Kevätmiitti Särsjärvellä 21.-23.4.2023

Olin ilmeisesti unohtanut ilmoittautua, vaikka olin kyllä vakaasti tulossa. Autosta en vielä tiedä, mutta olen kyllä kysynyt sitä lainaan jo.
 
Maustetyttöjen keikka on Tampereella miittilauantaina ja liput siihen on jo hankittu. Kiireiseksi menisi yhdistää nämä.
 
Olen itsekin ajatellut, että olisipa kiva tulla taas miittiin (ensimmäinen ja ainoa miittini on ollut 2019 kesällä), mutta tällä hetkellä perhetilanteeni on vähän vaikea ja opiskeluissa sattuu olemaan melko intensiivinen jakso juuri tuossa huhtikuun lopussa, niin en osaa yhtään vielä sanoa että pääsenkö sinne. Jos ei, niin ehkä joskus toiste, toivottavasti! Ainakin the miitin paikka näyttää olevan 40 minuutin ajomatkan päässä asuinpaikatani, joten pakko harkita vakavasti sinne tulemista :)
 
Last edited:
Auto varmistui! Lähden siis Pohjois-Helsingistä liikkeelle joskus iltapäivällä. Ajan Lahdentietä.
 
Onko kellään tietoa siitä, mikä on lähin bussipysäkki Helsingistä tullessa? Krasus nimittäin pääsee velville (jos ylipäätään pääsee ollenkaan) niin, että on kotona kuuden aikaan illalla ja pääsee vasta sen jälkeen lähtemään kohti miittipaikkaa, ja siihen aikaan tuskin enää on kyytiä tarjolla. Tosin mietin sitäkin vaihtoehtoa, että mukula ehkä pystyisi ottamaan miitivarusteet mukaan kasarmille edellisellä viikonlopun vapaalla ja sompailemaan sitten itsensä suoraan Kouvolasta Padasjoelle ja sunnuntaina taas takaisin.
 
Kivaa, Pippin pääsee sittenkin kevätmiittiin. Hän oli ensin ilmoittanut voivansa mennä töihin sinä lauantaina (koska äiti ei kertonut, että on miitti - mokoma äiti!) No onneksi saivat työvuorot vaihdettua :)
 
Jos joku vielä on kyytiä vailla, niin meiän kyydillä pääsee esim Keravalta, Lahdesta tai mikä nyt vaan sattuu sopivasti matkan varrelle.
 
Oon tulossa Elmon kanssa autolla, ollaan aikaisin liikenteessä kun Elmon pitää käydä ostoksilla Lahdessa Puolenkuun Pelit -kaupassa ja mitä kaikkea hällä oli. Eli jos @Samooja oot myöhemmin perillä, niin me ehkä ehditään paikalle aiemmin (riippuu tietenkin tuon nuoriso-osaston ostosreissun kestosta 😄). Tavoite on olla siinä 16-17 maissa Särsjärvellä perillä, Imatra - Lappeenranta - Kouvola - Lahti - Särsjärvi -reitiltä voidaan poimia pari miittiläistä kyytiin.
 
The Miitissä larpataan näillä näkymin hobittihäitä, joten kannattaa kammata jalkakarvat, pukea iloisimman väriset polvihousut, järjestellä kiharat edustavaan kuntoon ja tulla mukaan hobittisukujen välisiin kähinöihin @Salmiis ;)
Harmillisesti larppiin suunnitellun tulevan hääparin saapuminen hobittivihkimykseensä on vaakalaudalla! :o Morsian saattaa olla estynyt niin arkisen asian kuin työn vuoksi - saa nähdä onnistuuko järjestää kesällä kahta viikonloppua peräkkäin vapaaksi, kun tarvitsee myös miittiä seuraavan vapaata. Menevät sitten "muun maailman silmissä" naimisiin. Hmphf. Etävihkiminen, ja sitten tuupataan hääpari häämatkalleen ja käydään riekkumaan? 😄 Taidetaan tarvita vapaaehtoisia hääpariksi, se on ihan mukavaa, kokemuksesta kerron, sillä ollaan jo larpeissa ehditty naimisiin niin minä kuin veljeni Varpushaukkakin.
 
Krasus viestitteli äsken, että pääseekin ensi viikolla vapaille ilmeisesti jo torstaina. Se tarkoittaisi, että mukula tuleekin silloin kotiin eikä olekaan hyppäämässä perjantaina Mayn ystävällisesti Kouvolasta miittipaikalle tarjoamaan kyytiin. Sen sijaan olen nyt sitten kyselemässä varusjantterilleni kyytiä miittiin ja takaisin pääkaupunkiseudulta. @Lehtokuusama ja @Sidhiel , mahtuuko ehkä teistä jommankumman autoon yksi kappale valitettavan ajotaidottomia nuoria miehiä?
 
Minullekin mahtuisi.
Harmillisesti joutuu jyristelemään talvirenkailla, kun isä ei saanut aikaa renkaidenvaihtoon. Ehkä täytyy toivoa vielä takatalvea :urg:
Siinä mielessä ei täyteen lastattu auto olisi minulle parempi. Miilille varattu jo paikka ja hän voi toimia vaihtokuskina.
 
Last edited:
Jos sovitaan, että Krasus tulee sinun kyytiisi @Sidhiel , niin @Lehtokuusama saa ajaa vähemmän täydellä autolla? Minä maksan bensakulut Krasuksen puolesta, kun ei sillä lapsiparalla ole muita tuloja kuin armeijan päiväraha.
 
Kävin poistamassa itseni kyydin tarvitsijoiden listalta, koska onnistuinkin löytämään miittikyydin päiville pe–la, joka sopii oikeastaan omiinkin aikatauluihini sunnuntaina poistumista paremmin, koska sunnuntaina saattaa mahdollisesti olla muuta ohjelmaa Helsingissä. Korjasin myös Melloniin osallistumispäivät tämän mukaisiksi, jos sillä on tapahtuman järjestämisen kannalta jotain hallinnollista merkitystä.
 
Onkos ajatuksia mitä lautapelejä ja/tai korttipelejä pakata mukaan? Miun pelit löytyy täältä ja Hirmuisen täältä. Ja lisäksi löytyy kasa pääasiassa lasten pelei, joita en ole listannut..
 
Ylös