Kevätmiitti Hämeenkoskella 24.3.–26.3.2017

Ilmoittauduin Mayn autoon ja hyppään kyytiin Lahden matkakeskuksen/rautatieaseman tienoilla.
 
Yritän lähteä liikenteeseen n. klo 15 (bussimatkailijoille lähinnä tämä tieto) ja voin noukkia matkalta tai esim. ajaa Koskikartanolle hakemaan, mutta en tiedä vielä onko tuona päivänä töitä ja miten Nova ehtii kotiin olemaan Mushun kanssa. Eli homma saattaa vielä elää.
 
Kyydilläni pääsee Hämeenlinnasta miittipaikalle, lähtö aikaisintaan klo 15.
 
Earth Hour osuu taas miitin ajankohtaan 25.3. Viimeksi kun tätä yritettiin toteuttaa ja toin kynttilätkin niin se vaan unohtui kaikilta, Mitä sanotte, kokeillaanko uudestaan?

Olen alustavasti sopinut noukkivani Qoheletin Hämeenkoskelta joskus neljän maissa.
 
Mikäs on arvioitu paluulähtöaika? Jos ostan bussiliput etukäteen liikennöitsijän sivuilta, säästän pari euroa.
 
Siirsin kyytitaulukossa Miccon ja Ringladin kyytiini. Olisiko Merri kiinnostunut kyydistäni, optimaalisen reitin takia?
Lähtö mahdollisesti jälleen siinä yhden maissa.
 
Joudun lauantaina poistumaan paikalta vähän ennen yhtätoista ja palailen jossain vaiheessa. Varmaan siinä 13 maissa.
 
Miitissä on perjantain infotilaisuudesta viimeiseen yöhön asti auki oleva Suomen Tolkien-seuran järjestämä tietokilpailu Tolkien Reading Dayn tämänvuotisesta aiheesta runot ja laulut. Nyt ehtii siis vielä viikon verran päntätä aihepiiriä kuin yo-kirjoituksiin lukisi.

Epävirallisena ohjelmana otan varmaan mukaan Baahubali: The Beginningin, jos joku haluaa sitä vielä kerrata ennen tarinan päätösosan ilmestymistä. (Siitä ei kuitenkaan tule kysymyksiä tietokilpailuun.) Lisäksi minun pitäisi saada katsottua yksi turkkilainen lohikäärmeleffa IMDb:n Bottom 100 -listalta, niin sellainen voisi olla sopivaa myöhäisyön ohjelmaa...
 
Onko tietokilpailukysymyksiä mahdollista saattaa myös meidän miitin missaavien ulottuville, vaikka miitin jälkeen? Olisi hauska testata omaa osaamista, vaikkei varsinaiseen kisaan pystykään osallistumaan.
 
On mahdollista! Omasta puolestani voidaan julkaista kysymykset vaikka netissä samaan aikaan, jolloin pystyisi lähettämään vastauksensa sähköpostilla tai yksityisviestillä päästäkseen mukaan viralliseen pisteidenlaskentaan. En kylläkään uskalla luvata, että olisivatko myös etäosallistujat oikeutettuja mahdollisiin palkintoihin.
 
Etäosallistujathan saattaisivat sortua huijaukseen omien kirjahyllyjensä äärellä istuessaan! Ei palkintoja!
 
Ei palkintoja, mutta mainetta ja kunniaa saavutustensa mukaan ;)
Pohdin tässä että JOS Juhlapuun varovaisesti kaavailema runojenlukupiiri toteutuu niin pilaako se mahdollisesti koko tietokilpailun vai olisiko se hyvä kannustin paitsi osallistumaan piiriin niin myös osallistumaan kilpailuun?
 
Ajattelisin ehkä niin, että tietokilpailu kannustaa osallistumaan runopiiriin ja runopiiri tietokilpailuun. Ihan sopivaa, jos aktiivisesta osallistumisesta palkitaan mahdollisesti paremmalla kilpailumenestyksellä. ;) (Vastauspapereita ei ehkä kuitenkaan ole tarkoitus täyttää runopiirin aikana.)
 
Runojenlukupiiristä tulee mieleeni jokin tapahtuma (kenties Tolkien-seuran vuosikokous tai -juhla), jossa Johanna Vainikainen lausui haudanhaamun loitsun yleisön edessä. Joku kysyi häneltä jälkeenpäin, oliko hän itse kirjoittanut sen. Voi toista.
 
Mun paluumatka on vielä auki, eli saanko kyydin Hämeenkoskelle tai Hämeenlinnaan? Mulle käy kumpi vaan niin ostan siihen sitten sopivan bussilipun.
 
Ylös