Kiipeilymiitti Tampereella 10.3.2019

Milloin kiipeiltäisiin Tampereella?


  • Total voters
    4
  • Poll closed .

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Konnavahti
Kiipeily-topikissa on ollut puhetta kiipeilymiitistä ja jopa jonkunasteista mielenkiintoa kyseistä miittiä kohtaan.
Ehdotan ajankohdaksi maaliskuuta (tarkemmin voi viilata aikaa sitten lähempänä).
Laitan tähän kyselyä paikasta. Vastaathan vain jos oikeasti harkitset osallistumista ja poistathan äänesi jos päätät että et haluakaan tulla.
Oma suosikkini paikoista on Bouldersaimaa Lappeenrannassa, mutta ymmärrän että sen sijainti voi olla liian iso ongelma monille. Riihimäellä on yksi paikka, Hämeenlinnan Hänkki on aika epäsiisti, samoin Tampereella se jossa olen käynyt, mutta siellä on kuulemma uusi jota voisi käydä testaamassa. Laitan kyselyn nyt vaan kaupungeittain. Jos joku potentiaalinen kaupunki on jäänyt listasta niin huikatkaa että lisätään.

Aikaisempaa kokemusta kiipeilystä ei tarvita. En itsekään ole mikään pro. Kenkiäkin saa yleensä vuokrata paikanpäältä. Joustavat vaatteet joissa on hyvä liikkua ja missä ei ole turhia liehukkeita jotka voisivat tarttua otteisiin.
 
Olisi kiva tulla kiipeilemään, vaikka olen eläissäni vain kahdesti kiipeillyt (viimeksi pari vuotta sitten boulderoimassa) ehkä omista kenkiä. Tykkään kiipeillä, enkä varmaankaan itsekseni tulisi lähteneeksi. :)
 
Minä olen tosiaan kiinnostunut, mutta aikatauluni ovat useasti sen verran taipumattomat, että en ehkä viitsi äänestää. Ja toisaalta aikataulun ollessa sopiva, lähden mielelläni oikeastaan vaihtoehdoista melkein mihin vaan. Ainoastaan Lappeenranta saattaa olla minulle hieman kaukana vaikka siellä humppa soikin eikä mistään löydy kansaa hauskempaa.
 
En minäkään omista kiipeilykenkiä vaan vuokraamalla menisin minäkin :) Tuossa voi muutenäänestää myös useampaa vaihtoehtoa. Minä äänestin kaikkia muita paitsi Helsinkiä.
Kiva että kiinnostusta löytyy :)
 
En äänestänyt mitään vaihtoehtoa, mutta mua on kiipeily kiinnostanut jo pitempään. Tässä ihan lähellä (Hki) olisi vissiin useampikin paikka missä toteuttaa tätä ambitiotaan. Mutta kun ei ole millään saanut aikaisiksi kysellä niistä. Ja jännittääkin koko homma vähän tai aika paljonkin. On tää nyt yhdenlaista taas kun introvertti minussa pitää ohjat käsissään :cry: (Nää hymiöt on muuten edelleen rumia.)
 
Ladeo Lahdessa olisi myös sijainniltaan hyvä ja helppo lähestyttävä niin Helsingin, Lappeenrannan kuin Tampereen suunnaltakin. En ole siellä käynyt, mutta ihan hieno halli käsittääkseni.
 
Lahti lisätty. Ja muutin ääneni niin että sain äänestettyä myös sitä.
 
Minä en harrasta köysiä, mutta tämäkin on ihan kiinni siitä mitä halutaan. Paras tietysti olisi paikka jossa voi kokeilla molempia.

Sanoisin että lyödään lukkoon Tampere. Sitten pitää päättää paikka Tampereella. Minua kiehtoisi kokeilla sitä uutta paikkaa. Tietääkö kukaan siitä enempää? Onko sillä nettisivuja jotka voisi linkata tähän? Ja päivämäärä pitää seuraavaksi päättää.
 
Ajattelin juuri eilen illalla (=yöllä) tätä kiipeilymiittiä, ja että nyt pitäisi varmaan lyödä lukkoon joku aika ja paikka. Kiipeilyn jälkeen olisi ehkä kiva mennä yhdessä jonnekin syömään ja jutustelemaan?
 
Laitan tämän viikon aikana tuohon kyselyyn paikan tilalle maaliskuun viikonlopun päivät.
 
Sainkin aikaiseksi laittaa nuo uudet äänestysvaihtoehdot jo nyt kun tuli sopiva väli. Äänestää voi useampaa vaihtoehtoa ja äänestäkää vain jos oikeasti suunnittelette tulevanne. Minusta mennään ihan kylmästi nyt sillä mikä päivä saa eniten ääniä, joten jos ette pääsekään niin yrittäkää muistaa poistaa äänenne kyseiseltä päivältä.
Minä päivänä suljetaan äänestys ja lyödään päivämäärä lukkoon?
 
Tampereen se uusi paikka Lielahdessa vaikuttaa viihtyisältä ja valoisalta. Siellä on pelkkä boulderi, mutta köysittely vaatisi varmistajia jonkun verran. Nekalan reitit on aika vaikeita ja otteet vanhoja ja liukkaita, joten tuo uusi on varmaan parempi (?). Mutta molemmat käy kyllä mulle :)
 
Tampere kyllä kiinnostaa, mutta vielä en uskalla äänestää päivän puolesta. Nekalassa muistaakseni voi myös itsevarmistavilla kiivetä "köydellä", jolloin ei luonnollisesti tarvitse varmistajaa. Lielahti kiinnostaa itseäni enemmän kun en ole siellä käynyt. Pullan mainitsema otteiden liukkaus Nekalassa on varmaan ihan totta ja voisin kuvitella, että Lielahdessa otteet ovat pääosin karheita. Karheat otteet tietysti syövät ihoa huomattavasti enemmän, mutta ainahan sormia voi sitten teippailla :D.
 
Äänestin. Toivottavasti saadaan pian lyötyä lukkoon päivämäärä, ennen kuin orkesterini ehtivät keksiä lisää menoja minulle. :)
Minulle paikalla ei ole niin väliä, voin kiipeillä ilman köysiäkin.
 
Laitoin tuohon nyt että sulkee äänestyksen kun on kulunut seitsemän päivää. Sitten kylmästi lyödään lukkoon eniten ääniä saanut päivä tai tasapelin tullen pikaisella huutoäänestyksellä päätetään.

Minä kannatan Lielahtea.
Ja ettei kenellekään ouse kynnys liian korkeaksi kun ei osaa niin minä olen elämässäni kiipeillyt ehkä n. kymmenisen kertaa ja välissä on ollut pitkiä taukoja. Edellisen kerran kävin varmaan pari-kolme vuotta sitten. En ole pro. Pelkään, räpellän, valitsen helpot reitit joita sahaan ylös ja alas, väsyn nopeasti kun en ole kiipeillyt ja painoakin on tullut reippaasti lisää sitten edellisen kiipeilyn. Olen siis varmasti melkein samalla tasolla kuin sellainen joka ei ole koskaan kiipeillyt. Mutta kiipeäminen on kivaa :)
 
10. ja 31. päivä ovat näköjään keränneet eniten ääniä. Onko nyt siis pikaisen huutoäänestyksen paikka? Minä äänestän 10.3. ja ajankohta mieluiten (aamu)päivällä-puolenpäivän aikaan.
 
Ylös