:
 
  • Like
Reaktiot: Pip
Tuosta Viggon roolisuorituksesta Aragornina.
Minusta hän sopii osaan hyvin. Entäpä, jos PJ olisi pysynyt alk. peräisessä valinnassaan, eli Stuart Towsendissa (vai mikälie..)? :(
 
Stuart olisi ollut minusta liian poikamainen Aragornin rooliin..
Ajatelkaapa häntä Gondorin kuninkaana.Ei oikein trimmaa??
Aragornin rooliin pitää olla joku karski, mutta samalla herkkä tyyppi.Juuri niinkuin Viggo! Onneksi Stuart lähti kälppimään siitä roolista..(vai saiko hän periti potkut)Hyvä näyttelijä kieltämättä,
mutta ei sopiva Aragornin rooliin.. :)
 
Taisipa tuo Stuart saada ihan potkut (???).
Ainakin luin jostain, että hänellä oli PALJON erimielisyyksiä PJ:n kanssa. Onneksi :) ...
 
Ei minulla todellakaan ole mitään Orlandoa vastaan, mutta hän ei ollut kuitenkaan minusta vakuuttavin roolissaan.

Omasta mielestäni Billy Boyd esitti parhaiten oman roolinsa. Sopivan viattomana ja iloisena hobittina, joka ei käsitä ulkomaailman vaaroja, mutta joutuu ymmärtämään pakolla.

toinen vakuuttava oli Viggo Mortensen Arana. Kuka sanoi, että sen pitää olla sopivan karski (vai mikä se ilmaisu nyt olikaan) ja kuitenkin herkkä. Viggohan sopii rooliin kuin nyrkki silmään. )
 
  • Like
Reaktiot: Pip
Suurin osa näyttelijöistä oli hyviä valintoja, mutta Faramirin esittäjä (David Wenham?) ei ollut hyvä valinta. Hän ei mielestäni näytä Faramirilta. En pitänyt myöskään Liv Tyleristä Arwenina. Se saattaa johtua siitäkin, että hän on liikaa esillä. Orlando on nykyään mielestäni oikein hyvä valinta Legolasiksi, mutta vaaleat hiukset häiritsevät yhä.

Yhdyn Nefalphieliin parhaimmissa näyttelijöissä. Billy Boyd oli napakymppi Pippinin rooliin sekä ulkoa että sisältä.

Lisäksi minua sykähdytti Aragorn (Viggo). Hän oli (jos mahdollista) jopa osuvampi henkilö Aragornin rooliin kuin Billy Pippinä, mikä on suuri kohteliaisuus ja ylistys. Kuvittelin Aragornin juuri sen näköiseksi, miltä Viggo-Ara näyttää. Niin, kuten monet muut jo sanoivat, karskeutta, herkkyyttä, salaperäisyyttä... Kaikkea, mitä Aragorn on.
 
  • Like
Reaktiot: Pip
Mua miellyttivät erityisesti Ian McKellen Gandalfina ja Christopher Lee Sarumanina. Olisi vaikea kuvitella eri näyttelijöitä näihin rooleihin, sillä heti ensinäkemältä he tuntuivat juuri sopivilta. Superninjavelhot- kohtaus tosin vähän latisti tunnelmaa, mutta muuten... Parempia perusteluja ei saa irti edes kiduttamalla, valitan.

Ei, en ole gerofiili, vai miten se sitten pitäisikään sanoa. :lol:
 
Kuten Gandar jo tuossa mainitsikin, keskustelusta saattaa syntyä samanlaista kuin lukitussa "Miehisiä suloja Sormustrilogiassa"-topicissa. Keskustelu näyttää nimittäin ajautuvan siihen suuntaan ainakin muutamien viestien sisällön perusteella. Ja hiukan vanhemmat kontulaiset varmaan muistavatkin mihin se keskustelu ajautui.


Minusta voisimme keskustella näyttelijävalinnoista täysin murheetta, kunhan se ei käänny ällöttäväksi "ihqutt3lux". Mm. Lauremìrë ja Aisheeya käännyttelivätkin keskustelua jo järkevämpään suuntaan ja mielestäni voimme jatkaa sitä. Luulisin kuitenkin, että valvojat pitävät tätä topicia silmällä tarkasti, luulisin ettei kovin moni halua tästä "Miehiset sulot sormustrilogiassa 2"-topicia.


Minun mielestäni TSH-elokuvatrilogian näyttelijät ovat suurimmilta osin hyvin valittuja, Aisheeyan mainitsemat Christopher Lee ja Ian McKellen olivat erinomaisia Sarumanin ja Gandalfin osissaan. Cristopher näyttää jotenkin kamalasti mielikuvitus-Sarumaniltani, lisäksi C. Leellä on myös fantastinen ääni Sarumanin osaan. Ian McKellen puolestaan eläytyy hineosti osaansa. Ian näyttää kyllä paremmalta Gandalf Harmaa-vetimissään. Gandalf Valkoisena hän on jotenkin epävelhomainen, ulkonäön puolesta siis.


Myös Sean Astin ja Miranda Otto olivat minusta mainioita valintoja Samin ja Èowynin osiin. Sam oli sopivan tukeva ja hobittimaisen näköinen. Èowyn puolestaan osasi olla Èowynmäinen, Miranda Otto mielestäni esitti osansa hyvin.


Jos nyt jotain negatiivista näyttelijöistä pitäisi sanoa, niin mielestäni Celebornin esittäjä Marton Csokas oli täysi pettymys. Hän oli mielestäni epä-Celebornmainen. Kirjassa Celeborn on ystävällinen ja luo olemuksellaan mukavaa tunnelmaa. Kirjassa ymmärtää Celebornin sanojen tähden, että Lòrien on turvapaikka, mutta elokuvan ahdistavan ja jäykän tunnelman, sekä karmaisevan valaistuksen takia odotin jo jonkin hirviölauman hyppäävän puun takaa.


