Kevätmiitin yhteisruokailu

Lathron

Kontulainen
Mitäs tällöin syötäisiin?

Ehdotan että järkätään sellaisia ruokia, joilla voidaan ohittaa kysymys liharuoan ja kasvisruoan väliltä.

Pizzaa ja raviolia olen esittänyt. Ravioli voi olla visuaalisesti vähän tylsää, mutta makujensa puolesta jopa rikkaampaa kuin pizza. Risotto Bianco voisi olla kolmas tie, jos haluaa mennä tällaisella italialaisella hiilaripommi-linjalla :D

Risotto bianco on siis maustamaton risotto, johon voi erikseen sotkea sitten vaikkapa pesto-tomaatti mössöä, pekoni-papu-mössöä tai vaikka nallekarkki-toffee-mössöä jos mieli tekee. Jos sitä tehdään, niin vaadin kuitenkin miittisäännöissä joustamista valkoviinin osalta, koska sitä vaan kuuluu laittaa risottoon, end of story. Alkoholiahan ei kuitenkaan ruokaan jää, koska se keitetään ensi töiksi pois, mutta maku jää riisinjyviin.

Pizza on ainakin varma valinta kaikkien paitsi keliaakikkojen puolesta, koska siinä jokainen pääsee itse täyttämään oman osionsa.

Ravioliakin voi tehdä monella eri täytteellä. Lihattomat on helppo erotella vaikka käyttämällä erilaista kokoa tai taittotapaa. Ja siihen voi tehdä sit itse tosiaan vaikka peston tai jonkin toisen kastikkeen.
 
Risotto bianco kuulostaa itseasiassa parhaalta minun korvaani tällä hetkellä. En tosin ole yhtään varma voiko miittisäännöistä joustaa tässä kohtaa... Vanhana tapahtumavastaavana pohdin asiaa helposti siltä kantilta ja se ajaa tosi pahaan väliin kun tietää että varmasti viini menee VAIN ruokaan mutta sen tuominen miittiin on silti kielletty.
Jotkut tortillatkin voi täyttää itse mutta niiden levyjen lämmittäminen vuoronperään mikrossa on aika turhauttavaa.
Kuten jo toisaalla totesin niin pitsakin käy kyllä. Se on ainakin selkeä.
 
Siinä miitissä kun sahtipanimoreissu oli ajankohtainen, tultiin siihen tulokseen, että alkoholijuomia voi säilyttää tapahtumavastaavan "jemmassa" tai lukkojen takana mm. tuollaisen tutustumisreissun yhteydessä. Nyt luulen, että auton takakontti jemmapaikkana lähinnä pakastaa valkoviinin.

Ehkä jos Lathron tuo paikalle vain ja ainoastaan ruokaan tarvittavan määrän valkkaria ja ruoanlaittohetkeen asti sen sijainti on lähinnä minun tiedossani?
 
Tortilla levyjä voi lämmittää kerralla enemmän uunissa folion alla. Mutta mulle tosiaan kelpaa ihan mikä tahansa vaihtoehto.
 
Minä olisin eniten innoissani raviolista tai pitsasta, mutta jos valkkarijärjestely ei tuota harmaita hiuksia tapahtumavastaavalle, risottokin kelpaa toki. :)
 
Ei nyt tehdä asiasta härkästä. Kyseessä on 3dl valkoviiniä, ei rikastettua plutoniumia tai pernaruttobakteeriviljelmä. Pidän huolen ettei se päädy muualle kuin kohteeseensa, sikäli kun risottoa tehdään. Tämä on ehkä kuitenkin sellainen asia, jossa muuten niin edistyksellisen Konnun toivoisin kehittyvän sääntö- ja käytäntötasolla. Eli luottamus aikuisten ihmisten harkintakykyyn ja tilannesidonnaisuus. En ole juottamassa alaikäisiä humalaan, vaan maustamassa italialaistyyppistä ruokaa sen perinteitä kunnioittaen, jotta saisin siihen mahdollisimman oikeanlaisen maun ja rakenteen. Ehkä tässä peilaan omaa kasvatustani, jossa alkoholi oli aina läsnä, mutta en koskaan nähnyt vanhempiani humalassa ollessani alaikäinen. Muita sukulaisia kylläkin. Mutta sellainen mystifioitu "viina on sauronista"-asenne on jotenkin niin nähty. Ennemmin kieltäisin energiajuomat ja karkkien ylensyönnin, jos olisi pakko kieltää jotain.

Ymmärrän kuitenkin sääntötason ennaltaehkäisyideologian etupainotteisuuden: jos halutaan maksimiturvallisuutta osittain tuntemattomien ihmisten seurassa, niin se tapahtuu monesti vapauden kustannuksella. Kysymys onkin lähinnä siitä, että mitä me haluamme.

