Kevätmiitin -22 yhteiskokkaus: pizzaa!

Sidhiel

Rajatapaus
Vastuuhenkilö
Suomen Tolkien-seura
Onko kiinnostusta yhteiskokkailulle? Ideoikaa vapaasti!


Osallistujat/mitä tuo:
Hanna Kullanväärtti & co: pohjat
Samooja: juustoraaste, kinkkusuikale
Krasus: pepperonia, ananasta
Sidhiel: tomaattipyree, sipulit
Kointähti: paprika, herkkusienet
Rhosgobella: Vegejauhismurua ja vegaanin pizzamurua (käytä juuston tavoin).
Lehtokuusama: kana, persikat
Pagba: rucolaa, oregano
Nova: mozzarella, tuore basilika, tomaattikastike
 
Viimeksi muokannut ylläpidon käyttäjä:
Pitsa on kyllä aina ihan hyvä vaihtoehto.
Jos pääsen paikalle ja pitsaan päädytään niin voisin tuoda ainakin mozzarellaa.
 
Joo, pizzassa mukana.
Kerran jossakin miitissä tehtiin pizzaa, ja sitä tuli niin paljon (monta pellillistä), että syötiin koko miitti sitten sitä. :grin:
Voisin tuoda vaikkapa useamman pussin juustoraastetta, sitä kun kuluu pizzojen teossa kuitenkin paljon.
 
Pizza käynee meillekin. Koitan muistaa kysellä töistä päästyäni mukuloilta, mistä täytteistä he pitävät eniten, niin voisimme sitten tuoda ainakin niitä. Veikkaan, että vastauksena on jotain sen tapaista kuin salami ja jalapeno, ja omasta puolestani voisin tuoda ainakin auramuruja ja herkkusieniä.
 
Pizza on loistava vaihtoehto!
Voin tuoda paljon sipulia ja tomaattipyreetä.
 
Keskusteluissa lasten kanssa tulimme siihen lopputulokseen, että tuomme pepperonia, ananasta, aurajuustoa ja herkkusieniä. Jos ananas herättää joissakuissa ällötystä, sen voi vaikka laittaa erilliseen tarjoiluastiaan, josta halukkaat voivat sitten lisäillä sitä lautasilleen omien pizzapalojensa päälle.
 
Pitsassa on sekin hyvä puoli, että voidaan tehdä monenlaista nurkkaa ja kohtaa pitsaan.
Minä esimerkiksi olen mieltynyt kovasti pitsaan, jossa on vain tomaattikastike, mozzarella ja ehkä ananasta ja herkkusieniä, mutta kaksi viimeistä enemmän bonus. Voidaan sovitella väen mieltymyksiä yhteen ja tehdä kompromisseja kun mietitään millaisia pitsoja tehdään.
 
Monia täytteitä voi myös käyttää RAXin tyyliin jälkeenpäin omalla lautasella lisättävinä. Siellähän tähän luokkaan kuuluvat ananaksen lisäksi ainakin aurajuusto ja valkosipuli (me voisimme muuten tuoda myös valkosipulia, koska ainakin minä tykkään siitä pizzassa kovasti).
 
Muistelisin, että pitsamaustetta olisi yhdistyksen tavaroissa, mutta tämä pitää vielä varmistaa.
Pitäisikö meidän tehdä joku simppeli salaatti vielä pitsan rinnalle/päälle laitettavaksi? Voisin nimittäin tuoda jotain rapsakkaan perus salaattia tähän tarkoitukseen (mutta en tuo rucolaa, koska en siitä itse tykkää, vaan jotain miedompaa). Tai salaattiainekset voivat olla samassa jonossa muiden jälkikäteen lisättävien täytteiden kanssa.
 
Salaatti kuulostaa hyvältä. Itse ainakin tykkään tuoreista tomaateista pizzan päällä (ja rucolasta!), mutta jälkeenpäin kasattavat salaattiainekset ovat varmaan kaikkein helpoin tapa noudattaa kaikkien pitsamieltymyksiä.
 
Minä ja Glitchy joudumme jäämään miitistä pois, joten perhekuntamme osuus pizzatäytteistä kutistuu Krasuksen mukana tuleviin pepperoniin ja ananakseen.
 
Ilmoittauduin itse juuri miittiin.
Pizzaporukasta osa ei ole vielä ilmoittautunut, ja käsittääkseni @Jaamar ei ole tulossa miittiin?
Toivotavasti saadaan siis lisää yhteiskokkailuun osallistujia jostakin.
 
Juu, en olekaan. valitettavasti vetäydyn siis myös pitsahommista. Voin potkia noita perheen osallistujia aktivoitumaan jos tahtovat pitsaa ;)
 
Pizzaringin ollessa noin suuri, saatan tuntea suurta kademieltä toisten herkutteluista. Liittyisin siis mielelläni vegepizzan väsääjiin. Mitä aineksia toisin?
 
Ylös