No, johan tuli sepostus. Aiheesta ja aiheen vierestä.


edit:// Rikun tavoin minustakin Leo-Lego muistuttaa omaa mielikuvaani Legolaksesta(/Legolasista/Legolaasta)

edit2://Perustelin lisää.
 
Siis kyllähän minä pidän todella paljon Orlandosta,mutta en ole niin kuin eräs "ystäväni" että ainakun on puhe Elijah Woodista niin:Tiesitkö että sen lempiväri on se ja sitten sen kengän numero on tuo jne,jne..
Todella rasittavaa ja sitten en ole myös niin hullaantunut kuin edellä mainuttu "ystäväni" että ostaisin jokaisen elokuvan jossa Elijah/Orli vilahtaa DVD:lle*huh huh*...Onhan minunkin seinällä julisteita, mutta älyttömyyksiin en sorru..Anteeksi jos loukkasin jotakin(vaikka tuskin)...
 
Näin joskus kuvan Leonardo DiCapriosta Legolaksena, ja surullista myöntää, mutta hän näytti huomattavasti enemmän minun Legolakseltani kuin Orlando Bloom.

Elijah Wood taas on liian babyface hobitiksi. Niiden piti olla rumia, ihmeellistä kiillottaa heidätkin kiiltokuvapojuiksi vain, että saataisiin suurempi kohdeyleisö. Markkinavoimat rullaavat.

Mortensen Aragornina taas <i>on</i> täydellinen, sitä en minäkään voi kiistää. Täysin sellainen, minkälaiseksi Aran kuvittelin kirjaa lukiessani.

Christopher Lee ja Ian McKellen taas ovat aina olleet loistavia näyttelijöitä - miten minä heitä voisin kritisoida? [22]
 
Niinpä, Elijah ei kyllä ole yhtään hobitti, ainakaan sellainen, joksi minä ne mielsin. Tosin jossain taisi olla maininta siitä, että Frodo olisi ollut poikkeuksellisen miellyttävän näköinen hobitti (saattaa tosin olla, että muisti prakaa). Katsojalukuja on tietysti ajateltava...

Liv Tyler Arwenina sai aikaan lieviä ahdistuskohtauksia, mutta se johtunee enemmän hänen isästään ja koko hahmon muuttamisesta aivan toiseksi kuin kirjassa, kuin itse näyttelijästä.

Ja tietysti olisi ollut mukavaa, jos Puuparran ääneksi olisi löydetty joku muu kuin John Rhys-Davies.

Ai niin, ihan ilman mainintaa on tainnut jäädä Andy Serkis Klonkun äänenä. Mahtava. :mrgreen:
 
Riku sanoi:
Näin joskus kuvan Leonardo DiCapriosta Legolaksena, ja surullista myöntää, mutta hän näytti huomattavasti enemmän minun Legolakseltani kuin Orlando Bloom.

Tarkoitat tätä:
http://home.hccnet.nl/neturnia.wallpapers/lotr/leolas.html

Mielestäni suurin osa näyttelijävalinnoista on osunut kohdalleen. Näistä mainitsisin (Galan mainitsemat) Sean Astinin Samina, Miranda Otto Éowynina ja Cate Blanchett Galadrielina sekä Ian Holm Bilbona. Livistä en sano mitään :roll:.

Viggo Mortensen Aragornina. Liikaa sanottavaa, liikaa ylistäviä adjektiiveja. Ainoa, josta en Mortensenin näyttelijänsuorituksessa pitänyt, oli FotRin "LetŽs hunt some orcs!" Repliikki kuulosti liian rambomaiselta Aran suusta. Mutta ulkonäöltään Mortensen vastaa täysin omaa kuvaani. Eivät turhaan immeiset perustaneet Sänkimiesseuraa :p.

Ainoa, josta en pitänyt, oli Galan tavoin Celeborn, tai toisin sanoen Marton Csokas. a)ei näyttänyt ollenkaan haltialta b)äänensävy oli kyllästynyt ja hintahtava c) "Tell me, where is Gandalf" nipisti pois kaikki säälipisteetkin.

En ymmärrä, mikä minua kiehtoo siloposkisissa miehissä :D. Ensin oli Elijah. Siitä vaiheesta olen onneksi päässyt. Sitten tuli Legolas :mrgreen: Sekin meni kiitettävän nopeasti ohi. Mutta sitten näin Star Warsit, ja taas sitä mentiin! Luke Skywalker ja Han Solo varastivat ketaheitolla sydämeni, ja sänkiset tai parrakkaat miehet ovat jääneet taka-alalle (Araa lukuunottamatta :mrgreen: ). Tässä taidettiin mennä jo off-topicciin :D.
 
Minä en oikeastaan löydä mitään kummoisempaa moitittavaa näyttelijävalinnoista. En pysty keksimään paremmin sopivia ihmisiä heidän tilalleen. Hobittinäyttelijät olivat mahtavia, heistä vähiten pidän ehkäpä herra Woodista, vaikka hänkään ei ollut huono missään nimessä. Sean Astin veti vaan niin mahtavan roolin ja Billy Boyd ja Dominic Monaghan olivat verrattomia. Kuitenkin erityismaininnan ansaitsee mielestäni Viggo Mortensen, joka suoriutui roolistaan mahtavasti ja uskottavasti. Parempaan olisi tuskin kukaan pystynyt.

Onnittelut PJ:lle hyvistä valinnoista. :)
 
Ylös