Ehkä teemme sitä raviolia ja sille vaikka jonkun kivan kastikkeen, sekä vaikka vähän itsetehtyä leipää ja jotain yrttivoita siihen päälle? Ei tarvitse miettiä näitä alkoholipoliittisia kysymyksiäkään, kun ei tuolla valtiotasollakaan niitä osata ratkaista viisaasti :D
 
Minulle henkilökohtaisesti olisi ihan ok, että ruoanlaittotarpeisiin saisi sitä alkoholia olla mukana. Henkilökohtaisesti. Alkoholi ei ole mikään mörkö eikä minulla ole muiden sen käyttämiseen mitään sanomista, vaikka en sitä itse käytäkään (alkoholin maku pilaa aika monia asioita, yaiks).

Tapahtumavastaavana minun täytyy kuitenkin muistaa, että miittisäännöt kieltävät alkoholin kokonaan, mikä esimerkiksi joillekin alaikäisten vanhemmille on suuri helpotus, ja haluan, että miittisäännöt ovat sellaiset, että niiden pitävyyteen voidaan luottaa - tähän asti on aina voitu ja voidaan varmasti jatkossakin.

Johonkin konkarimiittiin joku suunnitteli joskus viiniä ja juustoja. Jos joku ehdottaisi seuran järjestämään miittiin viiniä ja juustoja, olisi ihan itsestäänselvää, että se torpataan alkoholin takia. Ymmärtänet Lathron näkökantani :)
 
Kommentoin alkoholiasiaa, vaikken yhteisruokailuun olekaan tulossa. Kukaan tuskin epäili, että Lathron aikoo juottaa alaikäiset känniin. Ja Pagba voisi mielellään jättää partavedet kokonaan kotiin, koska astma on muutenkin aika ikävänä. Piimästä tietysti voidaan keskustella, eikö sekin ole jonkinlainen käymistuote... Ihan totta.

Koska miiteissä on alaikäisiä ilman huoltajiaan, niin kannatan täydellistä alkoholikieltoa vanhempien mielenrauhan kannalta. Täyskielto kuulostaa paremmalta kuin "kyllä me tosin ruokaan voimme laittaa" tai "ehkä teemme retken sahtipanimoon, mutta emme missään nimessä käytä ostamiamme tuotteita". Siitä huolimatta, että kukaan meistä EI ymmärtäisi tätä väärin. Ja oikeesti, voimme tehdä ne konjakilla liekitetyt pihvit tms. kotona tai lähes milloin muulloin tahansa esim. konkarimiitissä, niitä ei ole pakko tehdä tavan miitissä. Ja niin ikävää kun se onkin, kun vähän joustetaan, niin ehkä seuraava keskustelu on "miksi emme voisi ottaa lasillista viiniä ruoan kanssa?". Ihan nipoahan se on, jos ei saa tuhdin liharuoan kanssa ottaa ruoan kanssa sopivaa täyteläistä punaviiniä...

Miksei voisi järjestää hyvän ruoan ja juoman ystäville useampia konkarimiittejä, jotta voisi tehdä sahtipanimovierailuja tai kokkailuja juoman kera? Konkarimiitithän eivät edes ole yhdistyksen miittejä, eikö? Joten ei tule sitäkään ristiriitaa, että toiset saavat enemmän vastinetta jäsenmaksulleen.

Ugh. Olen puhunut.
 
Ymmärrän hyvin Jasin päätöksen. Kuten May sanoi niin kerran joustettaessa tulee helposti uusia vaatimuksia joustamisesta ja taas uusia kunnes säännöt ovat kohta ihan miten vain. Yhdistyksen miittien alkoholittomuus on omasta mielestäni ehdottoman positiivinen asia. Olen itsekin aikoinaan joutunut vääntämään teräaseasian kanssa kun siitä lähdettiin joustamaan ja sekin jo aiheutti ristiriitoja siitä mikä määrä teräaseita on oikeasti perusteltua.

Lathron sanoi:
Ehkä teemme sitä raviolia ja sille vaikka jonkun kivan kastikkeen, sekä vaikka vähän itsetehtyä leipää ja jotain yrttivoita siihen päälle?
Kuulostaa suunnitelmalta :)
 
Minä voisin näin illan herkkänä hetkenä lupautua leipomaan miitissä mutakakkua, jos löytyy halukkaita syöjiä (pientä raaka-aine maksua vastaan).
 
MUTAKAKKUA?!?! Asadaf todellakin olen mukana. (Veikkaan että Steelkin innostuu mutakakusta. Vielä kun saataisiin sitä Tennanttia eiku...)
 
Ehkä se Tennant ilmestyy mutakakun mukana? Tai edes hajamathsmith? Joo, Steelille mutakakkua kivasti.
 
Mutakakkuun yksi aulis osamaksaja lisää! o/

Ja ravioli kuulostaa namilta. Omnomnom. Hieno miitti tulee, syön vaan koko ajan jotain. :D
 
Minä ja MinunVaimo osallistumme myös mutakakkuiluun. Tämä alkaa kuulostaa jo ihan suunnitelmalta.
 
Mutakakkua omnom. Uskon että Delvorillekin kelpaa.

Onko ravioli nyt se final plan päivälliseksi?
 
Pitää tehdä ihan vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalltavan suuri mutakakku kun puoli miittiä on halukas syömään ja maksamaan ;) Minäkin saattaisin mieluusti pienen siivun popsia.
 
Ylös